Matinal De Prèvia A La Serra Sant Joan I Boumort

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Matinal De Prèvia A La Serra Sant Joan I Boumort

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » ds. maig 19, 2012 10:19 pm

Com sempre, a última hora els astres s'alinean i el temps el pinten que al matí s'aguantarà. Aniré a fer una prèvia off (paseijada off) per la serra del Boumort. Fa dies que li dono voltes. Vaig agafar una ruta al Wikiloc (Ruta), vaig buscar referències i semblaba adient per el meu nivell.

Com que encara no tinc GPS (no se quin comprar...) em faig un "print pantalla" de la ruta del wiki, i ja tinc el meu "paper tracks". Espero no perdrem. Nomes es una prèvia.

Com que a les 12:30 tenia que ser a Prats de Lluçanes per el partit de futbol del nano, m'aixeco dora i un paro a les 4 carreteres (Tona) a omplir el dipòsit. Fet i fotut marxo a les 6:45 del matí. El dia fresquet, pero amb el sol naixent i sense grans nuvols. Promet.

La ruta d'anada: Enllaç

A aquestes hores del matí l'eix es transitable i prou ràpid. Nomes 2 camions que amablement s'aparten un mica i em deixen pasar. En un 3 i no res, a Sant Joan de Vilatorrada. Agafo la C-55 fins a Solsona. Suposo que molt la coneixeu. A mi m'encanta. Rapideta, i sense transit encara mes. El sol ja ha sortit, no hi ha humitat i tot està molt verd. Precios. Paso Solsona i enfilo cap a Oliana per la C-26. Sortint de Solsona enfiles un mig-port de montanya ample i amb prou bon estat. Carenes i tens vistes al Pirineu. El dia es clar. Aleluya. El tros final, desde Castellar de la Ribera fins la C-14 es pla, seguin la llera del riu. Corves amples amb vistes. Enllaçades. Estiro la 5 i m'ho paso d'alló mes be. Es una carretera molt recomenable. Agafo la C-14, paso Oliana. El pantà esta plenissim. Hi ha aigua per tot arreu. Fa goig. Tot mes verd encara...

Suissa? No, baixant a Coll de Nargo.
Imatge

Finalment arrivo a Organya sobre les 8:00 i poc. Paso per la benzinera a baixar les presions i esmorco 2 pams cuadrats d'una torrada amb fuet que s'em posa molt be.

Cap a les 8:30 enfilo cap a Montanissell. Desde Organya hi ha una carretereta comarcal perduda d'uns 11/12 km que s'enfila poc a poc. Les vistes cada cop millor. Es d'aquelles comarcals asfatadetes, pero..
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Arribant a Montanissell, dos cases, 3 veins, no hi trobo ningu. Silenci total. Seguint les indicacions del meu "paper track" enfilo cap la dreta, despres de la primera casa. No hi ha mes. La pista es el típic cami de carro, prou ample i en un estat aceptable per mi. Enfila encara mes. Paso per uns tallats de pedre que conviden a parar i observar.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Desde Organya el paisatge va cambiant. Primer el típic sotabosc de mitja montanya. A mida que vaig pujat comencen els pins de montanya, com si fosin avets. A la Serra de San Joan la vegetació es espesa i els prats verds com catifes.

Imatge

Imatge

Imatge

Un cop superes aquesta primera serralada, la pista baixa i de cop...es mostra l'espinada de la serra del Boumort. La vista es espledida. Neta i silenciosa.

Imatge

Imatge

Imatge

Despres d'un 12 Km de pistes, paro a situar-me i decidir. Estic sol. Escolto la natura. Un "cu-cuc" d'aquells no para de fer "cu-cuc". Es veuen voltors o aligues sobre el Boumort. Estic uns 15 minuts gaudint.

Imatge

Imatge
Imatge

Imatge

Imatge

Faig uns Km mes i reculo. La pista es bona. En total son uns 50 km de pistes sembla. N'he fet uns 20 (+20 de tornada). La zona i la pista dona per preparar una sortida completa d'un dia (no cal mantinar tant) i menjar a mitja montanya. O fins i tot demanar per acampar un nit ara que ve l'estiu. Queda pendent.

Torno per el mateix lloc. 4 fotos mes.

