Electrònica a les motos, si o no?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon

Esteu a favor de l'electrònica a les motos?

Si
16
59%
No
2
7%
No puc opinar. No n'he tingut mai cap
4
15%
Si m'agrada un model i en porta, benvinguda!
5
19%

Vots totals: 27

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: Electrònica A Les Motos, Si O No?

Entrada Autor: Siono1000 » dc. maig 19, 2010 12:16 am

Jo he votat que si, tot i que en aquest moment la MILLOR MOTO DEL MON MUNDIAL ( la meva) te un "problemilla" amb el TPS del's co**ons. :enfaduu

Ja no és pot anar enrrera nois.

Salut.
Salut i kilómetres

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Electrònica a les motos, si o no?

Entrada Autor: Steelman » dl. juny 14, 2010 5:36 pm

Doncs mireu....

Ahir en la Volteta al Pirineu Frances varem patir un "susto" tots plegats .

Entre Axat i la Benzinera on varem repostar. Un tram que en sec ja es "perillos" per la forta presencia de "gravillons",asfalt irregular,....

Doncs bé, al gra. En aquest tram al sortir d´un revolt no sabem que hi havia que s´ens va anar la moto a tots.
Quant dic a tots, dics incloc a motos com la meva que no te ABS ni control de Traccio, i també incloc a motos com la GS ADVENTURE i la Ducati Mutistrada, carregades d´electronica amb ABS i control de Tracció.

En aquest revolt tots varem tenir la mateixa SORT en no caure al terra, aixi que la electronica que t´ha de servir en casos extrems.....potser no es tant efectiva
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. juny 14, 2010 5:40 pm

Home, és que jo tinc entès que el control de tracció és per quan surts d'un revolt donant gas i pujant les rpm a tope, i evita que la roda llisqui. I l'ABS sols salta si frenes, no? :shock:

O sigui que en el vostre cas crec que no hi tenia res a fer l'electrònica. :tremolant
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. juny 14, 2010 5:42 pm

Randy...
[quote user="Randy-650" post="124106"]Home, és que jo tinc entès que el control de tracció és per quan surts d'un revolt donant gas i pujant les rpm a tope, i evita que la roda llisqui. I l'ABS sols salta si frenes, no? :shock:

O sigui que en el vostre cas crec que no hi tenia res a fer l'electrònica. :tremolant[/quote]

[quote user="Steelman" post="124104"]Doncs mireu....

Ahir en la Volteta al Pirineu Frances varem patir un "susto" tots plegats .

Entre Axat i la Benzinera on varem repostar. Un tram que en sec ja es "perillos" per la forta presencia de "gravillons",asfalt irregular,....

Doncs bé, al gra. En aquest tram al sortir d´un revolt no sabem que hi havia que s´ens va anar la moto a tots.
Quant dic a tots, dics incloc a motos com la meva que no te ABS ni control de Traccio, i també incloc a motos com la GS ADVENTURE i la Ducati Mutistrada, carregades d´electronica amb ABS i control de Tracció.

En aquest revolt tots varem tenir la mateixa SORT en no caure al terra, aixi que la electronica que t´ha de servir en casos extrems.....potser no es tant efectiva[/quote]
Ex ...moltes coses

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dl. juny 14, 2010 5:46 pm

Si en aquest revolt hi havia una taca de gasoil u oli, i passes sense frenar ni accelerar, com passem moltes vegades el revolt, frenant abans d'entrar i accelerant a la sortida, l'electrònica no et serveix de res.
L'ABS només serveix quan frenes massa fort per les condiciona del terreny, i vas a blocar la roda.
El control de tracció igual. Només serveix quan acceleres massa fort i la roda vol patirar.
Si fas un revolt sense donar gas ni frenar, amb la inèrcia de la moto, ja et pots fo**e l'electònica al clatell !!
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dl. juny 14, 2010 5:59 pm

Doncs el diumenge, tornant de Tona a l´arribar a prop de casa l´ABS em va salvar de plegar la moto, una "senyoreta" per no dir paraules mal sonants, va sortir del seu garatge mirant cap a l´altre costat :enfadat :enfadat , evidentment la seva resposta va ser " no t´he vist ", com co...ns em vols veure mirant cap a l´altre costat :evil: , bé no cal seguir amb la resta de la conversa....

En aquests casos, per mi l´ABS es imprescindible, en conducció normal, es molt díficil que entri.
Imatge Imatge

Respon

Torna a “General”