La durada dels pneumàtics

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

La durada dels pneumàtics

Entrada Autor: Albert » dt. maig 25, 2010 1:30 pm

Holaaaa,

Ja m’ho han comentat diferents usuaris, que amb la mateixa moto i utilitzant els mateixos pneumàtics, la durada sembla que s’ha escurçat força. Normalment sempre fem tots els mateixos tipus de recorreguts, pel que no val a dir que un joc l’he gastat per ciutat i un altre per carreteres de muntanya, que podria ser una explicació.

Per documentar-ho una mica he buscat les dades dels meus canvis de pneumàtics, i aquí us les presento. Només he buscat els jocs de Bridgestone BT 020, que son els que he utilitzat mes sovint.

18.000 km. de maig 2004 a juliol 2005. Eren els originals i vaig fer gaire ruta aquell any.
21.500 km. de octubre 2005 a juliol 2006
17.700 km. de novembre 2007 a juliol 2008
15.500 km. de juliol 2008 a novembre 2008
13.000 km. de novembre 2008 a abril 2009
11.200 km. d’abril 2009 a juliol 2009
7.600 km. de juliol 2009 a desembre 2009
5.900 km. el del davant i 10.000 km. el del darrera des de desembre 2009. Es la primera vegada que no canvio el joc complert.

Veient aquestes dades es quan començo a pensar que, en aquest cas Bridgestone, potser ens està enredant una mica.

- Estan fabricant els mateixos pneumàtics amb gomes mes toves? Segons sembla ja fa temps que el BT020 el fabriquen amb el que anomenen doble compost, però jo no he notat pas cap increment d’adherència significatiu en revolts, i si be es veritat que normalment se’m moren tots per les bandes laterals, també es cert que a la banda central no li ha quedat mai gaire vida.

- Han reduït la qualitat de fabricació i de les gomes, mentre ens augmenten els preus? Es una probabilitat. Algun company m’ha dit que abans no anava tant ràpid com ara en revolts, però això es un punt relatiu, doncs amb 46 anys que tenia al principi penso que poc puc haver progressat amb el meu “pilotatge” i, d’altre banda, actualment tampoc es pot dir que sempre surti a “fer revolts a ritme”. En canvi, el dos últims pneumàtics del davant que muntat d’aquesta marca a baixa velocitat sembla que siguin boteruts!!

Com ho veieu vosaltres??

:enfadat :enfadat :enfadat
Sort,

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Re: La Durada Dels Pneumàtics

Entrada Autor: Gearbox » dt. maig 25, 2010 3:28 pm

Jo, a la K75 hi porto els Bridgestone Battlax BT45, i amb 6000 o 7000 km ja m'els he polit.

Val a dir que gairebé sempre anem dues places a la moto.

El que vaig experimentar, en el darrer canvi de pneumàtics, és que el del darrera amb 500 km es va degradar de cop. Jo m'els vaig mirant tot sovint i va passar de tenir un bon dibuix (potser un 35 o 40%) a quedar-se pelat en no més de 500 Km. :???:

Ho he comentat al lloc on canvio les rodes i m'han dit que no és gens normal. Inclús han enviat la coberta a al casa, per veure que hi diuen.

Si en se res més ja ho comentaré.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. maig 25, 2010 3:53 pm

A mi els últims m'han durat 3 mesos, els vaig posar a Javalambre i vam arribar amb els fil-ferros diumenge passat. :enfadat :enfadat

Ja no sé què posar a la Pan, que no es fongui amb 3.000 Qms, com aquests últims.

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dt. maig 25, 2010 4:16 pm

[quote user="Alucinamaripili" post="121134"]A mi els últims m'han durat 3 mesos, els vaig posar a Javalambre i vam arribar amb els fil-ferros diumenge passat. :enfadat :enfadat

Ja no sé què posar a la Pan, que no es fongui amb 3.000 Qms, com aquests últims.[/quote]

Quins neumatics duies?
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Frank
Presentats
Entrades: 2259
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Frank » dt. maig 25, 2010 4:44 pm

Albert, cada vegada et duren menys.
La meva Deau, porta també els BT-020; en prendré nota per poder explicar la meva experiència.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.

Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
Imatge[/align]

Alucinamaripili
Presentats

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. maig 25, 2010 4:50 pm

Jo duia els BT021

Imatge

Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Entrada Autor: Javihospitalet » dt. maig 25, 2010 4:59 pm

Se esta hablando muy bien de la Bridgestone BATTLAX BT-023 dicen que es un neumatico creado para las grandes GT

Link a BT-023

Cristina
Presentats
Entrades: 1857
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
Ubicació: Vilabella (Alt Camp)

Entrada Autor: Cristina » dt. maig 25, 2010 8:57 pm

.
Doncs havent llegit el que diu l’Albert i havent vist els meus pneumàtics, ara no sé que fer.

Jo porto els BT 21, el de darrera 12000 km i el de davant 9500, pensava que només havia de canviar el de darrera però havent-los mirat bé, he vist que el de davant té un desgast “raro” i la goma està com a “erosionada”, com si s´anés a desfer.

La intenció era tornar a posar els BT 21 però potser em decanto pels Pilot Road 2, meditaré fins divendres al migdia :roll: :roll:

Ufff! També em toca canviar els 4 del cotxe.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: La durada dels pneumàtics

Entrada Autor: Steelman » dt. maig 25, 2010 9:00 pm

A mi tambe em duren menys i ara corro menys que abans, amb el que m´haurien de durar mes.
A mes de que duren menys es gasten de formes rares que abans no em passava

Igual la crisi afecta als pneumatics

Pitjors components al mateix preu (el fabricant li costa menys cada roda)
Es gasten abans (el fabricant li has comprat dos rodes en el temps que abans una)
Ex ...moltes coses

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dt. maig 25, 2010 10:09 pm

el que trobo molt extrany es una diferencia tan gran de kilometratge,uns 21500 i altres 7500 ??aqui tens un problema de compostos es clar,si em dius 2000-3000 km,encara,pero tants no te ni cap ni peus .
Imatge

Sidru
Presentats
Entrades: 490
Membre des de: dl. set. 21, 2009 10:10 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Sidru » dt. maig 25, 2010 10:21 pm

Albert ..... quina burrada de Kms amb un joc!!!!!
Segurament el tema compostos s'ha anat a la baixa, fan servir molt material reciclat. De totes maneres en el teu cas potser hauriem de revisar el tema suspensions .......
Siau trempat!!!!

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. maig 25, 2010 10:22 pm

Jo vaig comprar la Pan a mitjans d'octubre amb 35.000 qms, portava uns Pilot Road2 CT i com que m'anaven bé no he canviat i he continuat amb el mateix.
Als 41.000 he canviat la del darrera.
Als 44.000 la del davant.
Als 49.000 la del darrera un altre cop, o sigui que hi he fet 8.000 qms, tenia els laterals ben gastats i el centre encara hagués pogut fer una bona tirada.

Abans amb la K75 havia provat una mica de tot: Metzeler ME i Lasertec, Dunlop GT501, Michelin Macadam50 i tots em duraven més o menys el mateix, uns 8-10.000 la del darrera.

Ho anirem estudiant ;)

Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Entrada Autor: Minino » dt. maig 25, 2010 10:27 pm

com més vell és el pneumatic menys es gasta, mireu la matrícula de data de fabricació.
15000 km del darrere 2 º 12000 km i aquest últim no crec que arribi a 10.000 km els 152 TW a Brig
davanter 24.000 km TW 101
el proper sera BW 502 que la tinc ja a casa
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Alucinamaripili
Presentats

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. maig 26, 2010 11:12 pm

Després de meditar i de mil trucades a tothom (disculpeu la taladrada) m'he decidit a provar els metzeller z6

Imatge
Alucinamaripili l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 26, 2010 11:12 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. maig 27, 2010 7:38 am

Crec que has fet una bona eleccio Jordi,amb la Deauville ,ara que m`ho has fet mirar ,al de derrere l`he fet 31.000 Qm i 25.000 Qm i al devant 24.000 i 27.000 Qm ,els dos cops que els he dut,per mí donan molt bon resultat. Un cop els vaig canviar els dos a l`hora i l`altre per separat,pero pot coincidir amb una sortida de viatge o qualsevol cosa especial.
ImatgeImatgeImatge

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dj. maig 27, 2010 8:13 am

[quote user="Alucinamaripili" post="121391"]Després de meditar i de mil trucades a tothom (disculpeu la taladrada) m'he decidit a provar els metzeller z6
[/quote]

Son els que porto a la 1200RT, i he notat que del davant no és tan estable com els Bridgestone que porto a la K75. Gira moltíssim... massa, diria jo (es clar que la moto també hi deu influir, però no crec que la K75 sigui més estable de xassís i suspensions que la 1200RT).

