Ja Soc Membre De Linux!!! Que Deu M'agafi Confessat!!!

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Ja Soc Membre De Linux!!! Que Deu M'agafi Confessat!!!

Entrada Autor: Prony » dl. abr. 05, 2010 12:08 am

Hola a tots,

Dir-vos que he aprofitat aquests dies de festa per migrar a Linux mitjançant Ubuntu 9.10. Primeres impressions??? Doncs que no em pensava que hi hagés espai per a tantes novetats en un disc dur!!! Estic un xic atabalat i tinc la impressió de que tot el que he aprés de windows no es pas aplicable. Tot es nou!!!!

També veig que la comunitat d'usuaris es molt especialitzada tot i que, a l'igual que en el cas dels mòbils o els GPS's, hi ha centenars de frikis als quals els hi fas una pregunta senzilla i l'únic que aconsegueixen es confondre't encara mes. Sembla que facin una competició per veure qui te mes coneixements.

Perquè he migrat???

Perquè ja n'estic fins els ous de problemes i entrebancs alhora d'actualitzar el Windows.
Perquè odio la merda del registre de Windows.
Perquè m'han assegurat que no hi ha espai per virus i d'altres porqueries.
Perquè m'han dit que es mes estable.
Perquè l'únic programa que utilitzo i no es compatible, es l'AutoCad 2000 i disposo d'una solució.
Perquè ja fa anys que faig servir el Firefox i el Thunderbird, els quals considero infinitament superiors als seus homònims de Microsoft.
Perquè ja n'estic fart de veure com es cola tota mena de porqueria a les aplicacions de Microsoft.
Per donar una oportunitat i protagonisme a tots el joves estudinats els quals, de manera altruista, posen a la meva disposició un conjunt d'aplicacions gratuïtes per tal d'ajudar-me a treballar amb el PC.
Per poder canviar el que vulgui, quan ho vulgui i com ho vulgui.
Per incrementar el pes de sistemes alternatius i de codi obert i reduir el pes de Microsoft.

Ara be, haig de ser conscient de que la millor ajuda serà la que em proporcionarà un bon llibre sobre Ubuntu i que, quan comenci a utilitzar el PC per treballar segur que tindré alguna enrabiada per falta de coneixements.

No tinc cap intenció de tornar a Microsoft, cosa que consideraria un pas enrere però voldria deixar clara la meva gratitud cap a Microsoft i Bill Gates. Estic segur que sense ells el mon encara giraria però seria d'un altra forma. Crec que si estic aquí, assegut i escrivint-vos aquest missatge es, en part, gràcies a ells.

Si algú de vosaltres te qualsevol suggeriment respecte com començar amb Linux, l'hi estaré molt agraït.

Jordi "Prony"

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7663
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Ja Soc Membre De Linux!!! Que Deu M'agafi Confessat!!!

Entrada Autor: Alucinamaripili » dl. abr. 05, 2010 1:13 pm

Trobo que com aventura està molt bé, com a dret a pataleta també; però pel cantó pràctic de les aplicacions....has fet un pas enrrera i les enrabiades seran constants si treballes amb autocad i programes amb els que passis d'un sistema operatiu a l'altre.

De tota manera, amb aquest tema t'aconsellarà molt bé en Ra-mon.

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dl. abr. 05, 2010 5:03 pm

Jordi, si Us plau, no m'acolloneixis que ja prou cagadet estic!!!! Segur que vaig enrera??? Tal com et comento, les uniques aplicacions que faig servir son l'Open Office, el Mozilla, el Thunderbird i l'Autocad en la seva versió que "menys pesa".

En la pila d'hores que porto trastejant tan sols experimento problemes amb les carpetes de correus del Thunderbird. Cada vegada que engego el PC les carpetes desapareixen tot i tenir-ho ben configurat. Pot ser un Bug???

Per cert, encara haig de veure si el Tyre disposa de versió en Linux. Ara mateix ho miro.

