Maleït Fred!

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Josep973
Presentats
Entrades: 2131
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:25 pm
Ubicació: Preixens-Lleida

Re: Maleït Fred!

Entrada Autor: Josep973 » dl. gen. 11, 2010 3:10 pm

[quote user="Geroni" post="102649"]Descarta les opcions que has posat,sobretot la segona,es el timo de l`estampeta.[/quote]Ostres! Doncs tenia bona pinta. Coneixes gent que l'hagi comprat i els hagi anat malament? En cas d'haver-ne de comprar un, quin compraries? :)[/quote]

jo tinc aquest, va de conya ;) http://cgi.ebay.es/CTEK-MULTI-XS-3600-B ... 2c529704a2
Josep973 l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 11, 2010 3:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
no hi ha major plaer que el trovar un vell amic,
tret del de fer-ne un de nou.

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dl. gen. 11, 2010 3:23 pm

[quote user="JOSEP973" post="102666"][quote user="Miquelpericas" post="102644"]He trobat aquest a ebay que no té mala pinta: http://cgi.ebay.es/ARRANCADOR-BOXTER-3- ... _714wt_939

A més a més, té llanterna i compresor. :D Com ho veieu?[/quote]

Jo el tinc, no el compris, no es fiable[/quote]
vaja... :( Doncs fins i tot el venen al Carrefour!

Algú recomana algun arrencador que sigui fiable?
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dl. gen. 11, 2010 3:49 pm

Hola Miquel.

A veure si puc posar una mica de llum en aquesta qüestió. :smile:

En primer lloc cal diferenciar entre un carregador, un arrencador y un arrencador autònom.

Un carregador de bateries, només carrega la bateria. I carrega de forma lenta, de manera que si tenim la bateria esgotada per poder engegar la moto haurem de tenir el carregador unes quantes hores connectat. S'ha d'endollar a la corrent i no funciona si no disposem de 220V.

Un arrencador és un carregador de bateries que té una opció per subministrar gran quantitat de corrent de cop, de manera que podem endollar-lo a la moto i engegar tot seguit. Normalment també tenen funció de càrrega lenta, com el primer. També necessita 220V per funcionar.

Finalment, un arrencador autònom, és com el segon, però que a més té una bateria incorporada en el propi carregador, i que fa que el poguem connectar a la moto i engegar-la sense necessitat de disposar de corrent a 220V. Aquesta bateria interna es carrega de forma automàtica quan tenim l'arrencador endollat a 220V.

Els models que em poses en els links no els he provat mai, de manera que no en puc opinar. El que sí et puc dir és que aquests arrencadors solen costar bastants més diners que els que figuren en l'anunci. No crec que per aquest preu et puguin donar un aparell de qualitat.

Espero no haber liat encara més el tema. :???:
Gearbox l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 11, 2010 3:58 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Jacks
Presentats
Entrades: 562
Membre des de: dc. maig 21, 2008 12:35 am
Ubicació: La Bisbal d' Emporda

Entrada Autor: Jacks » dl. gen. 11, 2010 4:21 pm

Miquel el arrenquedo jo no mel cumpreria ja que simplemen serveig per arrencar i li don
una sobre carrega ala vateria i ala llargue si el aguesis de fer servi gaire subin et
pudries crregar la vateria i quel com mes que al gun cumpunen alectronic de la motu
en rresum millo un carregado de aquets que te en seyat en Geroni....
simplemen te dunat una upinio persunal... ;) ;) :???: :???: :???:

Miquelpericas
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dl. gen. 11, 2010 4:21 pm

Moltes gràcies Gearbox. Has confirmat el que jo pensava dels diferents tipus d'aparells (carregador i arrancador). He vist alguns arrancadors per 60-90€. Us sembla que poden ser més de fiar?

http://www.ferrshop.com/?opc=articulo&a ... %20190JS-K

http://www.leconal.com/3505137-arrancad ... 20710.html

http://www.serviciosglobales.es/product ... cts_id=466

http://www.navalchicolino.com/product_i ... ts_id=2168
Album de fotos

Miquelpericas
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dl. gen. 11, 2010 4:23 pm

