MONCAYO ( BCN-OSCA-ZARAGOZA-TARAZONA-MONCAYO I TORNADA)

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
RafaCarme
Presentats
Entrades: 555
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 11:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallés

MONCAYO ( BCN-OSCA-ZARAGOZA-TARAZONA-MONCAYO I TORNADA)

Entrada Autor: RafaCarme » dc. juny 04, 2008 9:32 am

Hola amics, aquest dilluns vaig sortir per feina cap a una banda est de l'Aragó ( tocant a la Rioja ). Encara que no vaig poder anar amb la moto, sí que em vaig portar la cámara i així poder posar un petit reportatje per possibles rutes mototurístiques ( val la pena).

Vaig enfilar capa Lleida, i després de fer unes gestions a Barbastro, vaig anar al Monasterio del Pueyo ( al costat de la carretera)

Imatge

Desde d'alt hi ha unes vistes magnífiques del Somontano

Imatge

Imatge
( Estava tancat, tant el monestir com el bar-restaurant que hi ha anexe).

Continúo cap a Osca, peró abans d'arrivar, paso per Siétamo, petita població, però amb una plaça molt xula.

Imatge

Tras haver preguntat a un "lugareño" em quedo a dinar a La Arboleda:
Menú diari tot inclós 10 euros. Menú cassolá ( es menja molt bé, l'apunto a la úís "Rafalín" ). www.la-arboleda.com

A primera hora de la tarda arribo a Saragossa, i després de visitar als clients, cap a l'hotel, sopar i s'acava el día.

Al día següent vaig poder comprovar que la Expo de Saragossa JA ESTÁ CASI A PUNT !!! :shock: :shock:

Aquí podeu veure el vechicle més comú que es veu pel recinnte de la Expo i els voltants inmediats:
Imatge

Vaig llegir una enquesta al Heraldo de Aragón en el que més del 70% dels aragonesos enquestats creiem que les obres no s'acavaríen per la inauguració del día 13 de juny. Jo penso igual. Mireu:

Imatge

Imatge

Realment es una llástima, perque amb aquests "petits detalls" de falta de previsió podem donar l'imatge equivocada d'un país "chapuza", i no es veritat, que " SEMOS MU EUROPEOS" i organitzats, com es pot comprovar.
Per cert, al mig de Saragossa hi ha una sensació de caos bastant evident amb les múltiples obres que hi ha per acondicionar millor la ciutat.

Per si no es suficient, l'augment de cabdal de l'Ebro ha arrivat a zones de la Expo i estaven posant sacs de sorra perque no s'inundés alguna zona.
( Aixó no es falta de previsió, perque s'ha de comptar que " el rio Ebre pasa per Saragossa desde fa quatre díes", i posant la Expo a la ribera del rio, qui pot pensar que pot augmentar el cabdal? ningú, es clar.

Que La Pilarica els hi ajudi.

Bé, al "lío" rutero:

Continúo en el següent post...

RafaCarme
Presentats

MONCAYO... CONTINUACIÓ

Entrada Autor: RafaCarme » dc. juny 04, 2008 10:01 am

Em dirigeixo cal a l'est, direcció Pamplona, però a l'alçada de Alagón travesso lo riu per anar per les carreteres interiors del marge dret de l'Ebre.

Vaig pasar per Novillas, que ha sortit als mitjans de comunicació per ser una de les zones més perjudicades per la crecuda del riu. Molts cultius s'han "ofegat"

Imatge

Ara anem cap a Borja i Tarazona, també per carreteres secundaries, i em trovo aixó, "en mig del món"
Un hotel 5 ***** Hotel Chateau Pago de Circus ( Es una gran finca amb vinyes )

Imatge

Entre carreteres solitaries, vaig arrivant al Campo de Borja, i al segón destí, Tarazona. Tarazona es una localitat d'aquelles tranquila però amb "ambientillo", Té un casc antic molt maco i es molt agradable.

