Ural Fa 70 Anys

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Kpeps » dt. feb. 28, 2012 10:32 pm

Suposo que alguns de vosaltres haureu vist alguna Ural. Motocicletes que van sorgir abans de la Segona Guerra Mundial, quan l'eix soviètic va requisar motlles i utillatge de les famoses BMW "Guerra" del Tercer Reich. Aquest material es va repartir per tota la URSS i d'aquí van formar part de diverses marques (Soviet, Jawa, CZ, Dnepr, IMZ ...), una d'elles Ural.

Imatge

Quan es va dissoldre la Unió de Repúbliques Socialistes Soviètiques en els 90, es van trobar amb la crua realitat: la seva total retard tecnològic respecte a la "resta del Món". Els GAZ, ZAZ, Lada, Trabant en cotxes, i les marques anteriors de motos, van descobrir l'arcaic del seu material. Jawa o CZ penes van aguantar uns anys gràcies a l'Enduro, Speedway, Icerace i algunes vendes per al carrer. MZ va treure el cap en Velocitat (500cc, i ara en Moto2) i matricular unes poques motos amb motors Yamaha. Però Ural va ser un cas diferent ... els va salvar una pel · lícula: Indiana Jones i l'última croada.

Imatge

En ella, Indy i el seu pare fugen en una BMW sidecar, es van posar de moda ... i de sobte l'única marca que encara fabricava aquelles vetustes motocicletes es va omplir de comandes, es va fer un nom internacional ... i així segueixen,

Imatge

venent motos amb base dels anys 40, Bé, doncs per celebrar el seu 70 aniversari, no hi ha res com una injecció de modernitat: frens Brembo, suspensions Marzocchi i Sachs ... i recrear l'original Ural M72, de la qual es van produir ni més ni menys que 10.000 unitats, moltes de les quals van participar en La Segona. En aquesta "nova" Ural M70 es recrea el color militar original, el terra de fusta del sidecar, la lona que el cobreix, la roda de recanvi ... i una pala. Només li falta la metralladora, perquè el suport si el porta!


Imatge

Ja veieu ... de vegades, celebrar anys no et fa més vell ... demostra que ho ets.
Imatge

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Kpeps » dt. feb. 28, 2012 10:34 pm

graciessssss. ;)
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 29, 2012 7:35 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. feb. 28, 2012 10:36 pm

Doncs m´agrada , tot i el seu aire retro ;)
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. feb. 28, 2012 10:40 pm

He trobat aixó


Imatge
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Jesus » dt. feb. 28, 2012 11:02 pm

Ostres :eyes ... el diumenge a Platja d'Aro vaig veure una que semblava treta del Afrika korps !!! El motor era Boxer, però no se si era BMW o URAL !!!
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Randy-650 » dt. feb. 28, 2012 11:43 pm

Sempre m'han agradat les Ural, i de fet seria la moto que escolliria per fer la volta al món. :D
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. feb. 29, 2012 7:15 am

[quote user="Randy-650" post="193610"]Sempre m'han agradat les Ural, i de fet seria la moto que escolliria per fer la volta al món. :D[/quote]


Amb o sense sidecar ????? :roll:
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Gearbox » dc. feb. 29, 2012 8:08 am

[quote user="Kpeps" post="193597"] ... Ja veieu ... de vegades, celebrar anys no et fa més vell ... demostra que ho ets.[/quote]

:b9 :b9 :b9
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Sergi3 » dc. feb. 29, 2012 7:22 pm

Per Barcelona, corre aixo
Imatge

Es dedica a donar un vol turistic per barcelona

:cerv
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Pasqual » dc. feb. 29, 2012 9:54 pm

Tots els que hem fet hivernals més al nord dels Alps sabem que més de la meitat de les motos que hi assisteixen son Ural. La majoria modificades donada la seva legendaria manca de fiabilitat. Motors BMW, arranques Ducati....

Randy, si fas la Volta al Món amb una Ural, fes un Master en mecànica primer i escull anar amb sidecar per poder dur els recanvis.

A part d'això té un encant indudable. Especialment la versió amb tracció al sidecar, marxa endarrera i fre de ma. M'encantaria tenir-ne una!

