Després de la intervenció del president de Respsol, Antonio Brufau ("Esforç, desenvolupament, talent i saber aixecar després d'd'una caiguda són els valors que compartim amb el motociclisme"), Shuhei Nakamoto, director de HRC, va donar algunes claus de la temporada. "El xassís de la nova moto és molt similar al que vam estrenar l'any passat a Laguna Seca i que va permetre un salt endavant en el rendiment de Dani Pedrosa. Però les nostres motos estan sempre en constant evolució, ni jo podria dir en veure una de quin moment de la temporada és ". També va confirmar a Livio Suppo com nou "Team Principal" de l'equip. Quant a Marc Márquez, va declarar que "ha d'aprendre a manejar els pneumàtics a final de carrera i que encara que no té pressió, espera molt d'ell". Dani Pedrosa serà el candidat al títol de l'equip, "va fer una temporada 2012 fantàstica, sobretot en la segona meitat".
Per Dani Pedrosa, el gran rival és "Jorge Lorenzo, és el campió, és un gran pilot i té un gran equip. Fins els tests de Malàisia no sabrem on som realment, queda molta feina per davant per posar la moto a punt i ser competitius ".
Després de la seva final de temporada del 2012, Pedrosa és el favorit al títol, però Marc Márquez és la gran sensació del moment. Se li notava nerviós en el seu gran dia, on s'oficialitzava el que sempre va somiar: estar en MotoGP amb el millor equip del món. "He treballat més físicament i he agafat pes, i força, més val que sobre que no que falti. Em dóna confiança que Nakamoto pensi que puc guanyar, però sóc realista i sé que costarà, queda molt camí per aconseguir resultats. No vull plantejar cap objectiu, Dani sí que en té molt clars ". Márquez va reconèixer que li queda molt per aprendre. "No entenc l'electrònica del tot, és el que més em costarà. I tampoc del tot els pneumàtics, sobretot el davanter. Ja he comprovat com es desgasten depenent de com des les primeres voltes ".
Marc també va parlar de la por que molts tenen a les caigudes. "Tots em diuen que en MotoGP fan mal més. Intentaré evitar-les, però tard o d'hora arribaran. A veure com és la primera. Espero no repetir la primera temporada de Moto2, que vaig caure en les tres primeres carreres ". Pel que fa als rivals, va declarar que "Dani i Jorge són els favorits, però Rossi donarà guerra. Valentino és Valentino i no se li pot descartar ". Això sí, ha desitjat que "m'agradaria que Dani guanyés el mundial, és un dels meus referents".