Ruta Per La Rioja.

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Jordi Runer
Presentats
Entrades: 153
Membre des de: ds. maig 02, 2009 2:00 pm
Ubicació: Alt Empordà

Ruta Per La Rioja.

Entrada Autor: Jordi Runer » dc. març 31, 2010 7:17 pm

Hola que tal.

M'agradaria compartir amb vosaltres l'última escapada que he realitzat.
Ara que he tingut uns dies lliures he aprofitat per perdre'm per terres de La Rioja fent petites incursions per Navarra i Àlaba.

En total han estat cinc dies que els he repartit de la següent manera;
El primer lògicament ha estat l'aproximació, vaig anar directe fins Alfaro on vaig poder comprovar in situ la major colònia de cigonya blanca urbana, ubicades a la Basílica de Sant Miquel, es calcula que hi ha entre 600 i 700. La Basílica no vaig poder visitar-la ia que des de fa uns anys que l'estan reformant per dins, però segons em van dir per a l'any que ve ha d'estar acabada.

Imatge

Després cap a Calahorra on estaven preparant l'Mercafòrum que es realitzava aquest cap de setmana.

Imatge

Següent destinació Lodosa per visitar les seves cases-cova.
Com anava bé de temps vaig decidir endinsar-me en Navarra i realitzar part del Camí de Santiago (ainss que records).
Estella, el monestir d'Iratxe (amb la seva font del vi al celler del costat), Los Arcos, Torres del Río i Viana.

Imatge
Imatge

I per a l'allotjament que llavors ja era massa tard.

El dia següent el vaig dedicar a realitzar la Ruta dels Monestirs: primera parada Navarrete, després cap a San Millán de la Cogolla per visitar el monestir de Yuso, aquí és on es van escriure les primeres paraules del Castellà i Basc.

Imatge
Imatge

Següent destí el monestir cistercenc femení de Cañas.
Després em vaig dirigir a la població de Ezcaray ja a la tarda vaig anar cap a Santo Domingo de la Calzada, i Nájera. Per acabar finalment a Logronyo.

El tercer dia va ser dedicat en la seva totalitat a la Ruta del Vi.
Però abans d'arribar a la zona em vaig desviar cap a Laguardia un poble medieval emmurallat i vaig anar a buscar el port de Herrera per entrar a Àlaba, la carretera està de pena, en molt mal estat i sense manteniment.
Com tenia reserva per visitar el celler i museu de la cultura del vi Dinastia Vivanco a Briones cap allà que vaig anar. Quin complex turístic s'han muntat, això sí, cal reconèixer que val la pena.

Imatge

I a seguir fent kilòmetres per la zona; Haro, Cenicero, Elciego, Fuenmayor ... (en aquesta zona aixeques una pedra i et trobes un celler).

El següent dia el vaig dedicar bàsicament a gaudir de la moto per la zona més muntanyosa, les serres de Cebollera i de La Demanda.
Visitant el Canó del Riu Leza, Los Cameros, La Venta de Piqueras, Las Viniegras i el santuari de Valvanera on es troba la patrona de la Rioja, i finalment a donar-me una volta per Logronyo que hi ha molt a veure.

Imatge

Com anècdota, dir que vaig veure un grup de voltors voletejant bastant baix, així que vaig parar una mica lluny d'ells i vaig anar acostant-me molt a poc a poc gairebé reptant i vaig aconseguir arribar a uns 30 metres, no es van ni immutar, això si, quan vaig intentar acostar-me més llavors sí que es van anar.

I finalment l'últim dia, molt al meu pesar, recollir els estris i de tornada cap a casa.

Espero que ens us hagueu avorrit molt llegint tot això.
Si tot i així voleu veure més fotos

http://picasaweb.google.com/Runerworld/RutaPorLaRioja #

Una salutació.

Imatge
Salut i bones rutes

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Re: Ruta Per La Rioja.

Entrada Autor: Sagal » dc. març 31, 2010 7:52 pm

Una bona crònica i molt bones fotos, a mi principalment aquesta penúltima del riu i el poble és de postal.
Gràcies per deixar-nos gaudir de la teva ruta.
ImatgeImatge

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. març 31, 2010 9:10 pm

gracies per compartir el viatge , la cronica i les fotos,molt macas.
Imatge

Willy
Presentats
Entrades: 95
Membre des de: dc. gen. 06, 2010 6:25 pm
Ubicació: Alt Penedès

Entrada Autor: Willy » dc. març 31, 2010 9:17 pm

mot xula les fotos, una bona ruta.
La zona d'on hi ha els boltors fa molt bona pinta i la quarta foto que has posat aquí età molt be un claustre amb vinyes! ho haurem d'importar cap al Penedes.
Les fotos de l'expenedor d'espelmes i el Lokal de juventud son molt originals!!!
gràcies per compartir les fotos.
V'sss
Willy l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 31, 2010 9:20 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. març 31, 2010 9:34 pm

Quines fotos més guapes, i la zona és una de les meves preferides.

Merci per compartir-ho.

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. març 31, 2010 10:08 pm

Conec una mica la zona i el veure les fotos m'han fet enrecordar dels viatges fets allà.

Mercès per posar-ho al fòrum ;)

Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dc. març 31, 2010 10:22 pm

Gracies per compartir el teu viatge amb nosaltres
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dj. abr. 01, 2010 5:25 am

M´ha encantat llegir la crónique.

Moltes gracies per compartir-la :kiss

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dj. abr. 01, 2010 8:08 am

Es una zona que no conec gaire, i que gràcies a la teva cronica, tinc ganes de coneixer.

Gràcies per compartir-la. Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dj. abr. 01, 2010 10:47 am

Jordi,
Gracies per compartir.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Terracota
Presentats
Entrades: 799
Membre des de: dl. maig 21, 2007 7:27 pm
Ubicació: Castellar del Valles

Entrada Autor: Terracota » dg. abr. 04, 2010 9:40 am

Ostres jo he estat 4 dies a la Rioja (enllaunat) i vaig dormir a Briones a la teva foto (suposo feta des de les bodegues Vivanco) surt la casa on vaig dormir. No se si vas anar de tapeo a Haro. Però val la pena anar-hi i beure zurra que nomes en fan per setmana santa.
“Ní neart go cur le chéile”.
(proverbi irlandes: no hi ha força sense unitat)

Jordi Runer
Presentats
Entrades: 153
Membre des de: ds. maig 02, 2009 2:00 pm
Ubicació: Alt Empordà

Entrada Autor: Jordi Runer » dg. abr. 04, 2010 10:34 am

[quote user="Terracota" post="114387"]Ostres jo he estat 4 dies a la Rioja (enllaunat) i vaig dormir a Briones a la teva foto (suposo feta des de les bodegues Vivanco) surt la casa on vaig dormir. No se si vas anar de tapeo a Haro. Però val la pena anar-hi i beure zurra que nomes en fan per setmana santa.[/quote]

En efecte, la foto està feta desde la bodega Vivanco (per cert una visita molt recomenable).
Si que vaig anar-hi a Haro, el que passa es que al sortir de la bodega vaig anar a visitar Briones i vaig fer una mica de tapeo al bar aquell de la plaça.
A Haro vaig donar una volteta per la zona de La Herradura on també vaig picar alguna cosa, el que no sabia i ningú em va dir va ser això de la Zurra, llastima.

Una salutació.
Salut i bones rutes

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”