Dakar 2011 torna a casa

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Dakar 2011 torna a casa

Entrada Autor: Steelman » dg. gen. 17, 2010 9:52 am

El Dakar 2011 tornara a ser per terres africanes, d'on no ho hauria d'haver sortit..

Manuel Franco | 15/01/2010

Ya tienen el recorrido, la decisión tomada y sólo faltan algunos detalles, como saber cuál será la ciudad escogida para la salida del Dakar 2011. La prueba del desierto regresa a su continente, al lugar donde comenzó, surgió y se hizo grande su leyenda: África. Amaury Sport Asociacion (ASO), la empresa que organiza esta prueba, siempre advirtió que la intención era volver al continente africano y, desde que se tuvo que suspender la carrera en 2008 a causa de las amenazas terroristas en Mauritania, han estado trabajando para concretar el retorno.

El recorrido será, eso sí, bien distinto. Y es que de Marruecos, Mauritania y Senegal se pasa a Túnez, Libia y Egipto. En cuanto a la salida, hay varias opciones entre las que cobra mucha fuerza España. Al menos dos ciudades están negociando con ASO para convertirse en el punto de partida en 2011: Madrid y Barcelona.

Pero, según fuentes de la propia organización, hay otras posibilidades. El rival más potente para las ciudades españolas es Montecarlo, la preferida por los franceses, aunque también Marsella y alguna otra ciudad italiana todavía sin especificar. Incluso ASO ha recibido una oferta de Zagreb, en Croacia.

De cualquier manera, estaríamos ante un Dakar diferente e histórico, después de dos espectaculares ediciones en América Latina: el del retorno a los orígenes de una carrera excepcional.

Imatge
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Dakar 2011 torna a casa

Entrada Autor: Randy-650 » dg. gen. 17, 2010 10:01 am

Bona noticia, tot i que encara el terrorisme internacional continua trepitjant fort al continent africà. :tremolant

Parlant del Dakar, em fa gracia una cosa: KTM va anunciar fa temps que es retirava del Dakar, i va i resulta que el 90% dels participants portava KTM, i camions "oficials" n'hi havien a punta pala. I Cyril Despres, oficial KTM, va i guanya.

Per cert, veient la foto de com va quedar la moto de la pilot sueca Annie Seel, s'em fiquen els pèls de punta!!!! :???:

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dg. gen. 17, 2010 10:03 am

KTM va anunciar que deixava el Dakar pq els organitzadors del Dakar volien aplicar unes normes noves en la categoria de motos, (Limit de cilindrada crec) i per aixo varen dir que no anirien al dakar...

AL final la organització del Dakar va rectificar i KTM va poder participar
Ex ...moltes coses

Bravo
Presentats
Entrades: 985
Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
Ubicació: Viladecans

Re: Dakar 2011 Torna A Casa

Entrada Autor: Bravo » dg. gen. 17, 2010 11:38 am

[quote user="Randy-650" post="103638"]Bona noticia, tot i que encara el terrorisme internacional continua trepitjant fort al continent africà. :tremolant

Parlant del Dakar, em fa gracia una cosa: KTM va anunciar fa temps que es retirava del Dakar, i va i resulta que el 90% dels participants portava KTM, i camions "oficials" n'hi havien a punta pala. I Cyril Despres, oficial KTM, va i guanya.

Per cert, veient la foto de com va quedar la moto de la pilot sueca Annie Seel, s'em fiquen els pèls de punta!!!! :???:

Imatge[/quote]

L'enllaç surt trencat :???:
NI DIOS NI AMO

[img align=left]http://www.meteoclimatic.com/pastilla/E ... 08840E.gif[/img]

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dl. gen. 18, 2010 8:44 pm

doncs a mi em sembla que a part de si es fa a Africa o torna altre cop a Xile i Argentina, crec que ha estat un encert limitar per l´any que vé la cilindrada a 450 cc.

Tot i la seva petita cilindrada Dèu-n-hi do el que corren aquestes motos ( 170 Kms/h de punta el divendres )

Sembla que les marques s´hi implicarán de plé ( KTM fará un model 4T de 450 cc. ) Aprilia i el seu excel.lent i tecnologicament ben parit motor bicilindric amb V i les Yamaha 450 , a part de Sherco, BMW i Honda també prepara ( soto-voce) un pepinillo de 450 cc. 4 Temps.

pel que sembla no es necessiten tants cavalls ( 990 cc. 120 Cv )( ni tant pès ) per còrrer un Dakar ......

Mira que n´es de Ben Parit el Dakar ( tot i les francessades cap a casa ) que s´hi produeixen i felicitacions als guanyadors a totes les categories.....sobretot al meu preferit amb cotxes el Gordon amb el seu HUMMER two wheel driver.....de la meva edat i amb els ànims d´un xaval.

