Censura Als Fòrums ?

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Censura Als Fòrums ?

Entrada Autor: Ra-mon » dj. març 04, 2010 9:20 pm

Fixeu-vos en aquest fòrum, no deixa de ser curiós que a dia d'avui hi ha:
- 37 usuaris registrats.
- el dia de màxima activitat fou el 29-04-2009 a 2/4 de 5 de la matinada :eyes amb 8 usuaris concurrents.
- però no hi ha cap missatge :eyes :eyes :eyes

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: Censura Als Fòrums ?

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. març 04, 2010 9:29 pm

Els fòrums no son ni poden ser democràtics. Hi han d'haver-hi unes normes de convivència i de respecte a que a vegades (moltes vegades en segons quins fòrums) es trencant. Molta gent confon llibertat amb dir el que vulgui i això no es així. Cada fòrum té un o uns creadors que en son els amos i ells apliquen uns criteris o normes i si algú no les vol respectar es tant lliure d'entrar com de sortir o com els amos del fòrum el facin fora.

No, els fòrums no son democràtics, perquè molta gent emparant-se en l'anonimat o en la distància s'excedeix.

Ves a saber que a passat en el fòrum al que es fa esment, a lo millor l'administrador es va cabrejar i ho va esborrar tot i ningú li pot dir res perquè es a casa seva.

Vssssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 04, 2010 9:31 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dj. març 04, 2010 9:40 pm

[quote user="James Bond" post="110881"]Els fòrums no son ni poden ser democràtics. Hi han d'haver-hi unes normes de convivència i de respecte a que a vegades (moltes vegades en segons quins fòrums) es trencant. Molta gent confon llibertat amb dir el que vulgui i això no es així. Cada fòrum té un o uns creadors que en son els amos i ells apliquen uns criteris o normes i si algú no les vol respectar es tant lliure d'entrar com de sortir o com els amos del fòrum el facin fora.

No, els fòrums no son democràtics, perquè molta gent emparant-se en l'anonimat o en la distància s'excedeix.

Ves a saber que a passat en el fòrum al que es fa esment, a lo millor l'administrador es va cabrejar i ho va esborrar tot i ningú li pot dir res perquè es a casa seva.

Vssssssss
007[/quote]

Je, je, Ramon tens tota la raó en això que dius, cadascú és l'amo de casa seva ;)

Però si es vol acabar amb unes idees i opinions el millor és fer-ho pel broc gros i tallar-ho en sec, és a dir, esborrar tot el lloc i no pas esborrar els missatges i mantenir unes restes que al final encara molesten (osti, amb això que acabo d'escriure encara em podrien titllar de genocida o ves a saber ...).

Lo únic que s'hi guanya és que algú, com jo soara fa una estona, hi he anat a parar de casualitat i fa lleig de veure una cosa buida però que semblaria que hi havia hagut activitat.
Per cert, el lloc en qüestió pertant al govern de Mali (http://www.forum.gov.ml/) :shock:

Ramon_vfr
Presentats
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. març 04, 2010 9:40 pm

Per cert, la Wikipedia diu això sobre la democràcia :

La democràcia és una forma d'organització de grups de persones, la característica predominant és que la titularitat del poder resideix en la totalitat dels seus membres, fent que la presa de decisions respongui a la voluntat col·lectiva dels membres del grup.

En sentit estricte, la democràcia és una forma de govern, d'organització de l'Estat, en la qual les decisions col·lectives són adoptades pel poble mitjançant mecanismes de participació directa o indirecta que li confereixen legitimitat als representants. En sentit ampli, la democràcia és una forma de convivència social en la qual tots els seus habitants són lliures i iguals davant la llei i les relacions socials s'estableixen d'acord a mecanismes contractuals.

En els fòrums, en qualsevol fòrum, la titularitat del poder no resideix en la totalitat dels seus membres ni la presa de decisions respon a la voluntat col·lectiva del membres del grup. Qui mana en qualsevol fòrum, es l'administrador i els moderadors, no els membres o poble. Ergo No es una democràcia.

Vsssssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 04, 2010 9:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dj. març 04, 2010 9:53 pm

Però un fòrum és només la plaça major de la vil·la, el lloc on la gent es troba, xerra i discuteix de qualsevol cosa.
Es pot fer callar (censurar) a algú per alguna raó concreta (tot i que en una democràcia no s'hauria de fer això) però no el que no pot fer una persona (o unes poques) es fer callar (esborrar) a tot un grup de gent que segur que han de tenir disparitat d'opinions i punts de vista que probablement alguns li siguin favorables i tot.

