Força Empordà!

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Bertu
Presentats
Entrades: 97
Membre des de: dc. maig 23, 2012 1:28 pm
Ubicació: Baix Montseny - Vallès Oriental

Re: Força Empordà!

Entrada Autor: Bertu » dt. jul. 24, 2012 9:38 am

Bon dia (per dir alguna cosa positiva)

Companys, estic molt trist... i no és només perquè el meu pare i les meves dues àvies siguin de l'Alt Empordà, que hi tinguem casa i que hi visqui ma germana...és que sen´s crema una part del territori català, que a mi personalment, m'agrada molt. Això no vol dir que quan es crema una altra zona, em sigui igual.
Bona part de la zona cremada la he fet en moto vàries vegades, l'última per setmana santa desde Valleta, Vilamaniscle, Espolla, Requesens, La Jonquera, st Julià dels Tords, La Vajol, Maçanet de Cabrenys fins St Llorenç de la Muga.

En Josep diu:
[quote user="Jsk" post="208029"]Deivid jo crec que...

No fumar al cotxe = no burilla per la finestra

Es una questió ben simple, si hi ha gent que no pot entendre que fer aquesta acció pot provocar un incendi doncs, prohibit i multa (COM A MINIM 500 EUROS)[/quote]

Molt bé doncs,

Com que no volem motos per la montanya (encara que circulin per pistes i a velocitats legals) = prohibim motos a la montanya
Com que no volem borratxos al volant = tanquem tots els bars
etc

Cull... Josep que en faries de calers si fossis polític, i ens queixem de que tot ho prohibeixen.... i en fan una sanció recaudatòria pel nostre bé (i per la seva butxaca)

[quote user="CMB" post="208072"]Fotos impressionants!

Gràcies

Veure les cares d'alguns propietaris de granjes i cases explicant els fets fa molt pena! Molts ànims a tota aquesta gent!

Malauradament molts fumadors que van en cotxe tiren les 'burilles' per la finestra sense mirar si està encesa o no i menys si tenen un vehicle al darrera. No diguis res que encara et miren malament o va més enllà. :cry:

Ahir mateix, mentres miravem des de la costa, una veina que estava fumant a la zona comunitaria, s'acosta a la tanca i tira la cigarreta a fora, justament a una zona enjardinada on està ple de matolls i podrien estar secs, no vull pensar més! :tremolant , els que ho estàvem mirant vam quedar de pedra!

No vull fer més comentaris, que ... Alguna cosa estem fent malament en aquesta societat!

Per altra banda, agafar una carretera que no té sortida i que per sortir has d'anar pel mateix lloc que vens i cara nord! Una mica arriscat, no? (sense voler molestar, eh? potser paranoic!)

Salut[/quote]

Carles no tinguis tanta por, segurament si hagués bufat la tramontana com diumenge, no tindríem aquestes fotos tant maques perquè no hi haguessin pujat.

Per cert, gràcies Miquel per les fotos.

Bon dia (per acabar amb alguna cosa positiva)

Miquel xlv
Presentats
Entrades: 508
Membre des de: ds. març 06, 2010 12:39 am
Ubicació: La Garrotxa

Entrada Autor: Miquel xlv » dt. jul. 24, 2012 7:00 pm

[quote user="CMB" post="208072"]Fotos impressionants!

Gràcies

Veure les cares d'alguns propietaris de granjes i cases explicant els fets fa molt pena! Molts ànims a tota aquesta gent!

Malauradament molts fumadors que van en cotxe tiren les 'burilles' per la finestra sense mirar si està encesa o no i menys si tenen un vehicle al darrera. No diguis res que encara et miren malament o va més enllà. :cry:

Ahir mateix, mentres miravem des de la costa, una veina que estava fumant a la zona comunitaria, s'acosta a la tanca i tira la cigarreta a fora, justament a una zona enjardinada on està ple de matolls i podrien estar secs, no vull pensar més! :tremolant , els que ho estàvem mirant vam quedar de pedra!

No vull fer més comentaris, que ... Alguna cosa estem fent malament en aquesta societat!

Per altra banda, agafar una carretera que no té sortida i que per sortir has d'anar pel mateix lloc que vens i cara nord! Una mica arriscat, no? (sense voler molestar, eh? potser paranoic!)

