Com algú ja sab, he de tornar la meva actual F800GS al concessionari, ja que finalitza el Select que tenia contractat ara al Juliol.
M'agradaria comprar una moto trail més rutera que l'actual F800GS. He sospesat i provat tres models:
Honda Crosstourer
Triumph Tiger Explorer
BMW R1200GS
Primer de tot, dir que la F800GS és una molt bona moto, que m'ha donat moltes satísfaccions. Els que la tenim, coincidim amb la mateixa valoració: "És una moto que serveis per pràcticament qualsevol cosa que li demanis, però no és especialista en res. Té pocs rivals en aquest sentit!"
M'ha permès realitzar excursions trail de veritat per zones molt xules de Catalunya i fer alguna que altre viatge lluny. Així com fer-la servir per ciutat, tot plegat amb un consum força moderat. En cap cas és major de 5l/100km.

Vaig decidir provar els tres model que indico i faig una petita valoració de cada una d'elles. Ja n'hem parlat en altres posts.
Honda Crosstourer

Destacaria el motor i la presència de la moto. La vaig provar amb el canvi DCT, que és per mi on té més gràcia la moto. La defineixo com 'jugar amb la PS3'.
La posició és còmoda, però no la que més per persones de poca alçada. El seient és molt alt i no té opció de seient baix i dubto que es pugui fer masses invents a culpa del xasís de la mateixa. De fàbrica ofereix poc protecció aerodinàmica i les opinions de pantalla touring no són massa bones.
Però la moto té alguna cosa que enganxa i molt!
Triumph Tiger Explorer

És una moto molt equilibrada, és difícil trobar-li una gran 'pega' i crec que és la millor maxi-trail actual. Però al no destacar massa en res, és el que fa que no t'enganxi massa!
La prova que en vaig fer va ser molt posítiva, el motor és brillant, però semblava que li faltava una mica d'alegria en baixos comparada amb la F800GS. Però la finura és molt superior. La protecció a l'aires és molt bona, si de cas caldria millorar la posició del manillar, amb unes alces.
Permet posar-te a fer trail-light, cosa que amb la Crosstoruer sni ho somiaria!
Una cosa que sorpen és el control de creuer, que crec poc útil per la seva sensibilitat.
A mi m'agraden les opcions de menú per trastejar una mica. El catàleg d'opcions és gran i no execesivament car.
BMW R1200GS

La millor en diferencia en carretera. L'entrada en curva és excepcional i permet circular molt ràpid amb poc esforç. És la més lleugera de les tres i es nota al moura-la. El seient baix és molt útil pels que no som massa alts. Frena motl bé i permet realitzar trail.
Què penalitza doncs a aquesta moto:
1. En breu surt nou model, canviant algunes coses que faran desfasar-la ràpidament. El preu de compra actual és la més cara de les 3.
2. El boxer en parat és un tractor, cosa que es nota molt quan recuperes una moto bi, com la meva F800Gs i no et dic amb una 4cil.
3. El cardan és el pitjar dels tres models. Et bloqueja la roda molt sovint en reduccions...
4. El gas no és electrònic i fa actuar el CT massa bruscament
5. Tenir els cilindres tant exposats no m'enamora!
Bé, perdoneu que us atabali amb les meves cabòries...
Potser al final, veuré que la millor opció és no tornar la F800GS, pagar la última quota i estalviar els diners de la compra de moto nova, per si les mosques, que la situació que hi ha...