Amplio la història de les Ural (tret de la web oficial)

La historia de Ural empieza en 1939, durante la pre-guerra. A pesar del Pacto de Molotov de Ribbentrop, la Unión Soviética supo que pronto iría a la guerra contra Adolfo Hitler, dictador del Tercer Reich alemán. Joseph Stalin dio orden al ejército de  preparar todas las áreas de funcionamiento, fuerzas móviles, tropas de tierra, y  fuerzas especiales que defenderían el territorio ruso contra la invasión de los Panzers alemanes. Habiendo visto los efectos de la Guerra relámpago aleman en contra del Ejército polaco, la movilización era de vital importancia para la URSS.  

     

Una reunión se celebró en el Ministerio de Defensa para discutir qué modelo de motocicleta era la más conveniente para el Ejército Rojo. El Ejército había querido modernizar su equipo después de la terminación del conflicto militar con Finlandia, las motocicletas que había estado usando no trabajaron satisfactoriamente.

La versión oficial es que después de una discusión larga, la BMW R71 fue la motocicleta elegida para montar a los soldados del Ejército Rojo.

Se compraron cinco unidades secretamente a través de los intermediarios en Suecia neutral y pasaron de contrabando a Rusia. Los ingenieros soviéticos en Moscú desmantelaron las 5 BMWs y copiaron cada detalle creando moldes y planos para producir sus propios motores y engranajes en Moscú. Rápidamente en 1941, se mostró a Stalin el primer ensayo - prueba de las motocicletas M-72, Stalin dio orden de iniciar la producción inmediatamente.  



Una de las BMWs originales sobrevive y está en exposición en el museo de la fábrica. Harley-Davidson que también copió la BMW R71, y entregó aproximadamente 1,000 Harley-Davidson XA al Ejército americano durante la Segunda Guerra Mundial. 



Otra versión probable de  la historia es que la fábrica de BMW proporcionó los planos de construcción y los moldes. Como resultado del Pacto Molotov de Ribbentrop, transfiriendo de tecnología a sus "amigos" soviéticos en las diferentes áreas. Los ingenieros soviéticos recorrieron las fábricas alemanas. Por ejemplo el OPEL Kadett simplemente se dio a los soviéticos antes de la guerra; sin embargo, sólo comenzó su producción en serie hacia el fin de la misma con el nombre de “Moskvitch 400. En 1941, BMW empezó la producción de la serie R75, y no retomo la R71.

Una fábrica en Moscú pronto fabrico centenares de motocicletas rusas M-72 con sidecar. Sin embrago la guerra relámpago Nazi era tan rápida y eficaz que los soviéticos preocupados de que la fábrica de Moscú estaba dentro de un rango fácil para los bombarderos alemanes decidieron mover la planta de producción fuera del alcance de los alemanes. El sitio escogido era un pequeño pueblo comercial llamado Irbit, localizado en la franja de las inmensas estepas Siberianas en las Montañas de Ural. Irbit  antes de la Revolución de 1917,  fue un importante centro de Comercio en Rusia.  

El único edificio disponible en el pueblo era una cervecería que se convirtió pronto en una oficina de investigación y dónde se desarrollo la construcción de una nueva producción de la M-72. El 25 de octubre de 1942, las primeras M-72s se enviaron al frente de batalla, en pleno curso de la Segunda Guerra Mundial, se entregaron 9,799 motocicletas de M-72  para las divisiones de reconocimiento y  tropas móviles.  

La historia Ural empezó con la gloria de derrotar a los ejércitos de Hitler en los campos de batalla rusos y europeos. Los alemanes se quedaron atónitos al ver a los rusos montados en las gemelas de la R71.




Después de la Segunda Guerra Mundial la Fábrica fue renovada, y en 1950, se produjeron 30,000 motocicletas. Mas tarde en 1950s, se abrió una planta en Ucrania para la fabricación de Urales para el ejército, y la fabrica de Irbit (IMZ) empezó a construir Urales para el consumo doméstico o civil. La popularidad de los equipos creció firmemente entre los ruso, y en los años sesenta, la planta abandono la producción militar.  

