Moto descompensada
Moderador: Airald
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Moto descompensada
Bones..
Aquests dies als Alps, amb la Varadero carregada he notat com si tingues la moto descompensada del davant.
M'explico.
En linia recta si deixava el manillar, aquest començava a moure's de tal manera, que si no l´agafava hauria caigut.
En revolts tancats (Paelles) perdia "tacte" amb la roda del davant, no tenia "aplomo".
Aixó es degut al pes de les maletes, equipatges,..... pero mai m´havia passat en cap moto, ni amb l´altre varadero..
Per solucionar-ho, creieu que hauria d´endurir al davant?
Al darrera esta la suspensio al "tope" de dura.
Aquests dies als Alps, amb la Varadero carregada he notat com si tingues la moto descompensada del davant.
M'explico.
En linia recta si deixava el manillar, aquest començava a moure's de tal manera, que si no l´agafava hauria caigut.
En revolts tancats (Paelles) perdia "tacte" amb la roda del davant, no tenia "aplomo".
Aixó es degut al pes de les maletes, equipatges,..... pero mai m´havia passat en cap moto, ni amb l´altre varadero..
Per solucionar-ho, creieu que hauria d´endurir al davant?
Al darrera esta la suspensio al "tope" de dura.
Ex ...moltes coses
- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Moto Descompensada
Jo crec que el problema ve de l'amortidor, fes-lo revisar, ja que potser ja ha arribar a al fi de la seva vida útil i ja no treballa com cal i per això notes que la roda de darrera "flota" i no "trepitja" bé.
Salut !!! ;)
Salut !!! ;)
Gas a la burra!!!
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
- Joan XT
- Presentats
- Entrades: 2641
- Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
- Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL
Re: Moto Descompensada
Estic amb el Jesus, no crec que solucionis res amb endurir els amortidors.
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: Moto Descompensada
Em sembla que el diagnòstic i el tractament és molt clar. Si l'amortidor del darrera està a "tope"...toca canviar-lo.
Si vols tinc uns ESA d'ocasió :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Si vols tinc uns ESA d'ocasió :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
- Joscoma
- Presentats
- Entrades: 70
- Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:39 pm
- Ubicació: vic (osona)
- Contacta:
Re: Moto Descompensada
jo diria que tens un problema amb l'amortidor davanter.
per no tenies una bmw 1200gs , o ja la has canviat? no t'enava bé? perdona és que entro poc.
salutacions vssss.
per no tenies una bmw 1200gs , o ja la has canviat? no t'enava bé? perdona és que entro poc.
salutacions vssss.
- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Moto Descompensada
[quote user="Steelman" post="199336"]Es la del davant, que em flota...[/quote]
Precisament, al no treballar bé del darrera, es deu enfonçar massa i et transmet molt més pes a la roda del darrera i deu ser per això que notes que la roda del davant et fa el burro.
Encara recordo el dia que se li va morir l'amortidor a l'Eva, quant la vaig trobar fent benzina a Girona ja em va comentar que la notava rara del davant i al arribar a Ribes de Freser ( al restaurant La Corba ) ja havia perdut quasi tot l'oli de l'amortidor (i amb molta sort e que no li va tacar el pneumàtic del darrera.)
Ja diràs que t'ha dit el mecànic !!! ;)
Precisament, al no treballar bé del darrera, es deu enfonçar massa i et transmet molt més pes a la roda del darrera i deu ser per això que notes que la roda del davant et fa el burro.
Encara recordo el dia que se li va morir l'amortidor a l'Eva, quant la vaig trobar fent benzina a Girona ja em va comentar que la notava rara del davant i al arribar a Ribes de Freser ( al restaurant La Corba ) ja havia perdut quasi tot l'oli de l'amortidor (i amb molta sort e que no li va tacar el pneumàtic del darrera.)
Ja diràs que t'ha dit el mecànic !!! ;)
Gas a la burra!!!
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Moto Descompensada
Pel que dius, suposo que no és res, És el pes de l'equipatge. Les trails ja ho fan això.
Si l'amortidor el tinguessis malament, ja ho haguessis notat sense càrrega i en qualsevol situació.
El que sol passar és que depèn del tarat que portis si deixes anar les mans el manillar comença a bandejar cada cop més.
