SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. maig 05, 2010 7:30 pm

Aquest dissabte sortirem amb en VicBo a fer molts revolts, i aprofitarem per retrobar-nos amb un país molt estimat per nosaltres.

Si algú ens vol acompanyar ja ho sap, només cal que ho digui

Ara prepararem la ruta, horaris etc.

Us deixo una informació d'on anirem :

Anirem a un país tempestuós, cataclismàtic, d’una violència geològica impressionant. Les vinyes endeguen i construeixen les parts planes del terreny, però no aconsegueixen crear un ordre en els aiguavessants. El vi que produeixen es de grau i molt útil per a les borratxeres, però es que la geologia del paratge ja ho sembla, una borratxera, una força interna, desordenada i puixant que sotragueja la terra, una força de colors sumptuosos, d’exsudació densa, de tumefaccions i d’inflors agitades, de pols fort. Es un país cantellut.


EDITO : Descobert ja qui va escriure aquestes línies, ho posarem mes complert


La comarca té dos elements d'unificació: un element geològic, en primer terme. Al Priorat de Scala Dei, sobretot, domina el primari, format per les pissarres de fàcil descomposició, que al país es diu llicorella. És damunt aquesta pissarra on arrela admirablement la famosa vinya prioratina, que produeix uns vins d'una graduació impressionant. Tothom sap que la graduació normal del vi del Priorat és de 17, 18 i 19 graus. M'asseguren, però, en el rodal, que el vi de la comarca ha arribat a vorejar els 24 graus, graduació que em sembla gegantina. En una comarca que produeix uns líquids semblants, el perill més urgent és que, a algun amic, se li acudeixi d'oferir-vos una ampolla en nom del patriotisme local, que és un sentiment difícil de manejar. Aleshores esteu completament perdut, perquè, qui resisteix una ofensiva semblant? L'única solució és de presentar-s'hi amb una úlcera ocasional al duodè i fer el melindrós i tocat i posat. Altrament, per poca hospitalitat que es produeixi, us en aneu a la fonda fent esses i més mort que viu.

-¿Hi ha cap diferència -pregunto sobre el terreny- entre el vi del Priorat de Scala Dei i el del Priorat allargat?

-A Falset i a Capçanes -em responen- es produeixen vins de graduació semblant a la dels pobles de Scala Dei, però els primers no tenen la propensió al ranci excepcional que s'escau en els de Torroja, Porrera, Gratallops, etc.

També les vinyes de les terres que foren dels monjos de Sant Pere de Roda estan plantades sobre pissarres, que a l'Empordà anomenen llécols. Però entre les pissarres del Priorat i les de les extremitats pirinenques hi ha algunes diferències. Les nostres són més fosques, plúmbies, d'un to general de color bastant uniforme, i quan toca el sol semblen segregar com una bava de cargol que dilueix la llum i tot ho desfibra. Les pissarres del Priorat tenen molt més color: al costat del to negre, d'una qualitat de quitrà, lluent, apareixen els tons ferruginosos, rovellats i brillants, càlids, i això produeix una mescla de sang en procés de coagulació. La pissarra és, certament, fosca i tendeix al color de xocolata del país, però té, a més, tons vermellosos, que de vegades arriben al groguenc. Produïda la pissarra pirinenca per un terreny molt trencat, crec que la del Priorat la guanya en aquest aspecte. El país m'ha semblat tempestuós, cataclismàtic, d'una violència geològica impressionant. Les vinyes endeguen i construeixen les parts planes del terreny, però no acosengueixen crear un ordre en els aiguavessants. El vi que produeixen es de grau i molt útil per a les borratxeres, però es que la geologia del paratge ja ho sembla, una borratxera, una força interna, desordenada i puixant que sotragueja la terra, una força de colors sumptuosos, d’exsudació densa, de tumefaccions i d’inflors agitades, de pols fort. Es un país cantellut.