Imatge

Imatge

Curiosa l'antiga placa de braus, en forma octogonal, on l'edifici está rehabilitat i hi ha vivendes ( i no son toreros, suposo )

Imatge

Després de fer la feina, i com em va quedar un "temps mort", em vaig anar a "FER EL MONCAYO"( alló d'allá dalt).
Imatge
El Moncayo es la montanya més alta del sistema ibéric, amb una alçada de 2.314 mts
Anem cap allá ( o fins podem arrivar )

Però avans de pujar, parem al Monasterio de Veruela, on G.A. Becquer ( l'escriptor, no el tenista), va pasar uns díes mentres pasava una enfermetat. Al Monestir també hi ha una exposició ( i venda ) dels vins del Campo de Borja, PERÒ ELS DIMARTS ESTÁ TANCAT :(

Per cert, també estava en obres, potser es l'efecte Expo!!!!!!!! :roll:

Imatge

Ara ens endinsem en EL PARQUE NATURAL DE LA DEHESA DEL MONCAYO, i anem pujant mica en mica. La carretera i el paisatje, molt,molt maco, i un dilluns molt molt tranquil:
Imatge

VAMOS "PARRIBA"............

Continúo en el seguent post.........................

RafaCarme
Presentats

MONCAYO CONTINUACIÓ ( 3er POST )

Entrada Autor: RafaCarme » dc. juny 04, 2008 10:18 am

Anem a pujar:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

El camí es molt maco

Imatge

Hi ha varies zones de Pic-Nic en el camí

Imatge

Imatge

Pel camí hi ha diversos aparcaments per anar parant.
El penultim aparcament está abans de conmençar una pista de sorra DE 5 KMS !!! amb les seves pedres i foradets diversos que, amb cotxe es soportable, però amb moto NO TRAIL , deu ser com un patiment.Aquest es el principi i la part suau, però després es va complicant una mica la cosa.

http://img147.imageshack.us/img147/7485 ... 070ob1.jpg

RafaCarme
Presentats

MONCAYO CONTINUACIÓ ( 4art POST )

Entrada Autor: RafaCarme » dc. juny 04, 2008 10:42 am

Imatge

Vinga, cap a munt

Després de 5 kms arrivem a l'ultima parada (o no, ara ho explico ).

Hi ha un ultim aparcament abans d'arrivar al Monasterio de Nuestra Señora del Moncayo ( 1.600 mts ), on hi ha un alberg i bar-restaurant.

Però al deixar el cotxe, encara hi ha un troç de camí de CABRES, i alguns cotxes pujent fins al Monestir. Caminant son 5 minuts.

Imatge

No m'hi veig amb el cotxe per aquí, i menys amb la valla de seguretat " tan baixa "

Imatge

La ultima curva no permet derrapaments
Imatge

L'alberg- restaurant i l'antic monestir

Imatge
Imatge

Fins aquí he arrivat jo ( i el de la Frigo es veu que també )

Imatge

Faltan només 700 mts per arrivar al cim del Moncayo ( peró d'alçada ).
Ho deixaré per una altre día, potser.

Les vistes
( Amb un d'aquests pantans anirem després )
Imatge

Imatge

Imatge
Bé, hem de tornar capa baix, que tindrem que dinar,no??
Que dura es la vida del viatjant.....sempre per aquestes carreteres sinouoses, buscant nous clients :roll:

Imatge

Continúo al següent post................

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dc. juny 04, 2008 10:44 am

Rafa merci per la informació. Hi han tantes rutes per fer i tan poc temps ....
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

RafaCarme
Presentats

Entrada Autor: RafaCarme » dc. juny 04, 2008 11:25 am

Si voleu dinar per la zona podeu acostar-vos a San Martín del Moncayo
( el poble está indicat dintre del parc ) al restaurant hotel Gomar www.hotelgomar.com Proveu el CIERVO CON SETAS, por ejemplo.

Després de dinar, m'he acostat a l'embassament que es veia desde dlat del Moncayo, i hi ha un poble just a sota de les portes del pantá

El pantá
Imatge

El poble, separat del pantá per uns metres. Es veu la valla de separació.

Imatge

A aquest poble, que es diu Los Fayos, es poden visitar les coves que hi ha a les roques.
Per cert, a día d'avui sembla que encara están esperant, desde l'any 1998, les compensacions per la construcció d'aquest embassament.
http://www.elperiodicodearagon.com/noti ... kid=153837

Els companys habituals de la zona. Aquest era enorme.
Imatge

Després de fer la feina a Tarazona, torno vía Saragossa - Osca - Barbastro, no sense fer un volt pel Somontano ( nord de la carretera Osca-Barbastro)

Anem cap allá

Sortint d'Osca

Imatge

El poble de Aguas, al mig del Somontano

Imatge

La carretera molt tranquila, els núvols no tant

Imatge

I com no, vaig pasar pel SALTO DE BIERGE, que tenía molta més aigüa que l'any passat. ( Os recordo que en aquest lloc hi ha zona de bany i es una pasade de maco).

