Per Carregar Piles

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Per Carregar Piles

Entrada Autor: GRUM » dj. maig 31, 2012 7:19 pm

Després d'unes 7 setmanes sense moto (que se m'han fet eternes), avui, finalment he sortit a rodar tot sol.
Tenia intenció de fer una ruta més llarga i dinar sota un pi a qualsevol lloc, però tenia un compromís per dinar, o sigui que no disposava de massa temps.
Com que no estic al 100%, he decidit fer una ruta coneguda, però que feia més de dos anys que no feia. Per mi és un lloc especial, ja que em porta molts records del meu difunt avi, un lloc "emotiu".
Així que he decidit sortir d'hora i fer una de les meves peculiars matinals de "tortugo-turisme" en moto, que és bàsicament el que acostumo a fer.
Ritme tranquil, gaudint del paissatge, que avui s'ho valia especialment i amb la visera oberta per poder olorar la primavera.
La Greta feia bona cara de bon matí.
Imatge
El paissatge, després d'una setmana de tempestes de tarda, estava impressionant.
Imatge
La carretera, bé, què puc dir, de les que a mi m'agrada.
Imatge
Tot i que és cert que a trossos estava una mica o bastant malmesa per les pluges i, hi ha algún petit tram (molt curt) de terra, es pot fer amb gairebé qualsevol tipus de moto i us prometo que és un lloc que val la pena visitar, sobretot és altament recomanable ara en aquesta època de l'any.
Imatge
Les bales de palla encara fumejaven al matí i la llumestava preciosa
Imatge
En aquesta foto es pot apreciar la dimensió d'algún dels arbresde la zona
Imatge

De veritat que us recomano, per poc que pugueu, una visita a la Serra de Busa...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
En fi, sembla que ja tornem a estar operatius... :mrgreen:
Imatge
Fins la propera ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Per Carregar Piles

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. maig 31, 2012 8:13 pm

Fantastic Aleix!!!

Celebro que ja estiguis operatiu, sembla que la Serra de Busa es un lloc prou atractiu, pero ens pots donar alguna dada més de la ruta que has seguit????

Per cert.............. amb quin dit has fet las fotos ?? :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dv. juny 01, 2012 10:03 am

[quote user="STELVIO 00" post="201781"]Fantastic Aleix!!!

Celebro que ja estiguis operatiu, sembla que la Serra de Busa es un lloc prou atractiu, pero ens pots donar alguna dada més de la ruta que has seguit????

[/quote]

Veient les fotos ja t´ho diré jo. Entre Solsona i Navés ha agafat direcció Nord el desviament del Castell de Besora i anar fent per aquesta antiga pista avui molt ben asfaltada fins al Coll d'Arqués, on ha seguit cap a l'Est fins a Busa, ja que ja fa un temps que està asfaltat ben bé fins a dalt.

De tota manera, els que no els fa por la pols, recomano al baixar agafar cap al Coll d'Ordigues, i, si es vol anar més tranquil, fer la ruta llarga passant per La Selva, i si es vol més emoció, baixar pel dret (els dos camins acaben molt aprop) directe a la Valldora, un dels indrets més desconeguts de Catalunya (hi trobareu el monument en honor a Guifré el Pelós) malgrat ja fa anys que està asfaltada des de després de Navés. Si ja heu tingut prou pista (la baixadeta és entretinguda, sobretot de pujada), agafareu aquesta carretera que dic direccó Sud, però si voleu més marxa agafareu la pista fàcil i maca de La Mora, Gomina, Santa Margarida. Quan torneu a l'asfalt podeu tirar Nord cap a Travill i Capolat (recomanat) per acabar a la Mina, però si encara volieu més pistes direcció Sud, hi ha un desviament que us portarà fins gairebé Montmajor.

Forma part de la meva ruta de pujada directe per pistes Manresa-Sant Llorenç que es pot fer tota amb les megavaques.
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 01, 2012 3:07 pm, en total s’ha editat 3 vegades.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dv. juny 01, 2012 11:10 am

Oooohhh!

Genial!!!!!

Aleix, aviat aniràs amb Duracell!

Llàstima que ens quedi una mica lluny de casa aquesta zona.

