En Anglaterra una persona estava sent jutjada per assassinat. Havia evidències indiscutibles sobre la culpa de l'imputat, però el cadàver no apareixia. Gairebé al final del seu al·legat oral, l'advocat, temerós que el seu client fos condemnat, va recórrer a un truc:
- "Senyores i senyors del jurat, senyor Jutge, tinc una sorpresa per a tots" -va dir l'advocat, mirant cap al seu rellotge- "Dintre de dos minuts, la persona que aquí es presumeix assassinada, entrarà en la sala d'aquest Tribunal."
Després l'advocat que es va quedar mirant cap a la porta. Els membres del jurat, el jutge, tots ells sorpresos miraven també plens d'ansietat. Van transcórrer dues llargs minuts i gens va succeir. L'advocat, llavors, va finalitzar dient:
- "Realment, vaig dir això i tots vostès van mirar cap a la porta amb l'expectativa de veure a la suposada víctima. Per tant, va quedar clar que tots tenen dubtes en aquest cas, que algú realment hagi estat assassinat. És per això que els prego que considerin al meu client innocent, ja que davant el dubte el mateix ha de ser declarat absolt". (In dubio pro reo).
- Els jurats, visiblement sorpresos, es van retirar per a la decisió final. Alguns minuts després, el jurat va tornar i va pronunciar el seu veredicte: - CULPABLE ! - "Però com?" - va preguntar l'advocat - "Jo vaig veure a tots vostès mirar fixament cap a la porta. És evident que estaven amb dubtes! Com condemnen amb dubte?" I el jutge va aclarir:
- Sí, tots nosaltres mirem cap a la porta, menys el seu client....
MORALITAT: NO SERVEIX DE RES SER UN BON ADVOCAT SI EL CLIENT ÉS UN TOCACOLLONS (gilipollas)
Judici per assassinat
Moderador: Airald
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Judici per assassinat

- Jeppy
- Presentats
- Entrades: 1288
- Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
- Ubicació: Begur
Re: Judici Per Assassinat
Molt bon alegat per part del advocat!!!.
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)
- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
Al acusat, li està bé, per burro
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
[/align]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)

- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7663
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Molt bona aquesta...