I després ja, Barbastro, Lleida i Barna d'una tirada, disfrutant de la enorme tromba d'aigua que va caure durant tot el camí, especialment a la comarca de L'Anoia.

En fin, unes quantes fotos, 900 kms, i el cim del Moncayo QUASI fet
( per 700 mts, quina llástima). Bé, així tornarem per intentar-lo.

Si voleu alguna informació més de la zona ( hotels ,etc...) tinc algunes coses més a la carpeta que, obviament, poso a la vostra disposició)

Una salutació a tots.

Rafa

RafaCarme
Presentats

Me l'havía deixat

Entrada Autor: RafaCarme » dc. juny 04, 2008 11:28 am

La foto del SALTO DE BIERGE

Imatge

Una salutació,

Rafa

RafaCarme
Presentats

Entrada Autor: RafaCarme » dc. juny 04, 2008 11:49 am

kel ha escrit:Rafa merci per la informació. Hi han tantes rutes per fer i tan poc temps ....

Gracies de res Miquel, es un plaer compartir les rutes, i així de pas, un mateix les torna a reviure una miqueta una altre vegada.

Es cert que tenim poc temps ( reconec, una vegada més que treballar de comercial es un privilegi si t'agrada moure't), però en general. el tema está mal montat:

-8 hores treballant
-6 a 8 hores dormint,
-I la resta 8 hores més, per varis: també d'altres obligacions i oci.
-5 díes currant i dos d'oci.
¿ Quin nassos va fer aquesta distribució del temps ?
ES CLAR QUE ESTÁ MAL MONTAT.

Es per aíxó que, desde fa un temps, intento recordar cada día que hem d'expremer la vida com si fos una llimona, i si pots treure una mica de suc cada día, no s'ha de deixar pel día següent.

Tinc un gran somni a realitzar, i no se si podré ( si em dona un "arranque fort" sí que ho faré, segur). Aquest somni es, simplement, viatjar: marxar-me i viatjar i viatjar. Jo el definiría com un M'EN VAIG.

Com sempre, el maleits diners tenen la culpa de que no ho pugui fer,de moment, peró estic estudiant la manera de poder sobreviure tant durant el gran viatje, com cuand ja no pugui viatjar i tingui que sobreviure amb pocs recursos.

Hi ha d'altres maneres de viure, i de sobreviure, i potser no es tan impossible com sembla. Total, i penso que si després, quand tinguem certa edad no podrem fer moltes cosses que de més joves si que podem fer-les, entre d'altres el que fem ara, viatjar.

Bé, no m'enrollo, que aquest tema es una mica llarg ( encara que tinc algunes idees básicas de com fer-lo).

Una abraçada,

Rafa

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. juny 04, 2008 12:34 pm

Bona crònica que has fet d'aquelles terres, Rafa! :D

La veritat que no t'aborreixes, no. :lol:

Aviam si ens veiem en alguna sortideta, ehh???? :wink:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dc. juny 04, 2008 12:35 pm

Una cronica molt currada amb unes fotos molt maques.
Gracies,
ImatgeImatge

Boolean
Presentats
Entrades: 767
Membre des de: dc. maig 16, 2007 12:59 pm
Ubicació: Valls
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » dc. juny 04, 2008 1:36 pm

Osti tu, ques guapa la pujada al Moncayo,.... m'ho apunto, m'ho apunto :D

ppperro
Presentats
Entrades: 20
Membre des de: dt. juny 03, 2008 10:48 am
Ubicació: Maño en la costa brava

Entrada Autor: ppperro » dc. juny 04, 2008 2:45 pm

Si que es bonita esa zona.

Como dato de interés sirva que en Tarazona es donde nació Paco Martinez Soria. Su película Vaya par de gemelos está rodada alli, sale la antigua plaza de toros, esa que has colgado.

Buen reportaje.

Saludos
"...y entre los muertos habrá siempre una lengua viva para decir que Zaragoza no se rinde."

