Quins Pneumàtics Porteu ?

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Quins Pneumàtics Porteu ?

Entrada Autor: Randy-650 » dt. gen. 26, 2010 7:10 pm

[quote user="JoanF" post="105706"]
Qué és el qué estas insinuant company? :enfadat
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9[/quote]

Fa temps que us conec i sé com conduiu. ;)
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dt. gen. 26, 2010 7:15 pm

[quote user="Randy-650" post="105708"][quote user="JoanF" post="105706"]
Qué és el qué estas insinuant company? :enfadat
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9[/quote]

Fa temps que us conec i sé com conduiu. ;)[/quote]

Ja hi som :lol:

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dt. gen. 26, 2010 7:17 pm

[quote user="Storm" post="105709"]

Ja hi som :lol:[/quote]

És que el JoanF i jo no ens podem veure! :discussio

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. gen. 26, 2010 7:21 pm

Holaaaa,

[quote user="Randy-650" post="105703"][quote user="Ra-mon" post="105678"]

Randi, per què dius que no son aconsellables per posar a la Pan ?[/quote]

El portar als laterals un compost de goma molt més tou que al centre fa que en motos de molt de pes i molt de par pateixin un greu escalfament superior al desitjable que pot provocar el desintegrament de les molècules de silice i la pèrdua d'adherència, apart de canviar el color de la goma de negre a blau. En motos de mitjana cilindrada, com ara pot ser una Bandit 650, no ho acusa tant.

Els Pilot Road2CT estan enfocats de cara a fer rutes majoritàriament en autovies i autopistes, i de tant en tant fer revolts, però tú, Ra-mon, que et conec, poliràs els laterals en menys de 7.000 km's. Els Pilot Road 2CT tenen una temperatura de funcionament entre 20º i 40º. Els esportius oscilen entre els 30º i 70º, els de MotoGP entre 50º i 100º.
[/quote]

Fa uns mesos em vaig assabentar que els BT020 ja fa temps que son de doble compost!! Jo, els propers, provaré els BT 021, no hi ha d’haver gaire diferencia respecte als BT 020, potser la duresa de la carcassa i prou, i si els BT021 aguanten també ho poden fer els Pilot Road 2CT.

Tu que ho trobes tot, si busques les temperatures de funcionament òptim de tots tres, no poden ser gaire diferents.

:cool: :cool: :cool:
Sort,

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dt. gen. 26, 2010 7:34 pm

[quote user="Albert" post="105716"]

Tu que ho trobes tot, si busques les temperatures de funcionament òptim de tots tres, no poden ser gaire diferents.

:cool: :cool: :cool:[/quote]

Obviament, la diferència, si és que n'hi ha, ha de ser mínima. Jo el que em refereixo és que la gona lateral del 2CT és més tova que la del BT-020, la qual cosa implica més desgast. :|

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dt. gen. 26, 2010 7:35 pm

[quote user="Albert" post="105716"]Holaaaa,

El portar als laterals un compost de goma molt més tou que al centre fa que en motos de molt de pes i molt de par pateixin un greu escalfament superior al desitjable que pot provocar el desintegrament de les molècules de silice i la pèrdua d'adherència, apart de canviar el color de la goma de negre a blau. En motos de mitjana cilindrada, com ara pot ser una Bandit 650, no ho acusa tant.

Els Pilot Road2CT estan enfocats de cara a fer rutes majoritàriament en autovies i autopistes, i de tant en tant fer revolts, però tú, Ra-mon, que et conec, poliràs els laterals en menys de 7.000 km's. Els Pilot Road 2CT tenen una temperatura de funcionament entre 20º i 40º. Els esportius oscilen entre els 30º i 70º, els de MotoGP entre 50º i 100º.
[/quote]

Fa uns mesos em vaig assabentar que els BT020 ja fa temps que son de doble compost!! Jo, els propers, provaré els BT 021, no hi ha d’haver gaire diferencia respecte als BT 020, potser la duresa de la carcassa i prou, i si els BT021 aguanten també ho poden fer els Pilot Road 2CT.

:cool: :cool: :cool:[/quote]
Ets lliure de provar el que vulguis, però hi ha molta gent que ha provat el BT021, i els han cambiat de seguida.

Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Panotxa » dt. gen. 26, 2010 7:36 pm

Doncs jo estic amb en Sharky els DUNLOP Sportmax Roadsmart, son senzillament espectaculars de com tomben. :eyes :eyes

El desgast dels pneumàtics depèn totalment del "indio" que va sobre el cavall, si plou la conducció és d'una manera molt diferent de quan es sec.

No tot és el pneumàtic, amb uns tens unes sensacions molt diferents a altres, i es qüestió de que et donin confiança.

