HODAKA I LES SEVES TRAIL (60-70s)

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

HODAKA I LES SEVES TRAIL (60-70s)

Entrada Autor: Fjodor » dc. feb. 01, 2012 10:28 am

Hodaka va ser una empresa japonesa i nord-americana que fabricà motocicletes en la dècada de 1960 i 1970.
La companyia també era coneguda pel nom PABATCO, per la Companyia de Comerç de la Conca del Pacífic. La fàbrica estava a Athena, Oregon, en un entorn rural. Pabatco va ser propietat de Shell Oil Company des de 1965 fins a 1978. El nom Hodaka va ser agafat d'una muntanya prop de la fàbrica. Els principis d'Hodaka van units a l'inici de la bogeria trail als Estats Units (1964). Els models d'Hodaka van ser la ACE 90, la 100, la Wombat, la Wombat Combat, la Combat Super, Super Rat, Dirt Squirt, Road Toad (gripau de la carretera) i Thunderdog. Motos senzilles de concepció, robustes i aptes per tot tipus de terreny. Trail autèntiques.
A finals de 1970, una combinació d'esdeveniments va portar Hodaka a la desaparició. La caiguda del dòlar i la seva devaluació enfront del ien, un canvi en la demanda de motos de muntanya per motos de carretera més grosses, i la debilitat econòmica general van fer defallir l'empresa. Hodaka va intentar ser adquirida per Fuji Heavy Industries, l'empresa japonesa que fabricava els motors, però la operació va ser rebutjada. Al voltant de 1980, Hodaka va tancar. Les seves instal.lacions més tard va ser venudes a la coreana Daelim.
Actualment, milers d'usuaris amb Hodakas als EUA es troben anualment en curses, exhibicions i trobades, en un esperit de motos del passat que gaudeix de molta acceptació popular.

Imatge

Imatge
Hodaka ACE 90

Imatge
Hodaka Road Toad 100

Imatge
Hodaka Road Toad 100

Imatge
Hodaka Super Rat

Imatge
Hodaka Wombat

Imatge
Hodaka ACE 100

Imatge
Hodaka Combat Wombat

Imatge
Hodaka Dirt Squirt 80

Imatge
Hodaka 250
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 01, 2012 11:09 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: HODAKA I LES SEVES TRAIL (60-70s)

Entrada Autor: GRUM » dc. feb. 01, 2012 10:48 am

Gràcies per la informació, ho desconeixia i m'agrada ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: HODAKA I LES SEVES TRAIL (60-70s)

Entrada Autor: Kpeps » dc. feb. 01, 2012 9:28 pm

aquestes motos em recorden algunes maquinas d'aqui,els estils van per decadas i Capras,Pursangs i demes si semblavan,realment hi han aficionats de totes las marcas ;)
Imatge

Avatar de l’usuari
Josep973
Presentats
Entrades: 2131
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:25 pm
Ubicació: Preixens-Lleida

Re: HODAKA I LES SEVES TRAIL (60-70s)

Entrada Autor: Josep973 » dj. feb. 02, 2012 6:44 pm

gracies per la informacio, esta be recordar-ho
no hi ha major plaer que el trovar un vell amic,
tret del de fer-ne un de nou.

Respon

Torna a “General”