PROVA BMW R 1200 GS (2010)

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
cumpanye
Presentats
Entrades: 66
Membre des de: dj. nov. 19, 2009 11:44 am
Ubicació: Esplugues de Llobregat

PROVA BMW R 1200 GS (2010)

Entrada Autor: cumpanye » dv. març 12, 2010 11:56 pm

Hola cumpanyes/eres

Acabo de llegir la extensa crònica que ha fet l'Albert sobre la nova VFR 1200 i m'he decidit a fer aquest escrit, degut a que fa uns dies vaig tenir l'oportunitat de poder provar la nova BMW R 1200 GS (2010). L'Albert m'ha posat el llisto molt alt en les tècniques narratives, intentaré estar al seu nivell.
Jo tinc una BMW R 1200 GS (2009) i degut a que els amics de Control 94 em van brindar l'oportunitat de poder provar la R 1200 GS (2010) ,no la vaig desaprofitar. Com podreu comprendre tenia la curiositat de saber quines millores o quines diferencies hi havia respecte al model que jo tinc.
La moto estèticament es idèntica al model anterior, han canviat quatre coses com els rellotges de comptaquilòmetres, RPM i el display digital, han canviat les tapes del cilindres i han afegit una vàlvula de regulació de gasos en l'escapament. Li han afegit 5 CV mes i un tub d'escapament que fa mes soroll que l'anterior, penso que potser es un Akrapovic disfressat.
Dia clar, asfalt sec, bona temperatura i em dirigeixo cap al Montseny ,la moto funciona perfectament, el soroll del tub d'escapament en el silenci de la carretera, em convida a enroscar el puny de l'accelerador i comencen les primeres corbes. I començo a notar la diferencia entre motors, la recuperació de revolucion quan baixes de marxa es mes explosiva, i permet sortir de corbes mes ràpid degut a que el motor permet anar mes alt de revolucions. Si en el model anterior vas a 6.000 7.000 RPM aquesta permet pujar-la fins a 6.500 - 7.500 RPM i mes, son entre 500 – 750 RPM, però es noten molt perquè la moto fa una estirada molt bestia . En comparació amb el model anterior aquesta es una mica mes “nerviosa” ( per dir-ho d'alguna manera ), el motor necessita anar mes alt de revolucions.
També te mes baixos, doncs entres a corbes amb marxes llargues i la moto recupera d'una manera sorprenent, te una 3ª marxa molt polivalent, gairebé no has de canviar de marxa quan fas corbes amb un ritme ràpid. Suposo que tot això deu ser fruit del 5 CV que te de mes i les culates, que son de la HP2.
En lo que respecta a d'altres aspectes es similar al model antic, la exquisida fiabilitat quan entra a corbes, la finura del canvi de marxes, la suspensió ESA imprescindible, en definitiva tot igual.......o sigui que els que tenim el model antic tampoc ens hem de posar nerviosos perquè les dues motos son similars.
En conclusió: Son motos idèntiques i nomes tenen la diferencia d'aquests cavalls de mes que fa que una sigui mes agressiva que l'altre, per lo tant els que tenim el model antic, no ens hem de posar les mans al cap perquè seguim tenint una molt bona maquina, lo únic, comentar als senyors de BMW que si tenien pensat fer un “restiling” de la GS, podrien haver trigat una mica mes .......però les polítiques de màrqueting estan per sobre de tot i de tots.
Sigueu feliços.

Salut!!!!!

Us afegeixo unes fotos......

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Re: PROVA BMW R 1200 GS (2010)

Entrada Autor: Sagal » ds. març 13, 2010 5:48 am

Esperem que un dels problemes que ha tingut ls GS fins ara, ja no el tingui aquesta. Tot i que els motors boxer sempre han gastat una mica d'oli, aquestes GS en gastaben molt.... massa
ImatgeImatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » ds. març 13, 2010 8:34 am

Un resum curt però molt ben detallat. Però arribo a la conclusió que sols té més potència i fa més soroll. Implica això que gasta més també?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » ds. març 13, 2010 9:11 am

Moltes gràcies per l'explicació! :)

PD: Què cal fer per a que els de Control 94 et deixin provar màquines com aquesta? ;)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » ds. març 13, 2010 8:47 pm

molt ben explicat si senyor,pero em sembla que reestiling no ni han fet cap,el que han fet es una petita millora al motor perque tingui un motor mes desfogat si vols anar tranquil i com be dius estiri una mica mes a dalt quan li vols donar canya,en quant al consum tinc entes que es una mica mes minso ja que va una mica mes baixa de voltes a la mateixa velocitat i ja esta,el soroll tambe es un dels aspectes que per mi es millorat ja que sona mes ''racing''.
Imatge

Avisiset
Presentats
Entrades: 96
Membre des de: dl. gen. 18, 2010 3:10 pm
Ubicació: Segrià

Entrada Autor: Avisiset » ds. març 13, 2010 9:36 pm

Voleu dir que fican les culates de la nova, no es podríen guanyar aquestos 5 cv?

