Dubte Sobre Les Llums De Xenó.

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Re: Dubte Sobre Les Llums De Xenó.

Entrada Autor: Frank » dt. feb. 15, 2011 12:09 pm

:eyes
Osti, hem deixeu parat.
Si que en sabeu....
Gràcies per explicar-nos-ho
:eyes
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 15, 2011 12:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dt. feb. 15, 2011 12:41 pm

[quote user="Prony" post="157878"]Per la foto del Volvo C-30 que ensenyeu, penso que el que porta es una òptica el·lipsoïdal (la famosa lupa que es veu) però la llum la genera una làmpada convencional halògena. Hi ha un munt de vehicles que porten lupa i això no obliga a que la làmpada sigui de descàrrega de gas (xenó). En realitat la funció de la lent el·lipsoïdal (invent aparegut als vehicles BMW des de finals de l'any 1984) es la de permetre un vidre de far completament transparent sense obligar a difusors (que retenen molta llum), alhora que autoritza una molt bona distribució del feix i una quasi perfecta transició llum-ombra.

Els vehicles actuals que no duen lent, incorporen una paràbola reflectora que s'anomena de "superfície complexa" el qual ja s'encarrega de orientar correctament el feix de llum (tot i que sense la perfecció ni el cost de l'el·lipsoide) Això ha estat possible pels avenços en la fabricació dels termoplàstics. Fa vint anys era impossible.

En el cas d'un Volvo C-30 equipat amb xenó el frontal incorpora, com marca la llei, els sortidors dels rentafars.
Imatge
Ara anem pel tema de les motos i la seva legalitat:

Es completament il.legal dur llums de xenó en una òptica convencional. El reglament estipula que es tracta d'una reforma d'importància per la qual cosa es requereix la seva homologació. Tot i això, que passa en realitat? Doncs que els kits de xenó que comprem a l'Ebay estan tan malfets que el bulb emissor no està correctament posicionat respecte la paràbola ni incorporen un obturador inferior per evitar què el feix de llum que va cap avall no reboti a la part inferior de la paràbola i enlluerni.

Els dos únics models de làmpada de xenó homologades: D2S i D2R (i sempre amb 4.300ºK, cap altre mes)
Imatge Imatge
Si veieu, el model D2R incorpora una placa obturadora a la part inferior. El model D2S (esquerra) es l'apropiat per una òptica el·lipsoïdal en la qual l'obturador es una placa metalica que hi ha just abans de la lent.

Si us limiteu a posar un kit a la moto, segur que enlluerneu i sereu "carne de multa). Si ho feu amb molta cura i fent mil i un invents per orientar el feix de forma correcta, no passareu la ITV però tampoc enlluernareu i possiblement ningú us digui res. Heu de pensar que els kits "bixenó" son fets amb molta part cromada com un mirall, justament el pitjor que pots posar-hi dins d'un far.

A la meva V-Strom l'hi he fet un milió d'invents. Estic esperant una unitat el·lipsoïdal per posar-la en una de les òptiques mentre l'altre serà la de les llargues. Si surten els números, fins i tot m'atreveixi a homologar-ho i posar-ho a la venda.

Salut,

Jordi "Prony"[/quote]

Carai Jordi, ets un crack!
Si tens algun dubte o necessites alguna cosa de legislació no dubtis en demanar'ho.
Això si, jo en mecànica rien du rien!! ;)
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dt. feb. 15, 2011 12:50 pm

[quote user="LLAGASTA" post="157802"]
que raro, el cotxe de la meva dona porta fars de xenó i no porta rentafars. :roll:
quan instl.les les òptiques noves ( opcionals amb sobrepreu ) ja venen normalment amb el servomotor d´autonivellat al donar el contacte ( de fet el meu ho fa i no porta xenó ) el que desconeixia es aixó dels rentafars......[/quote]

Doncs com molt bé t'ha explicat rl prony, aquest model que tens tú no en porta, tot i que en el seu dia et trobaves venedors que te'ls venien com a pseudo-xenon....
Ara a fer memòria de si en el seu.dia et varen cobrar gat per llebre....

Per cert, un cotxe xulissim, m'encanta, i si fos la versió T5 encara més!! ;)

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dt. feb. 15, 2011 1:04 pm

[quote user="Frank" post="157901"]:eyes
Osti, hem deixeu parat.
Si que en sabeu....
Gràcies per explicar-nos-ho
:eyes[/quote]

I tu??
Que no en saps de lo teu? Si a part de moltes altres coses, jo només de veure les teves aportacions de l'i-phone em salten les llàgrimes de lo què n'arriveu a saber i lo negat que en soc jo.. :crys
Crec que aqui està la gràcia de Mototurisme, un amb una cosa, l'altre amb un altre, el que demana el dubte i engega la "roda"...
Tot per un mateix fi, resoldre dubtes, passar una bona estona i conèixer i fer sortides amb gent que compartim una mateixa afició no?
És per això que m'agrada tant!! :ban :ban :ban

Salutacions.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. feb. 15, 2011 2:04 pm

[quote user="Prony" post="157877"].....[/quote]

Culleres, Prony!!!

