Moto descompensada

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Moto descompensada

Entrada Autor: Steelman » dv. maig 04, 2012 10:22 am

Bones..
Aquests dies als Alps, amb la Varadero carregada he notat com si tingues la moto descompensada del davant.

M'explico.
En linia recta si deixava el manillar, aquest començava a moure's de tal manera, que si no l´agafava hauria caigut.

En revolts tancats (Paelles) perdia "tacte" amb la roda del davant, no tenia "aplomo".

Aixó es degut al pes de les maletes, equipatges,..... pero mai m´havia passat en cap moto, ni amb l´altre varadero..

Per solucionar-ho, creieu que hauria d´endurir al davant?
Al darrera esta la suspensio al "tope" de dura.
Ex ...moltes coses

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Moto Descompensada

Entrada Autor: Jesus » dv. maig 04, 2012 10:34 am

Jo crec que el problema ve de l'amortidor, fes-lo revisar, ja que potser ja ha arribar a al fi de la seva vida útil i ja no treballa com cal i per això notes que la roda de darrera "flota" i no "trepitja" bé.

Salut !!! ;)
Gas a la burra!!!

Steelman
Presentats
Contacta:

Re: Moto descompensada

Entrada Autor: Steelman » dv. maig 04, 2012 10:38 am

Es la del davant, que em flota...
Ex ...moltes coses

Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Entrada Autor: Joan XT » dv. maig 04, 2012 10:39 am

Estic amb el Jesus, no crec que solucionis res amb endurir els amortidors.
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dv. maig 04, 2012 10:57 am

Em sembla que el diagnòstic i el tractament és molt clar. Si l'amortidor del darrera està a "tope"...toca canviar-lo.

Si vols tinc uns ESA d'ocasió :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Joscoma
Presentats
Entrades: 70
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:39 pm
Ubicació: vic (osona)
Contacta:

Entrada Autor: Joscoma » dv. maig 04, 2012 10:58 am

jo diria que tens un problema amb l'amortidor davanter.
per no tenies una bmw 1200gs , o ja la has canviat? no t'enava bé? perdona és que entro poc.

salutacions vssss.

Jesus
Presentats

Entrada Autor: Jesus » dv. maig 04, 2012 10:59 am

[quote user="Steelman" post="199336"]Es la del davant, que em flota...[/quote]

Precisament, al no treballar bé del darrera, es deu enfonçar massa i et transmet molt més pes a la roda del darrera i deu ser per això que notes que la roda del davant et fa el burro.

Encara recordo el dia que se li va morir l'amortidor a l'Eva, quant la vaig trobar fent benzina a Girona ja em va comentar que la notava rara del davant i al arribar a Ribes de Freser ( al restaurant La Corba ) ja havia perdut quasi tot l'oli de l'amortidor (i amb molta sort e que no li va tacar el pneumàtic del darrera.)

Ja diràs que t'ha dit el mecànic !!! ;)
Gas a la burra!!!

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dv. maig 04, 2012 11:08 am

Pel que dius, suposo que no és res, És el pes de l'equipatge. Les trails ja ho fan això.
Si l'amortidor el tinguessis malament, ja ho haguessis notat sense càrrega i en qualsevol situació.
El que sol passar és que depèn del tarat que portis si deixes anar les mans el manillar comença a bandejar cada cop més.
Això pot ser degut també a l'estat del pneumàtic del davant, sumat a la càrrega que portes.
Són motos amb el centre de gravetat alt i es noten les inèrcies.

Tres punts: pneumàtic davanter, ajust de la direcció i tarat amortidor, calculant pel viatge, amb passatger i càrrega.

Quants kilos portes en total al darrera (aprox.)...

Existeix un símptoma que és amortidor fatigat. No ha perdut càrrega de gas, però degut a l'ús i la càrrega perd part de seva acció i eficiència... això passa sobretot en motos de motocross i enduro, però a mi em va passar amb dues de les Super Teneres. Senzillament es repara l'amortidor o, aprofitant, i si es pot, es posa un WP o un Ohlins (hahà...), que millora al 100%.

Salut
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 11:12 am, en total s’ha editat 1 vegada.

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dv. maig 04, 2012 11:13 am

Jo m'hi he trobat algun cop, i crec que he arribat a entendre una mica com funciona el sistema. M'explico: si agafem la moto amb una càrrega normal i dibuixem una línia imaginaria horitontal (de davant a darrera), aquesta s'ha de mantenir horitzontal hi posem la càrrega que hi posem, si la part de darrera ens queda més baixa la direcció ens flotarà anirem sense seguretat a les corbes, al contrari que si l'enfonsem de davant la moto aquesta ens donarà molta més agilitat però amb el perill que ens caigui cap a l'interior de la corba, ens passa això perquè estem modificant la geometria de la moto i encara que ens sembli molt poc, es nota molt.

Quan la precàrrega de la molla de darrera ja no pot compensar més el pès extra que hi posem per compensar l'alçada, la única solució que jo hi veig es baixar la precàrrega de davant, fins a aconseguir una horitzontalitat de la línia imaginària esncara que aquesta sigui més baixa que la estardar. El problema es quan no es pot regular la precàrrega de davant. Llavors poca cosa es pot fer. Canviar l'amortidor per un més reforçat (més duressa), distribuir duna altre manera l'equipatge, comprar un remolc :razz: , posar-nos a dieta...

espero haver ajudat...

Salut!

