Com molts sabreu, l'estiu del 2010 vam fer un viatge fins a Japó juntament amb en Cuco, i per tal d'aconseguir la fita en qüestió vaig adquirir una Yamaha XTZ 660 Ténéré de 1992, que anava força bé i la qual vaig preparar de manera artesanal segons les necessitats previstes.
Bé, l'objectiu de Japó el vam aconseguir... després les motos van tornar, la vaig utilitzar 2 vegades i per qüestions vàries no la vaig tornar a agafar, quedant la moto més d'un any parada i morta de fàstic, amb tota la ronya que tenia després de 17.000 quilòmetres d'asfalt, terra i fang, les rodes desinflades i una capa de pols a sobre. I ara, que l'altre dia la vaig intentar engegar sense cap mena d'èxit, em va fer sentir culpable del seu estat... i m'he decidit a posar-la al dia, que s'ho mereix!
De moment he començat per desmuntar-la fins que les meves nocions de mecànica m'ho permeten, amb previsió de fer-li el següent manteniment:
- Canvi d'oli i filtre
- Canvi de filtre de gasolina
- Canvi de filtre d'aire
- Canvi de bugia
- Canvi de líquid refrigerant (amb neteja del circuit)
- Canvi de líquid de frens
- Canvi de pastilles de frens
- Neteja a fons i engreixat de la cadena (vaig posar el kit nou abans de sortir)
- Canvi de bateria
- Reparar el contarevolucions
- Reparar llum de fre posterior
- Reparar pinça de fre davanter
- ...
- I una bona neteja general (intentant sanejar tot allò que està una mica perjudicat, inclòs polida de plàstics)
- Passar-li la ITV que està caducada, i alhora assegurar-la de nou! Que encara te molta vida per endavant... ;) ;) ;) ;)
Poso quatre fotos amb l'històric, i quan pugui posaré fotos de la restauració en sí.
Febrer 2010:
Comprada amb molt bones expectatives, feia patxoca tot i que clarament es veia que els quilòmetres no eren certs. Vam encertar de ple! Abans de preparar-la vaig fer unes sortides bones per la nostra terra per comprovar com ens trobàvem un amb l'altre, i després de 2.000 quilòmetres en 3 sortides tenia clar que era una molt bona base de preparació.

Juliol 2010:
Li vaig fer una preparació específica de manera totalment casolana, únicament vaig comprar les maletes laterals per ebay, a molt bon preu. El resultat no podia haver estat millor, no es va trencar res tot i el nivell d'esforç al que es va veure sotmesa en molts moments.

Agost 2010:
Al final vam arribar a Tokyo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Octubre 2010:
Així estava al Port de Barcelona... després d'un mes de viatge, i un altre mes i mig de negociacions. Al final vam poder treure les motos i engegar-les, per poder tornar cap a casa...

Setembre 2012:
Quan pugui penjaré fotos... de moment sembla una bicicleta, només li falten els pedals!
Fins aviat!