CURIOSITATS DELS RADARS QUE VENEN

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

CURIOSITATS DELS RADARS QUE VENEN

Entrada Autor: Llagasta » dj. feb. 11, 2010 5:32 pm

Més del 60% de les fotografies que fan els radars fixes de la DGT i que s´envien al centre de denuncies de León " es llencen a les escombraries ". Una part d´aquestes es per què es matricula d´un vehicle extranger que no tenen i no poden localitzar ni notificar la denuncia corresponen, ja que no es pot fer un creueamnet de dades.
Però en altres ocasions els defectes son tècnics: el fet de que surti més de un vehicle a la foto, es motiu suficient per anul.lar la prova al no poguer determinar l´autoria , però també la manca de qualitat que impideix veure la marca, model i matricula a la mateixa imatge.Precisament aquest es un problema que las darreres tecnologuies volen resoldre.

I SI PLOU O HI HA BOIRA ?

La pluja i la boira diciculten molt la captació de fotografies amb la suficient claretat. L´Aigua de damunt de l´optica fa que perdi nitidesa a l´hora de fer fotografies i moltes multes s´anulen per aquest motiu.

FOTOS A CONTRALLUM

Hi han moltes carreteres que a una hora determinada del dia, el sol dificulta la captura d´imatges , encara que moltes vegades les fotos es fagin arran de terra, especialment en el cas dels radars de cabina. Es tracte d´uns pocs minuts, però els reflexes i la contrallum dificulten el proces, tot i l´ajuda dels Flashos, tot i això hi han moltes multes anul.lades.

I A LA NIT ?

Els cinenometres fixes " Traballen " de nit igual que de dia. Equipen tecnologia làser o onda radar, la veritat es que la manca de llum no afecta a la medició. Ara bé, el problema es planteija a l´hora de fer les fotos. La majoria dels radars s´acompanyen de flash de llum blanca, de forma que al fer la fotografia salta el flash.
Sigui de dia o de nit per cada infracció les càmeres dels radars fan la fotografia amb dos fotogrames, un més clar i l´altre més fosc, en funció de l´overtura del diafragma.
Doncs es molt comú que les fotos fetes a la nit siguin rebutjades per què en un dels dos fotogrames es veu bé la matricula però no la marca i el model i viceversa.
I la llei diu que s´han de veure clarament a l´imatge totes les dades per què valgui com a prova.
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 11, 2010 5:56 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge

Llagasta
Presentats

Re: CURIOSITATS DELS RADARS QUE VENEN

Entrada Autor: Llagasta » dj. feb. 11, 2010 5:45 pm

Doncs els nous radars comprats per la DGT i el SCT , els Autovelox , ja incorporan radar amb flash infrarojos, i segons el fabricant permet d´" aprofitar " mes fotos al ser demillor qualitat.

Per què ens fem una idea , com a mitja, segons els fabricants, es normal que siguin rebutjades un 13 % de les multes que fa un radar.

CURIOSITATS

la politica de radars de la DGT no entén de crisis i sempre compten amb més recursos per comprar equips cada vegada més eficaços; el setembre de l´ any passat 43 models de Autovelox 105 SE .
Però segur que més d´un preguntará quantes multes son necesaries per "pagar" un radar.

Vejam: els equips costen de mitjana 70000 €, si comptem aquests 43 Autovelox, als que junt amb les cabines i els flashsos, la DGT s´ha gastat ( segons el BOE ) 3.099.182 € Es a dir: només amb 700 multes de 100 € - el minim que es paga per un excès de velocitat- des de 100 a 600 € segons els casos d´acord amb la nova Llei de Seguretat Vial, descomptes a part.

Tot aixó sense perdre de vista que aquest nou text legal també contempla una rebaixa dels màrges de gràcia- que no de márges legals que es corresponen amb l´error dels propis radars- dels cinemometres.
Imatge

Jomila
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:44 am
Ubicació: Rubi

Entrada Autor: Jomila » dj. feb. 11, 2010 6:18 pm

Bones,
no sabia que les fotos q et fan els radars per ser vàlides ha de sortir el model i la marca del vehicle. Segons això, si portem una bossa sobre dipòsit que tapi la marca i el model, que passa si ens fan la foto? jo pensava q només amb la matricula era suficient per multar-nos.