Imatge

Imatge

Imatge

Quan agafo la carretereta comarcal de nou, osties quin gust poguer correr una mica sobre asfalt. Despres d'una bona estona en pista...baixo amb ganes. Es ben be cert el concepte GS, pistes i carretera. Es just el que he fet.

Arribo a Organya, poso bencina i inflo els pneumatics. El jefe de la bencinera, molt amable em diu que tota la pista es igual, que es pot fer. Perfecte. Ara ja no hi ha dubte.

La ruta de tornada: Enllaç

La tornada fins al Prats de Lluçanes la faig per St. Llorenç i Berga. Surto a les 11:00 aprox. No puc fer tard. La carretera de St. Llorenç a Cambrils i fins a Organya la recordo dolenteta i estretona. Pero fa molt i molts anys que no pasaba, desde els meus 17 anys amb la RD-80. Ara està perfecte. Ampleta, bon aslfat i bones vistes. Perfecte per la GS.

El primer tram fins a Alinyà es per fer-lo 3 o 4 vegades. No pares recte ni 1 segon. Tunels de pedre i diversió asegurada. L'asfalt perfecte. El temps inmillorable. Vistes d'Alinyà...

Imatge

La "nena":
Imatge

Vistes del Boumort, desde l'altra banda:
Imatge
Imatge

Segueixo sense encantar-me. Dreta, esquerra, 3era....com s'estira...100% GS. Vistes sobre el Coll de Jou:
Imatge

Imatge

Arribant al St. Llorenç, o Suissa un altre cop?
Imatge

Paso St. Llorenc, ple de motos. Enfilo cap a Berga, una altre petita joia. Vaig just de temps, prou fotos. Paso el Coll de la Mina, el tunel fosc, el trancant cap el columpio penjat, mes corves i corves....i arribo a Berga. De Berga a Gironella i cap a Prats de Lluçanes per la nova carretera. A les 12:30 arribo, puntual com sempre.

Les fotos a: Enllaç

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Matinal De Prèvia A La Serra Sant Joan I Boumort

Entrada Autor: Steelman » ds. maig 19, 2012 10:37 pm

Bones.
Una ruta i uns paissatges molt bonics.
La pista es veu molt maca, i val la pena, pq les vistes...

Gràcies per compartir-ho amb tots.

PD: NO hi havia ermites avui aqui;)
Ex ...moltes coses

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » ds. maig 19, 2012 10:50 pm

[quote user="Steelman" post="200625"]Bones.
Una ruta i uns paissatges molt bonics.
La pista es veu molt maca, i val la pena, pq les vistes...

Gràcies per compartir-ho amb tots.

PD: NO hi havia ermites avui aqui;)[/quote]

Si val molt la pena, i es molt transitable.

Ermites, si; volia investigar l'església de Santa Maria de Lord sobre St. Llorenç pero .... ja no tenia temps.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » ds. maig 19, 2012 11:00 pm

[quote user="CarlesOsonaGS" post="200627"]
Ermites, si; volia investigar l'església de Santa Maria de Lord sobre St. Llorenç pero .... ja no tenia temps.[/quote]
Es molt maca. Amb moto no es pot arribar a dalt, de tot pero si a un parkin per una carretereta amb túnels a la roca.
Mira..
La carretereta
Imatge

L'ermita...
Imatge

I lo millor.Les vistes ;)
Imatge

Cap de setmana al Solsones al 2008
Ex ...moltes coses

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » ds. maig 19, 2012 11:07 pm

Ok gracies Jordi (si no m'equivoco de nom). Anotada. A mes, les vistes desde dalt veig que enllaçant visualment amb el que es pot veure desde St. Maria de Queralt a Berga. Per tant ja tinc: Santuari dels Angels, Els Munts, St. Maria Queralt, auqesta de Lord, Pinos, ...

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. maig 20, 2012 12:10 am

Carai, com t'ho muntes. Això si que és treure suc a una GS! Si un dia tinc una trail repassaré aquest fil.

Ah! Dues coses molt importants. T'has deixat la foto de la torrada de dos pams quadrats. I m'ha agradat el cometari de la RD-80 amb 17 anyets. :lol:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dg. maig 20, 2012 7:10 am

Uff quines vistes més preciosses.

