Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
Moderador: Airald
- Canopus
- Presentats
- Entrades: 63
- Membre des de: ds. gen. 23, 2010 9:34 pm
- Ubicació: Selva
Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
Cronica d'un viatge a Dakar
Dons ja han passat uns quants dies però penso que encara soc a temps de compartir amb vosaltres una bona aventura en moto.
Aquest viatge el varem fer tres companys moteros al Gener de 2009. i aqui teniu una crónica i fotos.
Com que el cap sempre em "barrina" ja feia temps que volia fer una bona tirada en moto... o sigui un bon viatge...
Finalment , amb l'excusa de la cursa alternativa al Dakar africá , o sigui l'Africa Race , vaig començar a planejar el viatge. Lloret - Dakar - Lloret , recorregut aproximat : 9000 Kms.¡¡
Per aquest viatge comptava amb dos "Complices" en Rafel i l'Agusti. companys incondicionals en moltes de les rutes que he fet. Les nostres "armes" : trio de BMW's , 2 R1200GS i una 1150 RT.
La nostra idea , per limitacions de temps etc. era baixar directes a Dakar per poder arribar a temps al mític Llac Rosa per veure la darrera etapa del Ral.li. Vaig planificar una petita volta de 5 dies per la costa i l'interior del Senegal i un parell de dies de descans... Després tornada pel mateix camí capa casa...
Papers , visats , Gps , mapes , preparacions de darrera hora i gaaasss ¡¡¡¡
Les motos :
BMW R1200 GS amb 30.000 Km.BMW R1200GS amb 70.000 Km. i BMW R1150RT amb 50.000 Km.
Aqui teniu un resum de les etapes
Dia 1 : Diumenge,04 de Gener : Lloret – Almeria , autopista Total etapa : 900 kms. Pluja a partir d’Alacant i pluja intensa a partir de Múrcia. Agafem el ferry nocturn Almeria – Melilla.
Dia 2 : Dilluns,05 de Gener : Melilla – Marrakesh. Pluja , mal temps , fred. Carreteres amb pèssimes condicions. Arribem a Marrakesh cansats ,molls … i plens de fang… Total etapa : 806 kms.
Dia 3 : Dimarts,06 de Gener ; Marrakesh – Boujdour. Encara mal temps , pluja. però millorant. Enfrontament amb la poli marroquina que ens col•loca una multa per pasar una continua i unaltra per excés de velocitat (40 Eur. Cada una) Total etapa : 1063 kms.
Dia 4 : Dimecres, 07 de Gener… Boujdour – Nouackchott (Mauritania) Aixó ja va de debó. Ja fa bon temps i més calor .Etapa ja plenament africana amb ritme molt ràpid. Tot i aixó per pasar la frontera ens “putejen “ 3 hores i ens aixequen uns quants €€€ Arribem a la capital de Mauritania ja de nit i mooolt cansats. Total etapa : 1103 kms.
Dia 5 : Dijous,08 de Gener : Nouackchott – Sant Louis (Senegal) Etapa curta en kms però durissima en el pas de la frontera (la famosa frontera a Rosso ,una de les més corruptes ) . Total etapa : 301 kms.
Dia 6 : Divendres,09 de Gener : Saint Louis – Dakar Total etapa : 266 km. El matí el dediquem a visitar Saint Louis i a la tarda ja fem els darrers kms per arribar al nostre objectiu : Dakar. Senegal es un caos de circulació…. L’etapa encara que curta es converteix en una successió d’incidents… animals a la carretera , conductors bojos… camions espatllats i parats al darrere d’una rasant , forats enormes a l’asfalt. (Ens va saltar una maleta en un profund forat a la carretera) Etc…
Dia 7 : Dissabte,10 de Gener : Dia de descans a Dakar… Fem el turista i visitem la capital i l’illa de Goreè. (Patrimoni de l’ humanitat)
Dia 8 : Diumenge,11 de Gener. : Al matí anem amb taxi cap al llac Rosa , on assistim a l’arribada de l’Africa Race. Tot i lo poc important de l’ inscripció hi ha força ambient … A la tarda agafem novament les motos per endinsar-nos a l’interior del país,per arribar a Kaolack … Total etapa : 223 km.
Dia 9 : Dilluns,12 de Gener. : Kaolack – M’Bour Total etapa : 186 km. Fem una bona volta per carreteres de segon ordre en el delta del riu Saloum. Encara que en el mapa les carreteres surten com asfaltades , ràpidament l’asfalt desapareix i es converteixen en pistes… el paisatge , espectacular…
Dia 10 : Dimarts,13 de Gener. : Novament dia de descans a les platges de M’Bour…i visites amb taxi de les poblacions veïnes
Dia 11 : Dimecres,14 de Gener : Dia de tornada a Dakar. Total etapa : 85 km. ... si però 2 hores de camí. L’entrada a Dakar és un col.lapse etern de cotxes , sempre hi han embussos i la contaminació ès bestial …
Dia 12 : Dijous,15 de Gener : Iniciem el retorn cap a casa… Dakar – Nouackchott Total etapa : 575 km. Passem la temible frontera a Rosso amb menys problemes dels previstos tot i que els intents d’extorsió es repeteixen.