Salut[/quote]

Bones ,

Es força fotut llegir que et tractin de paranoic ( encare que sigui sense voler molestar a ningú )
cosa que si no vols molestar no ho poses i ja esta , que per haver puga't a La Mare de Deu del Mont amb la intenció de veure des-de un lloc alt i allunyat un incendi que es produeix a bastants qm. de distancia , i suposo que també sense saber quines condicions
meteorològic-as hi havien , si feia tramuntana ,o si per el contrari no es movia una fulla , crec que tots es mereixem una mica de respecte , i no perquè algú no li sembli bé , dons et tracti
amb unes paraules que no crec que siguin del agrad de ningú

Per cert varem pujar per Cabanelles i varem baixar per Beuda ,i si , ja se que un tram de carretera des-de dalt el Santuari fins la que es agafa per anar ha Beuda es el mateix

Vss

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. jul. 24, 2012 7:07 pm

[quote user="Miquel xlv" post="208149"][quote user="CMB" post="208072"]Fotos impressionants!

Gràcies

Salut[/quote]

Bones ,

Es força fotut llegir que et tractin de paranoic ( encare que sigui sense voler molestar a ningú )
cosa que si no vols molestar no ho poses i ja esta , que per haver puga't a La Mare de Deu del Mont amb la intenció de veure des-de un lloc alt i allunyat un incendi que es produeix a bastants qm. de distancia , i suposo que també sense saber quines condicions
meteorològic-as hi havien , si feia tramuntana ,o si per el contrari no es movia una fulla , crec que tots es mereixem una mica de respecte , i no perquè algú no li sembli bé , dons et tracti

Per cert varem pujar per Cabanelles i varem baixar per Beuda ,i si , ja se que un tram de carretera des-de dalt el Santuari fins la que es agafa per anar ha Beuda es el mateix

Vss[/quote]

Miquel, ja et respondra en Carles, però em sembla que ho has entés malament. Per el que entenc jo, es diu PARANOIC a ell mateix al fer el comentari i no pas a tú o a qui hagi anat aquell dia. Només indica que ho veu "una mica arriscat". En tot cas el que ha fet el comentari ja ens ho dirá.
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 24, 2012 7:09 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
ImatgeImatgeImatge

Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: Straw man » dt. jul. 24, 2012 7:43 pm

estic d'acord amb l'apreciació de l'stelvio.

de totes maneres, havent-hi indicacions de confinament dels polbles afectats de la rodalia no és el més prudent haver-hi pujat segons la meva humil opinió i sense ànim de crear cap mena de polèmica.

Tens raó que la zona està a un cert radi de distància, les condicions metereològiques no eren les de diumenge i les carreteres d'accés no estaven pas tallades. És humana la inquietud de pujar-hi i t'agraeixo molt les fotos que has posat.

salut i espero que no et prenguis malament el meu comentari. Aquests dies qui més qui menys està amb les emocions a flor de pell i cadascú reacciona segons li demana el cos en situacions que surten de la normalitat. Jo tenia ganes de pujar a Figueres a fer de voluntari però veient el caos de trànsit vaig pensar que el millor era quedar-se a casa.

Salut.
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dt. jul. 24, 2012 7:49 pm

[quote user="Miquel xlv" post="208149"][quote user="CMB" post="208072"]Fotos impressionants!

Gràcies

Salut[/quote]

Bones ,

Vss[/quote]

Miquel,

Perdona si has interpretat que et deia paranoic a tu, precisament m'ho deia a mi que era paranoic! Fixa't que està entre parentesis. A més el concepte de paranoic, s'ajusta més a la màxima o exagerada prudència que comento, que no pas al fet de que hi haguessiu pujat!

Torna't-ho a llegir i ho veuràs!

Salut i gràcies per les fotos, són expectaculars.

Carles
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 24, 2012 8:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dt. jul. 24, 2012 8:00 pm

Digue-me paranoic, però jo també vaig anar al Mont (tot i que em vaig quedar a Falgars).

És difícil de veure com es crea el país i que els ulls no s'humitegin (i no per culpa del fum)

Gràcies Miquel per le fotos, jo en vaig fer amb el mòbil però no tenen color amb les teves. Donen una autènctica dimensió del que es veia.

Quin dia tant trist!

Saneja
Presentats
Entrades: 363
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 7:48 pm

Entrada Autor: Saneja » dt. jul. 24, 2012 8:13 pm

[quote user="Ieie" post="208012"]Era l'any 1994, cel de plom, cendra per atot arreu, xafogor, el poble evacuat, tractors i excavadores fent feines no habituals, plors molts plors, xais i vedells morts cremats, ràbia.
Demà he de portar xais a l'empordà, ja fa hores que hi penso.
Visc a Breda i vull donar.vos, als de l'empordà que en sou molts per aquí, una forta abraçada.
Endavant![/quote]

A la portada del avui es veu tot un ramat d'ovelles completamen calcinat,m'ha recordat quan arrivaba l'ivern que vaixabam els ramats d'ovelles de l'alta cerdanya cap a l'emporda,seguramen la dessaparicio paulatina d'aquest vestiar tambe contribueix a que estigui tot molt mes brut i es propagui mes el foc.
La meva solidaritat per tots els afectats.