La història del Priorat és molt llarga i complexa. Si la llegiu, us convenceu que l'esdeveniment més gros pel qual ha passat aquesta terra no fou ni la Reconquesta, ni les lluites entre els senyors, ni les guerres de Joan II, dels Àustries, dels Borbons i dels carlins. El fet més sensacional que s'ha produït al Priorat ha estat la fil·loxera. La fil.loxera destruí la riquesa vinícola del país i produí una despoblació tremenda. Restà ben poca gent a la comarca. Sobretot els pobles del Priorat històric passaren d'un notori benestar a la misèria més grossa. La gent emigrà al nord de Catalunya o a França. La fil·loxera introduí aleshores el conreu de l'avellaner i de l'ametller i féu avançar la zona d'olivera i els terrenys del blat. Però aquests conreus són, certament, una mica pobres. En realitat, fins que es produí la reacció i la vinya fou replantada, la comarca continuà vivint una gran misèria. El pagès del Priorat donà la impressió d'una admirable tenacitat i d'una gran energia.

Josep Pla i Casadevall - 1.961


Vssssssssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 06, 2010 8:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. maig 05, 2010 7:30 pm

Be, prepararem la ruta com si fos una ruta de veritat, farem tots els protocols de trobada, d'horari, de sortida etc.....

HORA DE SORTIDA:
9:30 am (qui vulgui esmorzar que vingui abans)

LLOC DE SORTIDA: Reus
Es facil de trobar, es el poligon AgroReus. Venint per la T11 (N420) hi ha una sortida de l´autovia que ja posa AGROREUS
Imatge
Imatge

Hi ha una gasolinera (OMPLIU TOTS ELS DIPOSITS)
I mes a munt (100m) hi ha un bar/restaurant que es diu ALAMEDA

Coordenades:
N 41º09.143
E 1º05.061'


RUTA :

Reus
Vilaplana
La Mussara
Arboli
Pantà de Siurana
Scala Dei
La Morera de Montsant
Siurana
Porrera
Cabacés
Margalef
Vilanova de Prades
Mont-Ral
Alcover


Imatge


AVÍS : per fer aquesta ruta amb tranquil·litat potser caldrà prendre alguna biodramina :b9 :b9 :b9 :b9
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 06, 2010 8:13 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Llagasta » dc. maig 05, 2010 7:59 pm

Aixó sona cap al Priorat i Terra Alta
Imatge

Avatar de l’usuari
Jeppy
Presentats
Entrades: 1288
Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
Ubicació: Begur

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Jeppy » dc. maig 05, 2010 8:17 pm

Sembla un texte de Josep Pla. I sona com si fos la Catalunya nord....
Jeppy l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 05, 2010 8:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. maig 05, 2010 8:19 pm

Es d'en Pla :lol: :lol: :lol:
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Randy-650 » dc. maig 05, 2010 8:28 pm

I al final la gent emigrà al nord de Catalunya o a França. La fil·loxera introduí aleshores el conreu de l'avellaner i de l'ametller i féu avançar la zona d'olivera i els terrenys del blat. Però aquests conreus són, certament, una mica pobres. En realitat, fins que es produí la reacció i la vinya fou replantada, la comarca continuà vivint una gran misèria. :eyes
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. maig 05, 2010 8:40 pm

SI SENYORS, ES EL PRIORAT !!
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Bolero
Presentats
Entrades: 596
Membre des de: ds. març 28, 2009 6:36 am
Ubicació: Torroella de Montgri

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Bolero » dj. maig 06, 2010 6:21 am

No ho dscarto!!
Segueixo el fil!!
Bona terra, la nostra!!!! :birracat

VicBo
Presentats
Entrades: 130
Membre des de: ds. ago. 29, 2009 8:35 pm

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: VicBo » dj. maig 06, 2010 3:07 pm

Sembla que farà bon temps i no plourà.

Hummmmmmmmmmmmmmmmmmmm, perfecte, perfecte!!!!