RafaCarme
Presentats

Entrada Autor: RafaCarme » dc. juny 04, 2008 2:58 pm

Randy-650 ha escrit:Bona crònica que has fet d'aquelles terres, Rafa! :D

La veritat que no t'aborreixes, no. :lol:

Aviam si ens veiem en alguna sortideta, ehh???? :wink:

Hola Randy, donç ja vaig mirant el calendari de sortides, pero van coincidint quant está la meva filla amb nosaltres, i quand coincideix una, acostumen a coincidir moltes, a no sé que es desquadri el cap de setmana. Ara, per exemple, ho acavo de mirar:

No coincidim amb el grup en cap de les sortides programades desde aquí al desembre.Vull dir per poder anar en moto. Aixó no treu que, alguna vegada podíem anar amb el cotxe, però aquests caps de setmana intentem fer activitats lúdico-familares-infantiles.

Que s'ha de fer!!!!

Una salutacio,

Rafa

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dc. juny 04, 2008 5:37 pm

Bones!!!

El Moncayo... arghhh... fa molt de temps que tinc ganes d'anar-hi, de fet les dues ultimes vegades he hagut de desistir per mal temps!!

Merci per la sortida, tot i haver-ho fet amb cotxe... :wink: :wink: :wink:

Fins aviat!
Imatge

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dc. juny 04, 2008 9:10 pm

RafaCarme ha escrit:Tinc un gran somni a realitzar, i no se si podré ( si em dona un "arranque fort" sí que ho faré, segur). Aquest somni es, simplement, viatjar: marxar-me i viatjar i viatjar. Jo el definiría com un M'EN VAIG.

Com sempre, el maleits diners tenen la culpa de que no ho pugui fer,de moment, peró estic estudiant la manera de poder sobreviure tant durant el gran viatje, com cuand ja no pugui viatjar i tingui que sobreviure amb pocs recursos.

Hi ha d'altres maneres de viure, i de sobreviure, i potser no es tan impossible com sembla. Total, i penso que si després, quand tinguem certa edad no podrem fer moltes cosses que de més joves si que podem fer-les, entre d'altres el que fem ara, viatjar.
Bones!!!

Després de veure com viatgen alguns... el problema més greu que li veig, ja no pas a viure viatjant sinò a poder fer un viatge més llarg que un més de vacances és:

LA FEINA. Es pot demanar excedència voluntaria, però llavors només conserves el dret de prioritat si, a la tornada, hi ha una plaça vacant a la teva categoria. En cas contrari, l'empresa no està obligada a contratar-te de nou... això parlant d'una empresa "familiar", esclar... el tema funcionaris és un altra història.

Fins aviat!
Imatge

BARON ROJO
Presentats
Entrades: 76
Membre des de: dc. set. 05, 2007 3:42 pm
Ubicació: LLEIDA

Entrada Autor: BARON ROJO » dc. juny 04, 2008 10:23 pm

Quina feina de reportatge, i quines fotos mes guapes, :wink:
gilera GP800

MARTI

RafaCarme
Presentats

Entrada Autor: RafaCarme » dj. juny 05, 2008 9:19 am

carles ha escrit:
RafaCarme ha escrit:Tinc un gran somni a realitzar, i no se si podré ( si em dona un "arranque fort" sí que ho faré, segur). Aquest somni es, simplement, viatjar: marxar-me i viatjar i viatjar. Jo el definiría com un M'EN VAIG.

Bones!!!

Després de veure com viatgen alguns... el problema més greu que li veig, ja no pas a viure viatjant sinò a poder fer un viatge més llarg que un més de vacances és:

LA FEINA. Es pot demanar excedència voluntaria, però llavors només conserves el dret de prioritat si, a la tornada, hi ha una plaça vacant a la teva categoria. En cas contrari, l'empresa no està obligada a contratar-te de nou... això parlant d'una empresa "familiar", esclar... el tema funcionaris és un altra història.

Fins aviat!
Gracies Carles per l'anotació. No está no está de més demanar l'excedencia, ( però comptant que es possible que no puguis retornar a la feina)
En un principi la "idea" es marxar, canviar de vida totalment, i fer alló que un realment vol fer a la vida, i aquest es el meu gran somni, anar-me
sense data de tornada.

Tinc un primer estudi primari d'aquest projecte, que espero, mica en mica, anant concretant.

Gracies,

Rafa

mes val no comptar

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”