Dia 13 : Divendres,16 de Gener : Nouackchott (Mauritania) Dakhla (Marroc) Total etapa : 875 km. El pas de la frontera unaltra vegada es fa etern entre paperassa i la lentitud dels funcionaris… Nombrosos controls militars encara alenteixen més la marxa. Trobem moltíssim vent que mou gran quantitat de sorra del desert i n’emplena la carretera.
Dia 14 : Dissabte,17 de Gener : Dakhla - Tiznit Total etapa : 1.100 km. Tot i que inicialment el pla era arribar a Agadir , el fort vent i el fet de que trobem benzineres que no tenen “súper” i ens obliguen a rodar a ritme lent per tal de rebaixar el consum i augmentar l’autonomia , ens van retrassant. Finalment , ja de nit , una carretera infernal , fa que decidim parar abans d’hora.. tot i això l’etapa ja es de 1100 km. ¡¡
Dia 15 : Diumenge,18 de Gener : Tiznit – Erfoud. Total etapa : 700 km. Fa un dia molt bo i decidim passar per l’atlas (en principi teníem temor per el possible mal temps i neu habituals en aquesta zona) El nostre objectiu del dia era anar a fer nit al hotel Erg Chergui d’Erfoud. Etapa divertida , amb poc transit i carreteres ja més revirades. Paisatge espectacular i ritme molt ràpid..Per primera vegada , arribem a una hora raonable a l’hotel...
Dia 16 : Dilluns,19 de Gener. Erfoud – Tanger Total etapa : 800 km. Decidim finalment agafar en sentit contrari el ferry que anava ple a l’anada i que ens estalvia els 900 km. de tornada a casa per autopista Etapa d’alta muntanya , divertida i amb paisatges impressionants. Molt fred i neu als vorals de les carreteres. Bon ritme , però al final quan faltaven 60 km. per arribar a Tànger comença a ploure intensament i entrem al ferry xops...
Dia 17: Dimarts,20 de Gener. Total etapa : 0 km. Ahir finalment el Ferry , que va ple a vessar de marroquins , va sortir amb 8 hores de retard ¡¡¡ per tant arribarem a Bcn el dimecres al matí ¡¡¡
Dia 18 : Dimecres,18 de Gener. Final del viatge... Barcelona Lloret Total etapa : 80 km. Finalment desembarquem amb 10 hores de retard i fem els darrers km. Per arribar a casa…
Cal dir que les tres motos , 2 R1200 GS i una 1150 RT varen funcionar perfectes.
Com a preparació es varen fer les intervencions que segueixen: (GS)
Pneumatics Metzeler Tourance dav/dar.
Protector far original BMW
Protector radiador oli Touratech
Barres protecció cilindre Touratech
Protecció amb vinil de les parts de carrosseria més exposades a l’acció de la sorra… (Això es va mostrar molt efectiu…)
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pd6 ... %20002.jpg[/img]
Aqui teniu la GS esperant pacientment el moment de la sortida
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pd6 ... %20021.jpg[/img]
La moto lligada al Ferry que va d'Almeria a Nador.
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QPt ... C05970.JPG[/img]
En la baixada encara dins a Espanya , ja varem trobar força pluja i varem arribar a Almeria ben xops. Pero va esser pitjor al Marroc... la pluja en un pais africá provoca molts problemes i l'estat de les carreteres al nostre pas era pèssim. Aqui es veu la moto de l'Agus que cuasi canvia de color...
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pd7 ... %20034.jpg[/img]
Una parada per recuperar forces amb els inevitables "kebabs" en un restaurant de carretera al Marroc...
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QPu ... %20023.jpg[/img]
Al Marroc aja ens varen "empaperar" 40 Eur. per saltarnos una continua... no cal dir que mentre el Poli. escrivia , els marroquins infringien el codi de circulació sencer davant els nostres nassos...
Després varem tenir diversos incidents per culpa de l'excés de velocitat. A tots els pobles la Policia disposa de les famoses pistoles làser per mesurar la velocitat... alguna vegada entre excuses i explicacions ens en varem sortir sense pagar i d'altres tornem-hi àmb la multa (cada vegada 400 Dh. :40 Eur.clavada ¡)
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pd8 ... %20039.jpg[/img]
Una parada en ruta per dinar... a mida que anavem baixant cap al sud , el temps anava millorant i tot i esser encara al mes de Gener , ja es començava a notar una temperatura més càlida
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PfI ... %20041.jpg[/img]
Aquí les motos "dormint" a les portes d'un hotel a Boujdour
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PfJ ... %20047.jpg[/img]
Aqui ja al Sahara occidental , la benzina es subvencionada per el govern del Marroc... les instal.lacions cada vegada més "bàsiques" i ja no tenen benzina "sense plom" o sigui que ...adeu catalitzador...
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PfK ... %20056.jpg[/img]
Unaltra precaria instalació de benzinera. Acostumen a no tenir corrent electric i només posen en marxa el grup electrògen si tenen clients. Un perill si el grup no arrenca. Les benzineres están en aquesta zona molt espaiades i s'han de calular bé els respotatges per tal de no fer curt. (Nosaltres portavem uns petits bidons addicionals per si un cas...)
