CAMPSA cobra fins i tot per l'aire

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

CAMPSA cobra fins i tot per l'aire

Entrada Autor: Steelman » dc. set. 23, 2009 5:33 pm

Fins on hem arribat!!
Ara a les gasolineres de CAMPSA ens cobraran fins i tot per agafar aire per les rodes!!!
http://www.quejasydenuncias.com/2009/09 ... -aire.html

De moment es una prova pilot en algunes gasolineres pero......si us trobeu en alguna. FULLA DE RECLAMACIONS

PD: ELS DE HIJPANITAT COMPTE!! Ja no sou els unics que veneu aire!!
Ex ...moltes coses

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: CAMPSA Cobra Fins I Tot Per L'aire

Entrada Autor: Sergibuda » dc. set. 23, 2009 11:12 pm

Jo prefereixo que em cobrin i tenir el servei (màquina en bon estat i ben calibrada) a no tenir el servei, com passa en moltíssimes gasolineres bé perquè no va o bé perquè marca el que vol.
sergibuda

they called me an accident

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » ds. set. 26, 2009 11:08 am

Holaaaa,

[quote user="sergibuda" post="91081"]Jo prefereixo que em cobrin i tenir el servei (màquina en bon estat i ben calibrada) a no tenir el servei, com passa en moltíssimes gasolineres bé perquè no va o bé perquè marca el que vol.[/quote]

El problema es que ens cobraran per el servei i continuaran sense tenir-les ben calibrades. Ara que tot plegat si la pressió de l’aire s’ha de mirar en fred, ja no ens ve d’aquí si estan ben calibrades o no!!!

:evil: :evil: :evil:
Sort,

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dg. set. 27, 2009 10:53 pm

Jo la veritat es que recomano la compra d'un bon manòmetre, no dels de "baratillo" de 10 euros, sinó un de bo. Es una bona inversió que, si la cuideu, fareu tan sols una vegada a la vida i que us servirà per tenir garantida una correcta pressió, no tan sols a la moto sinó de qualsevol pneumàtic. Això si, guardeu-lo ben amagat i no el deixeu a ningú, sota risc de que s'oblidin de tornar-vos-el (com sempre passa amb les pinces de la bateria) o que li donin un cop al terra i perdi la cal.libració. Hi han coses, com les eines, que mes val comprar-les bones una sola vegada i mimar-les tota la vida.

Jordi "Prony"

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dt. set. 29, 2009 8:56 am

Trobo vergonyós que et cobrin per revisar la pressió dels pneumàtics!!!! Sobretot tenint en compte que ho has de fer tu mateix i "a ull". Em pot semblar bé pagar per aquelles màquines que et calibren les rodes del cotxe amb precisió, però per la típica mànega amb aire comprimit i un manòmetre "de baratillo" és de jutjat de guardia.

[quote user="prony" post="91458"]Jo la veritat es que recomano la compra d'un bon manòmetre, no dels de "baratillo" de 10 euros, sinó un de bo. Es una bona inversió que, si la cuideu, fareu tan sols una vegada a la vida i que us servirà per tenir garantida una correcta pressió, no tan sols a la moto sinó de qualsevol pneumàtic. Això si, guardeu-lo ben amagat i no el deixeu a ningú, sota risc de que s'oblidin de tornar-vos-el (com sempre passa amb les pinces de la bateria) o que li donin un cop al terra i perdi la cal.libració. Hi han coses, com les eines, que mes val comprar-les bones una sola vegada i mimar-les tota la vida.

Jordi "Prony"[/quote]
Ens en recomanes algún? :)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dt. set. 29, 2009 3:56 pm

Pel que se, els de la marca Michelin tenen molt bona fama. Us passo un enllaç per un dels digitals que es prou precís. Respecte la durabilitat de les bateries (ja incloses) no patiu, atès a que acostumen a durar molt. En aquest model podeu programar els valors i ja no haureu de consultar-los cada vegada al manual del cotxe/moto.

manòmetre digital a e.bay

En cas de que optéssiu per un d'agulla, teniu en compte que el fon d'escala no sigui mes de quatre bar. Com mes alta es l'escala, menys precisió a la lectura (ratlletes de l'esfera massa juntes).

Ja veureu com no us penedireu de comprar-lo. Ara be, si voleu, n'hi han de mes de cent euros però crec que no cal.