Jordi "Prony"

Prony
Presentats

Re: Ja Soc Membre De Linux!!! TORNO A WINDOWS

Entrada Autor: Prony » dt. abr. 06, 2010 8:18 pm

Be,

Després d'ahevr-hi dedicat un mint d'hores plenes d'ilusió i autoconvenciment he arribat a la comclussió de que el Linux encara es troba en estat enbrionàri. Potser esta molt be per jugar una estoneta i tenir noves sensacions però la dificultat per executar tasques ben senzilles, la inestabilitat en mols dels seus processos i la absoluta incompatibilitat amb aplicacions Windows son arguments prou importants com per no jugar-se-la n l'àmbit de treball.

Estic convençut de que en pocs anys serà una opció viable (i de be segur, de pagament) però actualment es un pas enrera (Com be diu l'Alucina).

Al menys he experimentat uns dies i m'he estalviat la compra d'un llibre.

En resum: Per jugar una estoneta, OK
Per coses serioses, NO

Jordi "Prony"

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Ja Soc Membre De Linux!!! TORNO A WINDOWS

Entrada Autor: Ra-mon » dc. abr. 07, 2010 9:47 pm

[quote user="prony" post="114597"]Be,

Després d'ahevr-hi dedicat un mint d'hores plenes d'ilusió i autoconvenciment he arribat a la comclussió de que el Linux encara es troba en estat enbrionàri. Potser esta molt be per jugar una estoneta i tenir noves sensacions però la dificultat per executar tasques ben senzilles, la inestabilitat en mols dels seus processos i la absoluta incompatibilitat amb aplicacions Windows son arguments prou importants com per no jugar-se-la n l'àmbit de treball.

Estic convençut de que en pocs anys serà una opció viable (i de be segur, de pagament) però actualment es un pas enrera (Com be diu l'Alucina).

Al menys he experimentat uns dies i m'he estalviat la compra d'un llibre.

En resum: Per jugar una estoneta, OK
Per coses serioses, NO

Jordi "Prony"[/quote]

Jordi, no estic gent d'acord amb el que dius:
«en estat embrionari», ni pensar-hi, ara mateix la majoria de distribucions de Linux estan prou provades i lliures de bugs com per treballar-hi sense por.
A casa fa uns tres anys que ho tenim tot (3 pc's) amb Ubuntu. Vam patir una mica al començament, sobretot per acostumar-nos-hi però ara és molt més estable que no pas Windows.
Es més, si es detecta algun problema de seguretat en poques hores hi haurà disponible un pedaç, en windows em sembla que triguen forá més a arreglar el problema :tremolant

Fa mig any que em va petar la placa base del meu pc, vaig aconseguir una torre que ja té més de 5 anys, li vaig endollar el disc de la màquina petada, engegar i funcionar com un avió, fes-ho amb Windows a veure què passa ;)

GNU/Linux es molt més segur que no pas un Windows, no es penja tant (si algun procés es penja el pots matar i reiniciar molt fàcilment sense comprometre l'estabilitat del sistema)

Hi ha una gran comunitat al darrera, llistes de correu, forums (en català !), que t'ajuden quan tens algun problema (he observat que la gent ajuda molt més que no pas en Windows).

«la dificultat per executar tasques ben senzilles»: justament és molt més fàcil que no pas el Windows, en que t'has encallat ?
El funcionament és molt més fàcil, quan t'acostumes a entrar algunes comandes en mode terminal es va molt i molt més ràpid.

«absoluta incompatibilitat amb aplicacions Windows», és que el Windows és absolutament compatible amb les aplicacions Linux ? ;) , em sembla que no :cool:
Hi ha programes emuladors, tipus «wine» que et deixen engegar un programa windows des de linux, tot i que segons com estigui desenvolupat el programa pot ser més o menys complicat.

