Avui més que mai , voldria afegir un petit prolec i explicar que TOTS els comentaris que faig de les motos son absolutament personals, explicats desde un punt de vista molt light i simple.
Totes les motos son grans motos, personalment tinc 2 Honda (Scoopy i Transalp) i una BMW r1200gs.
La Scoopy em va genial per mourem per dins el poble, la segona està donant la volta per el món i la gs es la meva moto habitual que només faig servir per gaudir una estona o tot el dia del plaer d´una sortida en moto.
Resumint.- No agafo la moto per anar a treballar.
Dit axó i per començar a entrar en matèria, he aprofitat que L´Antonio ha comprat la Crosstourer i malgrat només porta escasament 300 km li he agafat per fer una escueta valoració.
He estrenat la jaqueta de Bmw, bueno tècnicament parlant, la streetguard2 que he fet servir en els viatges a la Patagonia , Japó i TWT estava ben descolorida (defecte reconegut per Bmw) i dins garantia, m’han donat la nova streetguard3. I val a dir que en el concessionari de Girona se m’han portat genial .
Continuem.... amb la jaqueta nova he anat fins a Colera on ens hem citat amb l´Antonio. La Mónica i l´Albert també han vingut a veure aquesta moto flamant.
Sense masses preàmbuls he agafat les claus de la Crosstourer , posat el casc i he marxat.
A Colera vagis cap on vagis hi ha corbes i .... avui festiu... molt de trànsit.
La moto no porta maletes , res de res, així que he agafat el telèfon, el DNI i 20€ per la psicosis de que gasta molt .
Avui no m’he mirat gaire la moto abans de pujar-hi, perquè tenia l´impressió que seria com la gs.
Primera sorpresa: Es més alta que la gs. Jo l’equipararia amb una Adventure. Tocar de puntetes ja ratlla la meva tranquil•litat a l’hora de moure la moto en parat o fer petites maniobres.
Al posar-la en marxa , la suavitat del motor Honda es fa notar. Quina diferencia, amb la gs ... alias tractor bavares així que la poses en marxa , ja notes que té una lleu tendència a marxar cap a la dreta i el soroll.... tractor, tractor.....
La finura d´Honda es de bones a primeres encisadora.
Vinga , ja estem dalt la moto ( de puntetes –jo medeixo 1,73) i el soroll digne duna vetllada encisadora.
Posició dalt la moto en conducció, el manillar està lleugerament més adelantat i més alt que amb la gs, cap problema ja t´hi acostumes.
Posició de les marxes , molt correcte i el fre, cap novetat.
Sortim de Colera amb un curt tram no asfaltat i no coneguent la moto i especialment no siguent meva, he anat molt i molt prudent.
He decidit anar cap a Portbou i he pensat... faré una foto i diré.... Kpeps t’espero (jeje)....
Al tocar asfalt novament he començat a accelerar, he accelerat i he vist que de sobte anava a 130 km/h. ???!!!
El motor no va gens forçat i en un tres i no res.... 150 km/h. En menys de 2 km ja he pensat que axó no era pas normal.
He frenat i m’he mirat el panell de control. He mirat i he vist que hi havia un indicador de marxes i l’indicador de consum... anem bé.
En pocs segons estava a Port Bou.... capficada per no poguer apreciar bé la moto , he continuat cap a Cerbere. A les corbes es especialment fiable i tal i com he explicat abans , la posició del manillar fa que entris diferent a corba, es a dir amb la gs entres a les corbes i saps que encara que la pifiis sempre tindràs el telelever o paralever que et deixaran rectificar fins i tot dins corba, amb aquesta moto, no ho he vist així, va tant bé que “empitona les corbes” com un brau dins una plaça de braus, es a dir... senzillament les corbes se les menja, potser és una sensació rara, però es molt i molt agradable.
No he volgut apurar molt les corbes, però s’agafa molt bé i és àgil.
La gs té 105 cavalls i aquesta en té 130 cavalls. La diferencia de motor es nota molt i molt i molt. Jo anava amb 2ª a 100 km/h. A més si necessites potència només l’hi has de donar un cop de gas i dona la sensació que s’aixeca del davant i surt amb molt de repris
Un altre detall que m’ha agradat, la cardàn és millor amb aquesta Honda. El de la Bmw, si vas amb una marxa llarga i redueixes massa, la roda del darrera et fa un lleig, amb aquesta Honda, malgrat l’he forçat a reduir, mai, mai m’ha fet cap lleig. Jo creia que TOTES les cardan eren iguales i os puc dir que NO ho son.
Val no os penseu que TOT m’ha agradat....
El seien és únic per pilot i copilot, sincerament prefereixo que hi hagi seient del pilot i el del copilot a diferents alçades ( coma la gs)
El consum segons el indicador m’ha variat desde 6,7 a 11,6%, segurament consumeix bastant, però s’hauria de mirar bé i amb quin tipus de conducció. Aquesta moto en
un cop d’accelerador es posa a 180.... clar... una conducció més tranquil•la ( que evidentment no he fet..... no ho sé)
Un altre detall que crec que Honda hauria d’haver arreclar: l’intermitent a menys que el treguis no es para automàticament. Has d’estar sempre pendent de treure’l. Jo crec que aquest detall ja a hores d’ara i amb motos d’aquesta categoria hauria d’estar sol ventat.
Un altre detall que considero important, la cúpula és de pa xocat amb oli. Potser és mona a nivell estètic, però no serveix per res. S’ha de canviar ipso facto per una pantalla més important. Jo crec que Honda no hauria d’esperar a que els clients li demanessin, ja es podrien estalviar aquest comentari ridícul.
No he provat la moto per pistes , però em donaria la mateixa confiança que la gs. No crec que siguin motos per fer masses rutes off, o... s´en ha de sapiguer molt (CMB, Cuco i 650X... vosaltres sou els experts).
La prova d’avui ha sigut amb el canvi de marxes normal. El dia 22 provaré la Crosstourer seqüencial.
No em vull estendre, però resumint diré que aquesta CROSSTOURER és una autèntica rival per la gs. I francament si comparo les dues ..... crec que em quedaria amb la Crosstourer.
Val la pena anar´la a provar i gaudir de la seva finura i potència, de la seva estètica esvelta i gens farragosa.
Proveu-la que os sorprendrà molt i molt gratament.
Sres. De Honda l’han ben accertat. La meva més profunda enhorabona.