Salutacions,

Jordi "Prony"
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 29, 2009 4:00 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Miquelpericas
Presentats
Contacta:

Re: CAMPSA cobra fins i tot per l'aire

Entrada Autor: Miquelpericas » dc. set. 30, 2009 9:52 am

Jo crec que me'n compraré un :)

Moltes gràcies per la recomanació!!!! :D

(si algú més n'està interessat, això podria ser una compra conjunta ;))
Album de fotos

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. set. 30, 2009 11:29 am

Jo, com que els porto inflats amb nitrògen no haig de mirar mai la pressió. :roll:

Abans de canviar l´últim joc, els quals els portava amb nitrògen també, vaig mirar la pressió amb un manòmetre digital i estaven igual que el primer dia. :D
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Miquelpericas
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dc. set. 30, 2009 11:31 am

[quote user="Randy-650" post="91654"]Jo, com que els porto inflats amb nitrògen no haig de mirar mai la pressió. :roll:

Abans de canviar l´últim joc, els quals els portava amb nitrògen també, vaig mirar la pressió amb un manòmetre digital i estaven igual que el primer dia. :D[/quote]
Per què amb nitrògen no has de mirar la pressió? Al cap i a la fi és un gas i es pot "escapar" igual que qualsevol altre gas no?
Album de fotos

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. set. 30, 2009 11:41 am

[quote user="Miquelpericas" post="91655"]
Per què amb nitrògen no has de mirar la pressió? Al cap i a la fi és un gas i es pot "escapar" igual que qualsevol altre gas no?[/quote]

Abans de fer una sortida miro la pressió manualment, o sigui, amb els dits de la mà, i si ho "observo" tot correcte ja no fico el manòmetre, doncs al ficar-ho sempre s'escapa una mica de nitrogen. I sempre ho observo correcte........ :D Això sí, quan haig de canviar els pneumàtics miro per curiositat a quan estan, i sempre estan bé. Amb la Deauville ja vaig fer-ho, i amb la Bandy faig igual. I de moment funciona.

Això no vol dir que un dia els observi fluixos i hagi d'emplenar-los amb un xic d'aire. :???:

Miquelpericas
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dc. set. 30, 2009 11:46 am

[quote user="Randy-650" post="91658"][quote user="Miquelpericas" post="91655"]
Per què amb nitrògen no has de mirar la pressió? Al cap i a la fi és un gas i es pot "escapar" igual que qualsevol altre gas no?[/quote]

Abans de fer una sortida miro la pressió manualment, o sigui, amb els dits de la mà, i si ho "observo" tot correcte ja no fico el manòmetre, doncs al ficar-ho sempre s'escapa una mica de nitrogen. I sempre ho observo correcte........ :D Això sí, quan haig de canviar els pneumàtics miro per curiositat a quan estan, i sempre estan bé. Amb la Deauville ja vaig fer-ho, i amb la Bandy faig igual. I de moment funciona.

Això no vol dir que un dia els observi fluixos i hagi d'emplenar-los amb un xic d'aire. :???:[/quote]
Si no dubto del que em dius. El meu dubte és saber en què es diferencia el Nitrògen de l'aire normal per tenir aquesta avantantge que comentes.

I ja posats a preguntar, quant costa omplir-los de Nitrògen? I on els infles?
Album de fotos

Miquelpericas
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dc. set. 30, 2009 11:53 am

Aquí hi ha un fil on discuteixen el tema: http://debates.coches.net/showthread.php?t=31730 Expliquen el per què del Nitrògen (amb comentaris a favor i en contra)
Album de fotos

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. set. 30, 2009 12:23 pm

Inflant-los amb nitrogen no s'escalfen tant ni es deformen tant al fer els revolts, per la qual cosa la duració és superior i el desgast més uniforme.

Els canvio en un centre de pneumàtics, Pneumàtics Sabadell, i el cost de inflar-los és de 3 €. La veritat que n'estic molt content i sempre penso anar amb nitrogen. :D

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dc. set. 30, 2009 2:49 pm

[quote user="Randy-650" post="91658"]
Abans de fer una sortida miro la pressió manualment, o sigui, amb els dits de la mà, i si ho "observo" tot correcte
Això no vol dir que un dia els observi fluixos i hagi d'emplenar-los amb un xic d'aire. :???:[/quote]

Ostres Randy,

Tot i que no voldria posar en dubte la precisió del teu sistema, em sembla un xic agosarat comprovar (i fiar-te'n) la pressió dels pneumàtics prement amb els dits!!!. Tot el que et gastes inflant-los amb nitrogen ho escatimes alhora de mesurar-ho amb precisió i seguretat. Pel que fa a la possible disminució de la pressió en comparació amb l'aire atmosfèric, crec que l'índex de volatilitat d'ambdós gasos son quasi be el mateix i, per tant, la possibilitat de que s'escapi mes un gas que l'altre depèn mes de la porositat del continent que no pas de la composició del gas contingut. El fet de que un gas s'escalfi mes que un altre no influeix en la seva possible pèrdua ja que, al tornar a igualar-se les temperatures, la pressió torna a ésser la inicial.

Per altra banda, quant d'aire es pot escapar alhora de mesurar-ho amb un manòmetre que no tingui la boca malmesa pels cops???

Ens veiem a Sort!!!!! Ja em menjo les ungles!!!!

