Més o menys qui sap de motos ha sentit a parlar de la marca alemanya HERCULES. Va ser una marca que va començar fent bicicletes a finals del segle XIX, ciclomotors fins la dècada dels seixanta, quan va ser comprada per SACHS i la va reflotar, fins l'any 1992, any que va desaparèixer. Als anys cinquanta i seixanta les motos Hercules portaven totes motors Sachs.
A la dècada dels setanta, concretament el 1974, Hercules va va fabricar la primera moto de la història amb motor Wankel rotatiu, la W2000.


El motor rotatiu és un concepte dissenyat als anys vint i perfeccionat als cinquanta, en què el pistó que puja i baixa pel cilindre és substituït per un rotor de forma triangular que gira en una càmera amb forma de 8. El millor de tot és la seva simplicitat, però també la simplicitat dels seus components requereix un acabat precís perquè pugui funcionar amb un mínim de rendiment.


El motor utilitzat per Hercules, a causa de limitacions de la patent disponible propietat de SACHS, només podia assolir els 300 cc de cilindrada, així només arribava als 27 CV a 6500 rpm. En un intent de millorar les prestacions de la moto li van instal.lar una caixa de canvis de sis velocitats amb transmissió final per cardan, però en cap moment va aconseguir bon nivell de vendes.
Bé, doncs el pilot de proves de Hercules era en aquells temps Fritz Witzel. Va participar en nombrosos esdeveniments nacionals i internacionals de carretera i fora carretera, i va guanyar un total de 214 medalles d'or, 14 medalles de plata i nou de bronze.
L'anècdota és la Hercules presentada al Trofeu Enduro de l'Illa de Man l'any 1975, les 3 W2000 GS pilotades per Witzel, Saravesi i Wilford, que muntaven un motor Wankel rotatiu, essent d'aquesta manera les úniques motos en la història de l'enduro on un motor d'aquestes característiques ha competit en aquesta especialitat.
