He provat dos motos, pero abans de dir-vos quines us dire que m´he sentit com si fos membre de un experiment postural.
Sabeu el tipic esquema de la evolucio postural humana?

Doncs aixi m´he sentit al llarg de les proves ;)
Ara us explico les meves sensacions
VFR800

La postura es HORROROSA. Admiro la gent que amb aquest tipus de moto es capaç de fer mes de 40km's seguits!
Jo n´he fet uns 25 i quant he arribat no podia moure el coll ni els canells!
Per aixo aqui m´he sentit que estava fent el experiment de la primera posicio de la escala evolutiva (la foto primera :) )
El motor es molt bo. Es molt fi i molt suau i no transmet gents de vibracions. Es un Tetra!!.
En qualsevol relacio del canvi de marxes pots tirar des d´on vulguis i fins a on vulguis i sempre ho fa rapidissim. Sense donar-te temps a assimilar-ho vas a 140/160 i el motor encara va a mig regim.
De totes maneres el motor te dues cares. Per sota de 6000 o 7000 rpm es molt electric i bestial. Pero quant superes aquestos el motor es una RRR, crec que es quant entra el VTEC i el motor aleshores deix anar tot el seu potencial i has d´anar molt en compte!
Per poder parar tant de poder, te un equip de frens IMPRESIONANTS. Nomes amb un dit et clava la moto en un no res, amb el que es molt facil fer invertits en aquesta moto, i amb la postura que portes, et dona la sensació de sortir volant per davant
Aixi que resumint, amb aquesta postura, aquest motor i aquest fren, tenim una moto amb un comportament molt deportiu. El tram de revolts rapids que hem fet l´he fet mes rapid que amb qualsevol altra moto fins ara, i sense donar-men compte. La moto amb el seu peasso pneumatic del darrera et permet entrar amb total confiança i rapid als revolts rapids.
Per ciutat i en revolts lents el semimanillar i la seva postura fa que sigui molt complicat de dominar aquesta moto.
En fi, una moto excelent per lo que esta feta, pero no per a mi :)
Pan European STX1300

I he pujat despres de la VFR i el canvi ha estat notable. M´he sentit com a "casa" a dalt de la pan. El manillar, botos, palanques,....tot era al seu lloc.
La seva postura era molt mes normal i apte per fer tots els km's que vulguis a sobre seu. De totes maneres em cansaria abans que amb la Varadero, per que els manillars, tot i ser a una alçada correcte continuen siguent baixos, amb el que vas amb una postura tirada endavant i els braços i cervicals suposo que al fer molts km's es resentirien.
Amb uns elevadors del manillar problema soluciona.
Aqui ja semblava una mica el segon personatge del grafic de dalt :P
El motor es molt mes suau i electric encara que el da la vfr, pero no te la "patada" ni la energia d´aquesta. Tambe es que son diferents filosofies.
Pero et permet tirar amb segona o amb cinquena des de quasi qualsevol lloc del RPM fins on vulguis tambe, amb el que tambe s´ha de vigilar el velocimetre, per que tambe sense donar-te compte ja vas llençat.
Els Frens son molt bons, com els de la deauville 700 que tenia, millors que els de la varadero, pero no tenen la eficacia dels de la VFR que son una passada.
I el comportament general fa que sigui una moto molt apte per fer el tipus de us de les motos que en fem nosaltres. Una moto comoda, amb un motor impressionant que et permet estirar sense problemes en tot moment, un equip de frens a concordancia amb el motor,.... i tot aixo unit amb l´ergonomia de la pantalla electrica (que divertit moure-la mentres circules), de les guanteres, informacio EXCELENT del quadre,,...
A mes la part del chasis, suspensions,.... tambe ajuden. En els mateixos revolts que amb la VFR he passat mes rapid que mai, amb la pan hi he passat rascant l´estribera.
AH, jo pensava que seria una moto molt pesada, doncs es tant "lleugera" com pot ser-ho una deuville, una varadero,....o inclus la VFR.
No he notat les diferencies del pes, entre totes elles.
I per acabar he agafat la meva Enamorada i he sentit que aquesta es la millor moto que puc tenir.
Una posico molt bona (la del 4 sr, el de la llança), un motor casi casi tant ple i energic com el de la pan, no te els frens de la vfr i la pan, pero ja serveixen els que te, no te el quadre ni l´ergonomia de la pan, pero te un quadre i una ergonomia a anys llum de la VFR (per les meves necesitats)....
En fi que he sortit content, ja que he provat dos motos molt diferents, i al tornar a pujar a la meva moreneta tots dos ens hem fet un somriure de complicitat ;)