La historia de la exportación de URALs empezó en 1953  Las primeras Urales se exportaron  al principio principalmente a los países en vías de desarrollo. Mas tarde (1960s), empezaron las entregas a los países desarrollados, y desde entonces cada vez más Urales han aparecido en los caminos de todo el mundo. Ural fue y es una moto económica e irrompible, y con  funcionalidad que la ha hecho famosa en todo el mundo.

En noviembre de 1992, la fábrica perteneciente al estado se transformó en la Compañía. Ural Moto pasando a entidad privatizada el 40% fue dividido entre la dirección y empleados a través de una concesión el 38% se vendió por la subasta con los vales de la privatización (qué fue principalmente a la dirección y empleados), y 22% lo retuvo el gobierno.  

En 1998, se redistribuyeron las acciones, la nueva dirección ha traído ideas frescas y técnicas de producción,  modernizando la tecnología, y asumiendo un compromiso de calidad absoluta en la producción.

Se ha dado a las motocicletas Ural un nuevo diseño. Mientras la apariencia exterior es la de una Ural clásica, se han dotado con las mejores técnicas de ingeniería, cuidando los acabados y detalles. Todo lo bueno de las antiguas motos se ha mantenido, durabilidad, robustez y seguridad.

Para transportar personas y material hay muchos lugares en Rusia dónde sólo pueden usarse caballos y motocicletas Ural. Las motocicletas Ural están provistas de un motor boxer refrigerado por aire, una caja de cambios de cuatro velocidades y con marcha atrás. Siendo una moto TT (Todo terreno).

Ural es el único fabricante de motocicletas pesadas con capacidad de carga, y uno de los pocos fabricantes de motocicletas con sidecar en el mundo. Además de las ventas de motocicletas Ural en el mercado ruso, también se han exportado a Australia, Inglaterra, Estados Unidos, Francia, Países Bajos, Bélgica, España, Grecia, Noruega, Finlandia, Suecia, Alemania, Egipto, Irán, Sur África, Brasil, Uruguay, Paraguay, Cuba, México y otros países del mundo. Se han fabricado mas  de 3.2 millones de motocicletas desde que la primera M-72 rodó fuera de la fábrica de producción hacia los campos de batalla en la Segunda Guerra Mundial.



Gràcies Keps per recuperar aquesta peça històrica viva
 

 
 

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Randy-650 » dc. feb. 29, 2012 10:43 pm

Pasqual, em desmuntes totalment la teoria que jo tenia de les Ural: les motos més fiables del món i amb una mecànica senzilla i a l'abast d'un 'xapucilles'. De fet si poses al buscador:

-son fiables las motos ural?

.....Observaras que els comentaris són molt favorables. Parlo del que llegueixo, doncs no conec a ningú que en tingui cap i no puc opinar amb causa. Però si tu ho dius, et creuré.... :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Dudogi
Presentats
Entrades: 39
Membre des de: dl. feb. 20, 2012 3:27 pm
Ubicació: Blanes - Girona

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Dudogi » dj. març 01, 2012 1:05 am

m'encantaria tenir aquesta de l'aniversari, però sense sidecar i amb el seient per a dos. nomès em fa por quan haguès de demanar una peça el mecànic.quan hi hagi distribuidors oficials, amb el temps qui sap!!

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Pasqual » dj. març 01, 2012 1:27 am

[quote user="Randy-650" post="193685"]Pasqual, em desmuntes totalment la teoria que jo tenia de les Ural: les motos més fiables del món i amb una mecànica senzilla i a l'abast d'un 'xapucilles'. De fet si poses al buscador:

-son fiables las motos ural?



.....Observaras que els comentaris són molt favorables. Parlo del que llegueixo, doncs no conec a ningú que en tingui cap i no puc opinar amb causa. Però si tu ho dius, et creuré.... :roll:[/quote]

home, no et vull treure l'il.lusió. Sembla que des de fa uns anys, han tingut de fer 2 versions per tal de poder-les vendre a la CEE perquè no les homologaven. Per això només les trobaves de segona ma d'algun país de l'Est. Ara hi ha una versió per Europa (a preus ja no tant competitius) i un altre per el reste.