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Dóna gust tenir gent així que faci aquestes explicacions. :D

I ara et vull fer una consulta : al meu cotxe ( 407 Hdi) porto unes de 4.300º. Què pot passar si poso aquestes de 'baratetes' de Dealextreme de 6.000º? Tinc companys del fòrum 407 que les han posat i els hi funcionen de maravelles. :roll:

http://www.dealextreme.com/p/d2c-6000k- ... pair-37526

[quote user="Trencaferro" post="157908"]

És per això que m'agrada tant!! :ban :ban :ban

[/quote]

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dt. feb. 15, 2011 3:02 pm

[quote user="Randy-650" post="157914"] I ara et vull fer una consulta : al meu cotxe ( 407 Hdi) porto unes de 4.300º. Què pot passar si poso aquestes de 'baratetes' de Dealextreme de 6.000º?

http://www.dealextreme.com/p/d2c-6000k- ... pair-37526[/quote]

Randy,
Soposo que ja has vist que les de Dealextreme, sols és la bombeta, sense rés més, ni balastre, ni rès.
Seria compatible amb l'equip que ja tens instal·lat ?
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 15, 2011 3:02 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dt. feb. 15, 2011 3:09 pm

[quote user="Frank" post=""]

Randy,
Soposo que ja has vist que les de Dealextreme, sols és la bombeta, sense rés més, ni balastre, ni rès.
Seria compatible amb l'equip que ja tens instal·lat ?[/quote]

RESPOSTA: SI

Sols s'ha de treure l'original i posar aquestes. El meu cotxe porta xenó de sèrie.

The bulbs fits both D2S and D2R, the D2C name does just mean it has mounting holes for both Xenon stardards.

I jo porto D2S. :D

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dt. feb. 15, 2011 3:18 pm

[quote user="Randy-650" post="157924"][quote user="Frank" post=""]

Randy,
Seria compatible amb l'equip que ja tens instal·lat ?[/quote]

RESPOSTA: SI

Sols s'ha de treure l'original i posar aquestes. El meu cotxe porta xenó de sèrie.

The bulbs fits both D2S and D2R, the D2C name does just mean it has mounting holes for both Xenon stardards.

I jo porto D2S. :D[/quote]

Randy, ets un "manipulador"!!! :b9 :b9 :b9 :b9

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dt. feb. 15, 2011 3:26 pm

[quote user="Trencaferro" post="157927"]

Randy, ets un "manipulador"!!! :b9 :b9 :b9 :b9[/quote]

Diuen que al portar els llums automàtics es fonen molt, i abans que es fonin vull canviarles. A la casa Peugeot em costa cadascuna 180€. :tremolant

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dt. feb. 15, 2011 3:52 pm

[quote user="Randy-650" post="157929"][quote user="Trencaferro" post="157927"]

Randy, ets un "manipulador"!!! :b9 :b9 :b9 :b9[/quote]

Diuen que al portar els llums automàtics es fonen molt, i abans que es fonin vull canviarles. A la casa Peugeot em costa cadascuna 180€. :tremolant[/quote]

Carai, és la primera vegada que ho sento això. :eyes
No entenc el perquè ha de ser així, ja que només s'engeguen en els mateixos moments en què ho faries manualment, túnels, garatges, quan es fa fosc...
Potser el que t'ho ha dit és d'aquests que "estalvien" bombetes" i van dins els túnels sense llum???
Jo els he tingut tots automàtics des del 3003 i mai he notat que es fonguin més ràpid. De fet dels de xenó no se me n'ha fos mai cap.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dt. feb. 15, 2011 4:06 pm

És que quan vaig per Sabadell hi ha la Gran Via que tot són tunels, i en cada moment s'encenen i s'apaguen. I molts són tunels de 4 metres encara no.

I si, està demostrat que como més s'encenen i s'apaguen, més es fonen. Ara ho faig manual. :smile:

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dt. feb. 15, 2011 4:11 pm

Ves al taller a que t'ajustin la sensibilitat del sensor, amb túnels de 4mts si no és que siguin molt foscos tampoc es gaire normal que se t'engeguin. Potser és el remei més ràpid i barat.

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dt. feb. 15, 2011 4:29 pm

Hola,

Es ben cert que les làmpades de descàrrega de gas no son gens amigues de les enceses i apagades constants. Cada vegada que s'encenen, es genera una petita quantitat de vapor de mercuri el qual, si no s'arriba a assolir la temperatura de servei, es va quedant adherit a la cara interna del bulb el qual, amb el pas del temps es va tornant opac i, al perdre transparència, genera menys llum i mes escalfor per la qual cosa la seva eficiència va minvant.

Les làmpades de xenó no es fonen perquè no hi ha res a l'interior que es pugui fondre. Habitualment el que sol fallar es la connexió entre els elèctrodes i els conductors rígids d'alimentació elèctrica perquè es tracta d'una soldadura molt petita que la converteix en punt feble.

Pel que fa a la temperatura hem de tenir molt present una cosa: A major temperatura de color, menor nombre de candeles generades. Els fabricants van investigar fins arribar al compromís òptim, que son els 4.300 ºK. Es a dir, ni 4.000 ni 4.500 sinó justament 4.300. Aquesta temperatura es l'única homologada per automoció. Les làmpades de 6, 8 o 10.000ºK son molt espectaculars però la seva lluminositat ve decreixent.
ImatgeImatge
Si heu de canviar una de les làmpades, anar al concessionari sempre serà el doble de car que a qualsevol taller. Compreu OSRAM XENARC a e.bay i deixeu-vos de recanvi original, que serà la mateixa marca i model.

Salut,

Jordi "Prony"

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”