Aquesta és la crònica del viatge (que ja surt al post BMW Days a Garmisch) perquè tingui un format adequat per indexar-la amb el magnífic recull d'en Ramon que és de molta utilitat per preparar els nostres viatges en moto.
Viatge d'anada
Del 29 de juny a l'1 de juliol de 2011.
Aquesta és, aproximadament, la ruta que vam fer. De Girona a Avinyò vam circular per autopista i, de tornada, de Valence a Girona també. La resta la vam fer sempre mirant d'evitar les autopistes.
Les autopistes són avorrides i pesades, però les carreteres nacionals no s'acaben mai si has de fer via!

En total vam fer uns 2.700 km, amb un consum, la meva R 1150 R, de 150 litres de gasolina i 0,5 d'oli mineral 20/50 (és una bòxer).
El primer dia vam sortir amb destí a Briançon a les 7 del matí. Volíem passar pel Col de la Bonette i el dia prometia, amb sol i previsió de bon temps. Però des de la ratlla de França fins passat Nimes ens va acompanyar un fort i molestós vent, que no ens deixava la moto quieta al seu carril, sobre tot prop de Beziers. Passat Avinyó el vent va minvar i ens van acompanya els camps de lavanda.
Prop de Sisteron, amb un sol magnífic sentim un tro. Seguim i parem a fer un cafè just quan el cel comença a ennuvolar-se ràpidament i hem de còrrer a refuigiar-nos. Cau una bona pedregada.
Decidim escurçar la ruta, no volem arribar massa tard a l'hotel perquè hem de tenir cura de les madames, ens saltem la Bonette (amb la qual cosa ja tenim excusa per tornar-hi) i, per treure'ns el mono, passem pel Col de l'Izoard.
Briançon té un bonic barri vell emmurallat
Amb bones vistes
Això, ja era al matí. La nostra idea era passar pel Col de l'Iseran i els dos St. Bernats i prenem la carretera que passa pel Col du Galibier
Passant primer pel Col du Lautaret
I, amb molt de fred, el Galibier
Un incident ens fa modificar la ruta per anar a buscar el concessionari BMW Motorrad més proper i que ens alteri menys el viatge. Anem prop de Torí, a Rosta, al concessionari Rinotti, on ens solucionen el problema en un moment. A més ens conviden a cafè, capuccino i aigua. Van ser molt amables i simpàtics.
Ja no teniem gaire temps, ja era la tarda, i ens vam encaminar a Como que hem de tenir cura de les donne. Hi vam trobar la sorpresa que al llac de Como hi ha un club aeri.
Como és una ciutat encantadora. Muralla, llac, duomo, places boniques...
Fixeu-vos en el tap de l'ampolla de vi.
I les postres de l'Antonio!
L'endemà cap a Garmisch! Però primer cal marxar de l'hotel. Les motos descansaven.
I les vam despertar
Però, es clar, un dels plats forts del viatge és l'Stelvio. Abans d'enfilar la collada, per reposar forces (i per esperar la Mareta) vam fer uns magnifics caffè freddo i caffè macchiato a Bormio.
Desprès al primer tornanti ens abriguem (i esperem la Mareta)
La famosa pujada (en el nostre cas) del Passo dello Stelvio.
I el rètol, decorat.
Hi havia un bon grup de cotxes clàssics preciosos, que vaig fotografiar pensant en l'amic Santa
I desprès de passar per la zona de botigues, guiris, recods... (tan ben retratada per en Ramon), ens disposem a baixar els tornanti de l'Stilfser Joch, que és l'Stelvio en Tedesco, que parlen al Tirol Italià (veient que la Mareta ens havia fet el salt).
I cap a Garmisch passant per Austria.
Els BMW Motorrad Days és una altre història.