[quote user="Jacks" post="102682"]Miquel el arrenquedo jo no mel cumpreria ja que simplemen serveig per arrencar i li don
una sobre carrega ala vateria i ala llargue si el aguesis de fer servi gaire subin et
pudries crregar la vateria i quel com mes que al gun cumpunen alectronic de la motu
en rresum millo un carregado de aquets que te en seyat en Geroni....
simplemen te dunat una upinio persunal... ;) ;) :???: :???: :???:[/quote]
Gràcies Jacks. Jo no puc tenir endollada la moto perquè dorm al carrer (l'alcalde encara no ha posat endolls :P). Vull un arrencador per si un matí que hagi d'anar a treballar, no hagi d'esperar 45 minuts a que vingui el RACC, i poder-la engegar en 10 minuts pel meu compte.
Album de fotos

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. gen. 11, 2010 4:58 pm

[quote user="AT" post="102654"]A mi em fa pensar que no es problema de poca bateria, doncs tinc un carregador i a vegades la vaig carregant, i la ultima carregada va ser fa un mes.

....

[/quote]

Això em fa pensar que és problema de bugies, no de bateria..... :roll:

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dl. gen. 11, 2010 5:34 pm

Holaaaa,

[quote user="Miquelpericas" post="102684"]
Vull un arrencador per si un matí que hagi d'anar a treballar, no hagi d'esperar 45 minuts a que vingui el RACC, i poder-la engegar en 10 minuts pel meu compte.[/quote]

Miquel que no tens algun carrer en baixada a prop de casa? Es mes barat i molt mes fiable que qualsevol aparell dels que t’estàs mirant i tampoc cal que faci molta baixada, amb una mica en tens prou, i no es broma.

:cool: :cool: :cool:
Sort,

Miquelpericas
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dl. gen. 11, 2010 5:43 pm

[quote user="Albert" post="102697"]Holaaaa,

Miquel que no tens algun carrer en baixada a prop de casa? Es mes barat i molt mes fiable que qualsevol aparell dels que t’estàs mirant i tampoc cal que faci molta baixada, amb una mica en tens prou, i no es broma.

:cool: :cool: :cool:[/quote]
El meu carrer fa pendent, però sol ser força transitat... Ho probaré aquesta setmana... :roll:
Album de fotos

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dl. gen. 11, 2010 5:44 pm

[quote user="Miquelpericas" post="102700"][quote user="Albert" post="102697"]Holaaaa,

:cool: :cool: :cool:[/quote]
El meu carrer fa pendent, però sol ser força transitat... Ho probaré aquesta setmana... :roll:[/quote]
Mira que la baixada no sigui en contra direcció.
:twisted:

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dl. gen. 11, 2010 5:45 pm

Bona tardaaaa,

Jo tenia la bateria de la moto a punt de canviar per que si la deixava 3 dies sense engegar ja es descarregava.
Va ser parlant amb Sir 007 que em va comentar que ell tenia el carregador-mantenidor que ha dit el Josep 973 i que li anava tant be. No ho vaig pensar dues vegades i el vaig comprar.
El resultat es immillorable i li ha donat a la bateria una segona joventut, sembla que tingui una bateria nova doncs de vegades me’n oblido de connectar-ho i al cap de una setmana, per molt fred que hagi fet, s’engega sense cap problema. He de dir que la meva bateria te quasi 5 anys i 159.000 quilòmetres fets tant en rutes llargues com en tirades curtes d’arrencar i parar molt sovint.

Ah, i tornant al tema inicial: quina bona excusa per canviar-se la moto, eh!!

:roll: :roll: :roll:
Sort,

Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Entrada Autor: Molinenc » dl. gen. 11, 2010 8:55 pm

[quote user="Albert" post="102702"]

Ah, i tornant al tema inicial: quina bona excusa per canviar-se la moto, eh!!

:roll: :roll: :roll:[/quote]

Jajajajaja!