Gracies per compartir la sortida I PER TOTA LA CURRADA QUE REPRESENTA ESCRIURE AQUESTA CRONICA.
Gracies a tú.....avui ja conec més indrets que ahir ;) .
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. maig 20, 2012 7:11 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Lluismiquel
Presentats
Entrades: 69
Membre des de: dl. set. 19, 2011 7:19 pm
Ubicació: Sant Celoni

Entrada Autor: Lluismiquel » dg. maig 20, 2012 9:14 am

Caram Carles, no ens coneixem pero, ets un bon venedor donç ja m'hi sentía dins la crónica, m'has fet venir unes ganes de fer aquesta sortida.
A veure si la programeu i puc vindre.Per cert aixó d'anar sol per els camins, no es aconsellable(jo també ho faig molt sovint i mai m'ha pasat res greu pero com que sempre hem renyan a mi, donç jo aprofito per renyarte a tu)

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dg. maig 20, 2012 10:20 am

Caram Carles

Això si que és un matí ben aprofitat!

M'apunto aquesta zona per a futures sortides o excursions. Gràcies

Realment el que enten el concepte GS, sigui quin sigui el model, 650, 800, 1200, el disfruta a tope amb aquesta dualitat! :smile:

Pel que comentes del GPS, jo et diria dos consells, com més gran la pantalla millor. Que es pugui mullar sense problemes i que tingui sortida d'audio, tant per cable com per bluetooth. Sigui quina sigui la inversió que en facis serà retornada amb escreix!

Pel que et diu en lluis (lluismiquel) certament sempre es dona aquesta recomanació anant sol per pistes de no anar mai sol. Però moltes vegades ho fem per un o altra motiu. No sempre tens un company disposat a sortir al teu ritme/horari/ganes... El tema bàsicament és que si caus i et fas mal o la moto s'espatlla o altres coses poden passar hores fins que algú et pugui venir a ajudar, ja que pot ser que la pista, camí o corriol, sigui poc transitable. De totes maneres el mòbils han ajudat en mesura a disminuir aquest ris, però alguna vegada no hi ha cobertura i llavors... :cry:

Tot i així les sortides i cròniques que ens ensenyes són genials i molt aprofitables! Gràcies de nou!

Carles

Charlyxt
Presentats
Entrades: 94
Membre des de: dg. maig 15, 2011 8:47 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Entrada Autor: Charlyxt » dg. maig 20, 2012 11:11 am

Gràcies per la crónica, ja estic pensant de fer-la un dia d'aquests.

Ricard_biker
Presentats
Entrades: 428
Membre des de: dj. nov. 03, 2011 10:20 pm
Ubicació: Viladecans

Entrada Autor: Ricard_biker » dg. maig 20, 2012 12:06 pm

Quina excursió més 'xula'...!!! :eyes

Me l'apunto per fer-hi una escapadeta... :razz:

Felicitar-te per la crònica i les fotos... ;)

Salut, i esperem impacients més cròniques com aquesta...

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dg. maig 20, 2012 1:20 pm

Caram Carles, quina sortida més maca.
I la crònica com ja ens tens acostumats: perfecte l'explicació i magnífiques les fotos !

Merci !

Mixsanjuan
Presentats
Entrades: 124
Membre des de: dg. feb. 05, 2012 9:19 am
Ubicació: Reus

Entrada Autor: Mixsanjuan » dg. maig 20, 2012 1:39 pm

Mati molt aprofiat, gracies per compartir.

Jordi (Mixsanjuan)

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7660
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dg. maig 20, 2012 2:00 pm

Quines vistes més guapes.
merci per les fotos

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. maig 20, 2012 10:32 pm

Gracies a tots per els comentaris. Intento aprofitar les hores lliures que tinc.

Randy, la torrada estaba tan bona que me la vaig menjar en un 3 i no res i s'em va pasar la foto. No tornarà a pasar. La RD80 (74 c.c.) em va ajudar a descobrir Catalunya amb dos rodes, fer les primeres concetracions i anar fins i tot a Pinguinos (jo, el meu germa i la tenda).

Eva, pero si tu no pares quieta, que t'haig d'ensenyar jo. Jo de gran vull ser com tu.