Això pot ser degut també a l'estat del pneumàtic del davant, sumat a la càrrega que portes.
Són motos amb el centre de gravetat alt i es noten les inèrcies.
Tres punts: pneumàtic davanter, ajust de la direcció i tarat amortidor, calculant pel viatge, amb passatger i càrrega.
Quants kilos portes en total al darrera (aprox.)...
Existeix un símptoma que és amortidor fatigat. No ha perdut càrrega de gas, però degut a l'ús i la càrrega perd part de seva acció i eficiència... això passa sobretot en motos de motocross i enduro, però a mi em va passar amb dues de les Super Teneres. Senzillament es repara l'amortidor o, aprofitant, i si es pot, es posa un WP o un Ohlins (hahà...), que millora al 100%.
Salut
Si l'amortidor el tinguessis malament, ja ho haguessis notat sense càrrega i en qualsevol situació.
El que sol passar és que depèn del tarat que portis si deixes anar les mans el manillar comença a bandejar cada cop més.
Això pot ser degut també a l'estat del pneumàtic del davant, sumat a la càrrega que portes.
Són motos amb el centre de gravetat alt i es noten les inèrcies.
Tres punts: pneumàtic davanter, ajust de la direcció i tarat amortidor, calculant pel viatge, amb passatger i càrrega.
Quants kilos portes en total al darrera (aprox.)...
Existeix un símptoma que és amortidor fatigat. No ha perdut càrrega de gas, però degut a l'ús i la càrrega perd part de seva acció i eficiència... això passa sobretot en motos de motocross i enduro, però a mi em va passar amb dues de les Super Teneres. Senzillament es repara l'amortidor o, aprofitant, i si es pot, es posa un WP o un Ohlins (hahà...), que millora al 100%.
Salut
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 11:12 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Moto Descompensada
Jo m'hi he trobat algun cop, i crec que he arribat a entendre una mica com funciona el sistema. M'explico: si agafem la moto amb una càrrega normal i dibuixem una línia imaginaria horitontal (de davant a darrera), aquesta s'ha de mantenir horitzontal hi posem la càrrega que hi posem, si la part de darrera ens queda més baixa la direcció ens flotarà anirem sense seguretat a les corbes, al contrari que si l'enfonsem de davant la moto aquesta ens donarà molta més agilitat però amb el perill que ens caigui cap a l'interior de la corba, ens passa això perquè estem modificant la geometria de la moto i encara que ens sembli molt poc, es nota molt.
Quan la precàrrega de la molla de darrera ja no pot compensar més el pès extra que hi posem per compensar l'alçada, la única solució que jo hi veig es baixar la precàrrega de davant, fins a aconseguir una horitzontalitat de la línia imaginària esncara que aquesta sigui més baixa que la estardar. El problema es quan no es pot regular la precàrrega de davant. Llavors poca cosa es pot fer. Canviar l'amortidor per un més reforçat (més duressa), distribuir duna altre manera l'equipatge, comprar un remolc :razz: , posar-nos a dieta...
espero haver ajudat...
Salut!
EDITO: tot això es vàlid tenint en compte que tant les pressions de pneumàtics, i amortidors estan si no perfectes, propers a bé
Quan la precàrrega de la molla de darrera ja no pot compensar més el pès extra que hi posem per compensar l'alçada, la única solució que jo hi veig es baixar la precàrrega de davant, fins a aconseguir una horitzontalitat de la línia imaginària esncara que aquesta sigui més baixa que la estardar. El problema es quan no es pot regular la precàrrega de davant. Llavors poca cosa es pot fer. Canviar l'amortidor per un més reforçat (més duressa), distribuir duna altre manera l'equipatge, comprar un remolc :razz: , posar-nos a dieta...
espero haver ajudat...
Salut!
EDITO: tot això es vàlid tenint en compte que tant les pressions de pneumàtics, i amortidors estan si no perfectes, propers a bé
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 11:17 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Moto Descompensada
aquesta sensacio de deixar anar el manillar i que començi a fer el boig de banda a banda,son dues coses o be el pneumatic de d'arrera que no el portavas be de pressions o be que al dur l'amotiguador a tope i anar tant carregat no treballava gens i la llanta de 19 agafava totes les inercies,al descarregar ho va deixar de fer ??