Jsk
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Jsk » dt. jul. 24, 2012 11:33 pm

Bon dia (per dir alguna cosa positiva)

Companys, estic molt trist... i no és només perquè el meu pare i les meves dues àvies siguin de l'Alt Empordà, que hi tinguem casa i que hi visqui ma germana...és que sen´s crema una part del territori català, que a mi personalment, m'agrada molt. Això no vol dir que quan es crema una altra zona, em sigui igual.
Bona part de la zona cremada la he fet en moto vàries vegades, l'última per setmana santa desde Valleta, Vilamaniscle, Espolla, Requesens, La Jonquera, st Julià dels Tords, La Vajol, Maçanet de Cabrenys fins St Llorenç de la Muga.

En Josep diu:

Jsk va escriure: [Veure Missatge]
Deivid jo crec que...

No fumar al cotxe = no burilla per la finestra

Es una questió ben simple, si hi ha gent que no pot entendre que fer aquesta acció pot provocar un incendi doncs, prohibit i multa (COM A MINIM 500 EUROS)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En BERTU diu:
Molt bé doncs,

Com que no volem motos per la montanya (encara que circulin per pistes i a velocitats legals) = prohibim motos a la montanya
Com que no volem borratxos al volant = tanquem tots els bars
etc

Cull... Josep que en faries de calers si fossis polític, i ens queixem de que tot ho prohibeixen.... i en fan una sanció recaudatòria pel nostre bé (i per la seva butxaca)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bertu, company, que co.y.ons té a veure els exemples que m'has posat amb els incendis.
Si els senyors de Trànsit son capaços de prohibir parlar per mòbil al cotxe perque distreu al conductor ; treure una cigarreta del paquet, encendre-la, tirar la cendra al cendrer del cotxe i apagar la burilla, (que això sería lo correcte), será que no distreu la conducció? (llençar-la per la finestra ja és un acte terrorista)
De bon rotllo, eh. :cerv
Jsk l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 25, 2012 12:29 am, en total s’ha editat 5 vegades.
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit

Bertu
Presentats
Entrades: 97
Membre des de: dc. maig 23, 2012 1:28 pm
Ubicació: Baix Montseny - Vallès Oriental

Entrada Autor: Bertu » dc. jul. 25, 2012 8:42 am

Josep, sempre de bon rotllo :cerv

Crec que apliques el següent refrany castellà "muerto el perro se acabó la rábia", per això t'he posat aquests exemplers exagerats.
Hi ha molta gent que fuma dins el cotxe i no llença la burilla per la finestra, per tant no fan cap mal (només als seus pulmons). Doncs, no cal que ho prohibeixin per tothom si només hi ha uns quants insenssats que llencen les burilles per la finestra, a aquests "mano dura".
Ara, encendre el cigarret, llençar la cendra al cendrer i apagar-lo... tot això també crec que distreu (igual que parlar pel mòvil), però de moment fumar conduint està permés.

Salut maco

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dc. jul. 25, 2012 10:33 am

Recupero una de les fotos que vam fer a la sortida precisament de l'Alt Empordà

Imatge

Ara mateix faria pena passar-hi... :crys

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. jul. 25, 2012 10:35 am

[quote user="CMB" post="208234"]Recupero una de les fotos que vam fer a la sortida precisament de l'Alt Empordà

Imatge

Ara mateix faria pena passar-hi... :crys[/quote]

Bufff, aixó fa "pupa" Carles, no em vull imaginar com pot estar ara :halfcry :halfcry
ImatgeImatgeImatge

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » dc. jul. 25, 2012 4:00 pm

Per a mi, més que rès, és qüestió de ser porc o de no ser.ho.
Com a particular, llençar una burilla a terra és ser porc, llençar.la al bosc és ser un malparit.
Com a area de servei, tenir els borals dels aparcaments amb més de cent borilles (així ho deia el conseller), és ser porc.
Com a propietari d'un bosc, tenir.lo brut és ser porc i un inconscient. Deixu apart la gestió del bosc i tal, i tal. Ës teu i el tens brut.
El vent, la sequera i el 30-30-30 no fan rès sols.
És qüestió d'educació. La gent pixa al carrer, llença papers, escup, fa "setze". La gent veu el foc per la tele i l'impressiona igual que ho fa un tsunami, un volcà o un terratrèmol però demá -en el seu dia a dia- no hi veurá rès de tot això. La majoría viuen a ciutats, o com a mínim, no viuen allà.
I es clar que els hi sap greu! però no mouran un dit per canviar la seva actitut.
Cadascú va al seu puto rotllo. :enfaduu :enfaduu

