PERQUÈ ES PIQUEN ELS "ENLLAUNATS"?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
arturg
Presentats
Entrades: 16
Membre des de: dv. ago. 21, 2009 7:44 pm
Ubicació: Terrassa

Re: PERQUÈ ES PIQUEN ELS "ENLLAUNATS"?

Entrada Autor: arturg » dv. oct. 30, 2009 6:20 pm

Si em permeteu, i ja que vaig ser jo el que vaig encetar aquest tema, tots m'heu contestat molt amablement "que feu" però la pregunta era "perquè es piquen els enllaunats" cosa que encara no entenc, i veig que vosaltres tampoc ho sabeu. Algun psiquiatre entre nosaltres? potser un profesional de la conducta, amb coneixements sobre el caràcter llatí, ens podria explicar perquè es piquen, fan capullades, i quan hi ha retenció, es mouen per no deixar-te passar quan ells estan parats...i cosetes per l'estil. Jo quan vaig en cotxe i veig una moto, li dono facilitats perquè el tio pasi i quedar-me tranquil. En fi, per no fer-me més pesat amb aquest tema, i donar-li curs, com a resum cal anar al tanto amb aquests indocumentats que es comporten com txulos de discoteca. :eyes
Honda CBF 1000, Terrassa

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dv. oct. 30, 2009 6:31 pm

La resposta es :

El "Macho Ibérico" es un exemplar que enlloc de estan en perill d'extinció està en expansió.

Ah !!! i es un exemplar que encara porta boina, boina mental però boina.

Por mis cojones que este no pasa, si yo me jodo que se joda el.

Vsssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dv. oct. 30, 2009 10:52 pm

[quote user="James Bond" post="94903"]

Por mis cojones que este no pasa, si yo me jodo que se joda el.

Vsssssss
007[/quote]

juajuajua, inmillorable resum :lol: :lol: aixi va el pais
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » ds. oct. 31, 2009 1:36 am

He trobat aquest text a Internet que pot donar alguna resposta a la pregunta sobre els enllaunats.

El cotxe i el seu conductor.

El cotxe és més que un simple mitjà de locomoció. Per a molts, és la segona llar, pel nombre d'hores que a diari romanem -sovint sols- en el seu interior. És l'espai físic que el conductor es comporta tal com és, en ell no està preocupat per guardar les formes. Donem regna solta a les expressions més primitives i irracionals del nostre ésser. És, també el cotxe, una cuirassa metàl•lica en la qual el conductor se sent protegit. Es percep l'automòbil com una fortalesa rodadora que ens fa immunes a les agressions de d'altres, i des de la qual ens sentim segurs per "atacar". El cotxe és, a més, signe de prestigi i poder; juga doblement el paper de mitjà per competir amb els altres: per una part, el meu és més gran i nou que el del meu veí o germà. I per una altra ens també serveix per competir: en velocitat, en astúcia, en perícia... Així mateix, el cotxe "allibera" de dues coordenades que empresonen: l'espai i el temps. Quan arriben la pressió o l'ansietat, es desperten sentiments de fugida, ganes de posar terra de pel mig. Allotgem un son mític, el plaer de recórrer l'espai, "arribar volant" d'un lloc a un altre. Dominar espai i temps és un dels anhels més ancestrals de l'ésser humà.

En l'altre extrem, per a alguns conductors, el cotxe és una arma perillosa, el que converteix al seu interior en una trampa. Cada maniobra pròpia o aliena la interpreten com una possibilitat d'accident. Les seves conductes estan presidides per la por, la qual cosa les converteix en dubitatives i perilloses per al tràfic, per la lentitud a la conducció i la bestiesa en les maniobres. Aquests conductors excessivament cauts provoquen reaccions agressives en els seus contraris, els nerviosos, veloços i segurs de si mateixos. I el cotxe és, per acabar l’ instrument ideal per accentuar l’ egoisme, tot s'hi presta. Hi ha altres factors individuals, com a edat, sexe, cultura, o la personalitat de cada un, que condicionen els comportaments al cotxe, però moltes de les camusses esmentades són comunes, a gairebé tots els conductors.

Dintre la meva manera de veure el tema, entenc que hi han molt tipus d’enllaunats i no tots es piquen. Mes aviat diria que aquestos son una minoria.
Per altra banda val a dir que no tothom que es pica es un enllaunat, tots sabem que entre el nostre col•lectiu motorista també hi ha piques. I si no, que me’n dieu de Joe Bar?. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=wQuoR-xs9-Q
Salutacions moteres.