Pel que veig queda a prop de Coll de Nargó, no?

Potser el dimarts dia 19 els que hi vagin/o hi anem, hi podrem passar.

Pendrem nota de les anotacions d'en Cuco. Crec que alguna d'aquestes pistes que comentes ens poden anar bé per la Volta a Catalunya!

Apa
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 01, 2012 11:15 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » dv. juny 01, 2012 11:30 am

fantastic,ja tornes a gastar benzina :D :D com sempre caminets Grum que valen la pena,merçi per posar les fotos que aquests revols enllaçats son mes que xulos.
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 01, 2012 11:45 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. juny 01, 2012 12:05 pm

[quote user="Cuco" post="201819"][quote user="STELVIO 00" post="201781"]Fantastic Aleix!!!

[/quote]

Veien les fotos ja t´ho diré jo. Entre Solsona i Navés ha agafat direcció Nord el desviament del Castell de Besora i anar fent per aquesta antiga pista avui molt ben asfaltada fins al Coll d'Arqués, on ha seguit cap a l'Est fins a Busa, ja que ja fa un temps que està asfaltat ben bé fins a dalt.

De tota manera, els que no els fa por la pols, recomano al baixar agafar cap al Coll d'Ordigues, i, si es vol anar més tranquil, fer la ruta llarga passant per La Selva, i si es vol més emoció, baixar pel dret (els dos camins acaben molt aprop) directe a la Valldora, un dels indrets més desconeguts de Catalunya (hi trobareu el monument en honor a Guifré el Pelós) malgrat ja fa anys que està asfaltada des de després de Navés. Si ja heu tingut prou pista (la baixadeta és entretinguda, sobretot de pujada), agafareu aquesta carretera que dic direccó Sud, però si voleu més marxa agafareu la pista fàcil i maca de La Mora, Gomina, Santa Margarida. Quan torneu a l'asfalt podeu tirar Nord cap a Travill i Capolat (recomanat) per acabar a la Mina, però si encara volieu més pistes direcció Sud, hi ha un desviament que us portarà fins gairebé Montmajor.

Forma part de la meva ruta de pujada directe per pistes Manresa-Sant Llorenç que es pot fer tota amb les megavaques.[/quote]

Gracies Cuco, potser m´hi arribo diumenge, per las fotos es veu força atractiu ;)
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 01, 2012 12:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dv. juny 01, 2012 6:14 pm

Carai Cuco, si algún dia em perdo et truco a tu i no als de RACC :mrgreen:
La Valldora és realment un lloc preciós, jo també hi vaig sovint a relaxar-me. De fet, la pista que puja des de la Vall fins a Busa, la vaig fer una vegada amb la F650GS i amb el meu nul nivell Off, em va fer suar de valent, bastant dreta i molta pedra solta. Tot i que des de dalt a Busa, em va semblar més arreglada...
La resta de pistes ja no les conec. Tot i que m'encantaria, no tinc montura adequada ni nivell per fer-les, a més a més, acostumo a anar sol i llavors si la cosa es complica... :tremolant
Xavier, malgrat les previsions per diumenge no són gaire bones, si t'hi pots arribar de veritat que val la pena. A més a més, un cop a dalt, hi ha un altiplà prou gran per fer una bona passejada i una antiga presó amb un pont penjant com a únic accés que també és molt curiós: el capolatell.
Al Wikiloc hi trobaràs rutes: Enllaç
i aquí una mica més d'informació: Enllaç
Per cert, sempre hi ha alternatives per disparar la càmara sense el dit index :ban :b9

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. juny 01, 2012 6:52 pm

[quote user="GRUM" post="201862"]Carai Cuco, si algún dia em perdo et truco a tu i no als de RACC :mrgreen:
La Valldora és realment un lloc preciós, jo també hi vaig sovint a relaxar-me. De fet, la pista que puja des de la Vall fins a Busa, la vaig fer una vegada amb la F650GS i amb el meu nul nivell Off, em va fer suar de valent, bastant dreta i molta pedra solta. Tot i que des de dalt a Busa, em va semblar més arreglada...
La resta de pistes ja no les conec. Tot i que m'encantaria, no tinc montura adequada ni nivell per fer-les, a més a més, acostumo a anar sol i llavors si la cosa es complica... :tremolant
Xavier, malgrat les previsions per diumenge no són gaire bones, si t'hi pots arribar de veritat que val la pena. A més a més, un cop a dalt, hi ha un altiplà prou gran per fer una bona passejada i una antiga presó amb un pont penjant com a únic accés que també és molt curiós: el capolatell.
Per cert, sempre hi ha alternatives per disparar la càmara sense el dit index :ban :b9[/quote]