EDITO: tot això es vàlid tenint en compte que tant les pressions de pneumàtics, i amortidors estan si no perfectes, propers a bé
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 11:17 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dv. maig 04, 2012 11:17 am

aquesta sensacio de deixar anar el manillar i que començi a fer el boig de banda a banda,son dues coses o be el pneumatic de d'arrera que no el portavas be de pressions o be que al dur l'amotiguador a tope i anar tant carregat no treballava gens i la llanta de 19 agafava totes les inercies,al descarregar ho va deixar de fer ??
Imatge

Steelman
Presentats
Contacta:

Re: Moto descompensada

Entrada Autor: Steelman » dv. maig 04, 2012 11:30 am

Bones..
L´amortiguador esta a tope, pq a mi m´agrada la suspensio dura... i la varadero les te toves..
Nomes te 50.000 km la moto, no crec que estigui "mort". Pot estar "tocat" pero mort..

FJODOR, el pneumatic del davant, esta ben gastat, vull dir no esta quadrat ni res, pero ja te 19.000kms. De pressions estaven be, ho vaig comprovar abans d´anar als Alps.
650-x, aixo es el que m´imaginava jo. per aixo preguntava.... Al no poder-se graduar del davant..si posava un oli més dens i unes molle mes dures...,pero segurament al fer aixo , estaria fent al reves, "aixecar" la moto del davant, i el que conve es "aixecar-la" del darrerar.

Kpeps, al anar sense les maletes...ja no m´ho fa

Gràcies a tots/es
Ex ...moltes coses

XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Entrada Autor: XaviTwin » dv. maig 04, 2012 11:33 am

Jordi, jo tenia una sensació mes o menys igual amb la meva moto, el meu tacte es que s'obria i li costava entra en corba, encara que portava molles progresivas i oli mes dens a les forquilles, estava clar que l'amortidor estava mort, saps que la vara peca de un amortiguador tou i que perd a la llarga i mes nosaltres que la carraguem

si vols jo tinc l'amortidor de serie "reparat" ja t'explicare perquè ara no tinc temps, o pots provar si vols, la cuestio es com fertal arriba :(

...V...
cor V-Twin

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dv. maig 04, 2012 11:39 am

[quote user="Steelman" post="199347"]Bones..
L´amortiguador esta a tope, pq a mi m´agrada la suspensio dura... i la varadero les te toves..
Nomes te 50.000 km la moto, no crec que estigui "mort". Pot estar "tocat" pero mort..

FJODOR, el pneumatic del davant, esta ben gastat, vull dir no esta quadrat ni res, pero ja te 19.000kms. De pressions estaven be, ho vaig comprovar abans d´anar als Alps.
650-x, aixo es el que m´imaginava jo. per aixo preguntava.... Al no poder-se graduar del davant..si posava un oli més dens i unes molle mes dures...,pero segurament al fer aixo , estaria fent al reves, "aixecar" la moto del davant, i el que conve es "aixecar-la" del darrerar.

Gràcies a tots/es[/quote]

Exacte, crec que endurir-la de davant seria contraproduent, segurament aquests moviments t'els feia més anant descarregat de benzina, normalment amb els problemes de suspensions, si et fa estranys de davant has d'actuar a darrera i a l'inrevés.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. maig 04, 2012 11:44 am

Crec que tu mateix ho has dit el perquè de tot aixó:

[quote user="Steelman" post="199347"]

FJODOR, el pneumatic del davant, esta ben gastat, vull dir no esta quadrat ni res, pero ja te 19.000kms. [/quote]

Per molt dibuix que encara tingui, a dins els pneumàtics hi han uns fil-ferros que amb els km tenen tendència a deformar-se, i com més km més acusat es nota.

Canvia pneumàtic i llestos.

Pd: Explica com ho fas perquè et durin tant. Jo encara no he passat mai de 9.000 km amb el del davant, i això que no corro.
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 11:45 am, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dv. maig 04, 2012 12:01 pm

A més de tot el que ja s'ha dit, si la direcció et va de banda a banda acostuma també a ser símptoma de desequilibri de la roda davantera.
sergibuda

they called me an accident

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dv. maig 04, 2012 12:12 pm

[quote user="Steelman" post="199347"]
[/quote]

afluixa la pressio del amortiser i deixa una mica de recorregut a la suspensio quan vagis carregat i veuras com no t'ho fa ;) .
Imatge

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dv. maig 04, 2012 1:11 pm

Canvia la goma del davant. Que estigui ben gastada no vol dir que no ho estigui.. (de gastada)...
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 1:12 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Jesus
Presentats

Entrada Autor: Jesus » dv. maig 04, 2012 2:16 pm

[quote user="Fjodor" post="199360"]Canvia la goma del davant. Que estigui ben gastada no vol dir que no ho estigui.. (de gastada)...[/quote]

Amb prop de 20000Km ja deu estar a les últimes ... però dimarts a les gorges anaves com un tret ... sort que notaves la moto rara ... si no et perdem !!! ;)
Gas a la burra!!!

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dv. maig 04, 2012 3:43 pm

1- Canvia pneumàtic, ha perdut l'equilibrat pel desgast malgrat no sembli mal gastat.

2- Per mittigar la fluixesa de l'amortidor de darrera en viatges molt carregat, sense regular el del davant, apuja les barres a les tijes 1 dit, canviaras la geometria (ho notaràs un xic a molta velocitat) pero xafarás més segur del davant.

O bé acostumat a posar-hi pes també al davant (bosses lligades a les defenses, Oli, Benzina, etc, una cosa així com jo a Azerbaijan...
Imatge
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 3:44 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dv. maig 04, 2012 5:01 pm

Per una experiència semblant, voto pneumàtic nou

Respon

Torna a “General”