Els Mossos Multen Amb Llum De Leds.

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Els Mossos Multen Amb Llum De Leds.

Entrada Autor: Llagasta » dc. oct. 23, 2013 10:25 am

En algún foro ( BMW motos sobretot ) hi ha algún usuari de BMW gs 1200 LC amb la llum diurna de Leds ( les primeres sèries ) que han estat multats pels mossos.
Es raro doncs se suposa que les motos venudes estaven homologades per Industria. :nou

Dèu ser pel article del còdig de circulació que diu que es motiu de denuncia : Circular durante el día con una motocicleta sin llevar encendido el alumbrado de corto alcance o cruce.

aqui podeu seguir el fil:

http://www.bmwmotos.com/foro/modelos-of ... aluna.html

:nonocat
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 23, 2013 10:36 am, en total s’ha editat 4 vegades.
Imatge

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Els Mossos Multen Amb Llum De Leds.

Entrada Autor: Kpeps » dc. oct. 23, 2013 11:35 am

la llei ho diu ben clar i la veritat es que las dues a l'hora no poden anar o va el led o van les curtes,la que vaig tenir o portava automatic i en 9000 km's que va fer no vaig tenir cap incidencia,suposso que com tot dependra del dia de l'agent,a veure si algu ''amb experiencia'' ens diu el que :birracat :birracat
Imatge

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dc. oct. 23, 2013 3:51 pm

Però aleshotes, si els leds i les curtes no poden anar a l' hora, com carai han homologat la moto...és INCREIBLE!!!

Salut!!!
Gas a la burra!!!

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dc. oct. 23, 2013 5:11 pm

[quote user="Jesus" post="244612"]Però aleshotes, si els leds i les curtes no poden anar a l' hora, com carai han homologat la moto...és INCREIBLE!!!

Salut!!![/quote]

ojo al dato-----> KTM adventures 1200 !!! :nou
Imatge

Albertfabregassola
Presentats
Entrades: 52
Membre des de: dl. set. 19, 2011 9:20 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: Albertfabregassola » dc. oct. 23, 2013 7:16 pm

tal com diu en Kpeps un mal dia el te qualsevol. Molt em temo que a mesura que vagin sortint mes vehicles amb leds i accesoris nous s'iran presentant mes problemes com aquest. Es questio de tenir sort i que no et toqui. :okcat :okcat
Salut.

ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1312
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Entrada Autor: ErnesTDM » dc. oct. 23, 2013 7:40 pm

El tema es que no es el mateix les llums diurnes que les curtes. En alguns països es obligatori circular amb les llums diurnes, que si estan homologades, aquestes, al contrari que les curtes no actuen sobre els pilots del darrere, que no son obligatoris.

Aquí, les motos tenen l'obligació de circular amb les curtes, per això casi totes les motos que surten ara (crec que totes) no tenen l'opció de desconectar. O curtes o llargues. Esperem que canviïn la normativa i es pugui circular amb aquest tipus de llum LED. D'aquesta manera es redueix el comsum electric, per tant el consum de combustible.
ErnesTDM l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 23, 2013 7:41 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. oct. 23, 2013 11:06 pm

[quote user="Jesus" post="244612"]Però aleshotes, si els leds i les curtes no poden anar a l' hora, com carai han homologat la moto...és INCREIBLE!!!

Salut!!![/quote]

Jo el què em pregunto ès com han homologat els llums de xenon a la K, tot i que no porten autonivellador ni sistema de neteja amb aigua....

Però bé, també homologuen les HD i els seus sorollosos tubs d'escapaments, clar.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Jesus
Presentats

Entrada Autor: Jesus » dc. oct. 23, 2013 11:36 pm

[quote user="Randy-650" post="244642"][quote user="Jesus" post="244612"]Però aleshotes, si els leds i les curtes no poden anar a l' hora, com carai han homologat la moto...és INCREIBLE!!!

Salut!!![/quote]

Jo el què em pregunto ès com han homologat els llums de xenon a la K, tot i que no porten autonivellador ni sistema de neteja amb aigua....

Però bé, també homologuen les HD i els seus sorollosos tubs d'escapaments, clar.[/quote]

Ara cada cop més maxitrails que estan sortint de fàbrica amb leds, la primera la Multiestrada, després la GS i KTM i pel que veig l'Aprilia també ...

Si el problema a la R1200GS és que quant va el Led no funciona la Curta ... que ho haguessin arreglat a l'hora de l'homologació ... al usuari final que li expliques ara, si has comprat un vehicle homologat ... que s'aclareixien entre l'administració i el fabricant i deixint de tocar-nos el que no sona... tot plegat patètic.

Salut !!!
Gas a la burra!!!

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dj. oct. 24, 2013 12:22 am

A veure, anem per pams, ja que la cosa és molt fàcil, i alhora molt dificil.

Lo primer i lo què tenim de tenir clar, és que tant cotxes com motos les llums de LED tenen una intensitat molt superior quan estan de llums de dia, i que quan es posen juntament amb les de carretera o llargues i inclús intermitents, aquests Leds tenen d'abaixar la seva intensitat o bé apagar-se al posar el " mode nit ".

Sabent això, aqui el RGC diu el seu article 104.1 que TOTES les motocicletes (que no ciclomotors) estant obligades a circular SEMPRE amb les llums de carretera engegades "TANT AL DAVANT COM AL DARRERA" cosa que fins ara tots teniem molt clar i estavem molt contents ja que de fa uns anys cap aqui quan compravem una moto nova ja no haviem d'engegar les llums perquè ja no teniem aquesta opció, o no???