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PfJ ... %20062.jpg[/img]
Un cop a Mauritania , el tema dels repostatges es complica encara més. Les poques benzineres que hi ha , moltes vegades només tenen gasoil , ja que la majoria de vehicles funcionen amb aquest combustible.. La benzina "de garrafa" i a preu abusiu , 2 eur. el litre.
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QPz ... %20049.jpg[/img]
Mauritania ès un dels paisos més pobres del món. Aquesta "carnisseria" dona idea de les condicions d'higiene que gasten en aquelles contrades...
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QP0 ... %20062.jpg[/img]
La frontera Mauritania - Senegal per Rosso ès un focus de corrupció. la divisió entre ambdós paissos la fa el riu senegal i cal agafar un "Bac" (ferry) per passar a l'altra banda. Aqui surto en una durissima discusió anti-extorsió amb un miltiar mauritá i els seus còmplices.
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-P18 ... C05987.JPG[/img]
Continuen les "negociacions". Ja es veu a la foto que el militar corrupte no está precisament content... no s'en va sortir i es va quedar sense "la mordida"
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PgU ... %20067.jpg[/img]
Un cop passada la frontera , després de 7 hores de paperassa i intents d'extorsió de tota mena aquesta ès la primera imatge de Senegal , un dels carrers principals de Rosso.
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PgV ... %20076.jpg[/img]
Finalment i després de diverses emocions fortes a la carretera , arribem a Saint Louis... La circulació a Senegal ès un caos i els vehicles estás en un estat lamentable igual que les carreteres... aqui a l'Hotel de la Poste. famós perqué Antoine de Saint Exupery n'era client en l'epoca del pioners de l'aviació que portaven el correu aeri entre França i Senegal
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PgW ... %20088.jpg[/img]
Després de 4000 kms. ens haviem guanyat un premi ¡¡¡ una cerveseta ben freda (i molt bona) , La FLAG ès la cervesa més famosa de Senegal...
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Phw ... %20090.jpg[/img]
I una mica de menjar... no ?
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Phx ... %20103.jpg[/img]
Unaltra imatge de l'Hotel de la Poste amb les motos descansant al davant.
[img align=left]http://lh4.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Plt ... %20148.jpg[/img]
Amb el pà i la senyera anem fent camí cap a Dakar.
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Phu ... %20152.jpg[/img]
Aqui davant d'un "baobab" d'un tamany important. La calor apretaba de valent i a mida que ens acostabem a dakar la circulació era més intensa
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QP5 ... C06065.JPG[/img]
Finalment aconseguim el nostre objectiu , arribada de l'Africa Race al llac Rosa. Cal dir que per ser la primera vegada que es disputaba hi havia una inscripció força bona , amb pilots que no volien un Dakar a l'Argentina i d'altres que varen saber aprofitar l'oportunitat de fer un "Dakar" amb uns costos molt més baixos...
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Plu ... %20230.jpg[/img]
Aqui , l'arribada del guanyador en motos, J.L. Pellicer amb una BMW G450X (Aqui es veu com va "amb escolta" i es que segons ens va confessar en els darrers kms. de l'etapa la moto es va parar misteriosament i per la poca distancia fins a l'arribada , va preferir que el remolquessin i no buscar l'avaria)
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Plu ... %20250.jpg[/img]
Tipic transport local
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QP6 ... C00656.JPG[/img]
Aqui veiem els camions Berliet , (encara son nombrosos al Senegal ) Com ès habitual al pais un cop han passat la ITV carreguen el mínim per no malmetre les suspensions... es a dir ... tot el contrari.
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QP7 ... %20255.jpg[/img]
En el nostre "tour" per l'interior de Senegal , les carreteres tot i estar marcades en els mapes com a tal , es convertien ràpidament en "pistes" . No cal dir que la RT estava en la seva "salsa"...
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Rjh ... C00689.JPG[/img]
Pas de vianants
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Rjm ... C00722.JPG[/img]
Qualsevol parada en el camí , significava una atracció irresistible per a la població local
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QQB ... C00783.JPG[/img]
Sortint del ferry en que varem travessar el delta del riu Saloum , ja de camí cap a la costa.
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QQD ... C00788.JPG[/img]
Dins de la població de m'Bour , i mentre estavem aturats en un encreuament , un camió ens va envestir per darrera i ens va fer caure sense consequencies greus.El millor es que el camió es va llargar sense ni mirar el que havia passat i al darrera venia un cotxe de la policia amb quatre agents a l'interior, que a pesar de la nostra indignació , va passar de llarg com si no existissim... c'est l'afrique ¡¡
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pog ... %20353.jpg[/img]
El saltarme aquest senyal d'STOP en una via de tren abandonada , va esser a ulls de la policia senegalesa una falta gravissima... em volien empaperar i al final la cosa es va arreclar amb un bitllet de 5 Euros. que va anar a parar directament a la butxaca de l'agent...
