Electrònica a les motos, si o no?
Moderador: Airald
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Re: Electrònica A Les Motos, Si O No?
Jo he votat que si, tot i que en aquest moment la MILLOR MOTO DEL MON MUNDIAL ( la meva) te un "problemilla" amb el TPS del's co**ons. :enfaduu
Ja no és pot anar enrrera nois.
Salut.
Ja no és pot anar enrrera nois.
Salut.
Salut i kilómetres
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Electrònica a les motos, si o no?
Doncs mireu....
Ahir en la Volteta al Pirineu Frances varem patir un "susto" tots plegats .
Entre Axat i la Benzinera on varem repostar. Un tram que en sec ja es "perillos" per la forta presencia de "gravillons",asfalt irregular,....
Doncs bé, al gra. En aquest tram al sortir d´un revolt no sabem que hi havia que s´ens va anar la moto a tots.
Quant dic a tots, dics incloc a motos com la meva que no te ABS ni control de Traccio, i també incloc a motos com la GS ADVENTURE i la Ducati Mutistrada, carregades d´electronica amb ABS i control de Tracció.
En aquest revolt tots varem tenir la mateixa SORT en no caure al terra, aixi que la electronica que t´ha de servir en casos extrems.....potser no es tant efectiva
Entre Axat i la Benzinera on varem repostar. Un tram que en sec ja es "perillos" per la forta presencia de "gravillons",asfalt irregular,....
Doncs bé, al gra. En aquest tram al sortir d´un revolt no sabem que hi havia que s´ens va anar la moto a tots.
Quant dic a tots, dics incloc a motos com la meva que no te ABS ni control de Traccio, i també incloc a motos com la GS ADVENTURE i la Ducati Mutistrada, carregades d´electronica amb ABS i control de Tracció.
En aquest revolt tots varem tenir la mateixa SORT en no caure al terra, aixi que la electronica que t´ha de servir en casos extrems.....potser no es tant efectiva
Ex ...moltes coses
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Home, és que jo tinc entès que el control de tracció és per quan surts d'un revolt donant gas i pujant les rpm a tope, i evita que la roda llisqui. I l'ABS sols salta si frenes, no? :shock:
O sigui que en el vostre cas crec que no hi tenia res a fer l'electrònica. :tremolant
O sigui que en el vostre cas crec que no hi tenia res a fer l'electrònica. :tremolant

- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Randy...
[quote user="Randy-650" post="124106"]Home, és que jo tinc entès que el control de tracció és per quan surts d'un revolt donant gas i pujant les rpm a tope, i evita que la roda llisqui. I l'ABS sols salta si frenes, no? :shock:
O sigui que en el vostre cas crec que no hi tenia res a fer l'electrònica. :tremolant[/quote]
[quote user="Steelman" post="124104"]Doncs mireu....
En aquest revolt tots varem tenir la mateixa SORT en no caure al terra, aixi que la electronica que t´ha de servir en casos extrems.....potser no es tant efectiva[/quote]
[quote user="Randy-650" post="124106"]Home, és que jo tinc entès que el control de tracció és per quan surts d'un revolt donant gas i pujant les rpm a tope, i evita que la roda llisqui. I l'ABS sols salta si frenes, no? :shock:
O sigui que en el vostre cas crec que no hi tenia res a fer l'electrònica. :tremolant[/quote]
[quote user="Steelman" post="124104"]Doncs mireu....
En aquest revolt tots varem tenir la mateixa SORT en no caure al terra, aixi que la electronica que t´ha de servir en casos extrems.....potser no es tant efectiva[/quote]
Ex ...moltes coses
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
Si en aquest revolt hi havia una taca de gasoil u oli, i passes sense frenar ni accelerar, com passem moltes vegades el revolt, frenant abans d'entrar i accelerant a la sortida, l'electrònica no et serveix de res.
L'ABS només serveix quan frenes massa fort per les condiciona del terreny, i vas a blocar la roda.
El control de tracció igual. Només serveix quan acceleres massa fort i la roda vol patirar.
Si fas un revolt sense donar gas ni frenar, amb la inèrcia de la moto, ja et pots fo**e l'electònica al clatell !!
L'ABS només serveix quan frenes massa fort per les condiciona del terreny, i vas a blocar la roda.
El control de tracció igual. Només serveix quan acceleres massa fort i la roda vol patirar.
Si fas un revolt sense donar gas ni frenar, amb la inèrcia de la moto, ja et pots fo**e l'electònica al clatell !!
- PEPI600
- Presentats
- Entrades: 2364
- Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
- Ubicació: Palau-Solità i Plegamans
Doncs el diumenge, tornant de Tona a l´arribar a prop de casa l´ABS em va salvar de plegar la moto, una "senyoreta" per no dir paraules mal sonants, va sortir del seu garatge mirant cap a l´altre costat :enfadat :enfadat , evidentment la seva resposta va ser " no t´he vist ", com co...ns em vols veure mirant cap a l´altre costat :evil: , bé no cal seguir amb la resta de la conversa....
En aquests casos, per mi l´ABS es imprescindible, en conducció normal, es molt díficil que entri.
En aquests casos, per mi l´ABS es imprescindible, en conducció normal, es molt díficil que entri.