Normalment amb la K1200GT com a molt duren 8.000Km, es ho que te tenir cavalls :enfadat :enfadat :enfadat , però en el nostre viatge al Nordkapp el problema
més greu que teníem era la duració dels pneumàtic ...aguantaran 11.000Km?

Amb l'amortidor en posició Comfort (toba) i marxes llargues, llargues, llargues ...vàrem arribar a Girona i els pneumàtics tenien tot el dibuix, els vaig canviar perquè estaven quadrats, eren uns Metzeler Roadtec Z6 (no Interact que duren menys)

En la sortida de diumenge tan sols vaig tenir un ensurt al sortir un puto Kadet blanc al mig d'un revolt, vaig frenar com un boig i la roda del darrera em va marxar fent un extrany, em sembla que es va activar tota la electrònica...l'Steelman era testimoni. :enfaduu :enfaduu

Salut...menys pel puto Kadet blanc. ;)

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dt. gen. 26, 2010 7:38 pm

Holaaaa,

[quote user="JoanF" post="105729"]
Ets lliure de provar el que vulguis, però hi ha molta gent que ha provat el BT021, i els han cambiat de seguida.[/quote]

MERDAAA!!!!! Hauré de buscar-ne uns altres!!!

:enfadat :enfadat :enfadat
Sort,

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dt. gen. 26, 2010 7:41 pm

Holaaaa,

[quote user="Randy-650" post="105725"]
... la gona lateral del 2CT és més tova que la del BT-020, la qual cosa implica més desgast. :|[/quote]

Aquest tros de goma no penso pas que sigui gaire mes tova en l'un que en l'altre, però si tu ho dius...

:???: :???: :???:
Sort,

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. gen. 26, 2010 7:55 pm

Tinc companys que han anat a fer tandes a circuit i en tres voltes ja poden entrar a boxes, doncs el pneumàtic ha sobrepassat la temperatura ideal d'utilització i sols han fet que tenir ensurts.

Si els fica a la Pan€ el Lujoisla, o el JoanF, estaran encantats, però ni tú, ni el OO7, ni el PEPI600, ni l'Alucinamaripili, ni el Sharky, ni l'Albert n'estarieu contents, encara que em diguis que sí.

Amb el temps ja m'ho explicaràs. ;)[/quote]

Doncs això que dius és ben bé així. :roll:

Quan vaig comprar la moto a l'Ivantxu em va dir que els pneumàtics tenien uns 2.000, jo n'he fet 6.000 i tinc els laterals completament llisos i en canvi el centre encara es podria aprofitar: en aquest temps he fer només revolts i revolts, pensava que era això.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. gen. 26, 2010 7:58 pm

[quote user="Albert" post="105737"]Holaaaa,

[quote user="Randy-650" post="105725"]
... la gona lateral del 2CT és més tova que la del BT-020, la qual cosa implica més desgast. :|[/quote]

Aquest tros de goma no penso pas que sigui gaire mes tova en l'un que en l'altre, però si tu ho dius...

:???: :???: :???:[/quote]

Veig que hauré d'anar seguinr aquest fil amb atenció :eyes

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dt. gen. 26, 2010 9:31 pm

Realment estic aprenent molt amb les vostres respostes, com bé dieu un s´ha d´adaptar al ritme que es trobi més a gust quan la carretera està en males condicions, però el diumenge, els pneumàtics no em donaven cap tipus de seguretat.

El primer ensurt i la posterior relliscada de l´Albert, van ser després d´una zona en que haviem pogut apretar una mica, doncs la carretera estava seca, per tant no crec que el tema de temperatures influis massa.

Ja aniré seguint el comportament dels Dunlop que porta el Sharky.

Dwssssss
Imatge Imatge

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. gen. 26, 2010 11:08 pm

Doncs jo diumenge vaig estar a punt d'estampar la Pan contra un mur.

Penseu que l'amortiguació també fa que s'agafi més o menys la moto....i es nota moooolt.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. gen. 27, 2010 2:41 pm

el mes important es que quan monteu els pneumatics,tingueu en conte els codis de velocitat,els codis de pes i el tipus de moto a la que se'l ha de muntar,diferentes motos pero una mateixa mida de pneumatic,potser en tenen un despecific i el que va be en una no va be amb l'altre i aixo pot influir,de la mateixa manera que la suspensio de d'arrere o un mal oli a las barras d'avanteres.
el que en sec potser una costum en moll i veus tots els defectes.
Imatge

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dc. gen. 27, 2010 2:51 pm

[quote user="Kpeps" post="105918"]el mes important es que quan monteu els pneumatics,tingueu en conte els codis de velocitat,els codis de pes i el tipus de moto a la que se'l ha de muntar,diferentes motos pero una mateixa mida de pneumatic,potser en tenen un despecific i el que va be en una no va be amb l'altre i aixo pot influir,de la mateixa manera que la suspensio de d'arrere o un mal oli a las barras d'avanteres.
el que en sec potser una costum en moll i veus tots els defectes.[/quote]