:form :form
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 18, 2010 8:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Sidru
Presentats
Entrades: 490
Membre des de: dl. set. 21, 2009 10:10 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Sidru » dl. gen. 18, 2010 8:56 pm

No estic gents a favor de limitar motors, potencies, etccccc Qui tingui nassos de portar un trasto d'aquets .....ole sus oeufssssss!!!!!! Perque no limiten els camions (reactors a tota llet amb un munt de tones de pes). Pero com sempre mana la puta pela (millor .......el mariquita del €), que duri molts anys, amb la normativa que sigui, em sembla que a qualsevol pais porta un plus de €€€€€€€.

Sia1111111

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dl. gen. 18, 2010 9:10 pm

diuen ells que així entrarán més marques de motos, doncs la despessa es inferior i conecta millor amb el public la cilindrada......veurem una revifalla de les Trails OFF ??????

Sidru: tot es limita avui dia , fins i tot la velocitat, ja veus els WRC d´ara quina merdeta amb 300 Cv. ( audi va arrivar a 700 Cv ) amb el Quattro S.... i KTM a quasi 150 Cv. amb les 950 2 cilindres...... inclús el Coma quan l´hi van preguntar que tal ara amb les 450, doncs va fer una gran rialla......tot i estar emprenyadissim amb els de KTM per lo que l´han putejat aquest any....

:form :form :form :form
Imatge

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dl. gen. 18, 2010 11:12 pm

dons a mi tampoc m'agrada que limitin els cc ni els cv,ara van amb aquestes motos d'enduro que a mi no em semblen gens aventureres,en comparacio a les de fa anys on corrien motos de veritat i els que volien tambe anaven amb menys cilindrada,aixo ni es aventura ni es res.
els francessos van boicotejar el Dakar de veritat per politica petroliera i s'ha acavat.
Imatge

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dl. gen. 18, 2010 11:34 pm

Holaaaa,

Jo no soc pas gaire amic de les limitacions en qualsevol esport de motor, però reconec que cada modalitat ha de tenir-ne alguna o altre.
L’exemple que dèieu de WRC es potser un dels mes clars, doncs veies córrer per les carreteres uns monstres dignes de competir amb qualsevol prototip en un circuit... i això no es precisament l’esperit de competició en els rallis, penso jo.

Tema diferent es si les limitacions que apliquen son les correctes per aconseguir les finalitats que busquen, i aquí es clar que no l’encerten mai de la vida, no heu de mirar mes que els reglaments de Moto GP (tornaran els 1000 c.c.) i els de F-1 (tornaran a prohibir els repostatges).

Si el que pretenen al Dakkar es reduir la velocitat de les motos, a ben segur que ho aconsegueixen reduint la cilindrada a 450 cc, però per quant de temps? Qualsevol marca implicada en la cursa voldrà treure mes rendiment als petits motors que portaran, i posaran els seus departaments a treballar per aconseguir-ho amb les importants despeses que comporta, fins que tornin a poder agafar les mateixes velocitats amb motors mes petits, però molt mes revolucionats.

Tot això per no mantenir el concepte inicial: el Raid, que ara s’ha convertit en una cursa de velocitat per etapes, en les que si no portes un impressionant equip d’assistència saps que no pots guanyar mai, com a molt podràs aspirar a arribar a la fi, en detriment dels petits equips i en favor de les grans marques que no poden aguantar una despesa tan elevada de per vida, només durant uns anys, fins que aconsegueixen guanyar o es retiren d’intentar-ho.

I després es queixen tots plegats del elevats costos i la falta de patrocinadors, no ho entenc.

:???: :???: :???:
Sort,

Tramunt
Presentats
Entrades: 84
Membre des de: dl. set. 07, 2009 12:08 am
Ubicació: entre VallesOcc. i Anoia

Entrada Autor: Tramunt » dt. gen. 19, 2010 6:51 pm

El tema de la limitació feia anys que es comentava, pero significava un “cop” a la unica marca oficial. Trobo molt be que aquest s’hagin arriscat a aplicar-ho.
S’ha vist mes igualtat i mes marques. Aprilia es veu molt be per l’any proper, al ser bicilindrica tindrà un xic d’avantatge crec.
Les limitacions són per seguretat, no oblidem als Meonis, etc... Les motos son mes controlables al portar motors i diposits mes petits. Tot i així, per sortir a guanyar un dakar en moto s’ha d’estar molt sonat.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. gen. 20, 2010 11:12 am

També s'ha sabut que la campiona del món de trial femení, Laia Sanz, pensa correr el Dakar 2011. :D Sembla ser que tindrà un bon padrí, en Jordi Arcarons.

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “General”