No saps les ganes que tinc de comprar algo una mica més gran...i que consti que m'he estat mirant la Bandit del Pere i la Juani, i he estat a punt de trucar-los, però haig de reconeixer que la cosa no esta per gastar perque les feines estan que tremolen...

Vaig "cometre l'error" de començar per la GS500 i potser hagues tingut d'agafar directament la Bandit. I ojo! que estic molt content amb la GS500, però clarament es queda curta per fer algún viatge.

En fi, que en quan millori una mica la feina m'hi tiro de cap (i potser amb una nova i tot! :D) però ja veurem...

P.D.: Es que aquest matí la moto estava freda, però jo m'he escalfat... :enfadat :oops:

Coes
Presentats
Entrades: 1158
Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
Ubicació: Arenys de Mar
Contacta:

Entrada Autor: Coes » dl. gen. 11, 2010 9:48 pm

jo tin el carregador comprat aqui i funciona de conya.
http://www.ondaradio.es/esp/catalogoCon ... de+bateria

CTEK XS800

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dl. gen. 11, 2010 10:30 pm

Doncs segons el que he pogut observar i patir (fins que ho vaig sol.lucinar) pots tenir un problema bastant comú a les motos de carburadors (exceptuant les boxer). El que pot estar passant-te es que degut a que els carburadors estan molt aprop del cilindre i la cubeta molt ventilada (pel seu propi disseny), la benzina s'evapora i la cubeta/es es queda buida en tres o quatre dies.

Moltes motos tenen l'aixeta de benzina amb una vàlvula de membrana que nomes deixa passar la benzina per depressió, es a dir, que si el motor no està en moviment, la benzina no surt del dipòsit. Això es dissenyava així per evitar que, per desgast de les agulles, la benzina sobreeixís. Quan tu li dones al botó d'arranc, el motor comença a girar, genera una petita depressió i la benzina comença a fluir i a omplir la/les cubetes fins que estan plenes i la benzina pot entrar a l'admissió a través del "chiclé". El problema es que aquest procés triga uns bons segons durant els quals la bateria "les passe pu*es" i, mes d'hora que tard, acaba fent figa.

Suprimeix la maleïda membrana i deixa que la benzina flueixi per gravetat, sempre estarà al nivell del chiclé per arrencar al primer toc.

Que tinguis sort i perdona pel "toxo"

Jordi "Prony"

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dl. gen. 11, 2010 11:09 pm

[quote user="prony" post="102786"]Doncs segons el que he pogut observar i patir (fins que ho vaig sol.lucinar) pots tenir un problema bastant comú a les motos de carburadors (exceptuant les boxer). El que pot estar passant-te es que degut a que els carburadors estan molt aprop del cilindre i la cubeta molt ventilada (pel seu propi disseny), la benzina s'evapora i la cubeta/es es queda buida en tres o quatre dies.

Moltes motos tenen l'aixeta de benzina amb una vàlvula de membrana que nomes deixa passar la benzina per depressió, es a dir, que si el motor no està en moviment, la benzina no surt del dipòsit. Això es dissenyava així per evitar que, per desgast de les agulles, la benzina sobreeixís. Quan tu li dones al botó d'arranc, el motor comença a girar, genera una petita depressió i la benzina comença a fluir i a omplir la/les cubetes fins que estan plenes i la benzina pot entrar a l'admissió a través del "chiclé". El problema es que aquest procés triga uns bons segons durant els quals la bateria "les passe pu*es" i, mes d'hora que tard, acaba fent figa.

Suprimeix la maleïda membrana i deixa que la benzina flueixi per gravetat, sempre estarà al nivell del chiclé per arrencar al primer toc.

Que tinguis sort i perdona pel "toxo"

Jordi "Prony"[/quote]

Doncs mira Jordi, et dono tota la rao, perque jo tambe penso que es això. Tinc un R5 Alpine Turbo i li passa exactament el mateix. Si l'engegues dia a dia, cap problema, a la primera que arranca, però si t'esperes una setmana has d'estar "manxant" el pedal del gas i intentar que arrenqui amb una mica de sort a la que porta 10...