I ara si que ja un cops posats en escena només ens queda explicar què ha passat aqui, ja que no us pensesiu pas que aquest tema de Leds és nou ni molt menys. Tot i que BMW ens hagi vengut "la moto" de que si llums diurnes, que si Leds, etc.... HONDA, amb la seva VFR 1200 que tots coneixem prou bé gracies a Sir James Bond, ja fa mooooooolts anys que porta llums diurnes de Led, i aqui en aquest foro ja varem comentar i parlar del tema fa uns quants anys. Quina diferència hi ha doncs d'una Honda o una Ducati amb Leds que amb una KTM o una BMW???
Doncs que les dues primeres funcionen amb la ÚNICA opció posible a la legislació vigent, llums de carretera, i acompanyades dels Leds corresponents amb la intensitat de nit. I no hi ha hagut CAP problema.
Què passa amb les altres dues marques ( poso aquestes dues, però desconec si n'hi ha més), doncs que evidentment estant completament homologades, però la normativa no permet de circular amb la llum del darrera apagada i obliga sempre a portar la de carretera, amb lo què el fabricant si no ha contemplat la posibilitat del mode nit, et respondrà lo què ja li han respost a més d'un, que els seus Leds estant homologats, però no són legals per circular'hi, i que per lo tant és obligació del conductor de portar posades les llums de carretera.

No cal alarmar-se tant, abans d'aquests models, que haguessiu dit si alguna moto hagués sortit de fabrica i durant el dia no li funcionés la llum posterior????

Va, resumint, que ja porto un totxo de paraules, que han volgut vendre un producte de cara a la galeria que a la vida real no serveix de res, excepte per vendre't un paquet que val XXX€ i que per lluir-lo et vulguis jugar 200€urillos cada vegada que el portis engegat i més sabent que al més de març la policia foral ja ho estava denunciant.

Culpa de la policia??? Jo crec que no, ja que ells només faran cumplir una norma vigent i més que coneguda i aplaudida fins ara per tothom.
Culpa dels concesionaris??? Jo crec que no, perquè tinc coneixament de que a molts coneguts el dia de l'entrega ja els hi varen informar de que amb els Leds no era permès de circular'hi.
En aquest cas i em sap greu dir-ho, si hi ha un culpable reconegut pels fabricants és el conductor, ja que és l'únic responsable i coneixador de la normativa, i que l'únic que ha de fer és posar el botó de la pinya amb carretera i llestos, que es una put&da? Si, però si es porten com fins ara no hi tindrà cap problema. :birracat
I que consti, que al meu parer, els únics culpables aqui son els fabicants, ja que no costava res posar el conmutador d'intensitat i llestos, això si, potser no hagués vengut tanta imatge.... :foracat :nonocat

Buffffffff tinc la pantalla de l'ipad botoruda de tant escriure!!!! :b9 :b9 :b9
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 24, 2013 12:43 am, en total s’ha editat 3 vegades.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dj. oct. 24, 2013 12:28 am

Jesús, ells ja et donen la possibilitat d'anar correctament, tu ja ho has pagat, i ara espavila't, imagina't si ho tenen clar des de fa dies els fabricants.

Randy, les llums de Xenó de les K estant completament homologades i correctes, porten una òptica CR, homologada per anar amb Xenó, la regulació automàtica del flux de llum es fa a través del mirall que el reflexa, i a les motos, al contrari dels cotxes no és obligatori portar rentafars.
En aquest cas han fet bé la feina. :birracat
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 24, 2013 12:28 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dj. oct. 24, 2013 9:17 am

Resumint...

circular així es ilegal...
Imatge

:666

Jesus
Presentats

Entrada Autor: Jesus » dj. oct. 24, 2013 12:06 pm

[quote user="650X" post="244655"]Resumint...

circular així es ilegal...
Imatge

:666[/quote]

Si, has d' anar amb la curta i el led a mig gas...de fet si portes no més el led tens l' icona verda al tablier encesa i no pots fer servir els antiboira.
Jo ara ho he configurat per anar per defecte amb curta i led i no tenir problemes.

Trencaferro, has trigat molt a il.luminar-nos... :okcat

Salut!!! :birracat
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 24, 2013 2:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. oct. 24, 2013 12:18 pm

Gràcies per l'explicació, Trencaferro. No ho sabia pas tot això.

I em sembla que el tema dels leds portarà polèmica... :callo

És l'enèsima cagada de BMW aquesta????? :SOS
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dj. oct. 24, 2013 9:27 pm

Jo, des del meu desconeixement, em sembla que, precisament en algun lloc havia llegit que, gràcies als llums diürns de LED de les BMW's, aquestes podien circular amb les curtes apagades.

Suposo que el Kpeps es el que mes clar ho te.

Però per altra banda, jo el que pretenc es ser el mes visible possible, i escolliré el sistema mes òptim. Fins i tot, en caravanes diürnes (cotxes totalment aturats) Hi han ocasions en les que poso les llargues, excepte quan jo tampoc puc passar, per tal que, des de lluny, em vegin venir i ho tinguin present alhora de canviar de carril.

Jordi "Prony"

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dj. oct. 24, 2013 11:58 pm

Segurament amb una reprogramació de la centraleta de llums ho tenen solventat.

A veure com evoluciona el tema.

Jo crec que la lllum diurna amb leds és tant o més visible que la normal halogena. El que han de fer és canviar la norma i ja està.

Salut

Respon

Torna a “General”