Tinc algún conegut amb Ural d'abans i tot el día no pare de remenarla. Això si, és tant senzilla que fins i jo em veuria en cor.

El primer importador no oficial (distribuidor independent crec que en diuen) està a Camarles (una parella d'austriacs) i ell ha fet viatges molt llargs amb la seva Ural. Crec que va anar a Cap Nord un 31 de desembre. Aquí Enllaç el que és segur és que va anar a buscar una moto a IMZ IRBIT, a la fàbrica i va tornar fins a Tarragona amb ella.

Jo he pogut provar la moto i com no tinc cap experiència amb sidecar va faltar poc per quedar-mi. Comparat amb una moto actual és com anar amb un 2 CV. Té molt d'encant, però pocs el comprarien com a vehicle únic. No corren (màxim
80-90) no frenen ( el que jo vaig provar no tenía frens de disc) i has de fer un curset per aconseguir que giri a la dreta.

Ara, poderla tenir al garatge, mirarla, cuidarla, sortir a donar la volteta....uff! esperaré a estar jubilat
Pasqual l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 01, 2012 9:30 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Kpeps » dj. març 01, 2012 9:28 am

[quote user="Pasqual" post="193693"]. Ara hi ha una versió per Europa (a preus ja no tant competitius) i un altre per el reste.
Tinc algún conegut amb Ural d'abans i tot el día no pare de remenarla. Això si, és tant senzilla que fins i jo em veuria en cor.
[/quote]

realment es com deia aquell...........la mecanica del ''botijo'' ;) tipus moto per ficar-hi ma,exemples:Harley abans dels motors evolution i BMW's 2 valvulas dels 90's enrera o inclus es pot comparar amb mecanica Royal Enfield,per fer la volta al mon com diu en Randy,potser si,sens dubte l'electronica tirat no et deixara ja que es inexistent i podras anar reparant si falla........els preus per Europa sens dubte no son els de las que homologan alla al pais d'origen on las normes antipolucio :crys :crys aquesta mateix,em sembla que val uns 14500 eurets,no se si amb sidecar o sense.
Imatge

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Fjodor » dj. març 01, 2012 9:50 am

URAL: per portar al darrera un camió d'assistència amb una moto sencera de recanvi. I darrera, un camió-cuba de 5 mil litres d'oli.
D'acord amb el màster de mecànica per portar-la.
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 01, 2012 9:50 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Pasqual » dj. març 01, 2012 9:50 am

Ara encant i possibilitats, les que vulguis.. Aquí un exemple

[youtube]7YiqhtS3I6g[/youtube]

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Carles » dj. març 01, 2012 10:49 am

[quote user="Pasqual" post="193679"]Randy, si fas la Volta al Món amb una Ural, fes un Master en mecànica primer i escull anar amb sidecar per poder dur els recanvis. [/quote]

Bones!!!

A Vladivostok ens vam trobar un noi que n'havia comprat una a la fàbrica mare a Ekaterimburg, i volia seguir voltant amb l'Ural... però n'estava ben fart ja dels problemes mecànics!!! Que si no frenava... que si havia canviat ja el pistó i els aros unes quantes vegades, etc...

O sigui que no deu ser tant fiable com volen "vendre-ho"!!

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Randy-650 » dj. març 01, 2012 11:28 am

Carai, Carles, doncs ara si que definitivament canvio el concepte que fins ara tenia de les Ural. :tremolant
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Re: Ural Fa 70 Anys

Entrada Autor: Joavel » dj. març 01, 2012 12:20 pm

[quote user="Randy-650" post="193736"]Carai, Carles, doncs ara si que definitivament canvio el concepte que fins ara tenia de les Ural. :tremolant[/quote]

Randy, si li escrius a aquest paio , tindras tota l'informaciò que et faci falta.

http://www.thetimelessride.com/

Evidentment les parts mes sensibles, les modifica al seu gust segons les neccesitats, avans de cada gran etapa.
Si parlem de fiabilitat mecanica, cap moto moderna superaría les de aquesta época, ni aguantarían tres díes en condicions extremes.
Joavel l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 01, 2012 12:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Respon

Torna a “General”