Gracies per la informació Aleix, efectivament la previsió per diumenge no es gaire bona, per tant ho descarto aquest cap de setmana, ja que demá marxo a caminar per el Matagalls, pero ja ho tinc a "pendents" ;)
ImatgeImatgeImatge

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dv. juny 01, 2012 7:09 pm

[quote user="GRUM" post="201862"]Carai Cuco, si algún dia em perdo et truco a tu i no als de RACC :mrgreen:
Per cert, sempre hi ha alternatives per disparar la càmara sense el dit index :ban :b9[/quote]

El Capolatell certament es fèia servir de presó perquè hi posaven es soldats francesos i retiraven el pont, i sembla ser que com que no els hi donaven gairebé de menjar molts es tiraven daltabaix. Per arribar-hi cal caminar una mica, ja que el caminet que hi va és un sender i la moto no hi ha d'entrar.

Tal i com dius, la baixada directa a la Valldora fa uns 4 anys estava plena de pedrotes sueltes i amb la vaca era una suada guapa, fins i tot amb 4x4 calia anar amb compte. Ja fa temps però que ho van arreglar una mica i ara hi ha pedretes més petites, o grava, o res, però amb tanta inclinació a vegades també té el seu "intríngulis", sobretot perquè jo també vaig gairebé sempre sól.

Normalment quan arribo a dalt tiro cap a la pista que va a parar a La Losa del Cavall (la que surt directament del Coll d'Arqués on has fet una foto crec) que a l´hivern és una pista molt humida amb fang. És possible que aquest dissabte no l'altra passi per allà amb la vaca amb un parell d'amics de fora sortint de Manresa sobre les 7/8 hores i arribant a Sant Llorenç sobre les 10/11 després d'alguna parada, si l´Stelvio o algú altra hi està interessat que m'eviï un privat.
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 01, 2012 7:13 pm, en total s’ha editat 3 vegades.

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » ds. juny 02, 2012 9:28 am

Una altra opció, si algú es vol acostar a la Serra de Busa sense sortir de "lo negre", i aprofitar per conèixer una mica la Catalunya interior, podria ser aquesta que humilment proposo-
L'únic a tenir en compte son un parell de detalls:
-Un cop a Besora, només cal seguir la pista asfaltada direcció Busa (hi ha indicadors per tot arreu) fins arribar a dalt al pla de Busa pròpiament. No he posat la rita complerta perquè al maps no es veu bé, però és molt fàcil i no té pèrdua.
-Després, he afegit un petit detall, per aprofitar que esteu per la zona, que és arribar-vos a Olius, on al final de la carretera asfaltada hi trobareu un curiós -cementiri modernista i una esglesia amb una cripta molt interessant.
Us deixo la ruta:
Ups, he fet la ruta amb el Tyre i la tinc grabada en ofrmat Garmin i TomTom, però ara no sé com penjar-ho, algú em pot ajudar :oops: :roll:

Edelweiss
Presentats
Entrades: 1100
Membre des de: dc. set. 09, 2009 1:11 am
Ubicació: Barcelones

Entrada Autor: Edelweiss » ds. juny 02, 2012 12:48 pm

Quines rutes t'organitzes Aleix...! Unes fotos molt i molt maques.... :eyes

Gràcies per compartir-les...! :razz:

Ja vaig veure en un altre fil que la ferida del dit va milloran... m'en al.legro molt ;) :kiss
ImatgeImatgeImatge

La felicitat no depèn del que ens pugui passar,
sinó de la forma que percebem el que ens passa...

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » ds. juny 02, 2012 7:50 pm

Gràcies Carme, ja saps que encara tenim pendent sortir a rodar plegats ...
Només ho has de dir ;)

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”