Taps Per L'oida
Moderador: Airald
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
Taps Per L'oida
Algú en porta o s'ha plantejat mai portar-ne ?
http://spanish.youth.hear-it.org/page.dsp?page=5426
http://www.healthsystem.virginia.edu/uv ... /noise.cfm
Vssssssssss
007
http://spanish.youth.hear-it.org/page.dsp?page=5426
http://www.healthsystem.virginia.edu/uv ... /noise.cfm
Vssssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

El petit Princep
- Coes
- Presentats
- Entrades: 1158
- Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
- Ubicació: Arenys de Mar
- Contacta:
Re: Taps Per L'oida
tecnicament esta prohibit
:roll:
:roll:
- Laiona
- Presentats
- Entrades: 1076
- Membre des de: dg. gen. 10, 2010 11:10 pm
- Ubicació: Blanes
Ostres! amb lo que agrada escoltar el soroll de la moto. Potser es arriscat per l'oida però, recoi! sentir com sona una moto és de les coses que fan posar la pell de gallina. Perquè de sorolls que segurament no son bons n'escoltem tots cada dia un piló, crec que no vindrà d'aquí si almenys disfrutem de la moto una mica amb un so que entra tant bé a les orelles.
:form WHY DON'T YOU TAKE ANOTHER LITTLE PIECE OF MY HEART :form
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Coes" post="113307"]tecnicament esta prohibit
:roll:[/quote]
Explica això una mica millor..... :shock:
Explica això una mica millor..... :shock:

- Coes
- Presentats
- Contacta:
[quote user="Randy-650" post="113311"][quote user="Coes" post="113307"]tecnicament esta prohibit
Explica això una mica millor..... :shock:[/quote]
tot aparell que, ficulti la oida, radios, mp3 telefons etc. pot ser motiu de sancio, un altre cosa seria conectat a uns altaveus a la moto,
si vas amb bici i portes uns mp3, et poden multar
Explica això una mica millor..... :shock:[/quote]
tot aparell que, ficulti la oida, radios, mp3 telefons etc. pot ser motiu de sancio, un altre cosa seria conectat a uns altaveus a la moto,
si vas amb bici i portes uns mp3, et poden multar
- Molinenc
- Presentats
- Entrades: 921
- Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
- Ubicació: Molins de rei
Quan haig d'anar per autopista durant un bon rato m'els poso. No et quedes sord ni molt menys, però ajuda a no arribar a casa amb el pitu a les orelles.
Si està prohibit tant me fot, sincerament. Ja pagaré la multa. Però el meu oide el vull conservar.
Ara, quan haig d'anar per carretera normal o durant poca estona, no m'els poso.
Si està prohibit tant me fot, sincerament. Ja pagaré la multa. Però el meu oide el vull conservar.
Ara, quan haig d'anar per carretera normal o durant poca estona, no m'els poso.
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
[quote user="AT" post="113324"]Quan haig d'anar per autopista durant un bon rato me'ls poso. No et quedes sord ni molt menys, però ajuda a no arribar a casa amb el pitu a les orelles.
Ara, quan haig d'anar per carretera normal o durant poca estona, no me'ls poso.[/quote]
+1
El que realment a mi em molesta no es pas el motor, sinó la fresa de les turbulències que genera el vent.
Jordi "Prony"
Ara, quan haig d'anar per carretera normal o durant poca estona, no me'ls poso.[/quote]
+1
El que realment a mi em molesta no es pas el motor, sinó la fresa de les turbulències que genera el vent.
Jordi "Prony"
- Willy
- Presentats
- Entrades: 95
- Membre des de: dc. gen. 06, 2010 6:25 pm
- Ubicació: Alt Penedès
Re: Taps Per L'oida :ban :ban
ostres doncs jo en tirades llargues d'autopista o algun dia a l'anar a treballar, conecto el telefon al intercomunicsdor pel bluetooth i vaig escoltant música. La part bona es que si et paren els mossos en treuret el casc no es veu res per que els altaveus estan enganchats a dintre. A no ser que portis el volum a tota pastilla i ho sentin :ban :ban , erò tant fort molesta per circular.
PD.- Els platans se suposa que havien de ser roqueros fent banyes, però no se per que ha sortit així.
PD.- Els platans se suposa que havien de ser roqueros fent banyes, però no se per que ha sortit així.
Willy l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 24, 2010 9:42 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
- Molinenc
- Presentats
Re: Taps Per L'oida :ban :ban
[quote user="Willy" post="113329"]ostres doncs jo en tirades llargues d'autopista o algun dia a l'anar a treballar, conecto el telefon al intercomunicsdor pel bluetooth i vaig escoltant música. La part bona es que si et paren els mossosa en treuret el casc no es veu res per que els altaveus estan enganchats a dintre. A no ser que portis el volum a tota pastilla i ho sentin :ban :ban :ban , erò tant fort molesta per circular.[/quote]
i ara una pregunta tonta....si et para la poli, t'has de treure el casc?
Mai m'han parat, ni en cotxe ni en moto, i no se ni que et diuen ni demanen... :lol:
i ara una pregunta tonta....si et para la poli, t'has de treure el casc?
Mai m'han parat, ni en cotxe ni en moto, i no se ni que et diuen ni demanen... :lol:
- Molinenc
- Presentats
[quote user="prony" post="113327"][quote user="AT" post="113324"]Quan haig d'anar per autopista durant un bon rato me'ls poso. No et quedes sord ni molt menys, però ajuda a no arribar a casa amb el pitu a les orelles.
+1
Jordi "Prony"[/quote]
Exacte, a mi el soroll de l'escape no em molesta, gairabe ni el sento, a mi em molesta el soroll del aire.
+1
Jordi "Prony"[/quote]
Exacte, a mi el soroll de l'escape no em molesta, gairabe ni el sento, a mi em molesta el soroll del aire.
- Geroni
- Presentats
- Entrades: 3203
- Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
- Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira
Suposo que aquestes dades de soroll deuen variar molt depenen del tipus de moto.Si ho mires a una custom potser si que donará aquests decibels pero una moto actual de turisme,no crec que faici tant soroll com diuen. :roll:
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.
- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
No sé si per anar en moto, però els qui compartiràn habitació a Ginebra, potser que s'ho plantegin, no ?
:lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
[/align]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)

