De Ruta Per Castella I Lleó

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Jordi Runer
Presentats
Entrades: 153
Membre des de: ds. maig 02, 2009 2:00 pm
Ubicació: Alt Empordà

De Ruta Per Castella I Lleó

Entrada Autor: Jordi Runer » dj. jul. 29, 2010 10:28 pm

Hola que tal.

Ja sóc aquí de nou per fer-vos partícips de la meva última escapada.
Han estat nou dies que m'han portat per terres de Castella i Lleó.

Vaig esperar a que passés el cap de setmana del canvi de quinzena per evitar el fort trànsit que comporta aquests dies i així poder circular més tranquil sense haver-me de barallar amb ningú.
Em vaig posar en marxa el dimarts a les 4 del matí per poder arribar a Peñafiel a primera hora de la tarda amb tranquilitat i evitar la calor de la tarda.

Però primer vaig fer unes quantes parades;
Bujaraloz, per repostar.
Tarazona, per esmorzar, fer un passeig per veure la curiosa façana de l'ajuntament i la plaça de toros vella, al voltant de cases, actualment fan espectacles d'un altre tipus, l'escenari que veieu és que es va celebrar el cap de setmana anterior un concurs de jotes

Imatge
Imatge
Imatge

Una última parada a Agreda per refrescar i directe a Peñafiel a través de l'altiplà de castella.

Imatge

Una dutxa, fer la bugada, menjar alguna cosa i de visita al Castell amb el seu Museu del Vi, la Plaça del Coso, on celebren unes festes una mica curioses, ja que un bou està per dins de la plaça i un altre per fora. També la utilitzen per a unes festes religioses, una mena de romeria. I després d'això, un passeig pel poble, prendre alguna cosa en un antic molí a peus del riu, i poca cosa més.

Imatge
Imatge
Imatge

L'endemà la primera destinació era Simancas, per visitar el castell, actualment arxiu històric, però no va poder ser ja que no és visitable, només dues sales i quan hi ha exposicions. Donant una volta pel poble, vaig veure una escultura que explica el perquè del nom de la població, molt curiós.

Imatge
Imatge
Imatge

Següent destinació Tordesillas, a destacar la seva Plaça Major, el convent de Santa Clara i les Cases on es va signar el “Tratado de Tordesillas”, en una n’hi ha l’exposició molt interessant i didàctica sobre aquest Tractat, i l'altra és l'oficina d'informació i turisme amb una exposició de maquetes gegants de monuments destacats de Castella i Lleó.
Just davant d'aquestes cases hi ha un bonic jardí amb un excel lent mirador sobre el Duero.

Imatge
Imatge

El següent destí era Toro, però abans em va desviar per veure el castell de Villalonso, en reformes (comencem bé) així que foto i camí cap a Toro.

Imatge

Població famosa pels seus vins, però us puc assegurar que té un ric patrimoni que desconeixia per complet, és el bo que té ser ignorant, que sempre s'aprèn.

Destaca l'Arc del Rellotge, el mirador de l’Espolón i sobretot la Colegiata de Santa Maria, a l'interior es pot visitar un antic Pòrtic policromat que és d'una bellesa extrema, i a l'exterior s'estan fent reformes que tapen tota la cara nord, però no volen que els visitants s’ho perdin, així que en companyia d'una guia et deixen pujar a les bastides per veure la façana de prop amb tot luxe de detalls i comentaris.
Realment un 10 per aquesta gent, s'ho mereixen.

Imatge
Imatge
Imatge

Això sí, no podia marxar sense visitar un celler i tastar un dels seus famosos vins negres.
Una tapes i cap a Zamora.

Pocs quilòmetres abans d'arribar, em vaig trobar un castell de titularitat privada d'un gust ... diguem que molt particular, això sí, com sempre dic, tothom amb els seus diners pot fer el que més li vingui de gust.

El casc antic d'aquesta ciutat, està molt ben cuidat. Això sí, en cap lloc he vist que hi hagi tantes esglésies com allà, diuen que n’hi ha 32, més 17 desaparegudes (co...s, no m'estranya que no hi hagi capellans, tots han de ser-hi allí).