Això et permet tombar desseguida, i passar d'una banda a l'altre molt ràpid, però per contra li costa més mantenir la línia recta. Amb la K75 puc deixar una ma del manillar a mitja corba i la moto continua per la traçada. Si ho faig amb la 1200RT, al deixar la ma, la moto tanca més el viratge.

No se... potser mi haig d'acostumar. És la impressió que ne tret amb uns 500 Km de rodatge.

Ja em diras si també notes aquest efecte amb la Pan.
Gearbox l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 27, 2010 8:15 am, en total s’ha editat 1 vegada.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Alucinamaripili
Presentats

Entrada Autor: Alucinamaripili » dj. maig 27, 2010 9:13 am

A veure què tal surten, ja posaré les impresions.

Haig de dir, però, que jo no soc gaire fi, i potser les meves impresions no serveixin a tothom. Quan portes una moto que amb la dona i jo, pesa 500 Quilos i ets un pèl bruto fent revolts....passa el que passa. :oops:

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dj. maig 27, 2010 9:36 am

[quote user="Alucinamaripili" post="121437"]A veure què tal surten, ja posaré les impresions.

Haig de dir, però, que jo no soc gaire fi, i potser les meves impresions no serveixin a tothom. Quan portes una moto que amb la dona i jo, pesa 500 Quilos i ets un pèl bruto fent revolts....passa el que passa. :oops:[/quote]

despres d'anar llegint els fils que poseu amb el tema pneumatics de la Pan,he comentat l'asunto amb un entes en pneumatics,el que m'ha dit es que realment aquesta moto es molt delicada ja que la confuguracio del Xasis ,el pes,la distanci entre eixos i l'entrega de potencia amb el cardan la fan molt peculiar,el concell que m'ha donat:
MAS VALE NO HACER INVENTOS NI PROBAR NADA NUEVO,LOS Z6 NO SON MALOS NEUMATICOS,PERO SI LLEVA LOS BT 020 QUE SIGA CON LOS BT 020,DIXIT.
Imatge

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dj. maig 27, 2010 11:39 am

[quote user="Kpeps" post="121441"][quote user="Alucinamaripili" post="121437"]A veure què tal surten, ja posaré les impresions.

Haig de dir, però, que jo no soc gaire fi, i potser les meves impresions no serveixin a tothom. Quan portes una moto que amb la dona i jo, pesa 500 Quilos i ets un pèl bruto fent revolts....passa el que passa. :oops:[/quote]

despres d'anar llegint els fils que poseu amb el tema pneumatics de la Pan,he comentat l'asunto amb un entes en pneumatics,el que m'ha dit es que realment aquesta moto es molt delicada ja que la confuguracio del Xasis ,el pes,la distanci entre eixos i l'entrega de potencia amb el cardan la fan molt peculiar,el concell que m'ha donat:
MAS VALE NO HACER INVENTOS NI PROBAR NADA NUEVO,LOS Z6 NO SON MALOS NEUMATICOS,PERO SI LLEVA LOS BT 020 QUE SIGA CON LOS BT 020,DIXIT.[/quote]

Jo també he batallat molt amb el tema dels neumatics de la Pan, i la conclusió era que la gran majoria aconsellaba muntar els BT-020, que a més son els que estan homologats per Honda, pero aquests ultims semblan dificils de trobar, els BT-021 els desaconsellaban totalment per la Pan, en canvi a mi en la Deauville van tenir un comportament correcte.

L'ultim canvi vaig posar els Dunlop Roadsmart davant i darrera, ja que també hem van aconsellar canviar sempre els dos neumatics, porto uns 3000 Km, encare fan bona pinta, aquests neumatics trobo que van mes bé en mullat que en sec, las sensacions del neumatic del davant son estranyes, perque tot i que no m'ha donat cap avis, sembla com si flotes i no acabes de trobar el feeling.

El proxim canvi dependrá de la duració dels Dunlop, o bé probaré els BT-023.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Alucinamaripili
Presentats

Entrada Autor: Alucinamaripili » dj. maig 27, 2010 1:23 pm

Doncs segons tinc entès, els BT020 que són els d'origen, van molt bé per a fer carretera i autopista, però per fer molts revolts i apretar-la una mica amb el pes que foto jo (la meva dona no tant), necessito gomes fortes dels cantons; sembla que els Metzeller ho són.

Ja aniré informant, sembla ser que dissabte tindré el del darrera i aniré probant.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”