Com que encara no tinc GPS (no se quin comprar...) em faig un "print pantalla" de la ruta del wiki, i ja tinc el meu "paper tracks". Espero no perdrem. Nomes es una prèvia.
Com que a les 12:30 tenia que ser a Prats de Lluçanes per el partit de futbol del nano, m'aixeco dora i un paro a les 4 carreteres (Tona) a omplir el dipòsit. Fet i fotut marxo a les 6:45 del matí. El dia fresquet, pero amb el sol naixent i sense grans nuvols. Promet.
La ruta d'anada: Enllaç
A aquestes hores del matí l'eix es transitable i prou ràpid. Nomes 2 camions que amablement s'aparten un mica i em deixen pasar. En un 3 i no res, a Sant Joan de Vilatorrada. Agafo la C-55 fins a Solsona. Suposo que molt la coneixeu. A mi m'encanta. Rapideta, i sense transit encara mes. El sol ja ha sortit, no hi ha humitat i tot està molt verd. Precios. Paso Solsona i enfilo cap a Oliana per la C-26. Sortint de Solsona enfiles un mig-port de montanya ample i amb prou bon estat. Carenes i tens vistes al Pirineu. El dia es clar. Aleluya. El tros final, desde Castellar de la Ribera fins la C-14 es pla, seguin la llera del riu. Corves amples amb vistes. Enllaçades. Estiro la 5 i m'ho paso d'alló mes be. Es una carretera molt recomenable. Agafo la C-14, paso Oliana. El pantà esta plenissim. Hi ha aigua per tot arreu. Fa goig. Tot mes verd encara...
Suissa? No, baixant a Coll de Nargo.
Finalment arrivo a Organya sobre les 8:00 i poc. Paso per la benzinera a baixar les presions i esmorco 2 pams cuadrats d'una torrada amb fuet que s'em posa molt be.
Cap a les 8:30 enfilo cap a Montanissell. Desde Organya hi ha una carretereta comarcal perduda d'uns 11/12 km que s'enfila poc a poc. Les vistes cada cop millor. Es d'aquelles comarcals asfatadetes, pero..
Arribant a Montanissell, dos cases, 3 veins, no hi trobo ningu. Silenci total. Seguint les indicacions del meu "paper track" enfilo cap la dreta, despres de la primera casa. No hi ha mes. La pista es el típic cami de carro, prou ample i en un estat aceptable per mi. Enfila encara mes. Paso per uns tallats de pedre que conviden a parar i observar.
Desde Organya el paisatge va cambiant. Primer el típic sotabosc de mitja montanya. A mida que vaig pujat comencen els pins de montanya, com si fosin avets. A la Serra de San Joan la vegetació es espesa i els prats verds com catifes.
Un cop superes aquesta primera serralada, la pista baixa i de cop...es mostra l'espinada de la serra del Boumort. La vista es espledida. Neta i silenciosa.
Despres d'un 12 Km de pistes, paro a situar-me i decidir. Estic sol. Escolto la natura. Un "cu-cuc" d'aquells no para de fer "cu-cuc". Es veuen voltors o aligues sobre el Boumort. Estic uns 15 minuts gaudint.
Faig uns Km mes i reculo. La pista es bona. En total son uns 50 km de pistes sembla. N'he fet uns 20 (+20 de tornada). La zona i la pista dona per preparar una sortida completa d'un dia (no cal mantinar tant) i menjar a mitja montanya. O fins i tot demanar per acampar un nit ara que ve l'estiu. Queda pendent.
Torno per el mateix lloc. 4 fotos mes.
Quan agafo la carretereta comarcal de nou, osties quin gust poguer correr una mica sobre asfalt. Despres d'una bona estona en pista...baixo amb ganes. Es ben be cert el concepte GS, pistes i carretera. Es just el que he fet.
Arribo a Organya, poso bencina i inflo els pneumatics. El jefe de la bencinera, molt amable em diu que tota la pista es igual, que es pot fer. Perfecte. Ara ja no hi ha dubte.
La ruta de tornada: Enllaç
La tornada fins al Prats de Lluçanes la faig per St. Llorenç i Berga. Surto a les 11:00 aprox. No puc fer tard. La carretera de St. Llorenç a Cambrils i fins a Organya la recordo dolenteta i estretona. Pero fa molt i molts anys que no pasaba, desde els meus 17 anys amb la RD-80. Ara està perfecte. Ampleta, bon aslfat i bones vistes. Perfecte per la GS.
El primer tram fins a Alinyà es per fer-lo 3 o 4 vegades. No pares recte ni 1 segon. Tunels de pedre i diversió asegurada. L'asfalt perfecte. El temps inmillorable. Vistes d'Alinyà...
La "nena":
Vistes del Boumort, desde l'altra banda:
Segueixo sense encantar-me. Dreta, esquerra, 3era....com s'estira...100% GS. Vistes sobre el Coll de Jou:
Arribant al St. Llorenç, o Suissa un altre cop?
Paso St. Llorenc, ple de motos. Enfilo cap a Berga, una altre petita joia. Vaig just de temps, prou fotos. Paso el Coll de la Mina, el tunel fosc, el trancant cap el columpio penjat, mes corves i corves....i arribo a Berga. De Berga a Gironella i cap a Prats de Lluçanes per la nova carretera. A les 12:30 arribo, puntual com sempre.
Les fotos a: Enllaç