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Poh ... %20357.jpg[/img]
Ja de tornada , unaltra vegada la "temible" frontera de Rosso... i el seu ferry ... amb l'experiencia del nostre pas a la baixada , a l'hora de pujar ton va anar força millor i "només" varem perdre tres hores per passar a Mauritania.
[img align=left]http://lh4.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pp2 ... %20375.jpg[/img]
Sera veritat ?? . Curiosa indicació . Qui li va posar ??????
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PrG ... %20412.jpg[/img]
Llargues rectes a Mauritania... el promig era força interessant , i el trànsit inexistent. L'única preocupació era no adormirse...
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QQH ... %20308.jpg[/img]
Ja al Marroc , varem parar a fer un café amb llet en un bar de carretera amb aquest curiós resultat. Quins artistes ¡¡¡¡
[img align=left]http://lh4.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QQI ... %20341.jpg[/img]
Arribem a Erfoud i després de les esgotadores etapes i tants kms. ens instalem en un bon hotel ¡¡¡
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PzK ... %20507.jpg[/img]
La GS amb l'Atles nevat al fons....
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QQL ... %20364.jpg[/img]
Al bosc dels Cedres d'Azrou... amb els vorals plens de neu...
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-P0y ... %20533.jpg[/img]
Ja en el ferry Tanger Barcelona... la nostra aventura s'acaba...
Espero que aquesta crònica us agradi.
Vsssssssssssssssssssssssssssssss
Canopus
Dons ja han passat uns quants dies però penso que encara soc a temps de compartir amb vosaltres una bona aventura en moto.
Aquest viatge el varem fer tres companys moteros al Gener de 2009. i aqui teniu una crónica i fotos.
Com que el cap sempre em "barrina" ja feia temps que volia fer una bona tirada en moto... o sigui un bon viatge...
Finalment , amb l'excusa de la cursa alternativa al Dakar africá , o sigui l'Africa Race , vaig començar a planejar el viatge. Lloret - Dakar - Lloret , recorregut aproximat : 9000 Kms.¡¡
Per aquest viatge comptava amb dos "Complices" en Rafel i l'Agusti. companys incondicionals en moltes de les rutes que he fet. Les nostres "armes" : trio de BMW's , 2 R1200GS i una 1150 RT.
La nostra idea , per limitacions de temps etc. era baixar directes a Dakar per poder arribar a temps al mític Llac Rosa per veure la darrera etapa del Ral.li. Vaig planificar una petita volta de 5 dies per la costa i l'interior del Senegal i un parell de dies de descans... Després tornada pel mateix camí capa casa...
Papers , visats , Gps , mapes , preparacions de darrera hora i gaaasss ¡¡¡¡
Les motos :
BMW R1200 GS amb 30.000 Km.BMW R1200GS amb 70.000 Km. i BMW R1150RT amb 50.000 Km.
Aqui teniu un resum de les etapes
Dia 1 : Diumenge,04 de Gener : Lloret – Almeria , autopista Total etapa : 900 kms. Pluja a partir d’Alacant i pluja intensa a partir de Múrcia. Agafem el ferry nocturn Almeria – Melilla.
Dia 2 : Dilluns,05 de Gener : Melilla – Marrakesh. Pluja , mal temps , fred. Carreteres amb pèssimes condicions. Arribem a Marrakesh cansats ,molls … i plens de fang… Total etapa : 806 kms.
Dia 3 : Dimarts,06 de Gener ; Marrakesh – Boujdour. Encara mal temps , pluja. però millorant. Enfrontament amb la poli marroquina que ens col•loca una multa per pasar una continua i unaltra per excés de velocitat (40 Eur. Cada una) Total etapa : 1063 kms.
Dia 4 : Dimecres, 07 de Gener… Boujdour – Nouackchott (Mauritania) Aixó ja va de debó. Ja fa bon temps i més calor .Etapa ja plenament africana amb ritme molt ràpid. Tot i aixó per pasar la frontera ens “putejen “ 3 hores i ens aixequen uns quants €€€ Arribem a la capital de Mauritania ja de nit i mooolt cansats. Total etapa : 1103 kms.
Dia 5 : Dijous,08 de Gener : Nouackchott – Sant Louis (Senegal) Etapa curta en kms però durissima en el pas de la frontera (la famosa frontera a Rosso ,una de les més corruptes ) . Total etapa : 301 kms.
Dia 6 : Divendres,09 de Gener : Saint Louis – Dakar Total etapa : 266 km. El matí el dediquem a visitar Saint Louis i a la tarda ja fem els darrers kms per arribar al nostre objectiu : Dakar. Senegal es un caos de circulació…. L’etapa encara que curta es converteix en una successió d’incidents… animals a la carretera , conductors bojos… camions espatllats i parats al darrere d’una rasant , forats enormes a l’asfalt. (Ens va saltar una maleta en un profund forat a la carretera) Etc…
Dia 7 : Dissabte,10 de Gener : Dia de descans a Dakar… Fem el turista i visitem la capital i l’illa de Goreè. (Patrimoni de l’ humanitat)
Dia 8 : Diumenge,11 de Gener. : Al matí anem amb taxi cap al llac Rosa , on assistim a l’arribada de l’Africa Race. Tot i lo poc important de l’ inscripció hi ha força ambient … A la tarda agafem novament les motos per endinsar-nos a l’interior del país,per arribar a Kaolack … Total etapa : 223 km.