Salut

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dj. feb. 11, 2010 6:29 pm

Jo també pensava igual que en Jomila.
Quan ens fan la foto pel darrere (que és el més normal), que passa si la moto no porta cap identificació de marca i/o model ?. Hi ha moltes motos que pel darrere no porten cap identificació de la marca.
I que passa si ens fan la foto de cara ? Com que quasi ningú porta matrícula al parafang del davant, aquestes fotos tampoc serien vàlides ?? :shock:

Deixo les preguntes a l'aire...
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. feb. 11, 2010 6:29 pm

NO nomes aixo..
JOMILA amb les motos des del darrera no hi posa marca i model del vehcile amb el que mai ens poden multar no?
Ex ...moltes coses

Jomila
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:44 am
Ubicació: Rubi

Entrada Autor: Jomila » dj. feb. 11, 2010 6:34 pm

[quote user="Steelman" post="108070"]NO nomes aixo..
JOMILA amb les motos des del darrera no hi posa marca i model del vehcile amb el que mai ens poden multar no?[/quote]

Per això mateix ho deia, i q jo sàpiga a uns quants moteros els hi han caigut multes per foto i no surt ni model ni marca. Segons aquest text, es poden recorre les multes si no surt model i marca? Si algú te el text original del BOE q ens ho expliqui si us plau.

Salut

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dj. feb. 11, 2010 6:39 pm

[quote user="Steelman" post="108070"]NO nomes aixo..
JOMILA amb les motos des del darrera no hi posa marca i model del vehcile amb el que mai ens poden multar no?[/quote]

de davant no multa.
jo de tú em treuria el palafang de darrera de la GS 1200 que l´hi dòna massa personalitat :twisted:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 11, 2010 6:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dj. feb. 11, 2010 6:39 pm

[quote user="Gearbox" post="108069"]Jo també pensava igual que en Jomila.
Quan ens fan la foto pel darrere (que és el més normal), que passa si la moto no porta cap identificació de marca i/o model ?. Hi ha moltes motos que pel darrere no porten cap identificació de la marca.
I que passa si ens fan la foto de cara ? Com que quasi ningú porta matrícula al parafang del davant, aquestes fotos tampoc serien vàlides ?? :shock:

Deixo les preguntes a l'aire...[/quote]
Pues si et fan la foto per devant,et pots considerar afortunat,no hi a manera de que puguin saber qui es el que porta la moto ni quina moto es.Es la ventatja de anar en moto,no tot seran inconvenients no? ;)
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. feb. 11, 2010 6:50 pm

Lo de la foto de davant no em foteu sustos!!!
Que jo em diverteixo molt passant per radars de cara a velocitats superiors a la del radar....
Ex ...moltes coses

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dj. feb. 11, 2010 7:25 pm

[quote user="Steelman" post="108075"]Lo de la foto de davant no em foteu sustos!!!
Que jo em diverteixo molt passant per radars de cara a velocitats superiors a la del radar....[/quote]
Doncs a partir d'ara, ja ho saps. Quant passis per davant d'un ràdar, aixecat la visera i fes un bon somrriure, que quedis :b9 :b9 :b9 :b9 afavorit.
JoanF l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 11, 2010 7:27 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. feb. 11, 2010 7:28 pm

Joanf..si he de sortir afavorit...millor no aixeco la visera del casco. ;)
Encara que potser si que si me l´aixeco (la visera) espatllo la camara del radar i tots hi sortim guanyant..
JAJAJ
Ex ...moltes coses

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dj. feb. 11, 2010 9:25 pm

[quote user="Steelman" post="108075"]Lo de la foto de davant no em foteu sustos!!!
Que jo em diverteixo molt passant per radars de cara a velocitats superiors a la del radar....[/quote]

Deu fer cosa de 10 o 15 anys, un matí d'hora anaven 3 motos per unes carreteretes tornant de Galícia i aprop de Lleó, jo anava el tercer i em fa la foto un radar de cara.
El problema és que un tros més endavant hi havia la bòfia i em va cardar la multa :(

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dj. feb. 11, 2010 9:34 pm

[quote user="Ra-mon" post="108115"][quote user="Steelman" post="108075"]...El problema és que un tros més endavant hi havia la bòfia i em va cardar la multa :([/quote]

Això sí, si et paren ja l'has ca*at !! :???:
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Jordi Runer
Presentats
Entrades: 153
Membre des de: ds. maig 02, 2009 2:00 pm
Ubicació: Alt Empordà

Entrada Autor: Jordi Runer » dv. feb. 12, 2010 1:33 pm

Hola que tal..

Això de que s'ha de veure bé el model de cotxe, jo no ho tinc pas massa clar. Perque que passa amb els vehicles tunejats que no saps quin model són ni de prop, ja que de vegades no saps si es un Leon o un Bravo o un Astra o el que sigui.
Penso que si per aquest motiu les multes no fossin valides, prohibirien treure les marques o trets identificatius dels vehicles, tan mateix obligarien a les motos ha ser més clarament identificades. No crec que renuncíin a perdre diners tan fàcilment.

De moment l'única ventatja que tenim es la dels radars frontals, no es que n'hi hagin gaires però cada vegada de segur que aniran proliferant (a França si que he vist molts) i no m'extranyaria res que com antigüament ens tornin a posar matricula al davant.

Una salutació.
Salut i bones rutes

Respon

Torna a “General”