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Moto descompensada
Bones..
L´amortiguador esta a tope, pq a mi m´agrada la suspensio dura... i la varadero les te toves..
Nomes te 50.000 km la moto, no crec que estigui "mort". Pot estar "tocat" pero mort..
FJODOR, el pneumatic del davant, esta ben gastat, vull dir no esta quadrat ni res, pero ja te 19.000kms. De pressions estaven be, ho vaig comprovar abans d´anar als Alps.
650-x, aixo es el que m´imaginava jo. per aixo preguntava.... Al no poder-se graduar del davant..si posava un oli més dens i unes molle mes dures...,pero segurament al fer aixo , estaria fent al reves, "aixecar" la moto del davant, i el que conve es "aixecar-la" del darrerar.
Kpeps, al anar sense les maletes...ja no m´ho fa
Gràcies a tots/es
L´amortiguador esta a tope, pq a mi m´agrada la suspensio dura... i la varadero les te toves..
Nomes te 50.000 km la moto, no crec que estigui "mort". Pot estar "tocat" pero mort..
FJODOR, el pneumatic del davant, esta ben gastat, vull dir no esta quadrat ni res, pero ja te 19.000kms. De pressions estaven be, ho vaig comprovar abans d´anar als Alps.
650-x, aixo es el que m´imaginava jo. per aixo preguntava.... Al no poder-se graduar del davant..si posava un oli més dens i unes molle mes dures...,pero segurament al fer aixo , estaria fent al reves, "aixecar" la moto del davant, i el que conve es "aixecar-la" del darrerar.
Kpeps, al anar sense les maletes...ja no m´ho fa
Gràcies a tots/es
Ex ...moltes coses
- XaviTwin
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm
Re: Moto Descompensada
Jordi, jo tenia una sensació mes o menys igual amb la meva moto, el meu tacte es que s'obria i li costava entra en corba, encara que portava molles progresivas i oli mes dens a les forquilles, estava clar que l'amortidor estava mort, saps que la vara peca de un amortiguador tou i que perd a la llarga i mes nosaltres que la carraguem
si vols jo tinc l'amortidor de serie "reparat" ja t'explicare perquè ara no tinc temps, o pots provar si vols, la cuestio es com fertal arriba :(
...V...
si vols jo tinc l'amortidor de serie "reparat" ja t'explicare perquè ara no tinc temps, o pots provar si vols, la cuestio es com fertal arriba :(
...V...
cor V-Twin
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Moto Descompensada
[quote user="Steelman" post="199347"]Bones..
L´amortiguador esta a tope, pq a mi m´agrada la suspensio dura... i la varadero les te toves..
Nomes te 50.000 km la moto, no crec que estigui "mort". Pot estar "tocat" pero mort..
FJODOR, el pneumatic del davant, esta ben gastat, vull dir no esta quadrat ni res, pero ja te 19.000kms. De pressions estaven be, ho vaig comprovar abans d´anar als Alps.
650-x, aixo es el que m´imaginava jo. per aixo preguntava.... Al no poder-se graduar del davant..si posava un oli més dens i unes molle mes dures...,pero segurament al fer aixo , estaria fent al reves, "aixecar" la moto del davant, i el que conve es "aixecar-la" del darrerar.
Kpeps, al anar sense les maletes...ja no m´ho fa
Gràcies a tots/es[/quote]
Exacte, crec que endurir-la de davant seria contraproduent, segurament aquests moviments t'els feia més anant descarregat de benzina, normalment amb els problemes de suspensions, si et fa estranys de davant has d'actuar a darrera i a l'inrevés.
L´amortiguador esta a tope, pq a mi m´agrada la suspensio dura... i la varadero les te toves..
Nomes te 50.000 km la moto, no crec que estigui "mort". Pot estar "tocat" pero mort..
FJODOR, el pneumatic del davant, esta ben gastat, vull dir no esta quadrat ni res, pero ja te 19.000kms. De pressions estaven be, ho vaig comprovar abans d´anar als Alps.
650-x, aixo es el que m´imaginava jo. per aixo preguntava.... Al no poder-se graduar del davant..si posava un oli més dens i unes molle mes dures...,pero segurament al fer aixo , estaria fent al reves, "aixecar" la moto del davant, i el que conve es "aixecar-la" del darrerar.
