Quina barbaritat! Els 10 edificis més grans!

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Quina barbaritat! Els 10 edificis més grans!

Entrada Autor: Terraxaman » dc. gen. 24, 2007 9:09 pm

Hola nois:

Tot i que els gratacels no són precisament aquell tipus d’edifici que més m’agraden, si que soc capaç de reconeixer que en la seva projecció-construcció l’arquitectura contemporània arriba al seu màxim desenvolupament en tots els sentits.
La capacitat técnica, l’acumulació de recursos necessaris, la complexitat organitzativa i de tota índole situen aquests edificis al capdamunt de les obres humanes i aquests gegants són, salvant totes les diferències que volgueu, comparables a d’altres manifestacions gegantines de la capacitat humana: piràmids, catedrals, etc... potser igualment estupides, innecessàries i tot el que volgueu, però estàn aquí i sembla que després d’uns quants anys al ralentí, la seva construcció s’ha rellançat a tota velocitat...
Les ciutats del futur –en la meva opinió malauradament- caminen cap el megapolisme, ciutats de 20, 30 o 40 millions d’habitants no són ja inimaginables i la carrera vertical està garantida...
Aquella imatge del Skyline de Nova York

Imatge

va essent cada cop més habitual a moltes ciutats del món, en particular a les ciutats emergents del est-sudest asiàtic...
Els edificis que aquí us posso són alguns dels que segons les associacions d’arquitectes a nivell mundial son més importants, d’acord amb les votacions entre ells mateixos per l’any 2006, s’inclou algun projecte en avançat estadi d’el·laboració i pre construcció.
El primer lloc de la llista l’obra més valorada es per una coneguda nostre, la Torre Agbar de l’arquitecte francés Jean Novell
Imatge
No hi cap dubtes, sembla alló que deia Burrukatalà, però es impressionant, mireu una imatge desde l’interior de l’extrem superior

Imatge

El segón edifici més valorat és l’anomenat Taipei 101, de moment l’Edifici més alt del món, no per molts anys, doncs ja s’està construint un altre a dubai que el deixarà petit. Els geolegs de Formosa diuent que aquesta immensa mole està causant greus problemes a l’estructura del sol d’aquella part de l’illa i pot ocasionar terratremols, etc.

Imatge

Com que està construïr en zona sísmicament molt inestable, a la part superior porta un innovador sistema per equilibrar els moviments de l’edifici pel vent o pels moviments sísmics, es aquesta immensa bola flotant

Imatge

El tercer lloc l’ocupa l’obra d’un altre conegut nostre Norman Foster i es troba a Londres, males veus diuent que tot i estar acabada abans que la Torre Agbar, no es sinó una còpia, a mi em sembla encara més maco...

Imatge

El centre financer de Londres també està patint una veritable revolució, en el centre el projecte del que serà l’edifici més alt d’Europa, en avançat estat de planificació i que ara ocupa el desé lloc a la llista.

Imatge

El quart lloc és per aquest hotel dels Emirats Árabs, una meravella:

Imatge

una altre vista:

Imatge

El cinqué per la seu del Bank of China a Hong Kong.

Imatge

El centre financer de Hong Kong està vivint una revolució extraordinària com a emblema d’aquesta nova Xina grn potència del futur...

Imatge

També al sudest asiàtic trobem l’edifici fins fa poc més alt del món, les Torres Petronas, en el sisé lloc de la llista:

Imatge

I en seté lloc, el centre financer d’aquesta mateixa ciutat:

Imatge

En vuité lloc aquestes magnífiques torres a Dubai, molt aprop d’on s’està construint el que serà l’edifici més alt del mon –800 mts., com el Tibidavo, més o menys-.

Imatge

En nové lloc l’Edifici de Malmoe de Carvajal, el Turning Torso

Imatge

I en desé lloc, compartit amb l’edific del centre financer de Londrés, hi ha l’anomenada Freedom Tower que s’està construïnt en l’immens forat deixat per les Torres Bessones de Nova York, la imatge es la del projecte...

Imatge

Quina barbaritat!

Espero que les disfruteu!

V’sssssssssssssssss

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. gen. 24, 2007 9:17 pm

Tot aixo es molt maco i espectacular pero jo prefreixo mil vegades aixo
Imatge

Imatge

On cada zona te la seva identitat propia

Ara mires aquestes fotos que has posat i no saps si no ho diguesis si estas veient uns edificis de casa nostra, japo, eua,australia,...
tots son iguals :(
Ex ...moltes coses

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Quina barbaritat! Els 10 edificis més grans!

