Entrada
Autor: Trencaferro » dl. nov. 22, 2010 1:05 am
Jo no n'he tingut mai, però a la zona que estic n'he vist, i el resultat és que veig sortir els cotxes del lloc (i no sempre) però te'ls tornes a trobar parats al cap de 300mts.
Potser el dissabte els hagues anat bé per donar la volta.
I ja aprofitant el post i a l'època que estem, recomenar que pels cotxes pneumàtics de contacte i amb més de 4mm de dibuix, que si no per neu no són efectius, si hi ha poca neu i anem fent ens aniran bé ja que a part de traccionar millor ja que tenen tacs i simulen la forma de la cadena ens eviten una cosa molt important que és el desplaçament lateral, tot i que això no treu que s'hagin de portar cadenes igualment(recordeu les nevades de l'any passat).
Si algú viu en alguna zona alta, obaga i que hi durant l'hivern i te crostes de gel habitualment, lo millor són pneumàtics de claus.
Tipus de cadenes:
Les de roba, són cares i no van malament, però a mi no em convèncen, si hi ha un troç que no hi ha neu, es fan malbé i s'esparrequen, molta gent no les posa bé i les perden pel cami. Amb gel no funcionen.
Les Spikers, van molt bé tot i que si trobem un troç sense neu es trenquen. Les avantatges es que són fàcils de posar. Desaventatges, valen molts diners i sempre has de portar els discs negres enganxats a la llanta.
Les cadenes de ferro, són les que van millor, es claven a la neu i trenquen el gel, no hi ha res comparable. Les avantatges és que n'hi ha de tots preus, des de 30€ en endavant i n'hi ha de tot tipus, autotensables, especials per perfils baixos, etc. Desaventatges, la gent les compra i no les monta a casa per veure com van, el 85% de la gent no tenen ni pu&a idea de com es posen, l'altre problema és que un cop les han posat les tornen a posar a la capça i no les assequen, total que es rovellen i quan les han de tornar a fer servir fan 30 mts amb el rovell es trenquen i les perden.
Consell, els cotxes de propulsió millor ni tocar-los, que amb neu a casa són molt bonics.
Si veiem que la cosa es posa "xunga" i ens hem de parar a posar-les el millor es fer-ho en un lloc segur per nosaltres i que no molestem, si no provocarem el què passa sempre, cotxes atrevessats al mig impedint que els que van tirant puguin passar. (això ho dic perquè l'any passat vaig tardar 9h per tornar a casa i no era precisament la neu el què no em deixava passar).
Ups!!! Vaja parrafada no??? :shock: :shock: :shock:
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.