Comença El Mal Rotllo De L'estiu

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Comença El Mal Rotllo De L'estiu

Entrada Autor: Ra-mon » dv. abr. 08, 2011 8:36 pm

A tots ens agrada que arribi el bon temps, el solet, el dia més llarg, ... però emprenya perquè també arriben els incendis :crys

Cruïlles
Una vintena de dotacions dels bombers treballen en un incendi forestal a les Gavarres
Actualitzat a les 19:24 h 08/04/2011

Els bombers de la Generalitat participen en les tasques d'extinció d'un incendi que s'ha declarat aquest divendres a la tarda al Baix Empordà i ja el tenen en fase de control. L'avís d'incendi s'ha donat a un quart de cinc de la tarda i el foc es troba a la zona de Sant Cebrià de Lladó, entre els termes municipals de Monells, Sant Sadurní de l'Heura i Cruïlles en ple massís de les Gavarres. En l'extinció del foc hi participen 20 dotacions terrestres i 5 d'aèries dels bombers. De moment el foc, que ha obligat a tallar la carretera GI-664 entre Cassà i Cruïlles durant dues hores, ha cremat unes 6,5 hectàrees de bosc. Segons els bombers, no hi ha cap persona ferida ni tampoc cap nucli habitat amenaçat.
Les Gavarres és un espai natural protegit que va des de Girona fins al mar i que comprèn part del Gironès i del Baix Empordà. Les informacions sobre aquest incendi es poden seguir també a través del twitter #incendis.

3cat24.cat

SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Comença El Mal Rotllo De L'estiu

Entrada Autor: SisoRT » dv. abr. 08, 2011 9:34 pm

Després de les discusions dels "entesos" que si els boscos s'han de mantenir nets o si cal que la malassa i restes de branques i arbres caiguts s'hi podreixin per adobar el terreny ... no seré pas jo qui tregui de l'entrellat.

Però: De la manera que estan de bruts els boscos de Les Gavarres que Déu ens agafi confessats el dia que el foc agafi de debó. No quedarà res des dels Àngels fins a mar.

Tots plorarem, jo el primer :crys

Koper
Presentats
Entrades: 940
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Contacta:

Entrada Autor: Koper » ds. abr. 09, 2011 7:56 am

He sentit als mitjans alguns espavilats que deien que a Catalunya havia mes boscos que mai :(.
TERRIBLE
Koper l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. abr. 09, 2011 7:56 am, en total s’ha editat 1 vegada.
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."

Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Entrada Autor: Ride » ds. abr. 09, 2011 1:04 pm

[quote user="Koper" post="164819"]He sentit als mitjans alguns espavilats que deien que a Catalunya havia mes boscos que mai :(.
TERRIBLE[/quote]

Porto des del 94 com a responsable ADF del meu municipi, o sigui 17 anys, i m'hen he fet un fart d'apagar incendis, us en podria estar parlant molta estona del tema, i del que he VIST, per tant hem sembla que puc parlar amb causa de coneixament.

el boscos nets, son mes facils d'apagar, mes dificil que corri el foc, i mes dificil a encendre, per tant no hi ha res a dir sobre aixó !!!!!!

Koper els que diuen que hi ha mes boscos ara, no són uns "espavilats", es totalment cert !!!!!!! per això no n'hi havian tants abans, pero cal informar-se abans d'opinar....

Una prova :

Una orto foto del 2010 a 300 mts de casa meva

Imatge

Una orto foto del mateix lloc presa l'any 56

Imatge

Es pot apreciar a la part inferior el que abans eren feixes, i que es treballaven ara es massa forestal

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » ds. abr. 09, 2011 1:07 pm

[quote user="Koper" post="164819"]He sentit als mitjans alguns espavilats que deien que a Catalunya havia mes boscos que mai :(.
TERRIBLE[/quote]

Home, no es cert del tot per dir la paraula MAI, però si diguessin dels últims 25 anys si, en aquest cas tenen raó, ja que degut a l'abandonament de camps, zones rurals etc. Es diu que la massa forestal a Catalunya ha crescut entre u 10 i un 20% en quest periode.
Ara, això no treu que s'hagin de cremar els que queden!

Ups, estava escribint al mateix temps que el Ride...
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. abr. 09, 2011 1:10 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » ds. abr. 09, 2011 2:08 pm

El que si que sé -i m'ho ha dit el meu cunyat que és guaita forestal- és que aquest any la campanya de vigilància, al menys al Vallès, comença el 24 de juny fins a principis de setembre. Abans era de setmana santa fins a mitjans de setembre.

Apart d'això els que no tenen plaça fixa ho tenen xungo. Si fins ara es convocàven 1000 places, ara sols 400.

Altre retallada dràstica. :enfadat
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Koper
Presentats
Entrades: 940
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Contacta:

Entrada Autor: Koper » ds. abr. 09, 2011 3:05 pm

perdo, m'he explicat malament...
el to en que ho deien els "espavilats" era com justificant que no ens preocupessim,
que si es cremaven uns quants, "no passava res" i aixo em va angoixar força...
i la resta, estem en crisis, i abans es podien aprofitar materies primes provinents dels boscos, i ara, per aquesta deria
"ecologista" o simplement per altres materies mes facils i barates d'aconseguir, els boscos s'han convertit
en un lloc ideal perque el foc corri com vulgui.
Si no hi ha diners per sanitat i educacio, imagineu que pensaran els politics dels boscos.
I no vull ni pensar que pasará amb la pobra gent que li toqui anar a combatre els incendis... deu!
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."

Respon

Torna a “Cerveseta”