Estic segur que amb els dos "caxarros" els hi passa el mateix.

Així doncs dius que suprimint aquesta membrana s'acaba el problema? Doncs ja m'ho miraré.

Gràcies Jordi.

Willy
Presentats
Entrades: 95
Membre des de: dc. gen. 06, 2010 6:25 pm
Ubicació: Alt Penedès

Entrada Autor: Willy » dl. gen. 11, 2010 11:27 pm

Tornant a la pregunta inicial si que es nota diferència de entra carburadors i injecíó, jo tb he tingut una GS i tb m'ha fet alguna brometa a l'hora d'engegar (i això que la dormia al pàrking). Per evitar el tema de la falta de benzina a l'aixeta hi ha la posició pri per cebar el motor, però en principi només s'ha de fer servir si porta molt tems parada.
Respecte els carrers i les baixades jo l'havia engegat emputxant per el parking (Cal tenir en compte que la GS no te un pes excessiu, amb una altre moto potser seria mission impossible!!)
El meu consell:
Fes el que et mors de ganes de fer: canvia la moto (de totes maneres la GS no soblida!!!)

V'sss

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dl. gen. 11, 2010 11:36 pm

el problema no es tenir l'arrancador que et fa sortir del pas,es que si la bateria es morta quan la paris no ha agafat carrega i et torna a deixar tirat,quan tenia la Kawa 900 li fallaba a vegades el boto del motor d'arranque i en una baxada l'arrancava sense problemes,pero ara amb la K un cop ho vaig intentar i ni amb pinses va arrancar,em van dir que les bateries actuals tenen aixo,la vaig tenir que canviar :enfadat :enfadat
Imatge

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dl. gen. 11, 2010 11:36 pm

[quote user="Willy" post="102799"]Tornant a la pregunta inicial si que es nota diferència de entra carburadors i injecíó, jo tb he tingut una GS i tb m'ha fet alguna brometa a l'hora d'engegar (i això que la dormia al pàrking). Per evitar el tema de la falta de benzina a l'aixeta hi ha la posició pri per cebar el motor, però en principi només s'ha de fer servir si porta molt tems parada.
Respecte els carrers i les baixades jo l'havia engegat emputxant per el parking (Cal tenir en compte que la GS no te un pes excessiu, amb una altre moto potser seria mission impossible!!)
El meu consell:
Fes el que et mors de ganes de fer: canvia la moto (de totes maneres la GS no soblida!!!)

V'sss[/quote]

Si, si, i això que la meva tambe dorm al parking cada dia....

Si ganes no m'en falten... El que passa es que sincerament, m'agraderia comprar una moto nova per tenir-la ja per temps, però ara mateix economicament no em va massa be. Un altre solució de es 2ª mà, però les 3 motos que he tingut han sigut de 2ª mà, i ja tinc ganes d'estrenar-ne una.

Tot arribarà... ;)

De moment la GS500 fa el seu servei i a un preu de manteniment ridicul. ;)

Salutacions.

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dl. gen. 11, 2010 11:40 pm

Es clar que si l'aixeta te la posició PRI, tema solucionat però malauradament hi ha moltes motos que no la tenen. Pel que fa a l'R-5 Turbo ( i també l'R-11 Turbo), recordo que tenien una petita turbina elèctrica que es posava en marxa durant uns minuts al apagar el motor i nomes servia per enviar-hi aire fresc al cos del carburador i evitar el mateix efecte d'evaporació. Es el problema que sempre apareix en gasos i líquids d'elevat index volàtil.

Espero que tinguis molta sort i haver-te estat d'ajuda.

Jordi "prony"

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dt. gen. 12, 2010 12:56 am

Bona nit,

[quote user="Kpeps" post="102800"]
...em van dir que les bateries actuals tenen aixo,la vaig tenir que canviar :enfadat :enfadat[/quote]

Normalment es cert això que dius, però tal com he dit mes amunt, amb aquest carregadors-mantenidors que fan avui en dia sembla que es poden recuperar, si es que no estan mortes del tot es clar.

:cool: :cool: :cool:
Sort,

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”