Dia 9 : Dilluns,12 de Gener. : Kaolack – M’Bour Total etapa : 186 km. Fem una bona volta per carreteres de segon ordre en el delta del riu Saloum. Encara que en el mapa les carreteres surten com asfaltades , ràpidament l’asfalt desapareix i es converteixen en pistes… el paisatge , espectacular…
Dia 10 : Dimarts,13 de Gener. : Novament dia de descans a les platges de M’Bour…i visites amb taxi de les poblacions veïnes
Dia 11 : Dimecres,14 de Gener : Dia de tornada a Dakar. Total etapa : 85 km. ... si però 2 hores de camí. L’entrada a Dakar és un col.lapse etern de cotxes , sempre hi han embussos i la contaminació ès bestial …
Dia 12 : Dijous,15 de Gener : Iniciem el retorn cap a casa… Dakar – Nouackchott Total etapa : 575 km. Passem la temible frontera a Rosso amb menys problemes dels previstos tot i que els intents d’extorsió es repeteixen.
Dia 13 : Divendres,16 de Gener : Nouackchott (Mauritania) Dakhla (Marroc) Total etapa : 875 km. El pas de la frontera unaltra vegada es fa etern entre paperassa i la lentitud dels funcionaris… Nombrosos controls militars encara alenteixen més la marxa. Trobem moltíssim vent que mou gran quantitat de sorra del desert i n’emplena la carretera.
Dia 14 : Dissabte,17 de Gener : Dakhla - Tiznit Total etapa : 1.100 km. Tot i que inicialment el pla era arribar a Agadir , el fort vent i el fet de que trobem benzineres que no tenen “súper” i ens obliguen a rodar a ritme lent per tal de rebaixar el consum i augmentar l’autonomia , ens van retrassant. Finalment , ja de nit , una carretera infernal , fa que decidim parar abans d’hora.. tot i això l’etapa ja es de 1100 km. ¡¡
Dia 15 : Diumenge,18 de Gener : Tiznit – Erfoud. Total etapa : 700 km. Fa un dia molt bo i decidim passar per l’atlas (en principi teníem temor per el possible mal temps i neu habituals en aquesta zona) El nostre objectiu del dia era anar a fer nit al hotel Erg Chergui d’Erfoud. Etapa divertida , amb poc transit i carreteres ja més revirades. Paisatge espectacular i ritme molt ràpid..Per primera vegada , arribem a una hora raonable a l’hotel...
Dia 16 : Dilluns,19 de Gener. Erfoud – Tanger Total etapa : 800 km. Decidim finalment agafar en sentit contrari el ferry que anava ple a l’anada i que ens estalvia els 900 km. de tornada a casa per autopista Etapa d’alta muntanya , divertida i amb paisatges impressionants. Molt fred i neu als vorals de les carreteres. Bon ritme , però al final quan faltaven 60 km. per arribar a Tànger comença a ploure intensament i entrem al ferry xops...
Dia 17: Dimarts,20 de Gener. Total etapa : 0 km. Ahir finalment el Ferry , que va ple a vessar de marroquins , va sortir amb 8 hores de retard ¡¡¡ per tant arribarem a Bcn el dimecres al matí ¡¡¡
Dia 18 : Dimecres,18 de Gener. Final del viatge... Barcelona Lloret Total etapa : 80 km. Finalment desembarquem amb 10 hores de retard i fem els darrers km. Per arribar a casa…
Cal dir que les tres motos , 2 R1200 GS i una 1150 RT varen funcionar perfectes.
Com a preparació es varen fer les intervencions que segueixen: (GS)
Pneumatics Metzeler Tourance dav/dar.
Protector far original BMW
Protector radiador oli Touratech
Barres protecció cilindre Touratech
Protecció amb vinil de les parts de carrosseria més exposades a l’acció de la sorra… (Això es va mostrar molt efectiu…)
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pd6 ... %20002.jpg[/img]
Aqui teniu la GS esperant pacientment el moment de la sortida
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pd6 ... %20021.jpg[/img]
La moto lligada al Ferry que va d'Almeria a Nador.
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QPt ... C05970.JPG[/img]
En la baixada encara dins a Espanya , ja varem trobar força pluja i varem arribar a Almeria ben xops. Pero va esser pitjor al Marroc... la pluja en un pais africá provoca molts problemes i l'estat de les carreteres al nostre pas era pèssim. Aqui es veu la moto de l'Agus que cuasi canvia de color...
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pd7 ... %20034.jpg[/img]
Una parada per recuperar forces amb els inevitables "kebabs" en un restaurant de carretera al Marroc...
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QPu ... %20023.jpg[/img]
Al Marroc aja ens varen "empaperar" 40 Eur. per saltarnos una continua... no cal dir que mentre el Poli. escrivia , els marroquins infringien el codi de circulació sencer davant els nostres nassos...