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. jul. 25, 2012 5:31 pm

[quote user="Ieie" post="208272"]Per a mi, més que rès, és qüestió de ser porc o de no ser.ho.
[/quote]

ves als aparcaments dels supermercats i veuras quants munts de cigarretas hi ha a ultima hora de gent porca que ha buidat els cendrers dels cotxes a terra :enfadat ,poca cultura i menys educacio es el que tenim i cada cop va a pitjor.................com va dir en Fjodor es te que dir,pero ademes ara en lloc de caure'ls la cara de vergonya son capaços de treuret una navalla :roll: :roll:
Imatge

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dc. jul. 25, 2012 6:41 pm

Ara sembla que es mig mou una " asociació " per tal de que cada catalá replanti un arbre a la zona de l´incendi.

voleu dir que no sería millor cada català a netejar els voltants d´un arbre ?????

Jo si cal m´apunto a plantar un arbre, però mes m´agradaria ajudar a netejar els boscos, per prevenir els incendis.

Sort que a la zona de l´incendi de l´Alt Empordà molta part son alzines i per poc que plogui, verdejarà de seguida, però els pins......

Una verdadera desgràcia.
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 25, 2012 6:43 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Cristina
Presentats
Entrades: 1857
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
Ubicació: Vilabella (Alt Camp)

Entrada Autor: Cristina » dj. jul. 26, 2012 8:22 am

.
Bones!! S'ha obert una web per recollir diferents propostes per ajudar a les zones afectades:

http://focemporda.mediambient-altemporda.org/

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. jul. 27, 2012 3:03 pm

Ahir al entrar a Catalunya per la Jonquera... gairebé plorem
Haviem vist per la CNN i pel movil a 324.cat com anava el tema pero veure-ho..uffff

Molt trist i desolador tot plegat.
A simple vista es veu com si el fos hagues passat de forma mooolt rapida, no fent una combustio al 100% dels boscos..pero als pagessos,turisme rural,campings,.....propietaris de masies... ha de ser molt fort.
Ex ...moltes coses

NuneTTa
Presentats
Entrades: 27
Membre des de: dt. feb. 15, 2011 4:39 pm
Ubicació: Tordera

Entrada Autor: NuneTTa » dv. ago. 03, 2012 11:10 pm

[quote user="Ieie" post="208012"]Era l'any 1994, cel de plom, cendra per atot arreu, xafogor, el poble evacuat, tractors i excavadores fent feines no habituals, plors molts plors, xais i vedells morts cremats, ràbia.
Demà he de portar xais a l'empordà, ja fa hores que hi penso.
Visc a Breda i vull donar.vos, als de l'empordà que en sou molts per aquí, una forta abraçada.
Endavant![/quote]

Per desgracia recordo massa bé aquells dies, tenim una casa a st. Feliu de buixalleu i amb 13 anyets em va tocar anar a apagar foc amb el meu pare, vaig passar molta por, semblava un món completament diferent... quan tornavem cap a Tordera ja havia arrivat el foc a la betzinera d'Hostalric...trist, molt trist tot el que es va perdre!

Molta força als empordanesos!!

V'ssss

PD: Sé que semblaré molt mala persona, pero desitjaria que els que tirin borilles o provoquin focs, perdin part de la seva vida gracies a un incendi, llavors la gent s'adonaria de tantes coses...
Imatge

ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1312
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Entrada Autor: ErnesTDM » ds. ago. 04, 2012 8:13 pm

:???: :???: :???: Hola companys, per motius de feina, faig molts km amb el cotxe al cap de l'any i estic fart de veure com la gent llença les puntes de cigarreta per la finestra. Jo no em tallo un pel i els hi fotu lluns fins que em canso i a sobre s'emprenyen com a mones i em diuen de tot. Fins i tot un cotxe dels Mossos!!!

Jo tenia pensat quan estigui de vacances, de pujar un dia a Capmany al celler Oliveda (o qualsevol d'altre) a comprar una caixa de cava i un altre de vi. Petita contribució, però penso que els hi anirà be.

salut i Kms.

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dt. set. 18, 2012 11:33 pm

La natura ja comença a fer la seva feina!

Imatge

Imatge presa aquest dimarts 19 de setembre a la zona d'Agullana!

Respon

Torna a “General”