Al principi vas una mica perdut per que estem mal acostumats amb el Windows, no trobes el C: enlloc, etc. però al final t'adones que TOT és molt més lògic, p.ex. si vols copiar TOTES les teves dades i configuracions dels programes instalats en el teu perfil només cal copiar «/home/elteuusuari»

Resumint: jo no cambiaré el meu Ubuntu per una altra cosa, vaja en tot cas per una altra distribució de GNU/Linux però no pas per un «hasefroch» :D

Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Entrada Autor: Minino » dc. abr. 07, 2010 10:17 pm

Jo sóc una mica llapis i paper ........ I si no és per linux que el va posar el nano.
a la finestreta estaria tot el dia veient passar (linux i menys problemes)
¿Sóc tot el contrari a un pirata infomàtica ......?
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dj. abr. 08, 2010 4:21 pm

Suposo que em vaig atabalar massa aviat, es cert que per qualsevol cosa es troba solució ràpida, desinteressada i entesa. Tal com dic, la comunitat Linux sembla molt mes preparada que la comunitat Windows ara be, jo, que soc dels que van aprendre informàtica quan ni tan sols existien els ratolins (vaig començar amb MS-DOS 3.11) m'he trobat amb problemes alhora de treballar amb documents word, especialment pel que fa als gràfics com una simple marca d'aigua (on es la configuració del "cap/peu" de pàgina??) Hi han vegades que m'ha sortit pantalles de macros inexistents que m'han obligat a matar el procés des del terminal. He experimentat molts problemes amb l'integritat de les carpetes de Thunderbird. Una vegada instal.lat, configurat i reconfigurat mil vegades el Winme, m'ha estat impossible executar el TYRE sense que fes "patapum". Vaig contactar amb l'holandés que el va crear (una bellíssima persona) i em va dir que no tenia prevista una versió per MAC o Linux perquè no sabia com programar-la. També he experimentat problemes amb els diccionaris, els quals no em deixa desinstal·lar.

Crec que es una eina molt bona però ni disposo de temps per aprendre-me'l ni paciència per superar els entrebancs inicials i crec que els milions d'opcions, add-ons i recursos a disposició em superen.

Per culpa de la meva merda de treball em passo massa hores davant del PC i fins aquesta tarda no he estat capaç de regularitzar la situació al nivells operatius previs a llençar-me a l'aventura.

No dubto en absolut que es una plataforma esplèndida i molt superior a la merda del Windows però abans va l'obligació que la devoció. Quan tingui temps, ja ho intentaré en qualsevol altre PC però no en el meu.

D'aquí uns anys en parlarem.

Salut,

Jordi "Prony"

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dj. abr. 08, 2010 5:41 pm

Jordi, el que has de fer és agafar una maquinota que no facis servir, li poses Ubuntu i vas remenant i provant coses sense la por de que no funcioni o et carreguis coses.

A final d'abril sortira una nova versió, la 10.04 LTS, de nom Lucid Lynx.
Treuen dues versions cada any però de tant en tant treun una LTS (long term service) en que s'assegura disponibiltat de pedaços durant varis anys.

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dj. abr. 08, 2010 7:55 pm

Es el que tinc intenció de fer. El problema es que, com la majoria d'homes, no tenim espera. Quan vaig provar el "Live CD" vaig pensar "Ostres, que guai!!!!" i, sense pensar-m'ho dues vegades vaig migrar. La propera vegada, en lloc de prémer "Enter" em posaré el dit a un altre lloc. El mes greu es que soc d'aquells que mai fan una instal.lació "completa" de cap programa perquè se que el 70 % del que s'instal·laria seria simplement deixalles.

Un gran problema amb el que m'he trobat es que sempre tinc un disc dur de "respaldo" que és on hi faig les còpies de seguretat (també les faig setmanalment en un CD). Ara resulta que aquest segon disc dur, tot i no haver-lo tocat per res mentre estava a Linux, no el puc llegir des de DOS o Windows. Sort de tenir les còpies de seguretat.

Una recomanació a tothom, no sigueu "burros" i feu còpies de seguretat setmanals al menys a dos suports diferents (Pendrive i CD).

Merci per tot

Jordi "Prony"

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7663
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dj. abr. 08, 2010 8:22 pm

[quote user="prony" post="114748"] fins aquesta tarda no he estat capaç de regularitzar la situació al nivells operatius previs a llençar-me a l'aventura.[/quote]

I perquè no m'has vingut a veure amb la màquina?

Mira que ets capdesuro, eh?

Respon

Torna a “Cerveseta”