La companyia també era coneguda pel nom PABATCO, per la Companyia de Comerç de la Conca del Pacífic. La fàbrica estava a Athena, Oregon, en un entorn rural. Pabatco va ser propietat de Shell Oil Company des de 1965 fins a 1978. El nom Hodaka va ser agafat d'una muntanya prop de la fàbrica. Els principis d'Hodaka van units a l'inici de la bogeria trail als Estats Units (1964). Els models d'Hodaka van ser la ACE 90, la 100, la Wombat, la Wombat Combat, la Combat Super, Super Rat, Dirt Squirt, Road Toad (gripau de la carretera) i Thunderdog. Motos senzilles de concepció, robustes i aptes per tot tipus de terreny. Trail autèntiques.
A finals de 1970, una combinació d'esdeveniments va portar Hodaka a la desaparició. La caiguda del dòlar i la seva devaluació enfront del ien, un canvi en la demanda de motos de muntanya per motos de carretera més grosses, i la debilitat econòmica general van fer defallir l'empresa. Hodaka va intentar ser adquirida per Fuji Heavy Industries, l'empresa japonesa que fabricava els motors, però la operació va ser rebutjada. Al voltant de 1980, Hodaka va tancar. Les seves instal.lacions més tard va ser venudes a la coreana Daelim.
Actualment, milers d'usuaris amb Hodakas als EUA es troben anualment en curses, exhibicions i trobades, en un esperit de motos del passat que gaudeix de molta acceptació popular.


Hodaka ACE 90

Hodaka Road Toad 100

Hodaka Road Toad 100

Hodaka Super Rat

Hodaka Wombat

Hodaka ACE 100

Hodaka Combat Wombat

Hodaka Dirt Squirt 80

Hodaka 250