Una abraçada

Jordi "Prony"

Hijpanitat
Presentats
Entrades: 348
Membre des de: dt. oct. 23, 2007 1:39 pm

Entrada Autor: Hijpanitat » dc. set. 30, 2009 7:47 pm

[quote user="Steelman" post="91038"]PD: ELS DE HIJPANITAT COMPTE!! Ja no sou els unics que veneu aire!![/quote]

Benvolgut i apreciat Sr. Steelman, els estem enormement agraïts per posar-nos en alerta d'aquesta competència deslleial que ens fa aquesta empresa sense escrúpols i ens posarem mans a la feina de seguida amb els nostres advocats per a subsanar tant desvergonyit atreviment.

Atentament,

ELS EXCLUSIUS VENEDORS D'AIRE
Hijpanitat, SCI
Nosaltres només venem aire

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. set. 30, 2009 11:23 pm

[quote user="prony" post="91676"]

Ostres Randy,

Tot i que no voldria posar en dubte la precisió del teu sistema, em sembla un xic agosarat comprovar (i fiar-te'n) la pressió dels pneumàtics prement amb els dits!!!. Tot el que et gastes inflant-los amb nitrogen ho escatimes alhora de mesurar-ho amb precisió i seguretat. Pel que fa a la possible disminució de la pressió en comparació amb l'aire atmosfèric, crec que l'índex de volatilitat d'ambdós gasos son quasi be el mateix i, per tant, la possibilitat de que s'escapi mes un gas que l'altre depèn mes de la porositat del continent que no pas de la composició del gas contingut. El fet de que un gas s'escalfi mes que un altre no influeix en la seva possible pèrdua ja que, al tornar a igualar-se les temperatures, la pressió torna a ésser la inicial.

Per altra banda, quant d'aire es pot escapar alhora de mesurar-ho amb un manòmetre que no tingui la boca malmesa pels cops???
.....[/quote]

La famosa porositat del continent hem de buscar-la a la vàlvula, que si està en bon estat no té perquè tenir pèrdues. Per altre banda, el nitrogen no oxida l'interior de la llanta, cosa que sí que fa l'aire normal i corrent, el qual sí que és corrossiu.
El nitrogen té le molècules molt més grans que l'aire, per la qual cosa és practica i matemàticament impossible que perdi molècules. Si vols t'acompanyo un dissabte a Pneumàtics Sabadell i inflem els teus pneumàtics amb nitrogen, i no toquis res durant tres mesos. Passat aquest temps mirem la pressió aviam com estan. :cool:

El que no entenc és com ni al mundial de motos ni a la F1 inflen els pneumàtics amb nitrogen....... :roll:

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dj. oct. 01, 2009 9:23 am

Hola Randy,

Segur que estava en un error al comparar el pes atòmic dels dos elements. Nomes faltaria que volgués entrar en discussió amb el company del club amb el que mes rel.lació he mantingut fins ara!!!!. Saps el que rovella l'interior de les llantes??? L'aigua condensada que queda al circuit d'aire comprimit dels tallers i que mai purguen. Si hi posessin aire assecat, no hi hauria rovell, si be es cert que l'oxigen es precisament l'element que forma "oxid" quan està en contacte amb un reactiu.

Crec que tens molta raó pel que fa l'ús de nitrogen i estic segur que qualsevol dia quedarem per posar-ne als meus pneumàtics. Ara be, això de mesurar la pressió dels pneumàtics pitjant amb els dits no ho acabo de veure del tot clar (si has esmorzat Cola Cao segur que aquell dia et semblaran massa fluixos). :D :D

Una abraçada

Jordi "Prony"

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. oct. 01, 2009 11:26 am

[quote user="prony" post="91777"] Saps el que rovella l'interior de les llantes??? L'aigua condensada que queda al circuit d'aire comprimit dels tallers i que mai purguen. Si hi posessin aire assecat, no hi hauria rovell, si be es cert que l'oxigen es precisament l'element que forma "oxid" quan està en contacte amb un reactiu.

[/quote]

Exacte, doncs l'aigua està composta de dues molècules d'hidrògen i una d'oxígen. I enn els circuïts dels compresors de les benzineres ves a saber quina proporció hi ha. :shock:

En fí, no reventem més el fil que si no ens renyaran. :lol:

Ens veiem a Sort. :cerv

Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dg. oct. 04, 2009 10:04 pm

[quote user="Randy-650"] Abans de fer una sortida miro la pressió manualment, o sigui, amb els dits de la mà, i si ho "observo" tot correcte ja no fico el manòmetre, doncs al ficar-ho sempre s'escapa una mica de nitrogen. I sempre ho observo correcte........ :D[/quote]

Vaja amb en Randy! Quina sensibilitat que té als dits! :lol: Vés amb compte que alguna t'empaitarà! :razz:
ImatgeUnforgiven

Respon

Torna a “General”