Acabo de llegir la extensa crònica que ha fet l'Albert sobre la nova VFR 1200 i m'he decidit a fer aquest escrit, degut a que fa uns dies vaig tenir l'oportunitat de poder provar la nova BMW R 1200 GS (2010). L'Albert m'ha posat el llisto molt alt en les tècniques narratives, intentaré estar al seu nivell.
Jo tinc una BMW R 1200 GS (2009) i degut a que els amics de Control 94 em van brindar l'oportunitat de poder provar la R 1200 GS (2010) ,no la vaig desaprofitar. Com podreu comprendre tenia la curiositat de saber quines millores o quines diferencies hi havia respecte al model que jo tinc.
La moto estèticament es idèntica al model anterior, han canviat quatre coses com els rellotges de comptaquilòmetres, RPM i el display digital, han canviat les tapes del cilindres i han afegit una vàlvula de regulació de gasos en l'escapament. Li han afegit 5 CV mes i un tub d'escapament que fa mes soroll que l'anterior, penso que potser es un Akrapovic disfressat.
Dia clar, asfalt sec, bona temperatura i em dirigeixo cap al Montseny ,la moto funciona perfectament, el soroll del tub d'escapament en el silenci de la carretera, em convida a enroscar el puny de l'accelerador i comencen les primeres corbes. I començo a notar la diferencia entre motors, la recuperació de revolucion quan baixes de marxa es mes explosiva, i permet sortir de corbes mes ràpid degut a que el motor permet anar mes alt de revolucions. Si en el model anterior vas a 6.000 7.000 RPM aquesta permet pujar-la fins a 6.500 - 7.500 RPM i mes, son entre 500 – 750 RPM, però es noten molt perquè la moto fa una estirada molt bestia . En comparació amb el model anterior aquesta es una mica mes “nerviosa” ( per dir-ho d'alguna manera ), el motor necessita anar mes alt de revolucions.
També te mes baixos, doncs entres a corbes amb marxes llargues i la moto recupera d'una manera sorprenent, te una 3ª marxa molt polivalent, gairebé no has de canviar de marxa quan fas corbes amb un ritme ràpid. Suposo que tot això deu ser fruit del 5 CV que te de mes i les culates, que son de la HP2.
En lo que respecta a d'altres aspectes es similar al model antic, la exquisida fiabilitat quan entra a corbes, la finura del canvi de marxes, la suspensió ESA imprescindible, en definitiva tot igual.......o sigui que els que tenim el model antic tampoc ens hem de posar nerviosos perquè les dues motos son similars.
En conclusió: Son motos idèntiques i nomes tenen la diferencia d'aquests cavalls de mes que fa que una sigui mes agressiva que l'altre, per lo tant els que tenim el model antic, no ens hem de posar les mans al cap perquè seguim tenint una molt bona maquina, lo únic, comentar als senyors de BMW que si tenien pensat fer un “restiling” de la GS, podrien haver trigat una mica mes .......però les polítiques de màrqueting estan per sobre de tot i de tots.
Sigueu feliços.
Salut!!!!!
Us afegeixo unes fotos......