Entrada Autor: Carles » dc. gen. 24, 2007 10:04 pm

Terraxaman ha escrit:El quart lloc és per aquest hotel dels Emirats Árabs, una meravella:

Imatge
Quina passada d'edificis!!!

L'altre dia vaig veure un documental sobre aquest hotel i van dir que per a 300 persones hospedades tenien unes 1200 treballant... imagineu-vos tenir a 4 per a tu... quin agòbio :evil: :evil: :evil: :cry: :cry: :cry:

Això si, una nit a la suite ha de valer unes quantes motos!!!!

Fins aviat!
Imatge

Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dc. gen. 24, 2007 10:39 pm

Terraxaman, com sempre unes fotografies espectaculars. :D

A la gran majoria de nosaltres segurament ens agrada molt més un paisatge com el que ens mostra en Jordi,
però s’ha de reconèixer que tots agafaríem la camera i fotografiaríem aquests gegants si els tinguéssim d’avant,
i resseguiríem les seves siluetes amb la mirada, fins allà on ens arribes.

És com be diu en Terraxaman, el màxim en arquitectura, només comparable a les piràmides o a les grans catedrals.
Per mi obres d'art :wink:

Vvvsss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino

Vvvvvvssss

Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dj. gen. 25, 2007 12:01 am

Hola nois:

Steelman ha escrit:Tot aixo es molt maco i espectacular pero jo prefreixo mil vegades aixo
Imatge

Imatge

On cada zona te la seva identitat propia

Ara mires aquestes fotos que has posat i no saps si no ho diguesis si estas veient uns edificis de casa nostra, japo, eua,australia,...
tots son iguals :(

I jo Jordi, i jo... i si avui visc en aquest petit poblet de 900 habitants, prop del Montseny es perquè entre alló i aixó, m'estimo molt més la natura que no el ciment... i si t'haig de ser franc, encara trobo Viladrau massa gran, però arriba un moment en que necessites un mínim de comoditats, on comprar, on anar al metge si cal, etc.

Jo no he construit mai cap casa, però si que m'agrada la Bellesa, mira, us faré un regal, aquesta seria per a mi una "arquitectura" ideal...

Imatge

Reconeixeu el Serrat del Cadí al davant?...

Però la idea del post era observar la increíble capacitat humana per a superar-se, aquesta folla carrera del sempre més gran, més amunt, més difícil...i també perquè no dir-ho de crear bellessa... i en molts casos ho aconsegueixen...

Tres edificis (moderns, eh!, una altre cosa seria parlar d'arquitectura tradicional) que en la meva opinió són molt bells:

El primer es l'anomenat temple del Lotus, acabat de cosntruir prop de Delhi a India

Imatge

un aspecte del seu interior:

Imatge

L'anomenat Matrimandir a Auroville, prop de Madrás al Sud de India...

Imatge

I ja en pla molt més utilitari, aquesta caseta de la costa de tunísia que em va enamorar... el disseny, els colors, l'estructura totalment mediterrània, barreja de tradicional i moderna, la integració amb el medi... perquè ja fa molt de temps vaig decidir que no viuria més davant del mar, però de veritat que vaig pensar en que no em desagradaria d'acabar els meus dies en un lloc així...

Imatge

V'ssssssssssssss

Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dj. gen. 25, 2007 12:57 am

Caram, quins gratacels i edificis gegantins!!!!

Ara, a mi m'agraden més els ous gegants com aquest de davant del Cadí. :D :D :D

Els gratacels cada vegada seran més alts, ara bé, si els fan en zona de terratrèmols ja m'agradarà veure si duren...... ja, ja!!

El que sí que són maravellosos de veure són els edificis com aquest Temple del Lotus a Delhi!! Això sí que val la pena visitar-ho.

Salut!!
ImatgeUnforgiven

Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » ds. gen. 27, 2007 1:06 am

Entre els edificis mes alts del mon destaca...

Imatge

Si serà alt que TOCA EL CEL :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ha, ha, ha, ha, ha
... eppur si muove.!!!

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » ds. gen. 27, 2007 8:54 am

I jo Jordi, i jo... i si avui visc en aquest petit poblet de 900 habitants, prop del Montseny es perquè entre alló i aixó, m'estimo molt més la natura que no el ciment... i si t'haig de ser franc, encara trobo Viladrau massa gran, però arriba un moment en que necessites un mínim de comoditats, on comprar, on anar al metge si cal, etc.
Terrax:

A mi no em faria res anar a viure al "gran " poble de Viladrau... :love
-famòs entre altres coses, pels seus trams de Rallye- ara bé potser no podría sortir tant en moto a l´hivern com ara- :roll: o si, Terrax ??????
Imatge

Respon

Torna a “Cerveseta”