Després varem tenir diversos incidents per culpa de l'excés de velocitat. A tots els pobles la Policia disposa de les famoses pistoles làser per mesurar la velocitat... alguna vegada entre excuses i explicacions ens en varem sortir sense pagar i d'altres tornem-hi àmb la multa (cada vegada 400 Dh. :40 Eur.clavada ¡)
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pd8 ... %20039.jpg[/img]
Una parada en ruta per dinar... a mida que anavem baixant cap al sud , el temps anava millorant i tot i esser encara al mes de Gener , ja es començava a notar una temperatura més càlida
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PfI ... %20041.jpg[/img]
Aquí les motos "dormint" a les portes d'un hotel a Boujdour
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PfJ ... %20047.jpg[/img]
Aqui ja al Sahara occidental , la benzina es subvencionada per el govern del Marroc... les instal.lacions cada vegada més "bàsiques" i ja no tenen benzina "sense plom" o sigui que ...adeu catalitzador...
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PfK ... %20056.jpg[/img]
Unaltra precaria instalació de benzinera. Acostumen a no tenir corrent electric i només posen en marxa el grup electrògen si tenen clients. Un perill si el grup no arrenca. Les benzineres están en aquesta zona molt espaiades i s'han de calular bé els respotatges per tal de no fer curt. (Nosaltres portavem uns petits bidons addicionals per si un cas...)
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PfJ ... %20062.jpg[/img]
Un cop a Mauritania , el tema dels repostatges es complica encara més. Les poques benzineres que hi ha , moltes vegades només tenen gasoil , ja que la majoria de vehicles funcionen amb aquest combustible.. La benzina "de garrafa" i a preu abusiu , 2 eur. el litre.
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QPz ... %20049.jpg[/img]
Mauritania ès un dels paisos més pobres del món. Aquesta "carnisseria" dona idea de les condicions d'higiene que gasten en aquelles contrades...
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QP0 ... %20062.jpg[/img]
La frontera Mauritania - Senegal per Rosso ès un focus de corrupció. la divisió entre ambdós paissos la fa el riu senegal i cal agafar un "Bac" (ferry) per passar a l'altra banda. Aqui surto en una durissima discusió anti-extorsió amb un miltiar mauritá i els seus còmplices.
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-P18 ... C05987.JPG[/img]
Continuen les "negociacions". Ja es veu a la foto que el militar corrupte no está precisament content... no s'en va sortir i es va quedar sense "la mordida"
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PgU ... %20067.jpg[/img]
Un cop passada la frontera , després de 7 hores de paperassa i intents d'extorsió de tota mena aquesta ès la primera imatge de Senegal , un dels carrers principals de Rosso.
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PgV ... %20076.jpg[/img]
Finalment i després de diverses emocions fortes a la carretera , arribem a Saint Louis... La circulació a Senegal ès un caos i els vehicles estás en un estat lamentable igual que les carreteres... aqui a l'Hotel de la Poste. famós perqué Antoine de Saint Exupery n'era client en l'epoca del pioners de l'aviació que portaven el correu aeri entre França i Senegal
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PgW ... %20088.jpg[/img]
Després de 4000 kms. ens haviem guanyat un premi ¡¡¡ una cerveseta ben freda (i molt bona) , La FLAG ès la cervesa més famosa de Senegal...
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Phw ... %20090.jpg[/img]
I una mica de menjar... no ?
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Phx ... %20103.jpg[/img]
Unaltra imatge de l'Hotel de la Poste amb les motos descansant al davant.
[img align=left]http://lh4.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Plt ... %20148.jpg[/img]
Amb el pà i la senyera anem fent camí cap a Dakar.
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Phu ... %20152.jpg[/img]
Aqui davant d'un "baobab" d'un tamany important. La calor apretaba de valent i a mida que ens acostabem a dakar la circulació era més intensa
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QP5 ... C06065.JPG[/img]
Finalment aconseguim el nostre objectiu , arribada de l'Africa Race al llac Rosa. Cal dir que per ser la primera vegada que es disputaba hi havia una inscripció força bona , amb pilots que no volien un Dakar a l'Argentina i d'altres que varen saber aprofitar l'oportunitat de fer un "Dakar" amb uns costos molt més baixos...
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Plu ... %20230.jpg[/img]
Aqui , l'arribada del guanyador en motos, J.L. Pellicer amb una BMW G450X (Aqui es veu com va "amb escolta" i es que segons ens va confessar en els darrers kms. de l'etapa la moto es va parar misteriosament i per la poca distancia fins a l'arribada , va preferir que el remolquessin i no buscar l'avaria)
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Plu ... %20250.jpg[/img]
Tipic transport local
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QP6 ... C00656.JPG[/img]
Aqui veiem els camions Berliet , (encara son nombrosos al Senegal ) Com ès habitual al pais un cop han passat la ITV carreguen el mínim per no malmetre les suspensions... es a dir ... tot el contrari.
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QP7 ... %20255.jpg[/img]
En el nostre "tour" per l'interior de Senegal , les carreteres tot i estar marcades en els mapes com a tal , es convertien ràpidament en "pistes" . No cal dir que la RT estava en la seva "salsa"...