- Coes
- Presentats
- Contacta:
tecnicament lo que esta prohibit es dificulatar la oida amb algo directa , per poder sentir claxon, bombers, ambulancias, crec que la sancio comporta perdua de punts :(
altaveus al casc no estic tan segur
altaveus al casc no estic tan segur
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
Bones!!!
Sempre he estat una mica negat en dur-los, però una vegada tornant de Madrid sense intencions de parar ho vaig provar i la veritat és que, en una ruta lleugerament curta o amb parades prou sovint no caldria, però en tirades llargues en vies ràpides s'agraeix portar-los... aquell "zumbido" que es queda una bona estona ja no hi és.
Legal o no legal, crec que funcionen.
Fins aviat!
Sempre he estat una mica negat en dur-los, però una vegada tornant de Madrid sense intencions de parar ho vaig provar i la veritat és que, en una ruta lleugerament curta o amb parades prou sovint no caldria, però en tirades llargues en vies ràpides s'agraeix portar-los... aquell "zumbido" que es queda una bona estona ja no hi és.
Legal o no legal, crec que funcionen.
Fins aviat!

- Silvestre Tornassol
- Presentats
- Entrades: 129
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 4:57 pm
- Ubicació: Barcelona
Com ja s'ha dit, portar taps no està pas prohibit... No es tracta de cap 'aparell', com és obvi. S'amorteix el soroll, però no s'hi interfereix amb altres sons com amb els dispositius electrònics a què ens referíem. Jo sempre porto taps en els viatges llargs. Depenent de la combinació tipus de casc-tipus de moto-velocitat-meteorologia-temps de conducció, poden fer més o menys servei, o convertir-se en imprescindibles.
Pel que fa a treure's el casc en presència de la policia, doncs no hi ha millor consell que ser assenyat. On cal més precaució és al passar les fronteres, on sempre és recomanable treure's les ulleres de sol (per allò de facilitar la identificació al funcionari de torn), o el casc sencer, si ens ho demanen, això si es tracta de duanes de pas ràpid. Altrament, ja és qüestió de practicitat i comoditat, esclar...
Pel que fa a treure's el casc en presència de la policia, doncs no hi ha millor consell que ser assenyat. On cal més precaució és al passar les fronteres, on sempre és recomanable treure's les ulleres de sol (per allò de facilitar la identificació al funcionari de torn), o el casc sencer, si ens ho demanen, això si es tracta de duanes de pas ràpid. Altrament, ja és qüestió de practicitat i comoditat, esclar...
BMW R 1200 C Montauk
- JoanF
- Presentats
- Entrades: 4333
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
- Ubicació: Lleida
Jo crec, que amb un bon casc (considero que el meu ho és) com el schubert C3 i la Pan que quant toques temes autopasta i autovies, li pujes la pantalla, no cal taps a les orelles.
;)
;)
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Coes" post="113338"]tecnicament lo que esta prohibit es dificulatar la oida amb algo directa , per poder sentir claxon, bombers, ambulancias, crec que la sancio comporta perdua de punts :(
altaveus al casc no estic tan segur[/quote]
Doncs jo tinc entès que el què està prohibit és portar auriculars a la moto (encara que estiguin integrats dins el casc). O sigui, portar una font externa de musica a la oïda. Però tapar-te la oïda NO està prohibit.
Imagina que treuen un casc super-aïllat del vent i del soroll, i un cop t'el fiques no se sent absolutament res. El prohibiran? :roll:
P.D: Tafanejant per internet he trobat això: :roll:
