La Indústria De La Moto Té Futur
Moderador: Airald
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
La Indústria De La Moto Té Futur
La indústria de la moto "té futur i passa per l'especialització"
És la principal conclusió d'una reunió entre el Govern català i representants del sector
El conseller d’Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, i el director general d’Indústria, Joan Sureda, s’han reunit aquest dimecres amb alguns dels principals representants i fabricants de la motocicleta i de la indústria auxiliar de Catalunya (Rieju, Gas Gas, l’associació del Clúster de la Moto, Manaut, J.Juan i Guilera) per analitzar l’estat actual del sector i proposar estratègies per potenciar-lo, garantir-ne la viabilitat i facilitar-ne el creixement. Les dues parts han coincidit que la indústria de la moto a Catalunya "té futur, i passa per l’especialització, la producció d’alt valor afegit i la seva internacionalització". Tot i aquest optimisme, però, cal recordar que la trobada s'ha fet en un moment molt delicat per al sector de les dues rodes, sobretot després que les multinacionals Yamaha i Derbi hagin anunciat la seva intenció de tancar les plantes que tenen a casa nostra.
En la reunió, segons ha informat la Generalitat en un comunicat, els representants del sector han exposat algunes de les problemàtiques que, han dit, afecten al desenvolupament de la seva activitat i agreugen la caiguda de la demanda. Entre d'altres propostes, han posat sobre la taula la necessitat de regularitzar la circulació de motos en entorns de muntanya amb la creació d’una 'Llicència Verda', la recuperació dels 14 anys com a edat mínima per conduir un ciclomotor com a la resta de països europeus i fins i tot la possibilitat de recuperar les marques catalanes Bultaco i Sanglas i comercialitzar-les amb nous models que cobreixin nínxols de mercat.
De la seva banda, Mena i Sureda han plantejat la necessitat d’obrir una reflexió estratègica conjunta, no només per fer front a la situació de crisi actual, sinó per definir conjuntament el model que a mig i llarg termini el faci competitiu i el pugui convertir novament en referent mundial. La Generalitat ha recordat que actualment hi ha en marxa projectes específics de suport al clúster de la moto a través del pla ACC1Ó, com el projecte de la motocicleta elèctrica MIUS 4.0, que compta amb la participació de 6 empreses punteres del sector.
Un sector que dóna feina a 7.000 persones
El sector de la motocicleta i ciclomotor a Catalunya, segons dades facilitades pel Govern català, representa el 84% de l’activitat productiva a l’Estat espanyol. Està format per 12 empreses fabricants i 43 de proveïdores, que sumen prop de 7.000 treballadors i generen una facturació agregada de 1.000 milions d’euros (dades 2010). El sector exporta més del 80% de la producció a la Unió Europea.
lamalla.cat
És la principal conclusió d'una reunió entre el Govern català i representants del sector
El conseller d’Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, i el director general d’Indústria, Joan Sureda, s’han reunit aquest dimecres amb alguns dels principals representants i fabricants de la motocicleta i de la indústria auxiliar de Catalunya (Rieju, Gas Gas, l’associació del Clúster de la Moto, Manaut, J.Juan i Guilera) per analitzar l’estat actual del sector i proposar estratègies per potenciar-lo, garantir-ne la viabilitat i facilitar-ne el creixement. Les dues parts han coincidit que la indústria de la moto a Catalunya "té futur, i passa per l’especialització, la producció d’alt valor afegit i la seva internacionalització". Tot i aquest optimisme, però, cal recordar que la trobada s'ha fet en un moment molt delicat per al sector de les dues rodes, sobretot després que les multinacionals Yamaha i Derbi hagin anunciat la seva intenció de tancar les plantes que tenen a casa nostra.
En la reunió, segons ha informat la Generalitat en un comunicat, els representants del sector han exposat algunes de les problemàtiques que, han dit, afecten al desenvolupament de la seva activitat i agreugen la caiguda de la demanda. Entre d'altres propostes, han posat sobre la taula la necessitat de regularitzar la circulació de motos en entorns de muntanya amb la creació d’una 'Llicència Verda', la recuperació dels 14 anys com a edat mínima per conduir un ciclomotor com a la resta de països europeus i fins i tot la possibilitat de recuperar les marques catalanes Bultaco i Sanglas i comercialitzar-les amb nous models que cobreixin nínxols de mercat.
De la seva banda, Mena i Sureda han plantejat la necessitat d’obrir una reflexió estratègica conjunta, no només per fer front a la situació de crisi actual, sinó per definir conjuntament el model que a mig i llarg termini el faci competitiu i el pugui convertir novament en referent mundial. La Generalitat ha recordat que actualment hi ha en marxa projectes específics de suport al clúster de la moto a través del pla ACC1Ó, com el projecte de la motocicleta elèctrica MIUS 4.0, que compta amb la participació de 6 empreses punteres del sector.