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Rjh ... C00689.JPG[/img]
Pas de vianants
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Rjm ... C00722.JPG[/img]
Qualsevol parada en el camí , significava una atracció irresistible per a la població local
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QQB ... C00783.JPG[/img]
Sortint del ferry en que varem travessar el delta del riu Saloum , ja de camí cap a la costa.
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QQD ... C00788.JPG[/img]
Dins de la població de m'Bour , i mentre estavem aturats en un encreuament , un camió ens va envestir per darrera i ens va fer caure sense consequencies greus.El millor es que el camió es va llargar sense ni mirar el que havia passat i al darrera venia un cotxe de la policia amb quatre agents a l'interior, que a pesar de la nostra indignació , va passar de llarg com si no existissim... c'est l'afrique ¡¡
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pog ... %20353.jpg[/img]
El saltarme aquest senyal d'STOP en una via de tren abandonada , va esser a ulls de la policia senegalesa una falta gravissima... em volien empaperar i al final la cosa es va arreclar amb un bitllet de 5 Euros. que va anar a parar directament a la butxaca de l'agent...
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Poh ... %20357.jpg[/img]
Ja de tornada , unaltra vegada la "temible" frontera de Rosso... i el seu ferry ... amb l'experiencia del nostre pas a la baixada , a l'hora de pujar ton va anar força millor i "només" varem perdre tres hores per passar a Mauritania.
[img align=left]http://lh4.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-Pp2 ... %20375.jpg[/img]
Sera veritat ?? . Curiosa indicació . Qui li va posar ??????
[img align=left]http://lh3.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PrG ... %20412.jpg[/img]
Llargues rectes a Mauritania... el promig era força interessant , i el trànsit inexistent. L'única preocupació era no adormirse...
[img align=left]http://lh6.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QQH ... %20308.jpg[/img]
Ja al Marroc , varem parar a fer un café amb llet en un bar de carretera amb aquest curiós resultat. Quins artistes ¡¡¡¡
[img align=left]http://lh4.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QQI ... %20341.jpg[/img]
Arribem a Erfoud i després de les esgotadores etapes i tants kms. ens instalem en un bon hotel ¡¡¡
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-PzK ... %20507.jpg[/img]
La GS amb l'Atles nevat al fons....
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-QQL ... %20364.jpg[/img]
Al bosc dels Cedres d'Azrou... amb els vorals plens de neu...
[img align=left]http://lh5.ggpht.com/_ushDR9Y3wek/S-P0y ... %20533.jpg[/img]
Ja en el ferry Tanger Barcelona... la nostra aventura s'acaba...
Espero que aquesta crònica us agradi.
Vsssssssssssssssssssssssssssssss
Canopus
- Danielot
- Presentats
- Entrades: 641
- Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
- Ubicació: Lleida, terra ferma.
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
Tota una aventura!!!
Un relat molt interesant.
Un relat molt interesant.
Rodar en moto es lo meu
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
- Jomila
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:44 am
- Ubicació: Rubi
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
Un viatge d'aquells q tens al cap.
Molt guapo.
Salut
Molt guapo.
Salut
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
Això si que és el Lloret-Dakar! :eyes
El de la RT voleu dir que no va patir una mica? :lol:
El de la RT voleu dir que no va patir una mica? :lol:


- Panotxa
- Presentats
- Entrades: 1308
- Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
- Ubicació: Banyoles
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
Canopus!
Ostres, ostres, ostres …que m’agraden aquestes cròniques.
Moltes gracies per compartir-ho, ens dones molta informació, molt ben explicat i bones fotos.
Felicitats a tots tres, i especialment al de la RT...si senyor, el que importa son les ganes de fer-ho i no la moto que tens.
Salut! ;)
Ostres, ostres, ostres …que m’agraden aquestes cròniques.
Moltes gracies per compartir-ho, ens dones molta informació, molt ben explicat i bones fotos.
Felicitats a tots tres, i especialment al de la RT...si senyor, el que importa son les ganes de fer-ho i no la moto que tens.
Salut! ;)
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
Una viatge molt interessant amb una crònica i unes fotos magnífiques, gràcies !
Devieu anar molt i molt depressa per arribar a Nouakchott amb només 4 dies :shock: , ja sé que a partir d'Agadir hi ha molt poc trànsit i la carretera és recta i generalment prou bona però entre el vent provinent del mar que tira la sorra a la carretera, les duanes amb les cues i els tràmits per fer la paperassa, controls de la gendarmeria, etc. devieu anar que volaveu :eyes
Jo vaig fer-ne un tros amb furgoneta i vaig trigar molt més
Catalunya - Mali
Devieu anar molt i molt depressa per arribar a Nouakchott amb només 4 dies :shock: , ja sé que a partir d'Agadir hi ha molt poc trànsit i la carretera és recta i generalment prou bona però entre el vent provinent del mar que tira la sorra a la carretera, les duanes amb les cues i els tràmits per fer la paperassa, controls de la gendarmeria, etc. devieu anar que volaveu :eyes
Jo vaig fer-ne un tros amb furgoneta i vaig trigar molt més
Catalunya - Mali
Ra-mon l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 07, 2010 3:53 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
M'has fet fer un preciós viatge, assegut a la cadira, merci.