Al que anàvem, vaig anar a visitar el Castell i els jardins del mateix, la Catedral i les Aceñas del riu Duero, que són antics molins que s’impulsaven per la força de l'aigua al seu pas, actualment són una mena de museu etnogràfic que homenatgen a la gent que a treballat en ells i a viscut del riu.
També em vaig passar pel Centre d'Interpretació de les Ciutats Medievals, molt instructiu, per saber com estaven estructurades i jerarquitzades les ciutats en l'edat mitjana.

Imatge
Imatge
Imatge

I com a punt final de la jornada, al passar per davant de l'antiga presó de Zamora, on precisament es va filmar la pel lícula "Celda 211" la porta estava oberta, i va poder molt més la curiositat que el sentit comú. Sense pensar en el que podia trobar-me, a dins que vaig anar a tafanejar, realment impressiona un edifici d'aquestes característiques i en aquest estat d'abandonament.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

I amb aquesta experiència dono per finalitzat el segon dia de ruta.
Jordi Runer l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 29, 2010 10:31 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Salut i bones rutes

Jordi Runer
Presentats

Re: De Ruta Per Castella I Lleó

Entrada Autor: Jordi Runer » dj. jul. 29, 2010 10:28 pm

Començo el tercer dia de ruta direcció al nord de Salamanca, en concret a la zona de Les Arribes del Duero.
Per una zona molt rural arribo a Villardiegua de la Ribera, on hi ha la figura d'un verro anomenada La Mula, es calcula que té uns 2.500 anys, pertanyent a la Segona Edat del Ferro.

Imatge

Més endavant paso pel Pont de Requejo, inspirat el les estructures de Gustavo Eiffiel, sent tot un repte a la seva època.

Imatge

I gairebé sense adonar-me'n em trobo en Miranda do Douro.

Imatge

Decideixo seguir per l'interior de Portugal, passant per uns pobles que em fan pensar que en comptes de Portugal estic al Brasil.

Imatge

Torno a Espanya per Fermoselle i sense demora em dirigeixo cap a l'allotjament, i una altra vegada el ritual de cada dia, descarregar l'equipatge, fer la bugada (el més motivant, jeje ...)
Acabades les tasques domèstiques, vaig anar a fer un creuer pel Duero. Són 11 quilòmetres d'anada i altres tants de tornada, on van explicant la flora, fauna, costums i anècdotes que ha tingut aquest tram de riu.

Imatge
Imatge
Imatge

Després del passeig vaig anar a visitar el poble que va construir Iberdrola als peus de la presa i contemplar el encaixonament del riu des d'un dels miradors.

Imatge

Dir que en aquest tram final del Duero per Espanya, està ple de preses per l'aprofitament del sistema hidroelèctric conegut com Salts del Duero, que inclou les preses de Aldeadávila, Castro, Ricobayo, Saucelle, Villalcampo i les portugueses a Bemposta, Miranda i Picot.

La primera destinació del següent dia és anar a visitar la presa de La Almendra, és una presa enorme de més de 3 quilòmetres de longitud entre els límits de Zamora i Salamanca.
Té una capacitat de 2.649 hm3. Coneguda amb el sobrenom del Mar de Castilla.

Imatge

Següent destinació, Ledesma i tot seguit Salamanca.

Imatge

El primer que vaig fer, va ser anar a la Plaza Mayor, enorme, es el centre neuràlgic i es troba a dues passes de tot.

Imatge

La biblioteca amb un petit i bonic claustre des del qual es veu les torres de la Universitat catedralícia.

Imatge

La Casa de las Conchas.

Imatge

Camí de les Catedrals es passa per la façana de la Universitat, allà tothom es deixa les cervicals buscant la maleïda granota en aquella impressionant façana plena de figures, em va costar però la vaig trobar.

Imatge
Imatge

Com també vaig trobar (encara que aquest és més fàcil, és l'astronauta que hi ha en una porta lateral de la Catedral.

Imatge

El millor de les catedrals és que es pot pujar a les torres per una escala de cargol des d'on hi ha una vista de la ciutat en 360 º increïble, però també es passa per dins de les catedrals a través d'una balconada que permet tenir una visió molt particular d'aquestes.

Imatge

El que és molt recomanable és passejar sense rumb fixe, sempre trobes alguna cosa que et sorprèn.

