95 O 98?

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Re: 95 O 98?

Entrada Autor: Gearbox » dc. jul. 13, 2011 1:17 pm

L'Albert_KTM l'ha clavat. :razz:

Tal com diu ell, la benzina 98 no és millor que la 95, ni té més potència... simplement resisteix més pressió abans de "petar". :shock:

Si la relació de compressió del nostre motor no és prou alta com per requerir benzina de 98, amb la de 95 anirem igual de bé, correrem igual i gastarem el mateix. Ara bé, si el nostre motor requereix 98 per la seva compressió, no anirem bé amb 95, doncs aquesta "petarà" abans d'hora (o sigui, detonarà) i el motor anirà a "tibades". :???:

Hi ha algunes motos, però, (com la meva R1200RT) que detecten quina gasolina portes, i si és 95 retrassen l'encesa per tal que no detoni. En aquest cas, la moto no va a tibades, va ben suau, però no tens disponibles tots els cavalls que el motor pot donar, ja que el motor "peta" abans que hagi arribat a la seva màxima compressió, i això resta potència. :(

Aquest ajust automàtic de l'encesa, però, és particularment útil quan has de repostar en una benzinera on no hi ha 98. Poses 95 i a circular tant panxo, només que el motor donarà uns quants cavalls menys... els quals segurament no trobaras a faltar, ja que quasi mai arribem a esgotar el cavallatge del nostre motor (menys en Guixmo, abans de deslimitar !! :mrgreen: )
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Magirus
Presentats
Entrades: 64
Membre des de: dt. set. 21, 2010 7:56 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Magirus » dc. jul. 13, 2011 5:10 pm

Hola a tots i totes de nou,
entre els uns i els altres he trobat la resposta, hi posaré un reactor nuclear i no hauré de repostar mai mes! JAJAJAJA...
Fora bromes. en la meva Suzuki Bandit (es el model nou. del 2009) si que hi he notat diferencia. Amb 98 va mes fina.
Hem sembla que el que faré es anar alternant de totes dues gasolines.
Moltes gracies a tots per les vostres opinions.

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dc. jul. 13, 2011 5:26 pm

Ostres, despres de llegir tot tipus de respostes i opinions, al final m'heu fet agafar el manual de la moto i.....SORPRESA!!! Resulta que em posa que la betzina recomenada és la 95!!! :eyes :eyes
Res, doncs evidentment amb la moto no li poso pas més 98, ara bé, algú em sap dir del cert si en el cotxe millor una o una altre?? No he escatimat mai amb la diferència de preu, ara bé, tampoc voldria anar donant més benefici a les petroleres per no res.
És un motor nou amb menys d'un any, 2.0 d'injecció directa amb turbo i 250cv, i la veritat és que amb les marxes curtes i adelantant en ports de montanya el faig pujar moltes vegades fins a quasibé 8000 voltes. Tinc alguna avantatge si li poso 98 o no?? Jo sobre el tema mescla i explosions dins el motor ni papa.... :oops:

Salutacions!!!
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 13, 2011 5:28 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Magirus
Presentats
Entrades: 64
Membre des de: dt. set. 21, 2010 7:56 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Magirus » dc. jul. 13, 2011 5:39 pm

[quote user="Trencaferro" post="174455"]Ostres, despres de llegir tot tipus de respostes i opinions, al final m'heu fet agafar el manual de la moto i.....SORPRESA!!! Resulta que em posa que la betzina recomenada és la 95!!! :eyes :eyes
Res, doncs evidentment amb la moto no li poso pas més 98, ara bé, algú em sap dir del cert si en el cotxe millor una o una altre?? No he escatimat mai amb la diferència de preu, ara bé, tampoc voldria anar donant més benefici a les petroleres per no res.
És un motor nou amb menys d'un any, 2.0 d'injecció directa amb turbo i 250cv, i la veritat és que amb les marxes curtes i adelantant en ports de montanya el faig pujar moltes vegades fins a quasibé 8000 voltes. Tinc alguna avantatge si li poso 98 o no?? Jo sobre el tema mescla i explosions dins el motor ni papa.... :oops:

Salutacions!!![/quote]

Per la teva informació, jo tinc un cotxe dièsel d'aquests moderns. Es un 1600 i treu 130CV. Al concessionari hem van recalcar que no poses mai dièsel del bó (repsol E+10, BP Ultimate, etc...).
No se, si el manual diu que posis 95 jo n'hi posaria de cap altre. No fos cas que si porta additius et ressequi algunes juntes o quelcom per l'estil.

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dc. jul. 13, 2011 6:06 pm

[quote user="Trencaferro" post="174455"]Ostres, despres de llegir tot tipus de respostes i opinions, al final m'heu fet agafar el manual de la moto i.....SORPRESA!!! Resulta que em posa que la betzina recomenada és la 95!!! :eyes :eyes

Salutacions!!![/quote]

Hola Trencaferro. La resposta pel tema del cotxe és exactament igual que per la moto. Si el motor comprimeix prou per no acceptar 95, doncs li has de posar 98.