Un viatge i unes fotos fantàstics.
Un viatge i unes fotos fantàstics.
- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
[quote user="Alucinamaripili" post="123079"]M'has fet fer un preciós viatge, assegut a la cadira, merci.
Un viatge i unes fotos fantàstics.[/quote]
+1 :kiss
Un viatge i unes fotos fantàstics.[/quote]
+1 :kiss
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 07, 2010 6:59 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
Holaaaa,
Enhorabona per aquest gran viatge que vareu fer, i moltes gràcies per deixar-nos penjada aquesta bona crònica, que ens hi ha traslladat a tots.
:shock: :razz: :razz:
Enhorabona per aquest gran viatge que vareu fer, i moltes gràcies per deixar-nos penjada aquesta bona crònica, que ens hi ha traslladat a tots.
:shock: :razz: :razz:
Sort,
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
Gràcies per compartir el viatge.
Ja sabem quin ens explicarà les seves anecdotes l'any vinent a la 2a Trobada de Grans Viatgers Catalans en moto ;)
Ja sabem quin ens explicarà les seves anecdotes l'any vinent a la 2a Trobada de Grans Viatgers Catalans en moto ;)
- Itaca
- Presentats
- Entrades: 683
- Membre des de: dt. gen. 01, 2008 8:34 pm
- Ubicació: l'empordanet
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
Gràcies per la crònica.
Sembla que no us vàreu torbar gaire, no...i això que fer
kilòmetres per aquelles terres costa una mica més. :tremolant
Sembla que no us vàreu torbar gaire, no...i això que fer
kilòmetres per aquelles terres costa una mica més. :tremolant
I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes.....http://youtu.be/6Gnde5_8VrI

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
vaja aventureta que veu fer ,una cronica molt entretinguda,ara que a estones deu ser per llogar cadires quan et paren i et volen fotre els quartos,gracies per la cronica.
- Canopus
- Presentats
- Entrades: 63
- Membre des de: ds. gen. 23, 2010 9:34 pm
- Ubicació: Selva
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
[quote user="Randy-650" post="123013"]Això si que és el Lloret-Dakar! :eyes
El de la RT voleu dir que no va patir una mica? :lol:[/quote]
Dons gràcies a tots per els elogis a la nostra aventura.
El cas es que no estava previst fer pistes i efectivament la RT no ès de lluny la moto addient per aixó , entre d'altres coses , la part baixa del carenat tocaba a terra en segons quins forats ...i va quedar una malmés per aquesta causa (cinta americana i OK. ) Sort que l'Agus , el pilot , ès un motero "indestructible" amb una moral d'acer i a més bon "trialero" ...
D'altra banda i per altres comentaris que he llegit ,us dic que si , que el ritme va ser ràpid , a vegades massa ràpid pero ja veieu que per fer 1000 kms. diaris no val encantarse. Les jornades eren llargues , sortint normalment al clarejar el dia i arribant sempre de nit. Al sahara occidental hi ha molts controls militars i et paren per avorriment o curiositat més que per unaltra cosa. ja sabeu passaports , on aneu , d'on veniu etc... Es l'unica cosa que et fa baixar el ritme.... ja que el transit es inexistent i la carretera ben recte i en bon estat. Igualment al travessar Mauritania es fa ràpid ja que la carretera es completament nova. (Es la que substitueix el famós pas per la platja en marea baixa que tant de sabor d'aventura donava a una baixada a Dakar abans)
El de la RT voleu dir que no va patir una mica? :lol:[/quote]
Dons gràcies a tots per els elogis a la nostra aventura.
El cas es que no estava previst fer pistes i efectivament la RT no ès de lluny la moto addient per aixó , entre d'altres coses , la part baixa del carenat tocaba a terra en segons quins forats ...i va quedar una malmés per aquesta causa (cinta americana i OK. ) Sort que l'Agus , el pilot , ès un motero "indestructible" amb una moral d'acer i a més bon "trialero" ...
D'altra banda i per altres comentaris que he llegit ,us dic que si , que el ritme va ser ràpid , a vegades massa ràpid pero ja veieu que per fer 1000 kms. diaris no val encantarse. Les jornades eren llargues , sortint normalment al clarejar el dia i arribant sempre de nit. Al sahara occidental hi ha molts controls militars i et paren per avorriment o curiositat més que per unaltra cosa. ja sabeu passaports , on aneu , d'on veniu etc... Es l'unica cosa que et fa baixar el ritme.... ja que el transit es inexistent i la carretera ben recte i en bon estat. Igualment al travessar Mauritania es fa ràpid ja que la carretera es completament nova. (Es la que substitueix el famós pas per la platja en marea baixa que tant de sabor d'aventura donava a una baixada a Dakar abans)
- Albert_KTM
- Presentats
- Entrades: 646
- Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
- Ubicació: Torelló City (Osona)
Re: Viatge A Dakar I Tornada , 9000 Kms.
Impressionant viatge !!!
I amb unes etapes amb una pila de Km !!!
Merci per compartir-la
I amb unes etapes amb una pila de Km !!!
Merci per compartir-la