Un sector que dóna feina a 7.000 persones
El sector de la motocicleta i ciclomotor a Catalunya, segons dades facilitades pel Govern català, representa el 84% de l’activitat productiva a l’Estat espanyol. Està format per 12 empreses fabricants i 43 de proveïdores, que sumen prop de 7.000 treballadors i generen una facturació agregada de 1.000 milions d’euros (dades 2010). El sector exporta més del 80% de la producció a la Unió Europea.
lamalla.cat
-
- Presentats
- Entrades: 940
- Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
- Ubicació: Figueres - Alt Empordà
- Contacta:
Re: La Indústria De La Moto Té Futur
no crec en deu, pero a veure si escolta tot aixo...
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."
- J-C
- Presentats
- Entrades: 530
- Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
- Ubicació: Sabadell
Re: La Indústria De La Moto Té Futur
jo tampoc crec en deu ni en el incumpeten del conseller mena :enfadat
J-C l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 19, 2011 8:42 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
- Coes
- Presentats
- Entrades: 1158
- Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
- Ubicació: Arenys de Mar
- Contacta:
Re: La Indústria De La Moto Té Futur
tenim molta facilitat per faltar al respecte, crec que no es necesari, un opina sobre la noticia i punt ;)
- Joavel
- Presentats
- Entrades: 604
- Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
- Ubicació: Bigues i Riells
Re: La Indústria De La Moto Té Futur
[quote user="Coes" post="162180"]tenim molta facilitat per faltar al respecte, crec que no es necesari, un opina sobre la noticia i punt ;)[/quote]
Els consellers actuals no em mereixen cap respecte...començant per per la "vicepresidenta"...i acabant en un tal F.Puig. (i sé molt bé el que escric.) :enfadat :enfadat :enfadat
Els consellers actuals no em mereixen cap respecte...començant per per la "vicepresidenta"...i acabant en un tal F.Puig. (i sé molt bé el que escric.) :enfadat :enfadat :enfadat
- Coes
- Presentats
- Entrades: 1158
- Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
- Ubicació: Arenys de Mar
- Contacta:
Re: La Indústria De La Moto Té Futur
[quote user="Joavel" post="162189"][quote user="Coes" post="162180"]tenim molta facilitat per faltar al respecte, crec que no es necesari, un opina sobre la noticia i punt ;)[/quote]
Els consellers actuals no em mereixen cap respecte...començant per per la "vicepresidenta"...i acabant en un tal F.Puig. (i sé molt bé el que escric.) :enfadat :enfadat
:enfadat[/quote]
jo tambe tinc la meva oipinio pro no falto al respecte, aixo no deixa de ser un foro de motorisme ;)
Els consellers actuals no em mereixen cap respecte...començant per per la "vicepresidenta"...i acabant en un tal F.Puig. (i sé molt bé el que escric.) :enfadat :enfadat
:enfadat[/quote]
jo tambe tinc la meva oipinio pro no falto al respecte, aixo no deixa de ser un foro de motorisme ;)
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: La Indústria De La Moto Té Futur
a veure si poden arrivar a una entessa,el mon de la moto ha estat molt demonitzat per les institucions perque no hi havia cap tipus de regularitzacio i en van fer un gra massa i ni tot es bo ni tot es dolent i parlant s'enten la gent,a part d'una bona industria tenim molt bons pilots que ens fan renom arreu del mon i fins i tot aquestsquan entrenaven........ ;)
- J-C
- Presentats
- Entrades: 530
- Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
- Ubicació: Sabadell
Re: La Indústria De La Moto Té Futur
[quote user="Coes" post="162180"]tenim molta facilitat per faltar al respecte, crec que no es necesari, un opina sobre la noticia i punt ;)[/quote]
tens rao company,ja he editat el meu misatge :roll:
tens rao company,ja he editat el meu misatge :roll:
- Brum-brum
- Presentats
- Entrades: 446
- Membre des de: dc. des. 03, 2008 10:33 am
- Ubicació: Barcelona
Re: La Indústria De La Moto Té Futur
la pregunta clau crec que es:
Si rieju o derbi tinguessin una gama de motos de 600cc, 800cc, 1000cc, ... de carretera i muntanya les comprariem? (vaja estil honda/yamaha/triumph, ...)
Si rieju o derbi tinguessin una gama de motos de 600cc, 800cc, 1000cc, ... de carretera i muntanya les comprariem? (vaja estil honda/yamaha/triumph, ...)