És curiós però els termes fòrum i democràcia els veiem molt junts i en canvi poden estar molt separats ;)

Res, tot això vé a que m'ha estranyat molt veure el foro que abans he esmentat, que semblava que s'acabava de crear i en canvi teniu un històric de membres però cap missatge :(

Ramon_vfr
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. març 04, 2010 9:58 pm

[quote user="Ra-mon" post="110882"]Però si es vol acabar amb unes idees i opinions el millor és fer-ho pel broc gros i tallar-ho en sec, és a dir, esborrar tot el lloc i no pas esborrar els missatges i mantenir unes restes que al final encara molesten (osti, amb això que acabo d'escriure encara em podrien titllar de genocida o ves a saber ...).[/quote]

Com pots comprendre no conec el motiu per el qual no hi ha cap missatge.

No es pot assegurar si el que es varen esborrar son idees o opinions o bajanades i insults, que hi ha de tot en aquests mons de deu. A vegades fa menys mal d'ulls veure-ho tot en blanc que llegir qui sap que. :razz: No ho sabrem ;)

Vssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

Siono1000
Presentats
Entrades: 2575
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dv. març 05, 2010 6:32 pm

[quote user="Ra-mon" post="110884"]Però un fòrum és només la plaça major de la vil·la, el lloc on la gent es troba, xerra i discuteix de qualsevol cosa.
:([/quote]

Jo diria que no és exactament aixis, diria que no és la plaça de la vila sino el menjador de la casa d'algu.
Aquesta persona o persones, et poden fer sentir tant cómode que al final et creus que ets a casa teva, però no, estas a casa d'un altre que segons la seva manera de ser o pensar, posarà uns limits més o menys estrictes i mes o menys restrictius al que és dirà i farà a casa seva.
Dit d'altre manera es un espai privat d'us public en el que, com a tot arreu, hi ha el "dret d'admissió" i un "segurata", mes o menys malcarat, et diu si hi pots entrar...i si pots quedar-t'hi. :cool:
Jo almenys els Foros els entenc aixis, en alguns en sento com a casa, a pocs... ;)

Salut.
Salut i kilómetres

Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Panotxa » dv. març 05, 2010 6:39 pm

Osti tu, això sembla un debat de Ramons...poder que digui la meva. :D

Segons la Wikipedia:

"Un Fòrum a Internet és una eina de comunicació asíncrona en grup, coneguda també com a conferència electrònica. El funcionament és molt semblant al de les llistes de distribució o de correu electrònic, però en aquest cas, per a participar o llegir els missatges emesos per la resta del grup cal que l'usuari estigui connectat al servidor que gestiona el fòrum. Els missatges no es transfereixen directament a l'ordinador de l'usuari, com succeeix amb el correu electrònic, sinó que l'usuari treballa directament en l'aplicació de fòrum, accedint-hi mitjançant una clau d'accés."

La funció fonamental dels fòrums és que permet el debat i l'intercanvi d'opinions entre molts usuaris
, encara que poden tenir altres possibilitats com per exemple servir per presentar-se i preguntar dubtes, facilitar la comunicació entre professors i alumnes en un curs virtual, anunciar canvis en jocs i pàgines web, o acumular enllaços recomanats sobre un tema

Crec que parleu de coses diferents, el que diu en Ra-mon és que és molt estrany que es crei un fòrum en que la finalitat principal és la que hi ha marcada en negreta i després s'esborri sistemàticament el seu contingut.

...i el que parla en Bond es de democràcia, respecte, llibertat... Bond entenc el que vols dir i poder tens raó, però és molt fort dir que en un fòrum aquestes paraules no hi tenen cabuda.

Es un tema complicat i els que hi esteu davant de la nau feu una feina exemplar moderant la tropa, i no crec (vull creure) que aquí aquests mots no hi són.

Salut!

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7663
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. març 05, 2010 7:03 pm

Doncs jo que soc anarquista practicant fins al moll de l'os, crec que si hi hagués prou sentit comú, no caldria ni censurar, ni fer callar, enzillament hauria de ser un intercanvi d'opinions de persones adultes, prou adultes per no necessitar la mama que vigili què es diu o què no es diu, i com es diu.