Avatar de l’usuari
Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Panotxa » dj. maig 06, 2010 3:38 pm

Ep nois, que vagi be la ruta al Priorat, conec un bon lloc a Gratallops per dinar, si us va be segons la ruta ja direu.

Salut! ;)

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Ra-mon » dj. maig 06, 2010 6:06 pm

[quote user="VicBo" post="118681"]Sembla que farà bon temps i no plourà.

Hummmmmmmmmmmmmmmmmmmm, perfecte, perfecte!!!!
[/quote]

Ui, ui, anant amb en James Bond, ... últimament quan trea la VFR plovia, recordeu ?

James, encara t'empaita la pluja o ja las posat a ratlla ? :b9 :b9 :b9
De fet, fa uns dies que cada dia plou i no crec que cada surtis en moto, o si ?

Que disfruteu molt fent revolts !

Avatar de l’usuari
Feisser
Presentats
Entrades: 898
Membre des de: dv. abr. 18, 2008 6:33 am
Ubicació: Hospitalet de Llobregat

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Feisser » dj. maig 06, 2010 7:36 pm

On quedem? on esmorzem? per a on baixeu? en fa l'efecte que després d'aquesta caura un joc de gomas nou :roll:

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. maig 06, 2010 7:55 pm

[quote user="Ra-mon" post="118707"]Ui, ui, anant amb en James Bond, ... últimament quan trea la VFR plovia, recordeu ?

James, encara t'empaita la pluja o ja las posat a ratlla ? :b9 :b9 :b9
De fet, fa uns dies que cada dia plou i no crec que cada surtis en moto, o si ?
[/quote]

La tinc netíssima, el cap de setmana passat els meus nebots la van deixar neta com una patena. Per no treure-la del garatge com que plovia cada dia, no he pogut canviar de cotxe i he tingut d'anar amb el mateix de la setmana passada.

A veure si aquest dissabte es trenca la maledicció :D :D

Vsssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. maig 06, 2010 8:08 pm

Ja he posat la ruta i l'horari, ara cal veure on es pot dinar...... i si hi ha alguna farmàcia de guàrdia per comprar biodraminas :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vsssssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 06, 2010 8:09 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Eva » dj. maig 06, 2010 8:16 pm

Dissabte ..... treballo, treballo i treballo.
Que os divertiu molt i dediqueu-nos alguna corbe al currants ;) .

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. maig 06, 2010 8:27 pm

[quote user="Mareta" post="118721"]Dissabte ..... treballo, treballo i treballo.
Que os divertiu molt i dediqueu-nos alguna corbe al currants ;) .[/quote]

No ho dubtis ni un moment de que ho farem :kiss :kiss
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. maig 06, 2010 8:28 pm

Editat els post d'inici
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. maig 06, 2010 9:13 pm

[quote user="Panotxa" post="118689"]Ep nois, que vagi be la ruta al Priorat, conec un bon lloc a Gratallops per dinar, si us va be segons la ruta ja direu.

Salut! ;)[/quote]

Gràcies Panotxa !!

Per dinar a Gratallops serà un pel d'hora, segurament mirarem de fer-ho a Mont-Ral
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: PEPI600 » dj. maig 06, 2010 9:16 pm

Nois que us passeu molt bé, també em toca treballar :???: :???: :???:
´

Per cert molt bones corves !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Hijpanitat
Presentats
Entrades: 348
Membre des de: dt. oct. 23, 2007 1:39 pm

Re: SORTIDA PER EL DISSABTE 8 DE MAIG

Entrada Autor: Hijpanitat » dj. maig 06, 2010 9:20 pm

[quote user="PEPI600" post="118733"]Nois que us passeu molt bé, també em toca treballar :???: :???: :???:
´

Per cert molt bones corves !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]

Pep !!!


Saps que les bones corves son una de les debilitats d'en Bond :D :D :D


-


-


-


-


Imatge
Hijpanitat l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 06, 2010 9:20 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Hijpanitat, SCI
Nosaltres només venem aire

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”