Entrada
Autor: Llagasta » dt. març 23, 2010 9:44 am
Una vegada varem anar 3 Ossa Yankee, acabades de comprar ( debia ser cap el Maig del 1977 la meva era matricula B-BZ ) cap al Paul Ricard a Marseille,a veure el GP de França com que ja haviem tingut avaries de certa gravetat, de nou amb nou, portavem una motxilla a l´esquena que ens anavem passant
cada x Kms. amb recanvi ( un parell de pistons, un cigonyal doble i la clau per desfer ) i alguna campana d´embrague, cables doble de gas i embrague i algunes coses més, per si les mosques.
Varem anar cap el circuit per carreteres nacionals i us puc asegurar que l´espectació que despertaven aquelles Yankees a França era dificil d´explicar, en ma vida m´havia sentit tant observat.
El protocol a seguir ( tots tres ) era el següent: a cada semàfor aixecada de roda en 1-2- i tercera ( si es podia ), èpoques de les i així tot el viatge, 175/180 per carretera i amb picadures constants amb els autoctons,( gendarmerie amb les seves 75/5 i 90/6 RT incloses )
Recordo que pujavem una collada que hi havia abans d arribar al Circuit hi havia una especie de parc d´atraccions que es deia O.K. Corral amb cents de motos aparcades, les passades amunt i avall , per part d´aquells " Fouls espagnols avec ses machines a vibrer " era dáquelles que fan època ( questió de deixar alt el pavelló ) a més a més dos dels tres Yankistes , un havia estat Campió de Espanya de Montanya ( Sr.Pepe Loco ) i un que es diu Conrad , també participant a la copa Yankee.
Doncs com us explicava, aquests motor anaven anclats al xassis mitjantçant uns silentblocks de cautxú, que evitaven que notessis les vibracions ( tipus xassis Featherbed o " lecho de plumas " ) de les Norton Commando 828, però no evitaba que el motor es desplacés visualment uns quant Centimetres a banda i banda a cada pistonada i al ralentí.
Eh ? Messieur, regardez, votre cadre est cassé, voyez comme oscile le moteur !!!!!! ens deien els gabatxos al parar-se al costat en algún semàfor.
C´est normal, ne vous inquitiez pas, c´est pour minimiser un peu leurs vibrations....ça marche l´hi contestava.
i així tota l´estona i tot el vitage de tornada.
inclús us puc dir que a mí personalment un gabatxo em canviaba a pèl la seva Honda CB 900 Bol d´Or per la meva Yankee....allà mateix, intercanvi de papers i cadascú cambiada de parella.
Aquell temps era molt dificil per no dir imposible, tenir una moto japonesa no camuflada amb una altre marca i segur que haguès quedat retinguda a la frontera.
Al tornar recordo que vam fer un troç d´autopista i la resta per nacionals , com sempre a Tope ( com s´anava aquell temps ) doncs era de nit i l´endemà haviem de ser a la feina a les 7 del matí i no era questió de perdre massa el temps.
Penseu els mes joves, que abans fer 500 o 600 Kms. era anar moooooooooooolt lluny i anar a Marseille no estava a l´abast de molta gent , ja no per la questió monètaria, ( recordo que aquell temps la benzina super anava sobre 35 peles, em sembla el litre i els peatges sobre 0,50 cts. de pela el Km i no recordo si l´autopista de Girona acabava a la sortida de Lloret o continuava mes amunt)
Vam sortir de Toulon després de sopar sobre les dotze de la nit i entrava a Sabadell a les 7 en punt, el que aquell temps era una proessa i més tenint en compte que amb aquella moto, s´havia de parar a fotre benzina cada 130 o 140 Kms, amb un consum sobre 9/10 i fins a 14 a 160/170 Kms/h ( sort que portava engràs separat, per què d´oli també gastava Dèu n´hi do !!!! ).
Aixó si, baixant ja notava un soroll a la biel.la dreta i després de treure les culates, efectivament es va haver de fer motor, cosa normal per altre lloc, donat que aquests motors, si s´apretaven una mica duraven 8 o 9000 Kms.sempre amb dos dits a la maneta d´embragatge per si el clavaba....
en bon estat, evidentment arrivar a 12000 Kms. amb un motor d´aquest era ja un èxit.
Bueno, una altre totxo dels meus. :oops: :oops:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 23, 2010 5:05 pm, en total s’ha editat 12 vegades.