25% carreteres catalanes té risc elevat d'accidents

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

25% carreteres catalanes té risc elevat d'accidents

Entrada Autor: Steelman » dt. des. 18, 2007 2:34 pm

Gairebé una quarta part de la xarxa viària catalana presenta un risc elevat o molt elevat per al conductor de tenir un accident greu o mortal. Tot i això, aquest risc ha baixat un 17% en els últims tres anys, segons un estudi que ha presentat el RACC. Això es deu al fet que la xarxa viària ha millorat i, per tant, tot i que hi ha més vehicles que circulen per les carreteres, la sinistralitat és més baixa. A Espanya, l'11% de les carreteres tenen trams de risc mitjà o alt d'accident, i els punts negres són els mateixos que l'any passat, concretament deu, segons el RAE.


Malgrat que la mobilitat de vehicles creix, la sinistralitat disminueix, i per tant també ho fa el risc de tenir-ne, segons l'estudi del Reial Automòbil Club de Catalunya. Tot i això, els accidents continuaran existint a curt termini, perquè, tot i que la xarxa millora en termes generals, encara hi ha punts vermells i negres, és a dir, els de risc més elevat.

Els punts negres de la xarxa viària catalana són quatre: la variant d'Olot, la carretera de Cardedeu a Cànoves, la C-35 de Parets a Granollers i la C-14 a Coll de Nargó. El punt de la xarxa viària amb més concentració d'accidents és la C-31 del Prat de Llobregat a l'Hospitalet.

A Espanya, els punts negres es mantenen

El coordinador de Seguretat Viària del Reial Automòbil Club d'Espanya considera preocupant que el nombre de punts negres de la xarxa viària de l'Estat es mantingui respcte de l'any passat. De fet, el més perillós de tots és el mateix que el 2006. Es tracta del tram de l'N-340 entre les províncies de Múrcia i Alacant, que obté aquest trist mèrit per tercer any consecutiu.

En total, l'11% de les carreteres espanyoles tenen trams amb un risc d'accident de trànsit alt o mitjà-alt, mentre que el 63% presenten un risc baix o mitjà-baix. Per comunitats, Astúries és la més perillora, ja que té un 25% de trams amb un índex elevat de risc. La segueixen Aragó i la Comunitat de Madrid.

Font:TV3
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. des. 18, 2007 4:08 pm

Això vol dir que s'ha d'anar amb molt d'
Imatge

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dt. des. 18, 2007 6:04 pm

Jo encara diria més: no es el 25% de les carreteres es el 100%, o sia , que si no agafem la moto ni el cotxe, segur que no tindrem mai cap accident.

No sé que triguen a aprovar una llei que prohibeix-hi ja per sempre la conducció de aquest vehicle, tindriem la moto tancada al garatge i passariem a veure als amics a casa seva i ens ensenyariem les motos, totes noves i amb 0 Kms.

Es més com que diu el Sr.Navarro que aixo de les motos " es cosa de rics i de gent que per qué té calers es mereix una moto de 1000 cc. com a mínim."

Entre altres plans de la DGT i el Ministeri del Interior , per evitar morts, está en estudi unes actuacions ( algunes de bones ) per prevenir accidents i sobretot morts., sobretot hi haurán actuacions a la caça i captura del motorista,( inclós seguiment aeri amb helicopters )



També saver que passará amb els assasins fotografiats pels radars a velocitat superior a la establerta, donat que serán penes "penals" amb dret al Hotel Reixes, com demostrar qui porta el vehicle.???

A més a més s´han tret del damunt el tema dels guardarrails amb plá de ejecució fins el 2010i aprovat el 2004 ( No era un tema tan urgent ?) i a repartir un 50% entre les Diputacions i el Ministerio.

I tot aquest lio de cilindrades i limitacions , ara no se que diuen de 400 cc. fins el 24 anys ( hi han 400 japoneses que corren tan o més que les 600
esportives ) i que freguen les 20000 rpm.

Ens volen fer aburrir el anar en moto i que al sortir de casa, ens sentim a priori culpables, avans conduir era un plaer, ara es un malson.






:!:
Imatge

Respon

Torna a “General”