
Primeres impressions de la R 1200 RT LC
He mirat de fer revolts de varis tipus, o sigui que des de Sant Fruitos he sortit cap a la Colonia Rosal per l´autovia, desprès fins a Borredà, Sant Jaume de Frontanyà, La Pobla de Lillet, Castellar de N´hug, La Molina, la Collada de Toses, Ripoll, les Lloses, a dinar a la Nou passant per la pista forestal asfaltada, i cap a Sant Fruitòs altre cop, o sigui revolts de tots els colors.

Equipament,ergonomia,comoditat
Més o menys està tot al seu lloc, els botons de l´ordinador, control de velocitat, control de l´ESA, modes de conducció......., una pila de coses que has d´apendre abans de pujar.
La posició de conducció es totalment diferent a la GSA, cosa prou evident, fet que comporta més endavant una mica de mal de cames, no estic acostumat a portar-les tant flexionades. Faig peu sense problemes, inclosa en la posició més alta del seient, i en maniobres on giro el manillar a tope no tinc la sensació de que la moto hagi de caure, tot i anar amb l´Esther.
La protecció de la pantalla també està molt bé, es el típic gadget que t´agrada, pantalla eléctrica cap a amunt i cap a vall, haig de dir que a la posició més alta m´entra aire pel clatell , no soc expert però diria que son petites turbulències. Al cap d´una estona ja la portava en una posició que deixes passar prou aire per sentir que realment vaig en moto
Pel que fa al quadre, crec que amb això hi ha una millora important respecte a la meva GSA, hi ha informació per donar i per vendre, a més molt més modern visualment.
Pel que fa al seient, es força comode, però el meu es de gel, i es complicat de millorar, per cert tenia els seient calefactables, i l´Esther no s´ha estat de provar-lo.
Les maletes, les he vist petites, però clar comparar-ho amb les meves neveres no es gaire just.
La pota de cabra costa un munt de trobar-la, acostumat que la meva està al darrera de l´estribera, aquesta que està davant, no l´he trobat cap vegada, hi has d’acabar mirant on està, no es intuïtiu.
Conducció
Els modes de conducció els he trobat interessants, però no imprescindibles, a veure si m´explico, en la posició rain, el gas tarda una mica més en reaccionar, es a dir que permet ser una mica més suau, però a l´hora d´apretar, la moto tira exactament igual que en la posició road, per tant crec que l´única diferència estarà en el control de tracció i l´abs que segons les revistes es més intrusiu. El dinàmic, la veritat si no vols entrar en un circuit per poder exprimir al màxim el motor ( et deixa que la roda patini una mica, jo no he provat eh!!!) el que fas es que la dona vagi donant cops de cap cada cop que acceleres o talles gas. He fet gairebé tota la volta amb la posició Rain.
El sistema de suspensió em sembla que ja està més que parlat, a sobre amb el control ESA, i combinat amb els modes de conducció, es pot canviar manualment, es a dir el mode road et posa la suspensió en normal, però tu la pots canviar a soft o hard. Pel meu nivell amb la posició normal de sobres, he trobat que la soft es massa tova, fa que flaneji una mica del darrera, igual només ha estat la sensació. La posició hard, no m´ha agradat, ho sento, l´he trobat massa rígida, igual si portes més temps amb la moto potser canviaria l´opinió.
La frenada es espectacular, tot i que el tacte de la maneta es diferent, necessita una mica més de recorregut per notar que estàs frenant, potser manies meves.
El motor estira molt bé des de baixes voltes i la retenció jo diria que a baixes revolucions es menor que a la GSA, quan vas més fort de voltes si que reté bastant, jo diria que es la part que si que canviaria de la meva sense dubtar-ho, però per un tema de suavitat i per ser més lineal, en quan a patada i sortida forta d´algun revolt, es nota diferència, però no tant “abrumadora” com esperava. Potser es que la GSA del 2010 ja té 120 nm de par i aquest motor nou en té 125 nm, pel que no hi ha una diferència abismal.
L´entrada a revolt, un cop deixada enrere la falta de confiança, es molt bona, es molt, molt àgil, no notes el pes enlloc, suposo que portar el mateix sistema de suspensions ajuda a agafar-hi confiança, i com es evident et deixa frenar fins que estàs ja dins de la cuina rentant els plats, i quan estàs dins de la cuina, ben tombat, aixeques i obres gas sense contemplacions, no fa el més mínim moviment estrany.
El canvi no es massa sorollós, l ´unic però que he trobat es que costa de posar el punt mort, almenys a mi, per la resta tant l´hi fa la velocitat que portis posada, amb el motor que té mou perfectament la moto a qualsevol franja de revolucions.
Consum
La veritat es que no ho he mirat
Conclusió
Espero que ningú s´enfadi, però pel que he pogut comprovar aquesta moto farà les delícies de la gent que vingui de l´anterior RT, especialment els de motor anterior al 2010, ara si venen d´una GSA aquí la cosa està més fotuda, el motor espectacular, m´agradat molt i suposo que el dia que provi la nova GSA, podré opinar, però ara mateix, el primer que m´ha dit l´Esther quan ha pujat a la nostre moto ha estat : quina meravella el meu “sillón de la Reina” que es amb el que em quedaré.