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » ds. març 13, 2010 11:43 pm

[quote user="avisiset" post="111771"]Voleu dir que fican les culates de la nova, no es podríen guanyar aquestos 5 cv?[/quote]

complicat,complicat......a veure,per ser exactes el que han fet es:posar unas culatas similars,a las de las HP2 (no son les mateixas)s'han modificat bastant en el que es refereix a la distribucio i a l'admissio,en aquest sentit las mariposas d'admisio han pasat de 47 a 50 mm,que fa que respiri millor,a part la culata es multivalvula i amb doble arbre de llevas DOHC,el canvi encara que es el mateix,l'han refinat no se com perque es el mateix,pero ho han fet.

fitxa tecnica BMW R 1200 GS/Adventure

Motor
Cilindrada cc: 1.170
Número de cilindres: 2 bóxer, 4 tiempos, DOHC, 4 válvulas
Diámetre x Carrera mm: 101 x 73
Arranque: Eléctric
Potencia cv: 110 a 7.750 rpm.
Refrigeración: Líquida
Alimentació: Inyección electrónica BMS-K+
Transmisió: Cardán (6 velocitats)

Part Ciclo
Chasis: Estructura tubular de acer,motor autoportant
Suspensio davantera: BMW Telelever
Recoregut suspensio davantera mm: 190 y 210 (Adventure)
Suspensió de radera : BMW Paralever
Recorregut suspensió radera mm: 200 y 220 (Adventure)

Frens
Davanter: Doble disc de 305 mm. (ABS Opcional)
radera: Disc de 265mm.

pneumatics
davanter: 110-80 19"
radera: 150-70 17"

Dimensions
Longitud total mm: 2.210 y 2.240 (Aventure)
Amplada mm: 940 y 990 (Adventure)
Alçada del seient mm: 850/870 (Adventure)
Capacitat del diposit: 33
Peso en sec kg: 203 y 223 (Adventure)
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 13, 2010 11:48 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

cumpanye
Presentats
Entrades: 66
Membre des de: dj. nov. 19, 2009 11:44 am
Ubicació: Esplugues de Llobregat

Entrada Autor: cumpanye » dg. març 14, 2010 8:07 pm

Bones Cumpanyés, per al·lusions intentaré respondre a les vostres preguntes.

Sagal, tens raó en lo que respecte al consum d'oli dels motors boxer, se sap de sempre que aquests tipus de motors tenen consum d'oli, no se dir-te el perquè, tot i que el consum es mínim, s'ha de vigilar abans de sortir com esta el nivell d'oli, de la mateixa que revises quan surts la pressió dels pneumàtics, la cadena ( si en tens ) i d'altres punts bàsics abans d'una sortida. Per a mi mai ha estat un problema lo del oli del motor, potser perquè a mi m'agrada el motor boxer.

Randy-650, Bàsicament les teves conclusions coincideixen amb les meves, però lo del consum no t'ho podria confirmar doncs nomes la vaig tenir un dia i vaig observar que el consum es similar al model del 2009. Lo que si et puc dir es que amb rel-lacio als models del 2005, els models nous gasten una mica menys.

Miquelpericas, Personalment, jo fa molts anys que vaig a Control 94 i conec a tothom en aquella botiga, sobretot al venedor, el Sr Joan Oliveres i normalment quan surt un model nou m'apropo i pregunto si te algun model demo , en cas afirmatiu m'apunta per deixar-me'l un dia. Els models demo no els te massa temps en actiu, però si la vols provar puc parlar amb ell.

Kpeps, potser restiling no era la paraula mes adient, senzillament te una mica mes de potencia i fa una mica mes de soroll, lo del consum no he pogut contrastar-ho.

Avisiset, jo personalment no faria cap modificació a la moto tal i com surt de fabrica, després es perden les garanties o les motos no acaben d'anar fines.

Personalment, crec que, BMW ha incorporat en aquesta moto millores respecte al model 2009, no gaires, doncs el model 2009 ja es molt complert i no se li poden afegir moltes mes coses. A demés BMW ha de vendre i s'ha de re inventar els seus productes, com fan totes les marques, però com sempre ho paguem els usuaris impacients . Peró això s'arregla canviant de moto cada 3 anys, segur que en aquest temps han fet un model superior.

Sigueu feliços.
Salut

Respon

Torna a “General”