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dg. nov. 01, 2009 7:42 pm

Es normal que es piquin
Nomes un exemple:
Avui 14.50h surto cap a Andorra (és el que té viure aprop de l´estanc) mentre tots
els enllaunats venen jo vaig (sòc així).Bon dia,bona temperatura i olor a humitat que
ha deixat la boira,es pot demanar alguna cosa mes? si que et parin els mossos a demanar-te
tota la documentaciò (gràcies per preocupar-vos per mi).Arribo a Andorra i un munt de
gent buscant lloc per aparcar,jo a la mateixa porta,ja,ja.Compro el necesari i de tornada una caravana de
nassos per passar la frontera i jo per la dreta xino,xano i cap a baix.Arribo a l´aduana,els enllaunats obrint
portes i maleteros i jo paso pel costat,adeu gràcies per no parar-me,porto excès de tabac ja,ja.Molt de
tànsit baixant i jo adelantant al meu aire,pim,pam i ells de caravana.Al arribar a Oliana (fira de Tots Sants),una
altra caravana de collons,be jo adelantant per l´esquerra ple d´orgull i satisfacció :twisted: .Adeu nois i cap
a casa.En Resum crec que si algun d´aquests enllaunats ha seguit la meva història.....
No es per picar-se? que dolenta és l´enveja :enfadat :enfadat
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

arturg
Presentats
Entrades: 16
Membre des de: dv. ago. 21, 2009 7:44 pm
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: arturg » dg. nov. 01, 2009 7:48 pm

angel: Trobo molt encertat aquest text. Ho explica força be. I pel que fa als moteros picats, jo crec que no n'hi ha tants, perquè som de la "seva espècie" en canvi els enllaunats ens veuen com ocells....i ens volen tallar les ales. :lol:
Honda CBF 1000, Terrassa

Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dg. nov. 01, 2009 8:31 pm

si, el tema d'Oscar es ben veritat, aqui passa lo mateix pero als estius i anant a la platja

un altre cas es el següent, tu vas per la carretera normalment, adelantes un camio, adelantes un 4x4, adelantes un turisme amb una parella d'avis i no passa res....
de sobte t'acostes a algun maduret (sobre tot homes) que et mira com si el fet d'adelantar-lo signifiques que el vas a humiliar, el tiu comença a apretar, per que encara que el vagi amb un Mondeo enorme, li van vendre com un familiar amb anima de esportiu, per que encara que ell estigui atrafegat per les carregues familiars, feina, sogra, etc.
Ell encara es creu jove i t'ho preten demostrar conduint aquell camio com si fos l'ALonso
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dg. nov. 01, 2009 9:18 pm

[quote user="arturg" post="95080"] angel: Trobo molt encertat aquest text. Ho explica força be. I pel que fa als moteros picats, jo crec que no n'hi ha tants, perquè som de la "seva espècie" en canvi els enllaunats ens veuen com ocells....i ens volen tallar les ales. :lol:[/quote]

Arturg,

M’alegra que hagis trobat encertat el text, a mi també m’ho va semblar i per això el vaig penjar aquí.
Per altra banda crec que en aquest tema, i d’altres, no hem de ser radicals i qualificar el comportament d’un col•lectiu per la imatge que ens dona una minoria, sinó al contrari, hauríem de qualificar les accions de les persones individualment. Fixa’t que el terme que faig servir es qualificar, no pas jutjar, aquesta feina la deixarem per als Jutges.
Salutacions moteres.

J@N LINCE
Presentats
Entrades: 1106
Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )

Entrada Autor: J@N LINCE » ds. nov. 07, 2009 10:02 pm

l'altre dia per l'autovia veig vindre un cotxe, jo anava a 130, i el tio es veia que venia llançat,

un seat leon (tipic cotxe iberic, fabricat a Catalunya, per gent que porte boina), total que en contes de mantindre una distancia entre la meva moto i ell, hem va passar

fregant el mirall, com podeu imaginar, els c*ll*ns, sem varem pujar fins a la boina, iberica aixó si !!!!
J@N LINCE l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. nov. 07, 2009 10:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!
Imatge

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dl. nov. 09, 2009 5:38 pm

Molt d'acord amb els matisos i explicacions d'Angel, si senyor.
Estic segur que al colectiu moteru tampoc agrada que ens etiquetin a tos per culpa d'uns quants que van fent curses per la carretera.
És inevitable que en tots els colectius hi hagi gent de tota mena...
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dl. nov. 09, 2009 8:03 pm

jo vaig flipar molt dissabte, el contrast del comportament dels cotxes vers les motos a una banda i altra de la frontera, Ja ho havia viscut, però no deixa de sorprendrem el contrast, és increïble la consideració i el respecte que mostren els francessos, no dubten a arrambarse per permetre't passar, faciliten molt la conducció, i si plou es nota que es motiven més.
Val a dir també que s'observa una cortesia de les motos vers els cotxes agraïntlos la deferència... torna el temps dels cavallers ?
ARBE l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 09, 2009 8:04 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
-----------

Respon

Torna a “General”