Com sabem quina li toca ?? La forma més fàcil d'esbrinar-ho és mirant el manual del vehicle o preguntant-ho al concessionari.

La meva opinió personal amb les característiques que ens indiques del teu cotxe (2.0, injecció directe, turbo i 250 CV) és que comprimeix fort, o sigui que segurament haurà de menester la 98.

I pensa una cosa... davant el dubte, si poses 98, acertes segur. Evidentment que gastes més diners, però vas segur.

Apa, fulleja el manual, home !!! :razz:
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dc. jul. 13, 2011 6:07 pm

[quote user="Magirus" post="174456"][quote user="Trencaferro" post="174455"]Ostres, despres de llegir tot tipus de respostes i opinions, al final m'heu fet agafar el manual de la moto i.....SORPRESA!!! Resulta que em posa que la betzina recomenada és la 95!!! :eyes :eyes

Salutacions!!![/quote]

Per la teva informació, jo tinc un cotxe dièsel d'aquests moderns. Es un 1600 i treu 130CV. Al concessionari hem van recalcar que no poses mai dièsel del bó (repsol E+10, BP Ultimate, etc...).
No se, si el manual diu que posis 95 jo n'hi posaria de cap altre. No fos cas que si porta additius et ressequi algunes juntes o quelcom per l'estil.[/quote]

No, perdona l'error, el manual que em diu 95 és el de la moto, el del cotxe no el tinc a mà! :oops:

Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Entrada Autor: Molinenc » dc. jul. 13, 2011 6:38 pm

Hola Trencaferro. No se quin cotxe tens, però un amic que te un golf GTI al manual li recomana 98.

[quote user="Trencaferro" post="174459"][quote user="Magirus" post="174456"][quote user="Trencaferro" post="174455"]Ostres, despres de llegir tot tipus de respostes i opinions, al final m'heu fet agafar el manual de la moto i.....SORPRESA!!! Resulta que em posa que la betzina recomenada és la 95!!! :eyes :eyes

Salutacions!!![/quote]

No se, si el manual diu que posis 95 jo n'hi posaria de cap altre. No fos cas que si porta additius et ressequi algunes juntes o quelcom per l'estil.[/quote]

No, perdona l'error, el manual que em diu 95 és el de la moto, el del cotxe no el tinc a mà! :oops:[/quote]

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dc. jul. 13, 2011 7:47 pm

els motor turbo de benzina precisament tenen una molt baixa relació de compresió, l´electronica se n´encarrega de retardar i adelantar instantaneament l´encès a la benzina que s´utilitzi en aquest moment..... si la casa diu 95 doncs 95... una altre cosa seria posar un xip de potenciació, que canvia tots els parametres " a el màxim " , perquè tingueu una idea, hi vist a repostar cotxes de Rallye WRC del mundial de Rallys benzina de 95 octans , directament d´un poste de benzina Repsol, com tu i com jo.

Els diesel ( per exemple el meu cotxe ) aconsellen posar el gasoil E10 plus, o sigui " del bó" degut a la composició del components d´aquest gasoil , baix en sofre i altres "sustancies " degut al filtre de particules que porten alguns motors diesel de darrera generació ( anticontaminació ) i que amb el gasoil "barato " duraria menys aquest filtre de particules, s´embosaria abans ( vaja, una espècie de catalitzador ), segurament alguna vegada haureu sentit molta pudor que sortia pel escape ( es el filtre de particules que està treballant )

:roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 13, 2011 7:51 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dc. jul. 13, 2011 8:09 pm

Bones, ja he mirat la guia i la tapa de repostatge. Als dos llocs em posa 95 o 98. :eyes
Veus que bé??? Així es curen amb salut!!! Jijiji
Total, que estic igual que al principi, puc utilitzar les dues però no se quina és millor. El motor és el FK4 Turbo de Renault, per si pot servir d'ajuda. :crys

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dv. jul. 15, 2011 10:09 am

[quote user="Trencaferro" post="174479"]Bones, ja he mirat la guia i la tapa de repostatge. Als dos llocs em posa 95 o 98. :eyes
Total, que estic igual que al principi, puc utilitzar les dues però no se quina és millor. El motor és el FK4 Turbo de Renault, per si pot servir d'ajuda. :crys[/quote]

si disposessis d´un banc de proves, veuries que amb la de 98 tindries uns quants cavalls més que amb la de 95.-
que tu ho notis es una altre cosa, però l´" informatica " s´encarregarà de ajustar el " mapa " a la benzina de 98.-

Recordo a una revista de cotxes ( Auto Motor und Sport ) una vegada provaven un Porsche Cayman S ( relació de compresió 12,5:1 ) i la Porsche ( com la Gs 1200 :mrgreen: ) recomenava tant la de 95 com la de 98 , però deia que les millors prestacions eren amb la de 98 octans.