Hay gente que durante sus viajes por autopistas y vías de gran capacidad suele utilizar tapones de material poroso para atenuar el ruido producido por el motor y el viento, y así evitar molestias en los oídos cuando se detiene el coche. Algunos utilizan hasta orejeras. El caso es que el uso mientras conducimos de cualquier tipo de protección auditiva es ilegal y nos pueden multar por ello.
El Reglamento General de la Circulación en su artículo diecisiete exige al conductor de un vehículo o automóvil estar en todo momento en condiciones de controlarlo. Asimismo, en el artículo dieciocho, le obliga a mantener atención permanente a la conducción con el fin de garantizar su propia seguridad y la del resto de usuarios de la vía por la que circula.
Por otro lado, el Reglamento General de Conductores en su artículo cuarenta y tres, que regula las pruebas de aptitud para conseguir una autorización administrativa para conducir, señala que todo conductor de vehículo de motor o ciclomotores debe poseer y conservar en todo momento, para conducir con seguridad, las aptitudes psicofísicas y conocimientos necesarios, habilidades, aptitudes y comportamientos que le permitan, entre otros fines, manejar de forma adecuada el vehículo y sus mandos para no comprometer la seguridad vial.
Como la utilización de tapones para los oídos resta capacidad auditiva y hace imposible la audición de sonidos exteriores necesarios para discernir situaciones de peligro originadas por la circulación y, consecuentemente, poder reaccionar realizando la maniobra adecuada al darse dicha situación, podemos concluir que su uso puede perjudicar la seguridad vial y que podríamos ser sancionados con una multa.
altaveus al casc no estic tan segur[/quote]
Doncs jo tinc entès que el què està prohibit és portar auriculars a la moto (encara que estiguin integrats dins el casc). O sigui, portar una font externa de musica a la oïda. Però tapar-te la oïda NO està prohibit.
Imagina que treuen un casc super-aïllat del vent i del soroll, i un cop t'el fiques no se sent absolutament res. El prohibiran? :roll:
P.D: Tafanejant per internet he trobat això: :roll:
Hay gente que durante sus viajes por autopistas y vías de gran capacidad suele utilizar tapones de material poroso para atenuar el ruido producido por el motor y el viento, y así evitar molestias en los oídos cuando se detiene el coche. Algunos utilizan hasta orejeras. El caso es que el uso mientras conducimos de cualquier tipo de protección auditiva es ilegal y nos pueden multar por ello.
El Reglamento General de la Circulación en su artículo diecisiete exige al conductor de un vehículo o automóvil estar en todo momento en condiciones de controlarlo. Asimismo, en el artículo dieciocho, le obliga a mantener atención permanente a la conducción con el fin de garantizar su propia seguridad y la del resto de usuarios de la vía por la que circula.
Por otro lado, el Reglamento General de Conductores en su artículo cuarenta y tres, que regula las pruebas de aptitud para conseguir una autorización administrativa para conducir, señala que todo conductor de vehículo de motor o ciclomotores debe poseer y conservar en todo momento, para conducir con seguridad, las aptitudes psicofísicas y conocimientos necesarios, habilidades, aptitudes y comportamientos que le permitan, entre otros fines, manejar de forma adecuada el vehículo y sus mandos para no comprometer la seguridad vial.
Como la utilización de tapones para los oídos resta capacidad auditiva y hace imposible la audición de sonidos exteriores necesarios para discernir situaciones de peligro originadas por la circulación y, consecuentemente, poder reaccionar realizando la maniobra adecuada al darse dicha situación, podemos concluir que su uso puede perjudicar la seguridad vial y que podríamos ser sancionados con una multa.

- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
[quote user="Randy-650" post="113379"]
Como la utilización de tapones para los oídos resta capacidad auditiva y hace imposible la audición de sonidos exteriores necesarios para discernir.......... [/i][/color][/quote]
Bon dia,
Aquesta afirmació es del tot errònia. Per impossibilitar la audició de sons, hauria de dir "inhibe el sentido del oído" en lloc de "resta capacidad auditiva". Suposo que ho haurà escrit algun "Comité de Sábios" dels que tan sovintegen per l'Administració.
Estic d'acord en que la nostra capacitat auditiva disminueix substancialment però mai fins el punt de poder sentir els sorolls exteriors. Si fos així, seria el primer en desaconsellar-los.
Salut,
Jordi "Prony"
Como la utilización de tapones para los oídos resta capacidad auditiva y hace imposible la audición de sonidos exteriores necesarios para discernir.......... [/i][/color][/quote]
Bon dia,
Aquesta afirmació es del tot errònia. Per impossibilitar la audició de sons, hauria de dir "inhibe el sentido del oído" en lloc de "resta capacidad auditiva". Suposo que ho haurà escrit algun "Comité de Sábios" dels que tan sovintegen per l'Administració.
Estic d'acord en que la nostra capacitat auditiva disminueix substancialment però mai fins el punt de poder sentir els sorolls exteriors. Si fos així, seria el primer en desaconsellar-los.
Salut,
Jordi "Prony"
- Sharky
- Presentats
- Entrades: 2535
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
- Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"
Mirant i re-mirant, to el que dieu encara no se si es legal o no portar-los, ja siguin els taps o intercomunicadors amb altaveus integrats al casc.
Crec que deixa molt a l'interpretació que es vulgui donar i per tant, si algun mosso o agent de la "emereterikar" molt escrupulos ens vol multar ho pot fer no?
Salut.
Crec que deixa molt a l'interpretació que es vulgui donar i per tant, si algun mosso o agent de la "emereterikar" molt escrupulos ens vol multar ho pot fer no?
Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
Cal copiar TOT l'enllaç enganxar-lo a la barra del navegador
http://translate.googleusercontent.com/ ... vmUja_umyQ
http://translate.googleusercontent.com/ ... ZtHPGW1bxA
Vsssssss
007
http://translate.googleusercontent.com/ ... vmUja_umyQ
http://translate.googleusercontent.com/ ... ZtHPGW1bxA
Vsssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 25, 2010 8:53 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

El petit Princep

El petit Princep