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dv. març 05, 2010 9:24 pm

Exactament, només és una eina que permet el debat i l'intercanvi d'opinions, això és del què es tracta ... i és el que estem fent ;)

L'nici del meu post anava per que m'ha estranyat molt això de trobar un forum amb ZERO MISSATGES :shock:
Sempre hi ha forums amb pocs missatges, pel que sigui no hi ha clientela, no han quallat, etc. però com a mínim hi ha un missatge inicial del jefe on dona la benvinguda, explica les normes (de casa seva ;) ) i bla, bla, bla, ...
M'ha estranyat molt que hagin esborrat TOT el contingut, a no ser que hagin tingut problemes informàtics i se n'hagi anat tot enlaire: potser feien servir l'antivirus de Microsoft (anomenat Morro) :b9

En quant a la propietat del forum, James Bond, si ja sabem que hi ha uns jefes que tenen un botó (per cert Steelman, algun dia ens l'ensenyaràs u què ? ;) ), que paguen totes les quotes, hi treballen de franc , etc, etc, ... i ha més ens regalen un espai per que hi diguem la nostra, AIXÒ NO TÉ PREU !

En quant a la democràcia, bé, de tant en tant en Randy obren referèndums (bueno, diguem-ne enquestes) ... :b9 :b9 :b9
(ep, anomenats i aludits, de bon rotllo, em sabria greu que algú és prengués malament res) :kiss

Ramon_vfr
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dv. març 05, 2010 10:01 pm

[quote user="Panotxa" post="110989"]...i el que parla en Bond es de democràcia, respecte, llibertat... Bond entenc el que vols dir i poder tens raó, però és molt fort dir que en un fòrum aquestes paraules no hi tenen cabuda.[/quote]

[quote user="Ra-mon" post="111020"]L'nici del meu post anava per que m'ha estranyat molt això de trobar un forum amb ZERO MISSATGES :shock: [/quote]

A veure, per que quedi molt clar, el títol de fil es : CENSURA ALS FÒRUMS ?

Per algun motiu o altra el títol del fil es aquest, i sobre això han anat les meves respostes, he volgut explicar perquè hi ha censura als fòrums.

Respecte, llibertat, hi tant que hi tenen cabuda als fòrums, es mes, estan pensats per això, per debatre amb respecte i llibertat, però quan algú a vegades s'excedeix .........

[quote user="Alucinamaripili" post="110998"]crec que si hi hagués prou sentit comú, no caldria ni censurar, ni fer callar, enzillament hauria de ser un intercanvi d'opinions de persones adultes, prou adultes per no necessitar la mama que vigili què es diu o què no es diu, i com es diu.[/quote]

Alucina, ja saps que el sentit comú es el menys comú de tots els sentits. ;)

Vssssssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 05, 2010 10:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dv. març 05, 2010 10:23 pm

renoi que es complicat tot aixo,menys mal que nomes soc usuari i no pas administrador ni res d'aixo,el que esta clar,es que es necesari que hi hagi unas normas i un control perque si no els forums com algunes democracies es converteixen en un desgabell en el que cadascu pot dir el que vol i de vegades aixo no es bo,perque la convivencia es fa insuportable,jo diria que un forum va guiat i es fa al gust dels moderadors i amb el temps la gent que si posa mes o menys segueix una linea,el que no esta interesat en seguirla no i entra i ja esta,em sembla que aixo es aixi en la majoria de forums siguin del que siguin.
Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 05, 2010 11:32 pm

[quote user="Siono1000" post="110988"]

Jo diria que no és exactament aixis, diria que no és la plaça de la vila sino el menjador de la casa d'algu.
Aquesta persona o persones, et poden fer sentir tant cómode que al final et creus que ets a casa teva, però no, estas a casa d'un altre que segons la seva manera de ser o pensar, posarà uns limits més o menys estrictes i mes o menys restrictius al que és dirà i farà a casa seva.
Dit d'altre manera es un espai privat d'us public en el que, com a tot arreu, hi ha el "dret d'admissió" i un "segurata", mes o menys malcarat, et diu si hi pots entrar...i si pots quedar-t'hi. :cool:
Jo almenys els Foros els entenc aixis, en alguns en sento com a casa, a pocs... ;)

Salut.[/quote]

Molt encertada explicació, si senyor. :D Tú si que en saps. :cerv
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “Cerveseta”