Segons els gràfics de la revista:

Potencia màxima amb ROZ 95 : 235 Kw. ( 322,2 cv a 7220 rpm )
Potencia màxima amb ROZ 98 : 249 Kw. ( 342,3 cv a 7100 rpm ) + 20,1 CV

Par màxim amb ROZ 95 : 330 Nm a 4750 rpm.
Par màxim amb ROZ 98 : 363 Nm a 4600 rpm.

pel que fa el teu Megane rS de 250 cv. i 1998 cc, de cilindrada, doncs tres quarts del mateix., l´eletronica s´encarrega d´ajustar-ho tot !!! máximes prestacions 98 , conducción " cool " 95.- :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 15, 2011 10:11 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dv. jul. 15, 2011 10:31 am

Per si us serveix, a la transpirenaica, em fallaba la RT com si no anés un cilindre, tot i que BMW venia a buscar-me la moto jo vaig dir que ja continuaria així. Quant sortia de les paelles i donaba gas semblava que es volia parar.
Ells mateixos hem varen dir no possis 98, posa 95 perquè quant hi ha depent de quin problema la 98 l'accentua més.
ImatgeImatge

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dv. jul. 15, 2011 2:26 pm

[quote user="LLAGASTA" post="174623"][quote user="Trencaferro" post="174479"]Bones, ja he mirat la guia i la tapa de repostatge. Als dos llocs em posa 95 o 98. :eyes
Total, que estic igual que al principi, puc utilitzar les dues però no se quina és millor. El motor és el FK4 Turbo de Renault, per si pot servir d'ajuda. :crys[/quote]

si disposessis d´un banc de proves, veuries que amb la de 98 tindries uns quants cavalls més que amb la de 95.-
que tu ho notis es una altre cosa, però l´" informatica " s´encarregarà de ajustar el " mapa " a la benzina de 98.-

Recordo a una revista de cotxes ( Auto Motor und Sport ) una vegada provaven un Porsche Cayman S ( relació de compresió 12,5:1 ) i la Porsche ( com la Gs 1200 :mrgreen: ) recomenava tant la de 95 com la de 98 , però deia que les millors prestacions eren amb la de 98 octans.

Segons els gràfics de la revista:

Potencia màxima amb ROZ 95 : 235 Kw. ( 322,2 cv a 7220 rpm )
Potencia màxima amb ROZ 98 : 249 Kw. ( 342,3 cv a 7100 rpm ) + 20,1 CV

Par màxim amb ROZ 95 : 330 Nm a 4750 rpm.
Par màxim amb ROZ 98 : 363 Nm a 4600 rpm.

pel que fa el teu Megane rS de 250 cv. i 1998 cc, de cilindrada, doncs tres quarts del mateix., l´eletronica s´encarrega d´ajustar-ho tot !!! máximes prestacions 98 , conducción " cool " 95.- :roll: :roll:[/quote]

Moltissimes gràcies per l'explicació i el consell! Així continuaré amb 98 com fins ara.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » ds. jul. 16, 2011 8:17 pm

He après molt llegint aquest fil. De fet no mi fixo gaire a l'hora d'omplir el dipòsit. Tant és així que dues vegades ho he fet amb gas-oil. Amb la K75, cap problema, vaig buidar el dipòsit i desprès de varius intents, alguns estornuts i una mica de fum vaig seguir viatge cap a Jerez. Amb la RT, vaig tenir que avisar la grua. Tenia tots els injectors tapats.

La pregunta meva és que hi ha de cert en la llegenda (o no) de que el millor és 95 a l'hivern i 98 a l'estiu.

Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Entrada Autor: Deivid » dg. jul. 17, 2011 11:14 pm

Ostres, doncs un altre que ha mirat les intruccions de la moto...i possa el següent:

La gasolina utilizada deberá tener un índice de 91 octanos o superior (Método Research). Se recomienda gasolina sin plomo.

Jo sempre li he possat 95 a les motos...

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dg. jul. 17, 2011 11:52 pm

[quote user="Deivid" post="174856"]Ostres, doncs un altre que ha mirat les intruccions de la moto...i possa el següent:

La gasolina utilizada deberá tener un índice de 91 octanos o superior (Método Research). Se recomienda gasolina sin plomo.

Jo sempre li he possat 95 a les motos...[/quote]

Pot ajudar-te això?:

"De entre los diversos métodos y normas, los más extendidos son el MON (Motor Octane Number) y el RON (Research Octane Number). Una misma gasolina tiene diferentes valores de octanaje si se mide por el método RON y si se mide por el MON.

Aunque el mejor indicador de ambos es el promedio, el MON es el más habitual en USA y el RON en Europa. Conviene tener esto en cuenta al revisar literatura o foros: p.e. una gasolina Europea de índice 95 RON puede tener un índice MON de 90 o 91
"

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. jul. 20, 2011 12:14 pm

Ostres sou uns pous de ciencia!!

Jo quant arribo a la gasolinera i veig els preus....ja decideixo.
Soc un bon català i la pela es la pela...aixi que 95!!!!!!!
Ex ...moltes coses

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”