Entrada
Autor: Trencaferro » dj. oct. 24, 2013 12:22 am
A veure, anem per pams, ja que la cosa és molt fàcil, i alhora molt dificil.
Lo primer i lo què tenim de tenir clar, és que tant cotxes com motos les llums de LED tenen una intensitat molt superior quan estan de llums de dia, i que quan es posen juntament amb les de carretera o llargues i inclús intermitents, aquests Leds tenen d'abaixar la seva intensitat o bé apagar-se al posar el " mode nit ".
Sabent això, aqui el RGC diu el seu article 104.1 que TOTES les motocicletes (que no ciclomotors) estant obligades a circular SEMPRE amb les llums de carretera engegades "TANT AL DAVANT COM AL DARRERA" cosa que fins ara tots teniem molt clar i estavem molt contents ja que de fa uns anys cap aqui quan compravem una moto nova ja no haviem d'engegar les llums perquè ja no teniem aquesta opció, o no???
I ara si que ja un cops posats en escena només ens queda explicar què ha passat aqui, ja que no us pensesiu pas que aquest tema de Leds és nou ni molt menys. Tot i que BMW ens hagi vengut "la moto" de que si llums diurnes, que si Leds, etc.... HONDA, amb la seva VFR 1200 que tots coneixem prou bé gracies a Sir James Bond, ja fa mooooooolts anys que porta llums diurnes de Led, i aqui en aquest foro ja varem comentar i parlar del tema fa uns quants anys. Quina diferència hi ha doncs d'una Honda o una Ducati amb Leds que amb una KTM o una BMW???
Doncs que les dues primeres funcionen amb la ÚNICA opció posible a la legislació vigent, llums de carretera, i acompanyades dels Leds corresponents amb la intensitat de nit. I no hi ha hagut CAP problema.
Què passa amb les altres dues marques ( poso aquestes dues, però desconec si n'hi ha més), doncs que evidentment estant completament homologades, però la normativa no permet de circular amb la llum del darrera apagada i obliga sempre a portar la de carretera, amb lo què el fabricant si no ha contemplat la posibilitat del mode nit, et respondrà lo què ja li han respost a més d'un, que els seus Leds estant homologats, però no són legals per circular'hi, i que per lo tant és obligació del conductor de portar posades les llums de carretera.
No cal alarmar-se tant, abans d'aquests models, que haguessiu dit si alguna moto hagués sortit de fabrica i durant el dia no li funcionés la llum posterior????
Va, resumint, que ja porto un totxo de paraules, que han volgut vendre un producte de cara a la galeria que a la vida real no serveix de res, excepte per vendre't un paquet que val XXX€ i que per lluir-lo et vulguis jugar 200€urillos cada vegada que el portis engegat i més sabent que al més de març la policia foral ja ho estava denunciant.
Culpa de la policia??? Jo crec que no, ja que ells només faran cumplir una norma vigent i més que coneguda i aplaudida fins ara per tothom.
Culpa dels concesionaris??? Jo crec que no, perquè tinc coneixament de que a molts coneguts el dia de l'entrega ja els hi varen informar de que amb els Leds no era permès de circular'hi.
En aquest cas i em sap greu dir-ho, si hi ha un culpable reconegut pels fabricants és el conductor, ja que és l'únic responsable i coneixador de la normativa, i que l'únic que ha de fer és posar el botó de la pinya amb carretera i llestos, que es una put&da? Si, però si es porten com fins ara no hi tindrà cap problema. :birracat
I que consti, que al meu parer, els únics culpables aqui son els fabicants, ja que no costava res posar el conmutador d'intensitat i llestos, això si, potser no hagués vengut tanta imatge.... :foracat :nonocat
Buffffffff tinc la pantalla de l'ipad botoruda de tant escriure!!!! :b9 :b9 :b9
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 24, 2013 12:43 am, en total s’ha editat 3 vegades.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.