M'agradaria compartir amb vosaltres l'última escapada que he realitzat.
Ara que he tingut uns dies lliures he aprofitat per perdre'm per terres de La Rioja fent petites incursions per Navarra i Àlaba.
En total han estat cinc dies que els he repartit de la següent manera;
El primer lògicament ha estat l'aproximació, vaig anar directe fins Alfaro on vaig poder comprovar in situ la major colònia de cigonya blanca urbana, ubicades a la Basílica de Sant Miquel, es calcula que hi ha entre 600 i 700. La Basílica no vaig poder visitar-la ia que des de fa uns anys que l'estan reformant per dins, però segons em van dir per a l'any que ve ha d'estar acabada.

Després cap a Calahorra on estaven preparant l'Mercafòrum que es realitzava aquest cap de setmana.

Següent destinació Lodosa per visitar les seves cases-cova.
Com anava bé de temps vaig decidir endinsar-me en Navarra i realitzar part del Camí de Santiago (ainss que records).
Estella, el monestir d'Iratxe (amb la seva font del vi al celler del costat), Los Arcos, Torres del Río i Viana.

I per a l'allotjament que llavors ja era massa tard.
El dia següent el vaig dedicar a realitzar la Ruta dels Monestirs: primera parada Navarrete, després cap a San Millán de la Cogolla per visitar el monestir de Yuso, aquí és on es van escriure les primeres paraules del Castellà i Basc.

Següent destí el monestir cistercenc femení de Cañas.
Després em vaig dirigir a la població de Ezcaray ja a la tarda vaig anar cap a Santo Domingo de la Calzada, i Nájera. Per acabar finalment a Logronyo.
El tercer dia va ser dedicat en la seva totalitat a la Ruta del Vi.
Però abans d'arribar a la zona em vaig desviar cap a Laguardia un poble medieval emmurallat i vaig anar a buscar el port de Herrera per entrar a Àlaba, la carretera està de pena, en molt mal estat i sense manteniment.
Com tenia reserva per visitar el celler i museu de la cultura del vi Dinastia Vivanco a Briones cap allà que vaig anar. Quin complex turístic s'han muntat, això sí, cal reconèixer que val la pena.

I a seguir fent kilòmetres per la zona; Haro, Cenicero, Elciego, Fuenmayor ... (en aquesta zona aixeques una pedra i et trobes un celler).
El següent dia el vaig dedicar bàsicament a gaudir de la moto per la zona més muntanyosa, les serres de Cebollera i de La Demanda.
Visitant el Canó del Riu Leza, Los Cameros, La Venta de Piqueras, Las Viniegras i el santuari de Valvanera on es troba la patrona de la Rioja, i finalment a donar-me una volta per Logronyo que hi ha molt a veure.

Com anècdota, dir que vaig veure un grup de voltors voletejant bastant baix, així que vaig parar una mica lluny d'ells i vaig anar acostant-me molt a poc a poc gairebé reptant i vaig aconseguir arribar a uns 30 metres, no es van ni immutar, això si, quan vaig intentar acostar-me més llavors sí que es van anar.
I finalment l'últim dia, molt al meu pesar, recollir els estris i de tornada cap a casa.
Espero que ens us hagueu avorrit molt llegint tot això.
Si tot i així voleu veure més fotos
http://picasaweb.google.com/Runerworld/RutaPorLaRioja #
Una salutació.