Completament d'acord. pero en el cas dels especifics, si les marques de motocicletes no actualitzen els models homologats es un catxondeo, per exemple a la Pan ara per ara només estan homologats els BT 020 lletra F sino recordo malament, i els Dunlop D220 (descatalogat).... ;)
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

JoanF
Presentats

Entrada Autor: JoanF » dc. gen. 27, 2010 5:07 pm

[quote user="Sharky" post="105923"][quote user="Kpeps" post="105918"]el mes important es que quan monteu els pneumatics,tingueu en conte els codis de velocitat,els codis de pes i el tipus de moto a la que se'l ha de muntar,diferentes motos pero una mateixa mida de pneumatic,potser en tenen un despecific i el que va be en una no va be amb l'altre i aixo pot influir,de la mateixa manera que la suspensio de d'arrere o un mal oli a las barras d'avanteres.

Completament d'acord. pero en el cas dels especifics, si les marques de motocicletes no actualitzen els models homologats es un catxondeo, per exemple a la Pan ara per ara només estan homologats els BT 020 lletra F sino recordo malament, i els Dunlop D220 (descatalogat).... ;)[/quote]
I els Metzeler Z6 i els pilot road, i els BT 021, i els Michelin Macadam.

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dc. gen. 27, 2010 9:37 pm

[quote user="JoanF" post="105934"][quote user="Sharky" post="105923"][quote user="Kpeps" post="105918"]el mes important es que quan monteu els pneumatics,tingueu en conte els codis de velocitat,els codis de pes i el tipus de moto a la que se'l ha de muntar,diferentes motos pero una mateixa mida de pneumatic,potser en tenen un despecific i el que va be en una no va be amb l'altre i aixo pot influir,de la mateixa manera que la suspensio de d'arrere o un mal oli a las barras d'avanteres.

Completament d'acord. pero en el cas dels especifics, si les marques de motocicletes no actualitzen els models homologats es un catxondeo, per exemple a la Pan ara per ara només estan homologats els BT 020 lletra F sino recordo malament, i els Dunlop D220 (descatalogat).... ;)[/quote]
I els Metzeler Z6 i els pilot road, i els BT 021, i els Michelin Macadam.[/quote]

Que jo sapigue no estan homologats per Honda, altre cosa es que es poguin muntar i que vagin be, per exemple els que porto ara tampoc estan homologats per Honda per la Pan en concret.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

JoanF
Presentats

Entrada Autor: JoanF » dc. gen. 27, 2010 9:40 pm

[quote user="Sharky" post="106012"][quote user="JoanF" post="105934"][quote user="Sharky" post="105923"][quote user="Kpeps" post="105918"]el mes important es que quan monteu els pneumatics,tingueu en conte els codis de velocitat,els codis de pes i el tipus de moto a la que se'l ha de muntar,diferentes motos pero una mateixa mida de pneumatic,potser en tenen un despecific i el que va be en una no va be amb l'altre i aixo pot influir,de la mateixa manera que la suspensio de d'arrere o un mal oli a las barras d'avanteres.

I els Metzeler Z6 i els pilot road, i els BT 021, i els Michelin Macadam.[/quote]

Que jo sapigue no estan homologats per Honda, altre cosa es que es poguin muntar i que vagin be, per exemple els que porto ara tampoc estan homologats per Honda per la Pan en concret.[/quote]
Ok, no sabia lo de la homologació.
JoanF l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 27, 2010 9:40 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. gen. 27, 2010 9:46 pm

[quote user="Sharky" post="106012"][quote user="JoanF" post="105934"][quote user="Sharky" post="105923"][quote user="Kpeps" post="105918"]el mes important es que quan monteu els pneumatics,tingueu en conte els codis de velocitat,els codis de pes i el tipus de moto a la que se'l ha de muntar,diferentes motos pero una mateixa mida de pneumatic,potser en tenen un despecific i el que va be en una no va be amb l'altre i aixo pot influir,de la mateixa manera que la suspensio de d'arrere o un mal oli a las barras d'avanteres.

Que jo sapigue no estan homologats per Honda, altre cosa es que es poguin muntar i que vagin be, per exemple els que porto ara tampoc estan homologats per Honda per la Pan en concret.[/quote]

el que esta clar es que com tot, el mon del neumatics va evolucionant i quan surt un model nou las marcas ja no els homologuen,pero si que s'ha de seguir la referencia de codis que es van homologar al seu moment
Imatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. gen. 28, 2010 10:20 am

Encara fan els Macadam???
Ex ...moltes coses

Respon