Ara quan pugui us passo un mapa aproximat, ja que al google no surt la carretera en qüestió, ja miraré si al viamichelin...
El Vini coneix bé aquests revolts ;)
A veure si me'n surto de fer una explicació de fàcil comprensió pels que no conegueu la zona.
En aquest cas, jo surto de Manresa i vaig direcció Suria per la C-55.
Passat St. Martí de Torroella, hi ha un doble carril, us poseu a la dreta i agafeu la sortida que trobareu que indica Callús.
Passeu un parell de rotondes i baixeu per un passeig. Arribant a un Stop, trobeu la carretera principal que atravessa el poble, gireu a la dreta i atravesseu Callús.
Quan ja gairebé sortiu del poble, trobareu a mà esquerra un pont que atravessa el riu i un indicador de St. Mateu de Bages.
Atravesseu el pont i acabeu de sortir de Callús, ara ja només us queda seguir aquesta carretera (BV-3003) i disfrutar de cada un dels seus incomptables revolts enllaçats.
Un cop a l'any s'hi disputa una competició de pujada en costa i quant no, el govent dels pobles del voltant "netegen" totes les cunetes amb els seus cotxes.
Seguint la BV-3003 arribareu a St. Mateu de Bages, si no entreu al poble, i continueu la carretera, anireu direcció Castelltallat, on hi ha un observatori astronòmic. Per mi el tram més maco és justament aquest, de St. Mateu a Castelltallat. S'atravessa tota la Serra de Castelltallat i es pot veure el paisatge a costat i costat de la carretera, per cert, aquí ja molt estreta.
Alerta també amb els carros de cavalls, si, carruatges de turisme rural que circulen per la zona en qüestió, sobretot caps de setmana i cap al bon temps.
Si seguiu la carretera, que he hagut de "dibuixar" a pols en vermell en el mapa perquè no surt enlloc, passeu un bon tros de Castelltallat seguint la mateixa carretera. Anireu a parar a un Stop que va a parar a la BV-3008. A la dreta va cap a Fonollosa i seguint fins a St. Joan de Vilatorrada per una altra carretera molt divertida. A l'esquerra baixa cap a Aguilar de Segarra i cap a enllaçar am la C-25 (o eix infernal).
Espero que entre el rotllo i el mapa us pugui resultar més o menys comprensible i sapigueu trobar-ho, sinó, sempre us ho puc ensenyar jo o en Vini.
Fins la propera!