Kpeps, al anar sense les maletes...ja no m´ho fa
Gràcies a tots/es[/quote]
Exacte, crec que endurir-la de davant seria contraproduent, segurament aquests moviments t'els feia més anant descarregat de benzina, normalment amb els problemes de suspensions, si et fa estranys de davant has d'actuar a darrera i a l'inrevés.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Moto Descompensada
Crec que tu mateix ho has dit el perquè de tot aixó:
[quote user="Steelman" post="199347"]
FJODOR, el pneumatic del davant, esta ben gastat, vull dir no esta quadrat ni res, pero ja te 19.000kms. [/quote]
Per molt dibuix que encara tingui, a dins els pneumàtics hi han uns fil-ferros que amb els km tenen tendència a deformar-se, i com més km més acusat es nota.
Canvia pneumàtic i llestos.
Pd: Explica com ho fas perquè et durin tant. Jo encara no he passat mai de 9.000 km amb el del davant, i això que no corro.
[quote user="Steelman" post="199347"]
FJODOR, el pneumatic del davant, esta ben gastat, vull dir no esta quadrat ni res, pero ja te 19.000kms. [/quote]
Per molt dibuix que encara tingui, a dins els pneumàtics hi han uns fil-ferros que amb els km tenen tendència a deformar-se, i com més km més acusat es nota.
Canvia pneumàtic i llestos.
Pd: Explica com ho fas perquè et durin tant. Jo encara no he passat mai de 9.000 km amb el del davant, i això que no corro.
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 11:45 am, en total s’ha editat 1 vegada.


- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
Re: Moto Descompensada
A més de tot el que ja s'ha dit, si la direcció et va de banda a banda acostuma també a ser símptoma de desequilibri de la roda davantera.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Moto Descompensada
[quote user="Steelman" post="199347"]
Kpeps, al anar sense les maletes...ja no m´ho fa
[/quote]
afluixa la pressio del amortiser i deixa una mica de recorregut a la suspensio quan vagis carregat i veuras com no t'ho fa ;) .
Kpeps, al anar sense les maletes...ja no m´ho fa
[/quote]
afluixa la pressio del amortiser i deixa una mica de recorregut a la suspensio quan vagis carregat i veuras com no t'ho fa ;) .
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Moto Descompensada
Canvia la goma del davant. Que estigui ben gastada no vol dir que no ho estigui.. (de gastada)...
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 1:12 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Moto Descompensada
[quote user="Fjodor" post="199360"]Canvia la goma del davant. Que estigui ben gastada no vol dir que no ho estigui.. (de gastada)...[/quote]
Amb prop de 20000Km ja deu estar a les últimes ... però dimarts a les gorges anaves com un tret ... sort que notaves la moto rara ... si no et perdem !!! ;)
Amb prop de 20000Km ja deu estar a les últimes ... però dimarts a les gorges anaves com un tret ... sort que notaves la moto rara ... si no et perdem !!! ;)
Gas a la burra!!!
- Cuco
- Presentats
- Entrades: 418
- Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
- Ubicació: Bages
Re: Moto Descompensada
1- Canvia pneumàtic, ha perdut l'equilibrat pel desgast malgrat no sembli mal gastat.
2- Per mittigar la fluixesa de l'amortidor de darrera en viatges molt carregat, sense regular el del davant, apuja les barres a les tijes 1 dit, canviaras la geometria (ho notaràs un xic a molta velocitat) pero xafarás més segur del davant.
O bé acostumat a posar-hi pes també al davant (bosses lligades a les defenses, Oli, Benzina, etc, una cosa així com jo a Azerbaijan...

2- Per mittigar la fluixesa de l'amortidor de darrera en viatges molt carregat, sense regular el del davant, apuja les barres a les tijes 1 dit, canviaras la geometria (ho notaràs un xic a molta velocitat) pero xafarás més segur del davant.
O bé acostumat a posar-hi pes també al davant (bosses lligades a les defenses, Oli, Benzina, etc, una cosa així com jo a Azerbaijan...

Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 3:44 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Panamà-Alaska 2012: http://cucodesafio2012.blogspot.com.es/
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Re: Moto Descompensada
Per una experiència semblant, voto pneumàtic nou