I amb això finalitzo el quart dia de viatge, demà posaré rumb a la zona sud.
Jordi Runer l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. jul. 31, 2010 4:50 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Salut i bones rutes

Jordi Runer
Presentats

Entrada Autor: Jordi Runer » dj. jul. 29, 2010 10:29 pm

El matí del cinquè dia, és fresquet, però amb un cel ben clar el que vol dir que serà una altra jordana de calor.
Un cop carregat l'equipatge, m'acomiado de la gent i poso rumb cap a San Felices de los Gallegos, però els cartells d'indicadors em recorden que la terra és rodona i que agafis l'adreça que agafis, sempre arribes al mateix lloc.

Imatge

San Felices de los Gallegos és una població medieval, com tantes de la zona, amb castell i fortificada, ja que formava part de les "Fortificaciones de la Frontera" punts estratègics defensius de la frontera amb Portugal.

Imatge
Imatge

Ciudad Rodrigo és la següent parada, en aquestes dates s’està celebrant el "Bicentenario del Sitio de Ciudad Rodrigo" per part de les tropes franceses a la Guerra de la Independència.
Com altres tantes poblacions, protegida per una poderosa muralla on destaca el Castell d'Enric II de Trastàmara, però també un ric patrimoni.

Imatge
Imatge

Visitada aquesta ciutat, em dirigeixo cap a un destí de més alçada, “La Peña de Francia”, en aquest esplèndid mirador hi ha un santuari on es venera a una verge negra.
Com a nota curiosa, hi ha una torre de comunicacions que és el més semblant a l’Sputnik.

Imatge
Imatge

Abans d'arribar a l'allotjament aprofito per visitar un parell de pobles típics de la zona.
San Martín del Castañar, un bonic poble, on destaca la curiosa construcció de les cases, una constant en tota aquesta zona, també la curiosa i irregular plaça de toros a peus del castell.

Imatge
Imatge

Mogarraz, amb la mateixa tònica arquitectònica de l'anterior, però vaig poder veure ”in situ” al protagonista d'una de les tradicions d'aquests pobles.
Hi ha el costum de que per Sant Anton, deixen un porquet d'uns 20 quilos amb una esquella i tot, i que passegi lliurement pel poble, mentre tots els veïns li van alimentant, i quan arriba gener ho sortegen entre tots els veïns, per aquestes dates l’animalet ja pot pesar més de 150 quilos. Per cert és un autèntic pota negra.
Molt curiós veure el porc passejant al seu aire pels carrers com si d'un gos es tractés i el més curiós és com va corrents quan el criden.

Imatge

Finalment vaig arribar a La Alberca on anava a passar les dues següents nits.
Bonic poble declarat Monument Històric Nacional des de 1940.
Passejar pels seus carrers és tot un plaer per als sentits. A més estaven celebrant la Setmana Cultural, el que em va suposar poder veure a la nit l'espectacle del Ballet Nacional de Bielorússia.

Imatge
Imatge

La ruta d'avui havia de ser per gaudir de la moto, ja que estaria la major part del temps en zona de muntanya.
Primera destinació, Miranda del Castañar, un poble de les mateixes característiques dels anteriors.

Imatge

Bejar, una població bastant gran, vaig donar-li una petita i ràpida visita i cap a Candelario.
En aquest poble és molt recomanat haver evacuat la bufeta abans d'anar, ja que pels seus carrers no fa més que córrer aigua que baixa de la muntanya a través d'uns canals.
També estaven de festes el que em va suposar poder admirar l'enteixinat de la seva església ja que l’inauguraven després d'una restauració i el tenien il.luminat.

Imatge

Una nota negativa d'aquests pobles (el vaig patir a tots), és que la diversió que està de moda és trencar els gots i ampolles als carrers i carretera, el que suposa anar molt pendent de per on poses la roda i tot i així és impossible evitar vidres, MOLT MALAMENT.

A través del port de La Garganta vaig arribar a Hervas, amb una calor asfixiant.
Però poc abans del poble vaig topar amb aquesta curiosa casa.

Imatge

A través del port d'Hondures, sense creuar-me absolutament amb ningú i amb el tram final en molt mal estat, vaig arribar a Jerte, on vaig iniciar el port de Tornavacas, per enllaçar amb el del Tremendal. Des d'aquí les vistes eren impressionants, per darrere la Sierra de Gredos i per devant tota la plana amb l'embassament de Gràcia i Galan.