Lluismiquel, si algu no la proposa abans, jo per l'estiu la vull fer sencera (ara tinc els caps de setmana plens fins finals juny). I si, tens raó, no es aconsellable anar sol, pero es que soc prudent i tenia cobertura. Pero es el que les sortides que improvitzo, surten així, sense temps per avisar.

Carles, la GS i aquest concepte em te enganxat. Ja se que el 95% del temps es asfalt, pero el 5% pistejant m'obre un munt de noves posibilitats. A part de la meva limitada experiencia off, els neumatics Anake II son mixtes (es un dir...) i encara que els baixi de pressió fan el que fan. Vull dir que rellisquen i em donen una seguretat limitada. Tinc el dubte de què posar el proper canvi (quan torni dels Alps), uns de tacs (TKC-80?) o seguir amb aquests. Aniré consultant amb el coixí.

El GPS, li dono voltes. Això d'anar amb un "paper track" no es fiable.

Sobre tornar-hi per aquella zona i fer una nit o una parada i fonda, o ampliar la ruta, ...:
1) hi ha el Refugi de Boumort - Refugi lliure (1900 mts) - al peu del cim del Cap de Boumort. Per a unes 5 places sense serveis. A la zona, hi ha una bassa però no hi ha fonts.
2) Cal Magí - Masia que vieuen de la pagesia. No és una casa rural ni de pagès. Una masia que viu de la ramaderia. Ofereixen estada i sopar. El sopar a base de amanida, truita de patates, butifarra, carn a la brassa i pollastre amb bolets. Esmorzar de pa amb tomaquet. El vi, que no falti.
Un tracte molt coordial; millor que un restaurant.
Per dormir t'ofereixien la pallissa (magatzem de nova construcció on guarden les patates) i si fa fred, el menjador.
Sopar, esmorzar i dormir al paller: 25 euros
Telèfon: 973 29 82 50

Ricard, Charlyxt; es pot fer ben be amb la GS i mes amb un Xt. Animeu-vos.

Ramon, la improvització em va impedir passar-te un MP. Encara que he vist que estabas liat fet KM. Amb la teva K-GS segur que també podries pasar.

La resta de gent, gracies i fins la propera escapada que pugui.

Lluismiquel
Presentats
Entrades: 69
Membre des de: dl. set. 19, 2011 7:19 pm
Ubicació: Sant Celoni

Entrada Autor: Lluismiquel » dl. maig 21, 2012 12:07 am

Per mi de conya, recordar vells temps aixo de dormir a una pallisa, segons qui no sap ni de que parles, jo men he vet un tip i t'asseguro que si t´hi revolcas fot una picor de la hostia es a dir allo de las pelis que es pegan el revolcón a la pallisa,...cueeenntoo
Dons vinga a veuree si podem coincidir.
Per cert jo els dimarts tinc festa, m'ha semblat que pe aqui n'hi ha mes dun que tambe lliura els dimarts, ja direu
Lluismiquel l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 21, 2012 12:12 am, en total s’ha editat 3 vegades.

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dl. maig 21, 2012 1:21 am

Xula, xula... molt bona la sortideta es d'aquestes que t'enamoren una mica més de la moto trail.

Comenten per aquí que no es bó sortir sol amb moto... (en realitat tenen raó...) però es un remei fabulós per les cabòries i la pau interior d'un mateix. 100% recomanable, això si amb compte!

Salut!

Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: Straw man » dl. maig 21, 2012 11:30 am

ja deuries quedat ben satisfet, entre les vistes, el tros de pista i la tornada tant entretinguda que et vas organitzar.

Moltes gràcies per la crònica, les fotos són precioses.

[quote user="Charlyxt" post="200655"]Gràcies per la crónica, ja estic pensant de fer-la un dia d'aquests.[/quote]
Avisa Carles que hi anirem plegats. :D
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dl. maig 21, 2012 11:59 am

Bona ruta i millor zona.
Jo la conec força però aquesta la tenia pendent.
Malgrat encara estic lesionat i ara per ara porto rodes de carretera, algún dia espero poder-la fer.
Per cert, si tornes per aquestes contrades avisa i potser encara et podria ensenyar alguna ermita de la zona ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”