Aquesta es la meva GS. El motiu que estigui amb les rodes desmuntades es un simple canvi de neumàtics.
En aquesta ocasió he decidit desmuntar les rodes jo mateix a casa i estalviar-me d’aquesta manera 30,00 Euros, es el descompte que em fan el taller on em canvien els neumàtics si els porto solament les rodes. Això es molt fàcil d’entendre, si demanem una factura detallada del canvi de neumàtics veurem com es van sumant els conceptes, el preu del neumàtic, desmuntatge i muntatge del neumàtic, la vàlvula nova, l’equilibrat, desmuntatge i muntatge de la roda, i l’Iva. Dons aquest penúltim apartat es el que m’estalvio si els porto les rodes desmuntades de la moto, 15,00 Euros del desmuntatge i muntatge per cada roda.
Desmuntar i muntar les rodes a una moto no te cap secret i menys a la GS ja que en la roda del darrera es tan senzill com canviar la roda a un cotxe i la del davant tan fàcil com desmuntar les pinces de fre i desenroscar l’eix.
Aquestes son les eines que he fet servir.
Aquestes les peces desmuntades.
Aquest es el desgast dels retens sobre l’eix i el casquillo. Començaven a anar una mica secs, ara ja estat solucionat amb una mica mes del greix recomanat.
Els par d’apriete del diferents cargols i el greix recomanat.
Ah!!. El desgast dels neumàtics que es el que ens porta a tot això.
Així que si algú es vol animar a desmuntar les rodes de la seva moto que no s’espanti, es ben senzill.
PD,
Com podreu veure, un desgast molt irregular.
S'haurien pogut apurar una mica mes??.
Despres d'un parell de sustos amb aquestos neumatics tan irregularment gastats jo ja no he volgut fer la prova.