Imatge

Encara faltava el port de la Hoya, i des d'allà travessant l'interior del Parque Natural de Las Batuecas, arribar a La Alberca.
Com vaig dir anteriorment s'estava celebrant la Setmana Cultural, així que avui vaig poder assistir al teatre, a un espectacle de balls regionals, que va seguir de manera espontània al carrer.

Imatge
Imatge

I a la nit després de sopar, vaig topar-me amb la “Moza de Animas”, una dona que en companyia d'altres dues van pels carrers tocant una campana i resant una pregària (en unes fotos està millor explicat. A elles no les vaig fotografiar per respecte.

I a descansar que demà toca més.
Jordi Runer l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. jul. 31, 2010 4:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Salut i bones rutes

Jordi Runer
Presentats

Entrada Autor: Jordi Runer » dj. jul. 29, 2010 10:29 pm

Bé doncs sembla que avui tampoc toca passar fred, de bon matí ja hi ha una temperatura més que considerable.
A bon temps millor cara jeje.

Avui tinc previst visitar Àvila i arribar a Segòvia.

Però primer visitaré El Barco de Ávila, Piedrahita i Bonillos de la Serra.
A El Barco de Ávila, a part d'un gran castell i bonic pont sobre el Tormes, puc visitar la capella del Santísimo Cristo del Caño, oberta perquè la nit anterior els havien intentat robar i puc visitar la figura del Crist i la barca sobre la qual el posen quan el treuen de processó.

Imatge

En Piedrahita vaig estar fent una passejada i poca cosa més.

Bonillo de la Serra és un petit i fortificat poble molt ben cuidat i es veu molt tranquil. Que bé em va venir l'estona que vaig estar assegut a l'ombra, conversant amb un senyor gran a la plaça.

Àvila, amb les seves impressionants muralles m'esperava.
No només les muralles, sinó un ampli i ric patrimoni hi ha en aquesta bonica ciutat.

Imatge

I després sense més demora, rumb a Segòvia.
Vaig aprofitar per passejar sense rumb fix, deixant-me portar i perdent-me per tots els seus racons.
L'endemà tenia concertada a l'Oficina d'Informació i Turisme, una visita guiada que incloïa, Aqüeducte, Catedral, Alcazar i casc antic, amb tot luxe de detalls per part de la guia, van ser gairebé tres hores de visita.

Imatge
Imatge

A la tarda vaig aprofitar per fer ruta per pobles propers.

Pedraza, un altre dels pobles medievals en què sembla que el temps s'ha detingut, una cosa que em va agradar força és que no n’hi ha ni un sol cable a la vista i això visualment és d'agrair.

Imatge

Sepúlveda, des d'aquí s'accedeix al Parque Natural de les Hoces del Río Durantón.
A l'església de Santiago, es troba la Casa del Parc, centre d'acollida i informació.
Són dues visites en una. Respectant les excavacions de l'església, hi ha una exposició tant amb panells com amb audiovisuals, dedicada al parc i en concret a l'estrella del mateix, el Voltor Comú.

Imatge

I de tornada cap a Segòvia vaig decidir passar per Turégano, però la veritat sigui dita, anava tan summament cansat que ja no tenia ni forces ni ganes de fer res més, així que vaig parar només per fer unes fotos i cap a l'hotel a descansar, que a l’endemà havia de tornar cap a casa.

Imatge

Bé, no sé si algú haurà arribat fins aquí suportant tot aquest totxo, però si ha servit d'alguna cosa, ja em dono per satisfet.
I si voleu veure més fotos, les teniu aquí.

http://picasaweb.google.com/11073019651 ... ulioDe2010#

Salut i bones rutes.
Jordi Runer l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. jul. 31, 2010 9:55 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Salut i bones rutes

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dj. jul. 29, 2010 10:34 pm

Jordi,

moltes gracies per compartir la ruta i les fotos.
Segur que no has pasat gens de calor, oi ??

Ara toca refer-se ;) :kiss

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dv. jul. 30, 2010 2:44 am

Vinga ja estem esperant el segon dia, gràcies per les fotos i la crònica i tal com diu la Mareta, te pinta de calor calor, eh?
ImatgeImatge

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dv. jul. 30, 2010 12:28 pm

Vinga, en volem més...
Quant al nombre d'esglésies, has contat les de Vic ?
Salut i gas !

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. jul. 30, 2010 12:34 pm

Curiós lo de la presó de Zamora, en estat d'abandonament. :shock:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon